< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Kleuters » naar school, om hoe laat slapen?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Kleuters
naar school, om hoe laat slapen?
08/07/2007 @ 18:53
vicky

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Ons zoontje is een goede slaper, hij slaapt sinds zijn 2de verjaardag in een eenpersoonsbed en dat gaat tot nu toe prima.
Hij gaat slapen rond 21-22u, hij gaat eerst in zijn bad, dan kijkt hij nog wat tv met ons en drinkt zijn flesje en dan gaat hij slapen... Met warme dagen, ligt hij niet voor 22u30 in zijn bed, we hebben een paar keer geprobeerd hem vroeger in te leggen, maar voor 22u30 slaapt hij dan toch niet. Hij wordt wakker rond 08u30 en slaapt nog van 12-13u tot 14-15u, soms iets langer...
Tot nu toe geen probleem. In januari gaat hij naar school, nu zou ik graag na de vakantie, als de dagen iets korter worden, hem vroeger in zijn bedje leggen. Als hij naar school gaat gaan, moet hij ongeveer rond 7u, half 8 uit zijn bedje, om hoe laat kan ik hem dan het beste neerleggen?
Wij eten hier pas rond 18u (werk van mij en mijn man) en dan om 20u gaat hij in zijn bad. Gaan jullie kindjes nog iedere avond in bad? En rond hoe laat eten jullie? Ik kan hem toch niet dadelijk na het eten in bad doen? Als ik moet bevallen, ben ik natuurlijk wel thuis, maar ik eet graag allemaal samen en mijn man is pas om 17u30-18u00 thuis...
Ik zou graag jullie schema'tjes eens weten van kindjes die naar school gaan...

Groetjes

Link naar deze reactie
09/07/2007 @ 00:00
loes

Hoi,
Nyah gaat sinds januari naar school, maar ze heeft wel veel slaap nodig.Wij eten ook pas rond 18u, en om 19u gaat Nyah naar bed en ze valt als een blok in slaap. Ik steek haar niet elke dag in bad, Maar was haar elke morgen aan de lavabo
6u 45 ik sta op, was en kleed me
7u15 Nyah staat op en word gewassen en gekleed
7u35 Jenna uit bed en verse pamper
7u40 Naar beneden boterhammen eten en Jenna melk geven
8u Nyah melk drinken( nog altijd in fles, ze geniet er zo van, krijg het niet over mijn hart die weg te laten)
8u10 Staart in Nyah's haar , iedereen jas en schoenen aan
8u15 vertrek naar school
8u25 aankomst op school
8u40 terug thuis met Jenna
8u45 Jenna word gewassen (badje)
9u tot 11u45 Met Jenna spelen en huishouden
11u45 jasjes aan en naar school
12u05 einde school
12u15 terug thuis, Nyah en ik boterhammetjes en Jenna groentepap
13u10 Nieuw staartje en pipi
13u15 vertrek naar school
13u25 aankomst op school
13u40 terug thuis, spelen met jenna en huishouden
ondertussen is vriend wakker (hij werkt in de nacht)
15u15 1 van de 2 gaat achter Nyah
16u-16u30 fruit voor Nyah en fruitpap voor Jenna
18u warm eten
18u30Nyah's pyama aan en nog eens melk
19u in bed
De dagen dat ze in bad gaat probeer ik dat te doen rond 17u30( mijn vriend maakt toch altijd het eten bij ons)
De woensdag en in het weekend slaapt ze nog 1à2uur 's middags
Ik ben nu nog altijd in ouderschapsverlof sinds de geboorte van Jenna, maar halverwege september moet ik terug aan het werk, dan zal het een nieuw schemaatje worden veronderstel ik

Link naar deze reactie
09/07/2007 @ 00:14
Leen

Vicky,
Mijn oudste ging als peuter ook veel later slapen. Het duurde een tijdje voor hij op schoolritme zat. Nu is het slaaptijd om 20 uur. Eerder hebben mijn kids niet nodig, dan liggen ze wakker in bed en zijn ze 's morgens moe.

