[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 06/06/2007 @ 16:49 Mie | Dag iedereen, Misschien wel een rare vraag, maar toch: hoe verloopt een miskraam eigenlijk? Ik wist al onmiddellijk nadat ik zwanger werd verklaard, dat het fout ging. Ik had hele lage HCG waardes en er trad ook snel bruinverlies op. Vandaag is vastgesteld dat mijn HCG weer aan het dalen is, maar dat het vruchtzakje nog in de baarmoeder zit. Ik ben sinds gisteren stilletjes aan het bloeden, maar echt vloeien doe ik nog niet. Zou het vruchtje toch vanzelf afkomen en hoe lang kan dit duren? Daarnaast vraag ik me ook af of er vrouwen zijn die maar één miskraam hebben gehad en nadien toch een vlekkeloze zwzngerschap hebben gehad. Ik zit namelijk al een hele tijd in de medische mallemolen (probleem ligt bij mijn man) en ik ben zooo bang om weer een hele lijdensweg van spuitjes en pillen te moeten doorstaan om dan misschien weer een miskraam te krijgen. Ik heb namelijk de indruk dat de meeste vrouwen die een miskraam krijgen, er ook een tweede krijgen. En soms een derde en vierde.. Mie |
| 07/06/2007 @ 09:13 Emi | Dat idee dat je leest dat veel mensen na 1 miskraam nog een miskraam krijgen is denk ik omdat juist die mensen vaak hun verhaal doen, omdat ze zo onzeker zijn. Maar dat zijn echt uitzonderingen hoor, ook als het iedere keer dezelfde reden is waarom er een miskraam komt. Miskramen komen helaas heel veel voor, en heel veel dames worden erna wel gezond zwanger en is er niets meer aan de hand. Zekerheid heb je helaas nooit, maar vertrouwen moet je wel proberen er in te houden. Mijn eerste zwangerschap was na 6maanden proberen een feit en op wat innestelingsbloed in week 5 een perfecte zwangerschap gehad en een gezonde knul op de wereld gezet. Vorig jaar begonnen voor een tweede. Gelijk raak de eerste maand, maar dat werd een miskraam in week 6, innesteling waarschijnlijk niet goed gegaan. Na 4 maanden weer zwanger, maar bij controle bleek dat er geen hartje klopte, met 10 weken een curretage gekregen. De miskraam begon bij mij met een paar dagen bruinverlies (waar ik niets achter zocht, omdat ik het ook bij mijn eerste zwangerschap had) en toen vanuit het niets had ik helderrood bloed en begonnen een paar uur later de krampen, een ieder ervaart die anders, maar ik vond het een hele heftige menstruatie. Ik heb 2 Aleve in genomen, ben in bad gegaan en na 2 uurtjes was het ergste weg en was het vervolgens een hele heftige menstruatie, maar de pijn was weg. Dus ja, ik heb 2 miskramen gekregen, maar die staan helemaal los van elkaar, echt pure pech. Verschillende oorzaken en ingrijpen van de natuur in een vroeg stadium. De kans dat het bij een volgende zwangerschap weer mis gaat is net zoveel als bij elke andere vrouw zei de gyne, schrale troost, maar wel fijn om te horen !!!Het had ieder ander kunnen gebeuren. Dus pieker daar niet te veel over! Niet bij de pakken neer gaan zitten, hou moed. Veel succes de komende weken en daarna weer om de hele mallemolen in te gaan, kan me goed voorstellen dat je daar tegenop ziet. |
| 10/06/2007 @ 11:13 Jip | Dag dames, ik heb deze week mijn 3de miskraam gehad. Ik heb een gehandicapt zoontje en een gezond kindje. En het leek ons erg leuk om nog een derde kindje te krijgen. Maar we zijn al 2 jaar bezig en na ons gezonde kindje, heb ik dus 3 miskramen gehad. Er schijnt geen medische oorzaak te zijn. Ik heb een baarmoederonderzoek gehad en mijn man is ook nagekeken. Gewoon pech, noemen ze het. Maar het hakt er wel in. Ik ben donderdag gecuretteerd en het bloeden is meteen gestopt. Helaas moeten we nu een ronde overslaan en wachten tot ik ongesteld word, alvorens we weer zwanger mogen worden. Maar ik krijg dan eerst ook nog een onderzoek of de doorbloeding in de baarmoeder wel goed is en of er geen stolling van het bloed voorkomt, zodat het vruchtje te weinig zuurstof/bloed (of zo) toegediend krijgt. Wat betreft ons gehandicapte zoontje: die heeft een zeldzame chromosoomafwijking. Wij zijn geprikt en wij zijn gelukkig geen dragen, anders waren we er nooit meer aan begonnen. Het zit ons gewoon niet mee. Maar ooit hoop ik toch nog op een volgende zwangerschap, hoe zwaar die miskramen ook geweest zijn! Daarbij moet je vertrouwen en geloof hebben, anders red je het niet. Het is zo spannend. Sterkte voor jullie situatie. Liefs, Jip |
