< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » In welk ziekenhuis doen jullie ICSI ?!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeilijk zwanger worden...
In welk ziekenhuis doen jullie ICSI ?!
31/05/2007 @ 16:52
Lika

Hey!

Ik heb een belangrijke vraag...

Mijn man en ik moeten binnenkort beginnen met ICSI.
Wij zouden graag raad hebben van 'ervaringsdeskundigen'...

Waar doen jullie dat? Tevreden of niet?
Hoe verloopt die behandeling juist?
Heb je er veel bijwerkingen van (bijkomen, humeur, enz)?

Wij zijn in behandeling bij Ph. Albertyn die samenwerkt met Augustinus (Wilrijk). Die werken dan weer samen met het UZ in Leuven (is dat LIFE???).
Iemand ervaring mee?

Groetjes & succes allemaal!

Lika xxx
Link naar deze reactie
31/05/2007 @ 17:03
Kaatje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
UZ is Gasthuisberg, Life is een soort prive kliniek die samenwerkt met het Heilig Hart ziekenhuis in Leuven.
Zowel bij GHB als bij LIFE kan je ICSI doen.

Twee totaal verschillende stijlen, voorstanders en tegenstanders voor elk...

ik zelf ben in behandeling bij Life, eerder toevallig omdat onze uroloog ons daar naar verwezen heeft. Mijn zoontje is een ICSI kindje, en nu hoop ik dat er gauw eentje bijkomt!!

Karen

Link naar deze reactie
31/05/2007 @ 22:43
Jenny

Onze eerste poging was in KLINA in Brasschaat en die werken ook samen met LIFE. Wat een gedoe... doe ik nooit meer! Jij ligt dus in het ene ziekenhuis te bekomen van de PU terwijl manlief naar Leuven mag bollen met je eicellen en dan daar zijn zaad mag leveren.
Nu zitten we in UZA en het is zoveel aangenamer... Zij zijn een A centrum, dit wilt zeggen dat ze daar zowel PU als labo doen. Manlief mag daar naast je staan tijdens de PU en je hand vasthouden (mag in KLINA niet) en kan zo mee naar je kamer om je op je wenken te bedienen .
Ik moet zeggen, de "service" die ik in het UZA krijg heb ik nooit gehad in KLINA. ALle gynaecologen en verpleegkundigen zijn zo met je begaan! Tijdens het steken van de infuus vorige poging (ik heb heel dunne anders) had ik heel veel pijn en de verpleegster heeft mijn hand vastgehouden alsof ik haar bloedeigen dochter was om mij te troosten. Als ik het even moeilijk heb mag ik altijd even bellen en er is altijd iemand die wel tijd heeft om even naar je te luisteren. Je krijgt heel veel goede info en raad en wordt heel goed overleg gepleegd tussen de gynaecologen, de verpleging en de laboranten... iets wat niet het geval was tussen KLINA en LIFE. Bij LIFE voelde ik me een nummer, in het UZA voel ik mij een mens.
Allemaal kleine details misschien, maar als je echt de MMM instapt een wereld van verschil!

Veel succes en liefs,
jenny

Ah ja, over de behandeling zelf... wij doen IVF, maar is hetzelfde als ICSI voor jou als persoon (het verschil is in het labo).
Tijdens de stimulatie met spuitjes ben ik heel emotioneel. Ben nog niets bijgekomen van de behandeling. Zelfs als ik tijdens een onderzoek tijdens de behandeling emo word omdat het niet zo goed vlot ofzo word ik met veel begrip ontvangen. Ik mag gerust mijn tranen de vrije loop laten gaan zonder mezelf te moeten schamen. Ik heb zelfs al gehad dat ik zo emo was en de verpleegster dit zag dat ze me spontaan een knuffel gaf...

[Laatst gewijzigd door Jenny - 31/05/2007 @ 22:47] - Link naar deze reactie
01/06/2007 @ 19:25
Kaatje

al wat Jenny opsomt is bij Life ook hoor! als je daar PU doet, staat je man ernaast, de verpleegsters kennen je, de dokters ook.Nu, ik ben niet emo tijdens de behandeling, en heb nog nooit zitten janken bij de dokter:-)toch zeker niet tijdens een banaal onderzoek ofzo, ben daar veel re nuchter voor.

Enkel toen ik de eerste keer het hartje van mijn zoontje zag kloppen, liepen de tranen over mijn wangen.
Weet je wat je best doet? zo heeft een vriendin van me het ook gedaan. Je maakt 2 afspraken voor een intake, in GHB en in LIfe. en daarna beslis je wat je het meest aanspreekt! voor sommige is GHB, die zetten geen voet meer binnen bij LIFE, voor anderen is dat Life...

