< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Nieuw samengestelde gezinnen » Frustrerend dilemma

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
25/04/2008 @ 13:36
sophie A.

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey,

Zoals jullie kunnen zien heeft mijn vriend ook,netzoals mij 2kindjes uit zen vorige huwelijk.
Nu zit ik met een probleem,eigelijk niet echt een probleem maar het gaat wel tot een probleem komen denk ik...

Normaal gezien komen zijn kindjes om de 14 dagen een weekend.
Maar het is nu al een hele poos dat zijn ex, ze volgt politieschool, rijd paard , gaat turnen, gaat uit enz enz...
steeds meer en meer aan ons vraag om de kids extra dagen bijons te nemen. Geen probleem zou je zeggen, en langs de ene kant is dit ook geen probleem want ik vind het super als ze bij ons zijn en van mijn part mogen ze allez dagen komen maar ze profiteert ervan. Mijn vriend moet allimentatie betalen, wat normaal is maarop den duur zitten ze meer bij ons dan bij haar. Lukt het voor ons niet om ze bij ons te nemen dan zitten ze bij de moeder van mijn vriend. en zo gaat het alke week... om de 2 dagen krijgen we telefoon dat ze de kinderen niet kan afhalen van school en om en dat wij ze moeten halen. Vandaag komen ze bij ons...maar woensdag komen ze terug want zij gaat donderdag en vrijdag weg met de zoveelste nieuwe vriend. Ik wil geen nee zeggen, niet voor haar hoor maar voor de kinderen, Zekf julyke zegt dat ze niet bij haar mama wil gaan omdat ze dantoch maar bij Bonneke ( haar moeder) moet gaan. Als we dan eens bellen om te vragen hoe het met de kids gaat, krijgen we 9 op 10 keer het antw van jah; ik weet het niet, ze zijn er niet...
Voor ons is dit niet leuk meer omdat wij moeten betalen voor haar ( niet voor de kinderen want die krijgen alls wat ze nodig hebben bij ons/of waar dan ook ze weer gaan) en ook niet meer om telkens met pijn in het hart July en Britt te moeten laten gaan al huilend en tierend...
Ik zou ze veel liever bij ons hebben, maar jah, dat wil ze dan weer niet want ze heeft letterlijk gezegd; en hoe zit dat dan met de allimentatie???
Ik vind het gewoon erg dat de kids telkens weer gedumpd (als ik het zo grof mag zeggen) worden omdat madam teveel hobby's heeft, die je niet of moeilijk kan combineren met kinderen.
Ik wil het haar duidelijk maken maar ik weet dat dit uitloopt in een eindeloze discussie.
Ik wil gewoon het beste voor die kinderen. Bij ons of bij haar...maakt niet uit zolang ze maar liefde,verzorging en regelmaat krijgen in hun leven.
Weet je als we de kids gaan halen dat die in slaap vallen in de auto...om 4u hé... en dan slapen ze bij ons tot 11u de volgende dag en om 13u slapen ze terug...Wij moeten de kleinste rond 5/6u wakker maken. De kids worden van hier naar daar gesleurd wanneer ze bij haar zijn, en het maakt haar niet uit of het nu 7u of 11u is dat ze in hun bed liggen... en die kinderen moeten er smorgen alweer uit om 6 u...
pPPPPFFFF... even mijn frustratie uit mijn lijf scheuren...

Ben zo blij dat ze vandaag terug komen... De vraag is alleen hoe... ZIEK???
GEWASSEN???

Zelf 14 dagen geleden toen we de kleinste gaan halen zijn zei de OM dat ze al 4 dagen hetzelfde onderlijfje aanhad en geloof me , toen ik haar in bad stak thuis rook ze zuur

Hoe kan iemand zo zijn kinderen langs de kant zetten voor zichzelf...

Zo... MIjn frustratie is er uit.

Thanks

LIefs sophie

Link naar deze reactie
25/04/2008 @ 14:24
Esterke

Hoi Sophie,

Mijn haren gaan recht staan bij het lezen van jou verhaal.

Als het voor jullie niet uitmaakt waar de kindjes verblijven, dan zou ik alles in't werk stellen om ze bij jullie te krijgen. En ervoor te zorgen dat zij zo ook geen alimentatie meer krijgt, want dit word duidelijk niet gebruikt voor de kinderen, maar waarschijnlijk voor het uitoefenen van haar vele hobby's.