Schema van onze dag:
6u35: mama staat op, douchen, aankleden
7u00: kids staan op, kleertjes aan
7u10: ontbijt en boterhammen smeren
7u20: papa staat op en doucht
7u30: mama vertrekt naar onthaalmoeder met de jongste (nu niet meer, ik vertrek nu 10 minuutjes later want de jongste gaat ook naar school), kids poetsen hun tandjes samen met papa, gezicht en handjes worden gewassen.
8u10: papa vertrekt met kids naar school

16 of 17u00: mama thuis met kids (onregelmatige werktijden)
18u00: papa thuis
18u30: maaltijd
19u30: bad (niet elke dag, maandag, woensdag, zaterdagmorgen... in de zomer wel omwille van de zandbak)
19u50: melk
20u00: verhaaltje en bedtijd

Groetjes!

Link naar deze reactie
09/07/2007 @ 13:25
caro

hoi,

misschien zullen de eerste dagen wat aanpassen worden, maar het zou goed kunnen dat je kindje wel rap in het ritme zal zitten hoor, school is ook wel vermoeiend voor die kleintjes waardoor je misschien nog zal verschieten van hoe vroeg hij er wel in zal zitten!

hier is nr bed gaan precies een straf soms,hoe moe ze ook zijn,geen één vd 2 gaat graag slapen

wij eten wel appart vd papa, jammer genoeg maar hij is pas om 19h thuis en dat is te laat, hier eten we rond 18h(kindjes en ik samen) en om19h mogen ze nog half uurjte naar tv kijken, de simpsons, en ze weten als dat gedaan is dat we naar boven gaan, als ik geluk heb slapen ze dan om 20h, tot 7h,7h30 ongeveer..
smorgens is het wel redelijk doordoen als ze maar om 7h30 wakker zijn maar het lukt wel, wonen vlakbij school en is dan boven kleertjes aandoen en terwijl zij id zetel mogen eten doe ik al schoenen aan of kam hun haartjes..

ps:tis ook nog half jaartje zie ik, misschien gaat hij tegen dan al vroeger slapen hè

caro
Link naar deze reactie
14/07/2007 @ 21:04
Susie

Slaapt Jenna niet Loes?
Want ik mis haar slaapjes een beetje in je verhaal..?

Link naar deze reactie
16/07/2007 @ 14:40
loes

Ja, Jenna slaapt veel. Maar het ging hier over slapen en naar school gaan en mijn verhaal werd al een beetje lang, heb dan maar een paar dingen geschrapt. Jenna slaapt van 21u tot 7u30
dan van 9u tot11u30
van 13u30 tot 15u( bij mijn vriend op de kamer, hij heeft de nacht en slaapt tot ongeveer 14u)
en dan van 19u tot 20u30
dan moet ik haar eigenlijk wakker maken voor haar flesje, heb er al aan gedacht om haar flesje te vervroegen, maar 19u zou wel een groot verschil ineens zijn denk ik, en is dat dan niet te dicht bij fruitpap(16u30). Verder is het echt een schatje, ze doet niet anders over lachen, brabbelen en slapen. Haar zus was ook zo, ik heb echt veel geluk gehad. 2 zo'n lieve schatjes en allebei zulke goeie slapertjes

Link naar deze reactie
19/07/2007 @ 13:06

Online Status Stuur bericht
thibeau is 5 jaar en sinds hij naar school gaat , gaat hij iedere avond rond 19u in zijn bed . en om de dag gaat hij in bad. mag ook niet alle dagen wegens te droog vel. en hij houd dit rotme nu al 3 jaar. want wij moeten om 7u opstaan en zo heeft hij slaap genoeg. hij slaapt niet altijd direct maar hij rust dan wel ondertussen als hij in bed ligt

