< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Peuters » Deugenietjesbabbelhoekje

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Peuters
Deugenietjesbabbelhoekje
13/11/2007 @ 15:40
Bodilka

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey,
wij ook nog 's.... véééééél te lang geleden maar 't is hier echt verschrikkelijk druk nu ik terug aan 't 'studeren' ben.
's Morgens vroeg weg en 's avonds laat thuis, dan nog wat tijd met mijn meisjes, nog wat huishouden en daarna ben ik meestal zo moe dat ik m'n bedje in kruip!

Danielle, ook van ons, oprechte deelneming!
Flink van Naomi trouwens! Noa was overdag helemaal proper (en zonder pampertje) rond haar 2e verjaardag, zo'n drie maanden later ook 's nachts! Ik was ook verschrikkelijk fier op haar

Galadriel, ook flink van Luna trouwens! Die pamperbroekjes hadden we ook 's gekocht maar Noa bekeek dat als een gewone pamper en deed gewoon alles in het broekje. Dat had dus weinig zin. Ik heb haar dan maar gewone onderbroekjes gaan kopen en tsja, een ongelukje was een ongelukje... Na 1 weekje afzien had ze 't door en had ze (bijna) geen ongelukjes meer!

Wenneke, goed dat Lana weer helemaal beter is. Jutta is ook bijna een week op de sukkel met diarree... vanmorgen was het nu ook wat beter gelukkig! Hopelijk blijft ze in de goede richting verder gaan en zijn we er nu vanaf!

Sas, jouw kindjes ook ziekjes geweest... de diarree is in 't land... gezellig Hoe staat het nu met jouw opleiding??

Hier gaat alles wel goed. Jutta is ziek geweest en Noa is nu wat verkouden. Vanmorgen voelde ze wat warmpjes aan en ik had gezegd dat ze thuis moest blijven maar ze wou absoluut naar school. Oma heeft haar dan maar laten gaan (dametje met karakter, ons Noa!)Ben benieuwd hoe ze thuis gaat komen... hopelijk is 't nu niet nog erger!
Hier op de cursus gaat 't wel goed (zit nu op de cursus trouwens) maar 't is wel druk. De weekends zitten dan ook nog 's goed vol met boodschappen doen, zwemles van Noa etc etc...
Vorig weekend zijn we al naar Sinterklaas geweest (foto van Noa met de sint staat op haar site in het dagboek 2007) Noa vond het heel leuk. Ik was wat bang want vorig jaar durfde ze niet in zijn buurt te komen. Nu wou ze absoluut gaan maar ik dacht dus dat we een heel eind zouden rijden en dat ze dan zou zeggen dat ze niet wou maar niets was minder... ze wachtte mooi in de rij en ging op zijn schoot zitten. Ze vertelde hem wat ze graag wou en gaf een tekening die ze gemaakt had... echt fijn!!Jutta was wel bang maar ja, zij is ook nog 'n stuk kleiner he!
Praten wil Jutta nog altijd niet echt. Soms maak ik me er wel wat zorgen over maar de kinderarts vindt het nog altijd normaal blijkbaar.
Ze zegt nu mama, papa, bah (als ze iets vies vindt) en ham (als ze wil eten), pamp(er), ja en nee. Verder zegt ze niets Ze begrijpt wel alles, dat merken we wel. Ze doet ook alles met gebaren... aanwijzen, zelf iets halen,... wij begrijpen haar dus ook! Als je haar iets vraagt antwoordt ze met ja of nee. Ik vind het wel jammer dat ze nog niet meer zegt... Noa was veel sneller met het praten. Maar ja, niets aan te doen zeker.

Zo, nu verder met de les...
hoop nu wat sneller terug te komen....
Groetjes
Bodilka

Link naar deze reactie
13/11/2007 @ 20:14

Online Status Stuur bericht
Bodilka, Luna beziet die luierbroekjes blijkbaar ook gewoon als pampers, want echt succes heeft het niet. Ik ga haar nog even tijd geven, maar in december-janurai ga ik ook eens gewone onderbroekjes kopen. Dan zal ze merken dat in haar broek plassen toch vervelend is en misschien helpt dat. Mar 't is ook zo'n koppige mie hé.

Danielle, veel sterke met je verlies.

Groetjes,
Galadriel

Link naar deze reactie
14/11/2007 @ 10:33
Wenneke

Bodilka,ivm dat praten;Lana praat ook nog steeds niet,ze zegt enkel "mama","paaapa" want de korte a zegt ze precies niet als ze papa wilt zeggen, "nana" ipv Lana en dan wijst ze naar zichzelf en "koka" ipv kaka als ze juist kaka heeft gedaan.
Wij begrijpen haar soms maar zij begrijpt bijna alles wat we zeggen.
Ik maak me ook soms zorgen omdat ze nu nog steeds niet praat en in februari wordt ze al 2 jaar.