Ik vind het echt jammer dat er mensen zijn die op zo'n manier met hun kinderen kunnen omgaan. Het zijn altijd de kinderen die er de dupe van zijn.

Gelukkig kunnen ze bij jullie nog terecht en worden ze bij jullie wel goed verzorgd. Die kinderen zijn duidelijk aan het einde van hun latijn, anders zouden ze nooit zoveel slaap nodig hebben en ze laten zelf ook al duidelijk merken dat ze liever niet naar of bij hun moeder zijn.

Ik wens jullie en de kindjes veel succes en hopelijk kunnen ze binnenkort bij jullie van een echt gezin en thuis genieten, met alle rust, aandacht en verzorging die ze nodig hebben.

Sterkte Esje

Link naar deze reactie
26/04/2008 @ 12:20
sophie A.

bedankt voor de reactie...

Ma zouden we dan beter weigeren als ze de vraag stelt ma da kunnen we de kindjes toch niet aandoen...
Langs de ene kant wil ik steeds nee zeggen om haar duidelijk te maken dat zij de kids bij haar wou en er ook moet voor zorgen ma langs de andre kant weten we dan ni waar ze zijn of hoe het met hen gaat...

groetjes sophie

Link naar deze reactie
26/04/2008 @ 21:08
Esterke

Hoi meid,

vind ik een moeilijke vraag.

Aan de ene kant zegt mijn verstand: weigeren, met dezelfde reden als jij aanhaalt. Zij moet haar verantwoordelijkheid nemen ten opzichte van de kindjes en tenopzicht van jullie.

Maar mijn hart zegt: niet weigeren, gewoon omwille van de kindjes, naar hen toe zou ik het niet kunnen weigeren. Zeker als je merkt dat de kindjes zelf aangeven dat hun mama eigenlijk toch niets met hen doet en de verzorging laat ook te wensen over.
De kindjes worden bij haar duidelijk verwaarloost

Indien jullie besluiten om de kindjes bij jullie op te voeden, of toch proberen, zou ik er wel voor zorgen dat je bewijzen hebt, dat de kinderen bij hun mama niet de zorgen krijgen die ze zo erg nodig hebben. En dan moet je ook geen alimentatie meer betalen, waarover ik ook zo mijn twijfels heb of ze dit geld wel effectief gebruikt waarvoor het bestemd is: de kindjes.

Ik hoop natuurlijk dat jullie er samen uitkomen en dat de mama eindelijk volwassen wordt, maar ik vrees er voor, toch zeker op korte termijn. Volgens mij heeft ze een tweede jeugd gevonden en vind ze de kindje eerder een last, of iets wat haar bedwingt in haar vrijheid.

Esterke

Link naar deze reactie
29/04/2008 @ 11:45
Ante

Sophie, ik vind je een super mama!! Dat je zoveel inzit met de dochtertjes van je ventje, getuigt dat je zielsveel van hen houdt zoals je eigen kindjes. Een dikke pluim!!

Ante
Link naar deze reactie
29/04/2008 @ 19:54
sophie A.

Dank je wel Ante... Das superlief van jou!!

Ach jah, ik denk dat ik ergens diep in mijn hart meer hou van mijn kinderen maar ik zal ze altijd op een gelijke maniet behandelen. Ik zal ze evenveel liefde en zorgen geven en ze zullen echt niks te kort komen.
ik weet wat het is om een stiefmama te hebben en ik weet (nu) ook dat ook die het niet altijd makkelijk hebben met vooroordelen en geloof mij... Ik ben een echt ettertje geweest samen met mijn broer tegen mijn stiefmama maar ondertussen zijn we de beste vriendinnen!

En eigenlijk kan ik zo uren doorgaan over negatieve dingen van de ex van men venteke maar jah, ze is ook maar een moeder en misschien zit ze gewoon niet lekker in haar vel ofzo...
Ergens zal er wel iets goed in haar schuilen...al weet ze dat niet en heeft ze het nog niet gevonden...

en voorlopig wil ik gewoon dat de kids goed zitten. Ik kom ook overeen met de nieuwe vriendin van mijn ex (nu toch) en alleen maar omdat ze goed is voor mijn dochtertje...

morgenmiddag komen ze terug, heb een extra dagje verlof genomen en zal ze maar eens weer in de watten leggen want hoe raar het ook klinkt, als ze bij ons zijn de eerste uren willen ze enkel geknuffeld en gepakt worden...
Dus morgen 4 dubbele knuffeldag

k'kijk er naar uit!