| 10/06/2007 @ 11:15 Jip | Nog even hoe het verliep: ik ging bij 6 weken een beetje bloeden, dit hield 10 dagen aan. Zo erg, dat ik toch wel 3 maandverbandjes per dag nodig had (sorry voor detail). Maar zelfs na 10 dagen zag de gynaecoloog het hartje nog kloppen! Dus na 2 dagen weer terug voor een nieuwe echo en toen (woensdag was dat) zag hij dat het niet goed was. Bloedverlies zegt dus niet altijd alles, want na 10 dagen flink bloeden was er dus nog een kloppend hartje! Het was wel moeilijk, want we hebben bijna 2 weken in onzekerheid geleefd en dat is het allermoeilijkst. |
| 11/06/2007 @ 17:20 Anne | Hoi mensen: Ik heb tot nu toe twee miskramen gehad. Bij de eerste miskraam kreeg ik na 5 weken lichtelijke bloedingen en de miskraam die onlangs geconstateerd (ben ik inmiddels van gecurreteerd) is had ik van te voren helemaal geen bloedingen,geen aanwijzingingen dat het een miskraam werd. Je weet wel hoe het zit....dat voel je wel als vrouw zijnde. Ik had een vermoeden dat ik een miskraam kreeg bij de tweede toen bij mij de symptonen lichtelijk verdwenen ( zoals minder moe zijn) en bij de eerste miskraam de bloedingen te voorschijn kwamen. Alhoewel bloedingen niet per definitie verkeerd hoeven te zijn zei mijn gyn destijds. Kop op en verder gaan...als je eenmaal een mk hebt gehad wil dat niet zeggen dat het daarna weer misgaat...in mijn geval zei de gyn dat Ik gewoon pech had gehad. Succes ladies en hou je hoofd omhoog en positief denken...dat is het allerbeste ook al is dat heel moeilijk! |
| 08/07/2007 @ 14:35 tweijtje | Hallo allemaal, Wij hebben een gezonde zoon van 10 maanden en nu draag ik nog een "miskraam" in me. Ik heb het hartje wel zien kloppen maar toen was het nog zo klein dat ik 2 weken later terug moest komen om vast te stellen hoe ver ik was. En toen bleek dat er niets meer kloptte. Dat was toch wel erg schrikken. Ik had niks gemerkt en het totaal niet verwacht. Nu hoop ik maar dat het vanzelf afkomt. Ik draag het nu nog bij me en vind het niet eens zo'n vervelend gevoel. Kan ik toch een beetje afscheid nemen. Ik hoop wel dat ik daarna snel weer aantel. Maar ja. Ik zie wel een beetje op tegen de curettage. Hoop ook dat het niet nodig is. Een vriendin van me heeft na een miskraam nog 4 gezonde kinderen op de wereld gezet. Dus heb ik ook wel het vertrouwen dat het goed komt. Ook voor jullie. Sterkte allemaal. |
| 05/08/2007 @ 19:21 | Hai Mie, Vandaag ben ik eigenlijk 10 wk. en 3 dagen zwanger. Met 7 wk. een echo gehad en alles zag er goed uit, maar met 9,5 week nog een echo gehad omdat ik op vakantie ging naar Thailand en ik gerust op vakantie kon. Maar dat was even schrikken toen de gyn. zei dat er geen hartje was te zien...... ![]() De grond valt onder je voeten weg....we waren al zolang bezig 6 IUI en 1 IVF poging en alles mislukt en dan toch spontaan zwanger, het had zo mooi kunnen zijn. Maar nu is het wachten tot het los komt....maar hoe lang kan dat duren.....de gyn. zei dat het al vlak na de eerste echo is overleden en dat is dus nu al bijna 4 weken geleden. Nog steeds geen krampen of bloedverlies .....!!!! En het vervelende is dat deze zwangerschap erg lijkt op die van mijn dochter daarvan was ik zwanger en ook toen zagen ze geen hartslag en hebben me toen gecuriteerd maar wonder boven wonder is mijn dochter toen blijven zitten en gezond geboren terwijl broertje of zusje toen is weg gehaald. Toen ik dat hoorde moest ik nog maar 11 weken...heb nu wel de hoop dat het weer zo is en dat ze het fout hebben....hoop doet leven zeggen ze en het verdriet is te dragen. Zijn er meer mensen die zoiets hebben meegemaakt? Voor de rest heel veel sterkte iedereen Olga |
| 09/09/2008 @ 08:13 | miskraam hallo, ik heb begin dit jaar in maart een miskraam gehad en het bleef ztilletjes vloeien en heb toen curretag egehad omdat ht vruchtzakje leeg bleef verder groeien ... En 3 maanden later in juni was ik opnieuw zwanger ;-) inmiddels ben ik bijna 14 weken en alles verloopt perfect tot nu toe ;-) grtjs xx |
[Reageer]

Hoe verloopt een miskraam?

Dat was toch wel erg schrikken. Ik had niks gemerkt en het totaal niet verwacht. Nu hoop ik maar dat het vanzelf afkomt. Ik draag het nu nog bij me en vind het niet eens zo'n vervelend gevoel. Kan ik toch een beetje afscheid nemen. Ik hoop wel dat ik daarna snel weer aantel. Maar ja.