< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » November 2007-Club » Hoe slapen jullie kindjes?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » November 2007-Club
Hoe slapen jullie kindjes?
11/04/2008 @ 10:14
sarah

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo

Ons dochtertje van 4.5mnd slaapt toch zoo slecht. Ze moet nog steeds eten rond 4u, en wordt daarvoor én daarna ook nog geregeld wakker voor een tutje of een krampje of een protje? Vannacht bv. ben ik er 7 keer uitgeweest en heb de laatste twee uur van de nacht op de zetel met haar doorgebracht...
Ze heeft nochtans een tijdje veel beter geslapen.
hebben jullie kindjes dat ook?

groetjes
sarah

PS. Voor de rest is het een SUPERkind hoor!!!

Link naar deze reactie
11/04/2008 @ 20:03
falke

Hoi Sarah,

Marte slaapt overdag altijd op haar buik, met haar hoofdje gedraaid, een tutje in haar mond en dan wil ze iets in haar handje van knuffel of lakentje, dat ze dan tegen haar gezichtje kan wrijven.
's Nachts slaapt ze op haar rug. Zij wordt 's nachts ook nog wakker om te eten. Hoe vaak hangt van nacht tot nacht af. Er zijn ook nachten bij dat ze 3 voedingen of zelfs geen voedingen vraagt.

Groetjes Falke en Marte

Link naar deze reactie
12/04/2008 @ 10:23
Vicky

Onze tweeling van 4,5 maanden slapen al van hun 2 maanden door. Ze sliepen overdag altijd op hun buik en aan 2 maanden hebben we ze ook 's nachts op hun buik laten slapen.

Heel soms wenen ze nog 's nachts, maar we wachten altijd 10 minuutjes. Als ze dan nog wenen is het voor een kaka-broek. We staan dus niet bij het minste kreetje op. Baby's worden 's nachts wakker en dan moeten ze zelf leren terug in slaap te vallen.

Als laatst hebben ze bij ons geen tutje. Dat is een heel bewuste keuze geweest. Er ligt al van kleins af aan een tetradoekje onder hun hoofdje die nu beginnen te gebruiken als knuffel. Daar vinden ze hun troost in.

Veel succes, Vicky

Link naar deze reactie
14/04/2008 @ 10:11
sarah

Hey

laten wenen krijgen we zo moeilijk over ons hartje, maar misschien is dat wel de truk. Zeker zonder dat ze al een tutje kan pakken.
Ons fien slaapt ook op haar buikje, snachts dan. Overdag slaapt ze op haar rug. ook wel met iets tegen haar hoofdje. Gek é dat toch alle kindjes hetzelfde graag hebben.

Vicky, worden jouw zoontjes dan niet wakker van elkaar? daar hebben wij een beetje schrik van.
Falke, krijgt Marthe nog bv of flesjes?

groetjes
sarah

Link naar deze reactie
15/04/2008 @ 08:59
Vicky

Hey Sarah,

De tweeling wordt niet wakker van elkaar. Thomas is de eerste week wakker geworden van het geween van zijn broertjes. Hij slaapt nochtans aan de andere kant van ons huis. Na een grote week was hij het gewoon en sliep hij door het geween door. Even doorbijten dus!!

Succes, Vicky

Link naar deze reactie
16/04/2008 @ 10:00
falke

Hoi Sarah,

Marte krijgt nog steeds volledig borstvoeding. Van zodra ze 6 maanden is start ik met groentepap. De melkvoedingen blijven dan uiteraard nog steeds borstvoeding.

Groetjes

Link naar deze reactie
17/04/2008 @ 22:53
Suus

Online Status Bekijk profiel
He Sarah,

Onze meisjes zijn precies even oud. Wat een verschil dan. Zeven keer moeten opstaan? Je zult wel doodmoe zijn. En heeft ze eerst wel gewoon doorgeslapen? Ik denk dat wij gewoon geluk hebben gehad. Sinds ze een week of vier is, hebben wij haar 's nachts eigenlijk nooit meer gehoord. Ik schrik al als ze een keertje voor 7 uur wakker wordt. Ze gaat tegenwoordig ergens tussen 19.00 en 20.00 slapen. Dan maken we haar nog een keertje wakker om 23.00. Dan krijgt ze een schone luier en een (borst)voeding en binnen een kwartiertje ligt ze dan weer in haar bedje. Ze slaapt dan tot 's ochtends een uur of 8.

Eigenlijk hebben wij er niks voor hoeven doen. Dus ik weet ook niet zo goed hoe je het moet veranderen. Heb je het er al met het consultatiebureau/kind en gezin over gehad? Misschien zou je iets aan de voeding kunnen toevoegen waardoor het iets zwaarder wordt en ze er langer op doorslaapt. Of geef je nog volledig borstvoeding? Ook dan zou je natuurlijk kunnen kolven en dan iets (rijstebloem?) kunnen toevoegen. Het voordeel van gekolfde melk is dat je dan zeker weet dat ze genoeg heeft gedronken. Dan durf je haar misschien wat eerder te laten huilen. Drinkt ze veel om 4 uur 's nachts?

Op het ~~~~uitgerekend in november 2007~~~~ topic zitten moeders die wel hetzelfde probleem hebben (gehad) als jij. Misschien zou je daar je vraag nog eens kunnen stellen? Het is daar over het algemeen heel druk en er zitten een paar heel ervaren mama's.