Link naar deze reactie
27/07/2007 @ 13:20
moeke

Hoi,

Mijn oudste (nu 5) heeft heel veel slaap nodig. Tijdens de eerste maanden dat ze naar school ging viel ze vaak meteen bij thuiskomst in slaap tot de volgende morgen. Ze had het vroeg naar bed gaan wel snel onder controle hoor.
Ondertussen heb ik er nog een meid bij die in februari 2008 naar school zal gaan.

ons schema :
- 5h20 papa staat op als hij naar kantoor moet (werkt soms van thuis uit en blijft dan liggen tot ik eruit moet)
- 6h30 mijn wekker gaat af
- 6h45 de jongste uit bed (gezien zij overdag nog kan slapen)
- 7h de oudste uit bed
- 7h40 schoenen en jas aan (ondertussen dus fles gegeven en ontbijt)
- 7h55 de jongste in het kinderdagverblijf afzetten
- 8h10 de oudste op school afzetten
- 17h beiden afhalen in de opvang/kinderdagverblijf (1 lokatie, is wel handig)
- 18h eten (ikke alleen met de kids op de dagen dat de papa op kantoor is, anders met z'n allen)
- 19h naar de badkamer, wassen en pyama's aan (bad niet dagelijks, meestal op woensdag en in het weekend, in de zomer gaan ze wel dagelijks in de douche als ze buiten in de zandbak hebben gespeeld maar dat kan best snel als het moet (nat maken, in zepen en afspoelen))
-19h30 bedtijd voor beide meisjes
- ... eindelijk opruimen, alles klaarzetten voor de volgende dag, .....

het is in het begin aanpassen maar na een tijdje raak je wel in routine en de kids ook. Probleem bij ons is dat de meisjes in het weekend dus even vroeg wakker zijn als in de week. Grrrrr, uitslapen is er dus niet bij.
Link naar deze reactie
09/08/2007 @ 14:31
Rebekka

Online Status
Hoi,

Mijn dochtertje is net 3 jaar geworden. Ze heeft na de paasvakantie al enkele weken naar school geweest. Vroeger ging ze ook altijd pas rond 22u slapen en deed ze nog een dutje in de namiddag. Maar ze heeft heel vlot de overgang kunnen maken naar niet meer slapen in de namiddag. Nu slaapt ze iedere avond rond 20u-20u30 en wordt ze wakker rond 08u. Ik heb gehoord dat kindjes van deze leeftijd toch nog gemakkelijk 12 willen slapen. Als ze in september weer naar school gaat, zal ze toch om 20 u al in bed moeten liggen, want dan wek ik haar om 07u30. Ik moet er wel bijvertellen dat ik er 's avonds geen tijd meer is voor een bad, na het eten rond 19u nog wat spelen en dan haar bedje in. Het bad gebeurt dan op mijn vrije ochtend...

Link naar deze reactie
09/08/2007 @ 14:43
Marleen

Die van mij is ruim 2 en gaat naar het kdv 4 dagen in de week (zou je een beetje als school kunnen zien)
om half 7 is hij wakker (als het niet eerder is)
kwart voor 7 eten
kwart over 7 is hij op het kdv
daar wordt hij om kwart over 6 opgehaald
half 7 eten
7 uur bed en slapen

Papa is zeevarend dus niet altijd thuis. Is papa weg eten wij niet samen. Zo heb ik alle tijd voor hem en ik heb een voorraad gezond eten voor hem in de vriezer. En kan ik op mijn gemakje om kwart over 7 eten
Is papa wel thuis dan zorgt hij dat het eten klaar staat als wij thuis komen en dan eten wij wel gezamelijk (tenzij hij in de auto in slaap valt dan gaat hij zonder eten naar bed)
's middags slaapt hij niet meer omdat hij anders niet om 7 uur naar bed wilt. Valt hij toch in slaap moet hij binnen 3 kwartier weer wakker zijn, anders hebben we om 7 uur echt een probleem

Er wordt in ieder geval op vrijdag en zondag gebadderd (alle tijd) en dan nog 1 of 2 ochtenden als hij vroeg wakker is en ik onder de douche wil Dan gaat hij vlug mee
Link naar deze reactie
27/08/2007 @ 11:39

