< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » Na hoeveel IUI pogingen zwanger....

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeilijk zwanger worden...
Na hoeveel IUI pogingen zwanger....
21/05/2007 @ 20:34
Nique

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Zijn er hier ook meiden die met IUI bezig zijn en zwanger zijn geworden? Ik hoor namelijk graag jullie ervaringen en waarom jullie ook voor IUI in aanmerking komen/kwamen.
Ik heb 4 mei mijn eerste IUI gehad en na de lange wachtperiode gisteren getest. Helaas negatief, er is dan ook maar 10% kans op zwangerschap, dezelfde % bij een natuurlijke zwangerschap.
Wij zijn allebei gezond, zeer sterk zaad en elke maand een eisprong, alleen is mijn progesteron gehalte te laag voor een goede innesteling. Voor de IUI een pregnyl prik gehad om de eisprong op te wekken. Na de IUI ben ik begonnen met progestan tabletten om dit gehalte omhoog te brengen. Door de progestan kan de wel uitgesteld worden, vandaar dat ik nu 2 dagen overtijd ben. Moest dan ook vandaag stoppen met deze capsules.
Nu wachten op de en dan gaan we voor ronde 2 IUI.
Ik hoop op vele reacties, ook om ervaringen met IUI te delen en tips uit kunnen delen

Liefs, nique

Link naar deze reactie
25/05/2007 @ 16:45
Teigetje

Ik ben zwanger geworden van onze tweede IUI.

Bij ons is het eigenlijk onbegrepen onvruchtbaarheid en ook weer niet. Met mijn lief is alles uitstekend en bij mij in principe ook. Ik heb nog maar één eileider en eistok. De andere is verwijderd ivm een grote cyste. Daarna bleven er elke maand cystes terug komen en mijn gevoel is dat dat de reden was waarom ik niet zwanger werd. Volgens de gyn maakt dat niet uit en kun je gewoon zwanger worden als je cystes hebt. Wel vind het erg grappig dat mijn allereerste cyclus zonder cyste ik meteen met IUI zwanger werd. Bij de eerste IUI had ik namelijk wel een cyste.

Groetjes en heel veel sterkte!

Vermoedelijke bevalling op 10/09/2008.
Al 57 weken en 1 dag zwanger (143.12% ver), nog 17 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
25/05/2007 @ 18:29
Nique

Ha Teigetje, dank je voor je reactie
Nog gefeliciteerd met je zoontje! Goed om te horen dat je zwanger bent geworden met behulp van IUI. Ik moet volgende week vrijdag voor een follikelmeting, dan gaan we weer een spannende periode tegemoet. Ik ben benieuwd of ik weer een pregnyl spuitje moet zetten of dat ik ovulatietesten moet gebruiken. Hoe hebben ze bij jou het juiste tijdstip van de IUI gemeten? Ik vraag me namelijk af of ik bij de 1ste IUI niet te laat was, want de dag ervoor had ik wat steekjes wat voelde als de eisprong. Nu gaan we rond de IUI ook maar om de dag klussen om elke kans te benutten. Dan krijgen we ook meer het gevoel dat we hetzelf hebben gedaan
Ga je nu voor een tweede ?

Liefs, nique

[Laatst gewijzigd door Nique - 25/05/2007 @ 18:31] - Link naar deze reactie
26/05/2007 @ 11:56
Teigetje

Op woensdag zagen ze bij de follikelmeting dat mijn ei net boven de 20mm zat en dus kon gaan springen. Ik heb direct de Pregnyl spuit gezet en donderdag om 12.00u heb ik de inseminatie gehad. En die is meteen de goede richting op gegaan om zo maar te zeggen. Ovulatietesten hebben we niet gedaan en ook niet geklust om de kwaliteit van het sperma zo hoog mogelijk te houden.

Als je man drie tot zeven dagen zich onthoudt (voor de inseminatie) is het sperma op zijn beste kwaliteit. En ik moet eerlijk zeggen dat wij ook veel het gevoel hebben dat alles vrij natuurlijk is gegaan. Het sperma wordt in je baarmoeder gebracht maar dat is ook de enige hulp. Het sperma moet nog een eind zwemmen voordat het een eitje bereikt.

En ja, wij gaan voor de tweede. Ik slik geen pil meer. Het kan namelijk heel snel lukken maar net zo goed weer 2,5 jaar. We zien wel of het lukt.

Hou je me op de hoogte?

Teigetje

Link naar deze reactie
01/06/2007 @ 14:23
Nique

Vanmiddag naar het ziekenhuis geweest en ik heb weer een echo gehad. De gyn heeft alles goed bekeken.
Het baarmoederslijmvlies is mooi opgebouwd (6,2 mm), precies zoals het hoort bij de cyclusdag waar ik nu in zit. Ze heeft beide eierstokken nagekeken. En in mijn rechter eierstok groeit 1 eitje. Ze is van mooie grote (18mm), ook wat past bij de cyclusdag waar ik nu in zit. Dus alles is positief
Vanmiddag een ovulatietest doen of de eisprong er aan zit te komen. Dit moet ik blijven doen in het weekend en als de test zondagochtend positief aanduidt dan moeten we maandagochtend potje brengen en daar horen we dan hoe laat de IUI plaats gaat vinden. Als de test negatief aanduidt dan maandag bellen en langskomen voor een 2de follikelmeting. Het wordt weer spannend en tussentijd moeten we gewoon door blijven klussen

groetjes, nique

Link naar deze reactie
03/06/2007 @ 19:24
Teigetje

Oh dat is een hele andere manier. Ik moest vanaf dag 9 in mijn cyclus om de dag een follikelmeting laten doen. Ik hoefde dus geen ovulatietesten enzo te gebruiken.

En? Mag je morgen en potje brengen of moet je bellen voor een tweede follikelmeting?

Link naar deze reactie
04/06/2007 @ 12:31
Nique

Mijn follikel is van het weekend niet gesprongen, ze zit er nog prinsheerlijk hihi.. Vanochtend naar de gyno geweest en mijn follikel is gegroeid naar 35mm!! Aan de linkerkant zit nu ook een follikel, een kleintje. Vanavond om 18.00uur moet ik de pregnyl zetten..mijn ventje gaat mij prikken, vind ik wel zo veilig en vertrouwd. Woensdag om 10.30uur zal dan de IUI plaats gaan vinden.
Ik heb vanaf CD10 (afgelopen vrijdag) om de dag de follikelmeting, alleen zat nu het weekend ertussen, dus vandaar vanochtend weer de meting
Ovulatietesten moest ik dit weekend doen om te zien of het eitje niet ging springen. Als hij bv. gisterochtend positief was geweest, dan had ik vanochtend de IUI gehad. Nu wachten tot woensdag, het wordt weer spannend!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]