< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Holebi-ouderschap » bekende donor?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
18/06/2007 @ 21:40
maike

Online Status
Dag mensen,
Twee vriendinen van mij gaan binnenkort aan kindjes beginnen, ze twijfelen nog of ze een bekende donor zouden nemen of niet. Mijn vriend komt in aanmerking als donor. Ik vind het een zalig idee. Een geheim halfbroetje/zusje voor mijn zoontje. Aleen kan ik wel voldoende afstand bewaren?
Wat mijn julie ervaringen met bekende donoren. blijft het geheim? wat is de betokenheid? en lukt dat goed?
Groetjes
Maike

Link naar deze reactie
07/12/2007 @ 10:33
tascha78

Online Status
hoi maike,

Wij zijn ook een lesbokoppel dat voor een bekende donor gaan.
na lang denken hebben we toch besloten om iemand te nemen dat we kennen die persoon wilt er zelf niets mee te maken hebben.
juist potje vullen en daar blijft het bij, natuurlijk weten we nooit met zekerheid of dat deze persoon eens mijn vriendin zwanger is of het kindje geboren is of dat deze persoon dezelfde mening zal hebben ja of neen dat is in de toekomst af te wachten.
wij hebben gekozen om de donor te kennen indien het kindje later een probleem zou hebben iets dat men nooit weet en als het kinje een beenmeergtransplantatie nodig heeft of iets anders dat we dan toch weten waar we moeten zoeken.
natuurlijk zouden we liever hebben dat het kindje niet weet wie de vader is ,ma denk ook dat op de eerste plaats de gezondheid van het kind komt en als het dan uitkomt wie de vader is ja dan moeten we daar maar leren mee leven

vriendelijke groeten

tascha
Link naar deze reactie
07/12/2007 @ 15:48
sandrapaula

Online Status Bekijk profiel
Hallo,

Mijn vrouw en ik zijn nu zwanger ook van een bekende donor, dit hebben we bewust zo gekozen voor het kindje zelf, hij gaat geen vaderrol spelen, maar als het kind later groot is en het wil weten waar die vandaan komt is het geen probleem. Wij hebben er ook voor gekozen dat hij op kraamvisite mag komen, dit vond hij wel heel erg leuk.

Succes, Groetjes Sandra

Link naar deze reactie
10/12/2007 @ 18:34
Belle

Hallo,

Mijn vrouwtje en ik zijn de trotse mama's van een zoontje. Onze donor is nonkel Sam, mamies broer. Dat gaat heel goed en als onze stoere prins vragen gaat stellen, mag hij gerust weten dat nonkel Sam voor het zaadje gezorgd heeft, dat mama nodig had.
Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 19:37
clair74

Online Status Stuur bericht
donor
is dit topic nog actief?

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 20:20
lel

Online Status Stuur bericht
als jij dat wilt dan kan het terug actief zijn.
gewoon je vraag stellen en er zal misschien wel iemand reageren.
Veel holebi's zitten hier niet, dus afwachten.

Anders moet je eens een kijkje nemen op:
http://h o m o o u d e r s . y o u r b b . n l / (zonder spaties)
Daar zitten wat meer holebi's

Link naar deze reactie
15/09/2008 @ 20:54
Angela

hallo,

misschien een stomme vraag, maar kan iemand mij helpen hoe je een bekende donor vraagt?? ik heb een aantal opties in gedachten als bekende donor, maar durf het hen niet echt te vragen ( het is niet echt een standaard vraag). kan iemand mij wat tips geven?

dank jullie
Link naar deze reactie
16/09/2008 @ 14:58
Tamaya

Hoi Angela,

Wij hebben het eens bij iemand die we kennen gepolst, hij stond er voor open, maar toen we er op terug kwamen, reageerde hij heel raar en nu is doe vrendschap kapot (op niets, want wij hebben gezegd, als je het nu niet meer ziet zitten is dat priam, dan doen we het niet).
Uiteindelijk hebben we via internet gezocht en een leuke donor gevonden. We hebben nu mailcontact, en als onze dochetr het wil kan er echt contact zijn. Vanuit zijn kant is die contact wens er op dit moment niet, maar hij vraagt via de mail wel naar haar. De intentie was ook een tweede kind van hem, dit is nietgebeurd, zijn leven is nu heel anders, en ziet het niet echt zitten om weer te doneren, en wij willen niet langer wachten (leeftijdverschil en andere omstandigheden waarom we wat haast hebben). Nieuwe donor gevonden, weer via internet, heel leuke vent, die ook open staat voor wat contact, wel kans dat ie later naar het buitenland gaat, maar dat is niet erg, gaan we lekker op vakantie als de kleine vragenheeft.
Vind het prettig dat we wel weten wie het is, maar fdat er oiok een bepaalde afstand is.

Als je het er nog eens over wil hebben hoor ik het wel van je,

Succes in iederegeval!
Tamaya
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]