Hoi

Bij ons gaat het er als volgt aan toe.
Mijn kindjes zijn alwel 5 en bijna 8jaar.
De jongste gaat om 19.30 slapen en de oudste om 20.00u.
Wij staan tussen 07.00-07.30 op.
Eerst ontbijten nan het ontbijt kleertjes aan en tandjes poetsen.
Ik heb ze eigenlijk al van klein af aan vroeg in bed gestoken.
Ook omdat ze altijd vroeg zijn moeten opstaan omdat ik ging werken!
Dan was het om 06.00u opstaan.
Nu ben ik thuis en kunnen ze langer blijven liggen.
Maar zij hebben ook nog altijd hun slaap nodig!

Groetjes en veel suc6

Link naar deze reactie
31/08/2007 @ 11:26
Chantal

Lara gaat slapen rond 19u tijdens de schoolperiode. En ik maak haar wakker rond 7u30. Zo heeft ze 50min de tijd om te eten, te wassen, tandjes te poetsen, aan te kleden en staartje te laten maken! Schoentjes aandoen jasje aan en naar school! Deze start om 8u40!!! En is hier de berg af!

Bij Lara duurde het even eer ze aan deze vroege uren gewend was van te gaan slapen. Haar normaal uur was 20u! Het heeft ons een weekje gekost met elke dag 10min vroeger haar bedje in en zo is het gelukt...

Succes ermee alvast!!!

Link naar deze reactie
07/09/2007 @ 10:57
Wen

hm dan gaan die bij ons toch wel echt vroeg slapen..

de oudste tijdens school 18u - 18.30u
en de jongste 19.30 - 20u

Probleem is als ze later gaat slapen ze 's morgens (6.45u) niet uit haar bed geraakt en heel de dag moe is. We eten om 16.45u - 17u en dan om de dag in bad/douche,de ene keer is dit 's avonds na het school,de andere keer 's morgens.

groetjes

Link naar deze reactie
11/09/2007 @ 15:17
engeltje extreme

hallo dames,
Denise is net 2 jaar gaat sinds kort ook naar ""school"".

bij ons gaan de kleintjes Denise en Iris om 19:00 uur naar bed.

wij eten altijd om 5 uur .. daarna een toetje dan rond 6 uur krijgen ze een bekertje warme melk dan douchen tandjes poetsen en dan is het 19:00 uur en kunnen ze lekker gaan slapen .

smorgens om 7 uur maak ik ze dan weer wakker en kan de dag beginnen .

smiddags slapen ze ook nog anderhalf uurtje .

liefs,
Monique.

Link naar deze reactie
11/09/2007 @ 15:29
bollie

Online Status Bekijk profiel
Hallo,

Onze Robbe gaat sinds vorige week naar de kleuterschool. We waren van plan om hem om 19u in bed te steken, omdat hij ten laatste om 6u45 eruit moet. Maar het is al enkel keren voorgevallen dat hij zelf voor 18u vraag om te gaan slapen, omdat hij zo moe is ! En dat terwijl hij vroeger altijd rond 20u-20u30 ging slapen.
Gisteren lag hij om 18u al in bed (op eigen vraag ') en is hij onmiddellijk als een blok in slaap gevallen. Deze morgen was hij dan zelf wakker om 6u30.

Jarne krijgt zijn laatste fles tussen 19u45-20u, en gaat dan ook slapen.

Probleem is dat Robbe wel vaak in de nabewaking zal moeten blijven, en dus soms pas thuis zal zijn tegen 18u. En dan moet hij nog eten ! Het worden dus nog lastige dagen ... En het spijtige is natuurlijk ook dat de avonden samen zo wel heel kort worden. Hopelijk went hij snel aan het schoolritme, en kunnen we het bedtijduur toch op 19u leggen (dan kan hij thuis eten, bad in, een beetje TV kijken, verhaaltje, en dan in bed).

groetjes,
bollie

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]