Link naar deze reactie
02/06/2007 @ 01:11
Jenny

Hoi Kaatje

Er is wel een verschil al je behandelt wordt in een B centrum zoals het Augustinus. Dan krijg je je PU in het B centrum en moet je hubbie naar LIFE zelf rijden. Elke keer ik moest bellen naar LIFE (elke dag dus) voor resultaten bloedonderzoek en echo werd ik er haast afgesnauwen. Dat is het rottige er aan van met een B centrum te werken. Je onderzoeken onderga je in het ene ziekenhuis, maar voor de bespreken ervan moet je bellen met iemand die je nog nooit gezien hebt, je zelf nog nooit inwendig onderzocht heeft ofzo en die beslist hoeveel ampullen menopur je verder moet spuiten. En als ze mij dan nog afblaffen aan de telefoon en geen tijd hebben om vragen te beantwoorden dan weet ik het wel hoor.

Het feit dat ik vaak moet janken bij de gyn is omdat ik weet dat binnen 3 jaar mijn baarmoeder er uit moet omdat ik PCO in de allerzwaarste vorm heb. Dit hebben 5 verschillende gyn van verschillende ziekenhuizen tegen mij gezegd... We hebben al zoveel pogingen ondernomen in IVF en helaas moeten we 2/3 pogingen afbreken omdat ik na 5 weken stimuleren nog maar follikels heb van 6-10mm. En ja, dan ben je wel enorm emo omdat het verlangen zo groot is en het weeral maar eens niet doorgaat of dreigt door te gaan omdat het niet vlot.

Ik voel me persoonlijk aangevallen door jou omdat ik "niet nuchter zou zijn" omdat ik huil soms bij een "banaal" onderzoek. Jij die ook zoveel miserie heeft moeten doorstaan zou moeten begrijpen dat dit voor sommige mensen niet zo banaal is. Je kent mijn verhaal en verleden niet eens en ik zou niet "nuchter" genoeg zijn omdat ik soms mijn gevoelens en emoties durf uiten.

Link naar deze reactie
02/06/2007 @ 20:34
Kaatje

ik wilde jou helemaal niet aanvallen hoor, maar ik zelf heb een zeer nuchtere, zelfs te nuchtere kijk op al die IVF gedoes...en ik bedoelde ook vooral, dat de ene persoon invloed voelt van de behandeling, qua hormonen, en ik totaal niet, dat dat niets hoeft te betekenen. Z
Zelfs toen ze vorige poging zeiden dat het hartje van het kindje niet meer klopte, huil ik niet...
en dan word ik daar anderen, waarschijnlijk ook door jou:-) als koud en kil gezien. Maar zo alles op een afstand houden, houdt mij recht tijdens die jaren IVF.

Ik weet niet hoe ze bij LIFE zijn als je in verschillende centra tegelijk bent, maar ik heb altijd een vriendelijk stem aan de lijn. En de dokters worden losser en vriendelijker naargelang je er meer komt, logisch als ze je beter kennen maar ik heb vrijdag ook gezegd dat ik nu toch stilaan bij gezien ben
T mag nu ook wel es gaan lukken...

[Laatst gewijzigd door Kaatje - 02/06/2007 @ 20:38] - Link naar deze reactie
03/06/2007 @ 01:37
Jenny

Hey Kaatje

Sorry dan voor mijn heftige reactie naar jou toe, maar had het dus verkeerd begrepen...
Over het algemeen ben ik ook vrij nuchter in al die dingen, het is pas tegen het einde van mijn menopur spuit saga dat ik enorm emo begin te worden. Ik krijg 8 ampullen menopur per dag... is vrij veel zeggen ze int UZA... Maar ik reageer niet op minder helaas en daarmee dat ik dus een hormonenbom ben ook...

Ik hoop van harte dat het gauw mag lukken voor jou en voor iedereen hier op het forum!

jenny

Link naar deze reactie
03/06/2007 @ 10:01
Kaatje

hey Jenn
ja, 8 ampullen is heel veel hoor... ik spuit er 2-3 afwisslend, da's niet te vergelijken he!!

Ik hoop ook voor jou dat je het plezier van een zwangerschap, bevalling en baby'tje mag meemaken, echt....
want ik heb natuurlijk makkelijk praten, ik heb ondertussen eentje, maar dat verlangen naar een tweede blijft bijna evengroot als naar dat eerste...
maar ik zal me er makkelijk bij neer leggen als er geen meer bij komt, ik kan niet eens beginnen me te voorstellen hoe het moet zijn voor jou...

Link naar deze reactie
04/06/2007 @ 21:30
Christien

Online Status
Lika,

wij zijn in behandeling in Hasselt wat voor jou natuurlijk een heel eind is, maar ik wil gewoon 1 tip meegeven, zorg dat je bij een gyn komt waar je een goed gevoel bij hebt, waar jij je als persoon goed bij voelt. Dat vindt ik het belangrijkste, want mijn schoonouders zouden zo graag willen dat wij veranderen of voor een 2de opinie zouden gaan na 3 mislukte ICSI pogingen, maar ik kan dat gewoon niet omdat wij mijn man en ik ons in Hasselt zeer goed voelen en dat dus niet willen veranderen.
Ook reageert iedereen anders op de medicatie en is het dan soms moeilijk te zeggen. Maar probeer er nuchter onder te blijven, want het is soms de enige weg naar datgene waar je het meeste naar verlangt en dat is zo een klein lief wondertje.

Liefs Christien
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]