Flik hoor dat ze naar school is gegaan en dat ze niet bang is van de Sint!

Toen ik klein was had ik er een doodse schrik van en achteraf bleek het altijd mijn nonkel te zijn die voor Sint speelde!

Link naar deze reactie
16/11/2007 @ 20:36

Online Status Stuur bericht
Wenneke, hoe je nonkel?? Is de sint dan niet echt???? . Hahaha da's gek hé dat je dat als kind dan gewoon niet door hebt dat het je nonkel is. Ik vraag mij dat nu zo dikwijls af hoe dat kan dat kinderen dat niet zien dat die sint zo nep is. En zwarte piet die overduidelijk zwart geschminkt is haha. En toch zagen we het niet hé.

Groetjes,
Galadriel

Link naar deze reactie
18/11/2007 @ 00:17
Danielle

Ja inderdaad. De ene keer is zwarte piet echt zwart en de andere keer bruin. Maar ik had als kind echt niks door.
Vandaag ben ik met Naomi naar de intocht van sinterklaas hier bij ons in het dorp wezen kijken. Ze vond het prachtig.
Maar toen hoorde ik dus ook een kindje zeggen. 'Dit is volgens mij niet de echte Sinterklaas want op de tv ziet hij er heel anders uit'
Naomi heeft ook haar schoentje gezet en 'deze sinterklaas' heeft hem even gevuld

Bodilka leuk van je te lezen. Druk druk zo te lezen. En over dat praten, dat komt best goed hoor. Maar als moeder maak je je toch zorgen he!
Sas hoe gaat het met jullie? Ook druk zeker.

Mijn oom is woensdag gecremeerd. Hij heeft een mooi afscheid gekregen. Er waren veel mensen.

Ik ben dr weer eens vandoor.
Doei!

Liefs Danielle

Link naar deze reactie
23/11/2007 @ 11:54
Danielle

het is toch echt wel stilletjes hier...

Gisteren ben ik dan naar Frans Bauer geweest. Was echt superleuk
En morgen ga ik met mn dochter naar mn werk. Want dan hebben we sinterklaasfeest. Ze heeft er enorme zin in. Ze zegt dat ze niet bang is voor sinterklaas maar ik moet het nog eens zien...

Link naar deze reactie
26/11/2007 @ 11:40
Bodilka

Hey dames,
hoe gaat het hier, met ons alles goed. Vorige week naar 't huis van Sinterklaas in Sint Truiden geweest. Was heel leuk. Donderdag had ik maar'n half dagje les gehad...en in de namiddag Noa om 14 u al van school gaan halen want ik had dus een kleine 'surprise' voor haar. (http://www.huisvansinterklaas.be) en 't was heel leuk... 't Is een kasteel in Sint Truiden dat ze dezer dagen volledig hebben omgebouwd tot het 'vakantieverblijf' van de Sint, de dagen dat hij hier is!
Eerst kregen ze een rondleiding in de 'Pietenschool': lessen Spaans, cadeautjes inpakken, daklopen, cadeautjes in schoorstenen/schoentjes droppen, koekjes en marsepein maken (en eten)...
Daarna mochten ze mee naar de wasplaats van de Sint en de Pieten, de slaapkamer van Sinterklaas en gingen ze het Paard van de Sint bezoeken en als laatste mochten ze allemaal naar Sinterklaas waar ze zongen en dansten met de Pieten voor de Sint. Ze kregen natuurlijk ook allemaal een snoep mee naar huis... Noa vond het SUPER!!
De sint foto's staan op de weblog (http://a-star-is-born-noa.spaces.live.com/) bij uitstapjes 2007 en ook nieuwe foto's bij okt-dec 2007!

Zaterdag alweer naar de Sint geweest! De blijde intrede van Sinterklaas in Borgloon. Er was ook 'n clown die voor kinderanimatie zorgde enz... kortom een hele namiddag kinderfun! Was erg leuk, en ons laatste Sintbezoekje van dit jaar. Volgend weekend brengt hij wel nog de cadeautjes naar ons thuis, naar meme en naar oma natuurlijk.

Gisteren was het schoolfeest (musical) in Noa haar school! Het was héél mooi en ik was zo fier op mijn kleine meisje, tsja, haar eerste schoolfeest he... al die 'eerste keren' zijn toch wel 'n beetje speciaal! Het hele schoolfeest draaide rond Sinterklaas die naar Hoepertingen (ons dorpje) kwam en wat hij allemaal beleefde.
Zij speelde dolfijntje. Ze deed heel goed mee! Na het optreden hebben ze haar van 't podium moeten sleuren... ze bleef maar zwaaien. (zal die foto's ook nog op de weblog gooien vanavond!)
Verder zijn ze allebei helemaal genezen, gelukkig! Nu zijn ze bij mijn mama, morgen en donderdag heb ik 'n halve dag vrij. Ga kasten verhuizen... Jutta moet nog 'n kast in haar kamer die nu bij Noa staat, Noa moet kasten die voorlopig nog boven staan, wordt dus 'n heel heen en weer (en veel werk) van kleren en kasten.