Nienke slaapt sinds ze een maand oud is op haar eigen kamertje in een ledikant. Zonder tutje, maar wel graag met een doekje om over haar gezicht heen te trekken. Oh en met haar duimpje. Ze draagt ook een slaapzakje en ligt op haar rug.

Mijn dochtertje heeft trouwens wekenlang niet overdag willen slapen. Dat was ook niet prettig. Werd ze heel ongezellig van, omdat ze eigenlijk wel moe was. Ik was echter altijd blij dat ze 's nachts tenminste wel sliep. Sterkte hoor. Ik hoop dat het snel weer beter gaat.

Link naar deze reactie
17/04/2008 @ 23:13
saartje

hey sarah

geef je borstveding of flesvoeding??? en heb je al bijvoeding gegeven??? tibe sliep op een gegeven moment vanzelf door... ik moest wel 1x per nach opstaan om hem op zijn buikje te leggen (omdat hij onmiddelijk na het eten ging slapen kon ik hem er niet meteen op leggen wegen terug geven) hij is toen even ziekjes geweest en sinds toen sliep hij ook heel slecht. ik moest bijna ieder half uur opstaan om zijn tutje in zijn mond te steken. hem laten wenen heb ik geprobeerd maar dat hielp echt niet! op aanraden van sommige mama's op het topic -uitgerekend november 2007- ben ik 's avonds zijn groentepap gaan geven en 's middags fruitpap. ik leg hem nu om 20uur in bed en hij slaapt normaal wel door tot 7 a 8 uur. misschien kan je zoals suus zegt eens proberen om de melk te verdikken met verdikking... ik moet zeggen dat tibe nu de laatste 2 dagen ook weer wakker begint te worden om 4uur. ik kan hem wel steeds rekken tot 6 uur maar zoals jij zegt dat je er wel eens 7x per nacht uit moet... dat is niet niks...

ik heb laatst wel gelezen dat baby's tot 6 maanden nog eens regelmatig wakker kunnen worden van de honger. ook wanneer ze al doorsliepen kunnen ze nog een terugval krijgen en ineens weer voedingen nodig hebben 's nachts. indien ze wakker worden van de honger hebben ze die voeding absoluut nog nodig.
ikzelf heb me voorgenomen om me er niet meer al te druk bij te maken want dat helpt ook niet...

je kan ook eens kijken als je baby'tje het 's nachts misschien niet te koud of te warm heeft. of iets anders wat storend kan zijn. het zal altijd wel blijven zoeken zijn. hopelijk gaat het snel weer beter en kun je terug genieten van je welverdiende nachtrust.

groetjes saartje

Link naar deze reactie
18/04/2008 @ 09:25
sarah

Hey dames

bedankt voor jullie bemoedigende woorden ;)
De laatste week heb ik al twee verschillende nieuwe papjes geprobeerd, helaas zonder verandering. Ook al een keer rijstebloem bij gedaan, zonder succes. Het probleem is dat ze nog steeds reflux heeft en dat ze snachts wakker wordt van krampjes. Vandaar dat ik ze ook dikwijls hoor protjes laten als ze zo wakker is snachts. Maar het is echt niet gewoon zeuren dat ze doet, het is echt roepen van de pijn! en dan nog een paar keer tutjes geven erbij.
Normaal slaapt ze op haar buik, vannacht heb ik het eens op haar rug geprobeerd, maar dan speelde ze haar tut weer kwijt...

Ze slaapt wel nog steeds in de living in haar ledikantje, bij gebrek aan tweede kinderkamer voorlopig. Misschien dat dat een verschil zou maken, ik weet het niet...

maar ik heb mij er ook al bij neergelegd hoor, het is gewoon zwaar natuurlijk.
Zaterdag gaan ons kindjes logeren bij mijn ouders, langs de ene kant zie ik er naaruit om eens te kunnen doorslapen én uitslapen. Maar langs de andere kant ga ik mij wel schuldig voelen t.o.v. mijn ouders als ons fien daar ook zo vaak wakker wordt. gelukkig nemen mijn ouders dat er wel bij, maar toch...

Ach, gelukkig is het zo'n schatje!
groetjes
sarah

Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 11:34
sarah

Hey

even laten weten dat ons Fien sinds een week doorslaapt!
ik doe nu savonds een schepje meer poeder in haar fles + rijstvlokken en nu slaapt ze dus door tot 7u ongeveer. Een enkele keer vraagt ze nog een tutje maar voor de rest gaat het vlot!
dus, het komt goed, heb ik hieruit weeral geleerd!

groetjes
sarah

Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 19:23
falke

Proficiat Fien!!!!! ( en mama natuurlijk)

Link naar deze reactie
29/04/2008 @ 10:29
Suus

Fijn! Hopen dat het zo doorzet.

Link naar deze reactie
29/04/2008 @ 10:52
saartje

ah fijn sarah dat het nu wel lukt. ga je wel even zeggen dat je moet uitkijken met een schepje extra poeder in de fles te doen. dit kan in priciepe geen kwaad maar daat kunnen ze wel verstopt van geraken. ik heb dit ook aan de hand gehad. ik deed een half meer en tibe was na een paar dagen verstopt. als het zo beter gaat voor jou dan is het goed. je heb je nachtrust zelf ook nodig. een dikke proficiat!!!

saartje

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]