< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Kleuters » Melktand kwijt na val

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Kleuters
Melktand kwijt na val
09/06/2007 @ 14:34
Kath

Online Status
Hello,

Mijn dochtertje van 2 1/2 jr is vanochtend uit haar stoel gevallen. Ze is één van haar voorste melktanden kwijt - wortel en al. We hebben onmiddelijk naar de tandarts gebeld maar die zei dat ze melktanden niet meer proberen terug te steken wegens ontsteking en andere problemen.

Dus Téa zit nu met een grote gat in haar mond. Ze ziet er uit als een piraat - Johnny Depp noemen we haar nu!

Maar mijn vraag is, wie heeft nog kinderen met een melktand kwijt en zijn de grote tanden goed doorgekomen zijn - recht en mooi of moet ik verwachten dat de tanden allemaal scheef gaan zitten?

Alvast bedankt voor je reacties,

Britse mama.
Link naar deze reactie
15/06/2007 @ 14:51
Katje

Had zo'n jongetje in de klas. Zijn nieuwe tand was er en daar was niets aan te zien.
Dat komt dus allemaal wel in orde.

Je moet natuurlijk een beetje geluk hebben want er zijn veel kinderen die een beugel moeten dragen.

Grtjs,

KAtje
Link naar deze reactie
14/07/2007 @ 23:15
AT

Met mijn dochter van 2 1/2 hebben we afgelopen woensdag in het ziekenhuis gezeten. Ze ging achteruit de glijbaan af en haar voortand rolde er achter aan... Ook met wortel en al.
We waren op dat moment op vakantie in Belgie en we werden daar meteen naar de spoedeisende hulp in het ziekenhuis gestuurd, met de tand in een bkertje melk.
Ze is bekeken door een kinderarts en vervolgens door de kaakchirurg. Er zijn verder geen foto's gemaakt. We hebben ook contact opgenomen met onze tandarts thuis.
En we hebben voor volgende week een afspraak gemaakt met onze eigen tandarts.
Ik vind het heel erg dat dit is gebeurd, vooral omdat ze dan de komende jaren (tot haar zevende??) met een gat zal lopen. "het is gelukkig maar een melktand" is de meest gehoorde reactie op dit moment.
Ik ben dus ook op zoek naar mogelijke gevolgen voor haar volgende gebit en ook scheefgroei kwam ik dus tegen. Iemand ervaring met deze situatie?
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]