LIefs sophie

Link naar deze reactie
01/05/2008 @ 15:50

sophie,

ook ik vind dat je een dikke pluim verdiend,jij lijkt me een hele fijne/lieve (stief)mama
dat zullen je er weinig na doen!!
mag ik de mijne ook niet bij jou brengen
want die hun (stief)mama is niet zo lief hoor

en eigenlijk verdiend die echte mama bij jullie niet om mama te zijn,erg vind ik zoiets
dat zoiets kan/mag gebeuren hé!!

keep up the good things meid
groetjes

Link naar deze reactie
01/05/2008 @ 16:01
sophie A.

hey,

tuurlijk mag je ze brenge... maar euh... dat zou dan willen zeggen dat ik mijn venteke zou moeten verlaten ...

en ik zou hem zo hard missen

ik vind gewoon als je voor iemand kiest die kinderen heeft, dat je de kids moet aanvaarden, ongeacht wat ze doen of wie ze zijn.
En de kids moeten de "stief"ouder aanvaarden en de enige manier is gewoon door te praten denk ik...zowel met de kinderen als de ouders...
(mùijn oudste had het heel moeilijk om mijn ventje te aanvaarden maar nu weet ze dat hij mijn nieuwe vriendje is en dat hij ook een beetje papa voor haar gaat zijn...en dat ze moet luisteren...maar vooral dat hij ook met haar leuke dingen doet...

Tegenwoordig ga ik zelf winkelen met de nieuwe vriendin van mijn ex... en had je mij dit 2 jaarg eleden verteld dat ik dat ooit zou doen, had ik je voor zot verklaard

Link naar deze reactie
22/06/2008 @ 13:28
ANONIEM

wat je kan doen: telkens als de kinderen bij jullie zijn ipv bij hun moeder zoals het vonnis het voorschrijft kan je dit gaan melden bij de politie (steeds wel je kinderen en vonnis meenemen) en vragen of ze hier een meldingsfiche van maken.
Na een half jaar of zo ga je naar de jeugdrechter of de vrederechter (afhankelijk van waar het vonnis is opgemaakt), met de fiches en vraag je om het vonnis te wijzigen (minder alimentatie zou al een begin zijn)!
Het is natuurlijk een heel gedoe en jullie relatie met de moeder zal er niet echt beter op worden!

succes
Link naar deze reactie
22/06/2008 @ 14:12
valentijntje

Ik vind het ook super dat je zo'n lieve (stief)mama bent voor de kids van je ventje.
Maar moet idd de anderen ook een beetje bijtreden. Ik begrijp je situatie heel goed maar eigenlijk mag je de mama niet goed praten, zo'n gedrag ten opzichte van je kinderen is eigenlijk niet goed te praten.

En als jullie er echt van overtuigd zijn dat de kinderen beter bij jullie zijn, zit er maar 1 ding op denk ik. Elke inbreuk van eender wat bezoeksregeling, verzorging proberen te bewijzen (foto's, emails afprinten, sms jes bewaren, ...) En dan naar een advocaat stappen.

Zo iets is natuurlijk niet leuk om te doen maar soms zit er niks anders op.

En dat kan heel goed zijn dat de mama zich niet zo lekker voelt maar dat mag niet ten koste van je kinderen zijn, vind ik. Elementaire verzorging is toch wel het minste.

AL een geluk dat de kids bij jullie dan toch terecht kunnen. In ieder geval van mij krijg alvast een

Link naar deze reactie
22/06/2008 @ 19:57
Sofie

Online Status
Hoi daar

ook ik kan niet anders dan je bewonderen! Je doet dat fantastisch!

Wat je vraag betreft, ik zou ook eens gaan informeren bij een jurist, de gemeente of ocmw waar je woont verlenen normaalgezien gratis juridische bijstand, dit wil zeggen dat je bij hen met je vragen terechtkan, kostenloos uiteraard. Ik zou gaan vragen wat er eventueel kan en dan kan je nog zien wat je ermee doet. Spijtig genoeg is het meestal wel de biologische mama die de meeste voordelen krijgt ...

Succes en sterkte!
Sofie

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]