En hoe gaat het hier verder met iedereen???
Alles goed?

Galadriel, hoe gaat 't met de potjes-training (poging)? Al schot in de zaak?
En,ja, die geschminkte Pieten... 't is eigenlijk wel grappig. Julie (dochter van mijn man zijn 1e relatie) is 9 jaar, en weet eigenlijk pas van na de vorige Sinterklaas dat 'hij' niet echt is en dit jaar zit ze ook op alles commentaar te geven. Nu valt het haar dus ook wel allemaal op maar ervoor toch nooit gemerkt!

Wenneke, Lana ook geen spraakwaterval... ze zijn echt wel niet alleen hoor, er zijn er wel meer die niet zo snel praten maar als ik vergelijk met Noa is 't verschil zo groot! Jammer maar ja, weinig aan te doen, elk kind zijn eigenheid!

Danielle, fijn dat Frans Bauer leuk is geweest... hier zijn de sinterklaasfeestjes voor dit jaar nu echt wel voorbij! Hoe is het op je werk meegevallen met het feestje?
en dat kindje is echt wel niet alleen hoor. Zo hadden wij tegen wim (zoon van eerste relatie van mijn ventje) verteld dat hij niet bestond. Het jaar erop komt hij bij de Sint, geeft hem een hand en neemt het snoepje aan. Hij draait zich om en terwijl we weglopen zegt hij tegen mijn man: "Papa, dat was toch wel de echte, dat zie je er gewoon aan!"
Mijn ventje en ik lagen allebei krom van 't lachen!

Groetjes
Bodilka

Link naar deze reactie
27/11/2007 @ 20:50
linsy

ik heb dit onderwerp pas ontdekt en wou me graag bij jullie voegen
want soms weet ik geen raad met mijn peutertje hier in huis
ze is erg uitdagend en weet zelfs waar de grens ligt en ze zegt het ook "stoute marie" maar dan doet ze het toch
maar ze kan ook een schatje zijn hoor

Link naar deze reactie
28/11/2007 @ 11:00
Wenneke

Hey linsy,

Ik zie dat onze dochters op dezelfde dag geboren zijn!!!!!

Link naar deze reactie
28/11/2007 @ 15:54
linsy

dan zijn onze kleine meiden even "oud" hihi
nou ze is vandaag best wel druk
ze wou ook weer niet slapen wat min genezingsproces niet bevordert
ik steek haar om 16u nog es in bed hopen dat ze dan wel wil slapen

Link naar deze reactie
10/12/2007 @ 12:39
Bodilka

Wat is het stilletjes hier!
De Sint overal aan de brave kindjes gedacht? Hier alvast wel!
Noa en Jutta zijn flink verwend! Bij oma en opa, thuis, bij meme en pepe, bij de onthaalmoeder, op school,...
Héééél veel snoep gekregen en verder heel wat mooie cadeau's! Barbiehuizen, ziekenwagens, radio, cd's en dvd's, ....
Noa was in haar nopjes. Jutta ook wel maar ze snapt het allemaal nog niet zo goed.
Jutta begint ook (eindelijk!) wat meer moeite te doen om te praten. Mama, papa, pamper, ... er komt nu toch al wel wat uit. Noa noemt ze "Nana" en dat vindt Noa dan weer helemaal niet leuk. Ze begint er zelfs voor te wenen want: "zij noemt niet nana!' Haar al duizend keer uitgelegd dat Jutta het nog moet leren maar ja! Leg dat maar 's uit aan een 3-jarige!

De kerstboom staat intussen ook en de lichtjes hangen!
Fijn... Noa kijkt al weer uit naar de volgende pakjesperiode!
Kerstperiode vind ik zelf ook heel leuk! Nieuwjaar wordt dit jaar bij ons thuis gevierd.

Met de cursus gaat het allemaal goed. Wel druk zo maar we beginnen er allemaal aan te wennen. Is toch weer wennen hoor, zo'n nieuwe routine! Nog tot april cursus en daarna hopelijk een leuke job (met 'normale' uren)... we zien wel!

Vanavond gaan 't ventje en ik naar een concert van Clouseau in 't sportpaleis. Ik had de tickets gewonnen. Ben 's benieuwd. 2 Jaar geleden ben ik ook geweest (zwanger zijnde van Jutta en de volgende dag had ik mijn vruchtwaterpunctie ) Niet echt in de stemming dus toen... maar was wel leuk... hopelijk vanavond ook!

Groetjes
Bodilka

[Laatst gewijzigd door Bodilka - 10/12/2007 @ 13:34] - Link naar deze reactie
10/12/2007 @ 18:32
Carootje

Hoihoi,

hier is de Sint ook geweest! Ze zijn weer goed verwend met lekkers en speelgoed! Het is heel gezellig en leuk geweest!

Afgelopen week met twee zieke kindjes gezeten... Joram was de eerste: een ferme bronchit. Hij moet nog tot en met morgen 3x per dag aerosollen en AB nemen, ook nog druppels om zijn luchtwegen open te zetten. Sinds dit weekend merk ik eindelijk verbetering, hij is gisterenavond voor de eerste keer zonder koorts gaan slapen! Morgen hou ik hem nog thuis. Woensdag gaan we eens proberen met een half dagje, hij wil zo graag naar school... Senne volgde Joram nog geen dag later op...bij hem is het begonnen met hoge koorts en zwaar ademen. Ook hij krakte en piepte op zijn longen, sinds donderdag moet hij ook 3x per dag aerosollen. Ook AB en eucaliptine suppo's. Hij heeft 3 dagen constant boven de 39° gehad (gemiddeld 39.5°) en heeft een paar dagen slecht gegeten. Even gevreesd voor en ziekenhuisopname, maar het is gelukkig niet nodig geweest! Hij is al véél beter nu!

Best een zware week geweest dus, en ik zit zelf nog met een ontstoken schouder, lekker pijnlijk Vandaag terug naar de kinesist geweest, had vorige week alle afspraken afgezegd omdat de kids ziek waren. Ik voel het alweer goed dat ze eraan bezig is geweest Ach ja, zal wel beteren zeker!

Hoe gaat het hier voor de rest met iedereen? Alles goed hoop ik??

Bodilka, fijn dat Jutta al wat meer begint te praten! De cursus begint te korten nu, we duimen hier mee dat je snel goed werk vind dan!! Veel plezier vanavond in het Sportpaleis!!

Groetjes en tot later!
Carootje en kids

Link naar deze reactie
12/12/2007 @ 19:14
Wenneke

Hier is de Sint ook langsgeweest.Ze heeft van mijn ouders een pluchen poes gekregen en een speelgoedje voor in bad.Van haar peter heeft ze een pop gekregen en kleertjes,ze was heel blij ermee maar beseft natuurlijk nog niet wat het allemaal betekent.

We hebben vorige week op het werk verschrikkelijk nieuws gekregen;de vrouw van één van mijn collega's is 's morgens,na dat ze hun dochtertje van 3 jaar had afgezet aan school,met de fiets aangereden door een vrachtwagen,ze was op slag dood.Ze was pas 34 jaar.Onze collega heeft pas in februari afscheid moeten nemen van zijn papa,overleden aan een hersentumor,3 weken geleden kwam het nieuws dat zijn schoonmoeder pancreaskanker heeft en nu dit,... Hoeveel verdriet kan een mens eigenlijk aan?

Gisteren zijn we met de collega's naar de dienst gegaan-ze werd gecremeerd- en toen ik hun dochtertje zag kon ik mijn tranen niet meer bedwingen.Zo jong en al geen mama meer hebben,de tranen komen spontaan terug in mijn ogen.

Het is allemaal zo oneerlijk he...

Sorry dat ik dit hier allemaal neerschrijf,maar ben er echt van aangedaan...

[Laatst gewijzigd door Wenneke - 12/12/2007 @ 19:14] - Link naar deze reactie
12/12/2007 @ 22:47
Carootje

Hey Wenneke,

zoiets is inderdaad vreselijk! Een mens moet soms zo sterk zijn...als je zo'n dingen moet dragen en meemaken... Ik kreeg even koude rillingen, ik heb van dit ongeval namelijk gehoord op het nieuws... Ik weet nog dat ik meteen aan dat meisje moest denken...op tijd van een paar minuten ineens haar mama kwijt, hoe leg je zoiets uit aan zo'n klein kind? Ik zou het nooit willen meemaken! Ik hoop dat de papa/man en het dochtertje veel steun en begeleiding krijgen, want dat zal wel nodig zijn...

Veel liefs, Carootje.

Link naar deze reactie
23/12/2007 @ 23:09
Carootje

Prettige kerstdagen!!
Hey meiden!
Ik kom jullie alvast heel fijne kerstdagen toewensen!
Amuseer jullie op kerstavond en kerstmis!
Liefs, Carolien en de jongens.

Link naar deze reactie
01/01/2008 @ 20:01
Wenneke

Een héél gelukkig nieuwjaar voor jullie allemaal!!!

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 23:03
Carootje

Wenneke en alle mama's hier: een super 2008 toegewenst!!!!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]