[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 24/05/2008 @ 19:11 Leen1984 | wat zielig! Mijn zoontje heeft hiertegen het vaccin gekregen dus ik hoop dat wij het niet meer hoeven te krijgen. Het is wel een onschuldige kinderziekte, maar ik heb al veel mama's gehoord met echt zieke kindjes en slapeloze nachten. Hoe is hetnu met je dochtertje? |
| 26/05/2008 @ 12:20 k'tje | Hey Erika, Mijn dochtertje was ongeveer 2j4m toen ze windpokken kreeg (m'n zoontje was toen enkele weken oud. Gelukkig heeft hij het toen niet overgekregen). Om haar rustig bezig te houden tijdens het aanstippen met eosine, gaf ik haar ook een oorstokje, en dan mocht ze de pop 'aanstippen'. Uiteraard met een oorstokje zonder eosine, maar misschien kan je er water opdoen ofzo? En ondertussen kon ik rustig stippen. Ze heeft het zelfs 2x gehad! Wist niet eens dat het kon, maar blijkbaar kan het wel ALS ze het voor hun 1ste verjaardag krijgen EN als het op dat moment niet goed doorbreekt. Ze was de eerste keer net geen jaar, en ze had hooguit 20 stippen. Te weinig dus. Gelukkig had ze er beide keren niet veel last van. En inderdaad, zo weinig mogelijk in bad. Beter gewoon afdeppen met vochtig washandje en droogdeppen met een handdoek. Zeker niet gaan wrijven, want dan gaan de blaasjes open. Die prurisedine poeder gebruikte ik ook, maar volgens mij is dit gewoon talkpoeder tegen de jeuk, en helpt het dus niet voor het uitdrogen. Succes nog! ![]() K'tje |
30/05/2008 @ 10:04 ![]() | De pokken zijn uitgedroogd. Nu dus maar wachten tot alles genezen is. Meiden, bedankt voor jullie hulp. Tweety, Weet je al iets van het onderzoek? |
| 04/06/2008 @ 18:26 mama | Mijn kindje geeft ook de windpokken nu een 11 tal dagen al. Sinds een twee tal dagen komen er maar 3 tot 5 rode vlekjes meer bij dus is al aan het beteren. Maar ik heb ook nog een vaagje, vanaf wanneer mag je je kindje terug wassen met zeep? ik heb gehoort dat de windpokken zo'n 21 tal dagen kan duren bijna 3 weken dus en dat de eerste twee weken het ergste zijn klopt dat? |
| 14/06/2008 @ 20:04 Wen | Hoi Ons zoontje heeft ook juist de windpokken gekregen. Hij kwam gisteren terug van school met 2 pukkeltjes en daarna op het einde van de avond had hij wel 15 pokken gekregen. Ik ben vandaag ook met hem naar de kinderarts geweest. Hij heeft me aangeraden om gewoon isobetadine te gebruiken om te ontsmetten en xyzall voor tegen de jeuk. Als ik het zo lees, gebruik iedereen precies die eosine druppels. Ik vind het wel raar,bij Thomas ziet het tamelijk onschuldig uit. zijn pokken zien eruit als muggebeten en er zit niks in of zo. en hij mag van de kinderarts dagelijks in bad. maar hoe zien die pokken van jullie eruit? Ik hoorde van die verschrikkelijke verhalen over pokken zoals hoge koorts enz. hij heeft dat allemaal niet gehad en hij is nog altijd zo speels maar zijn eetlust is wel wat vermindert. |
| 19/06/2008 @ 08:03 Sofie | Zo onschuldig zou ik deze kinderziekte niet noemen. Had ik geweten dat er een vaccin bestond, zou ik het achteraf gezien zeker gegeven hebben. Ons dochtertje had ook windpokken, maar heeft na enkele dagen een verschrikkelijke huidinfectie opgelopen. Op drie plaatsen is er een streptokokkenbacterie via een wondje onder de huid geraakt en heeft een enorme ontsteking veroorzaakt. Het zag er uit zoals brandwonden, enorm dik en rood. We hebben eind april 10 dagen in het ziekenhuis gelegen daardoor. Ze moest antibiotica krijgen via infuus. Ze heeft echt afgezien. Momenteel zitten we terug in het Paola kinderziekenhuis omdat er een ontsteking was aan haar voetje. Er zijn nog onderzoeken bezig maar men denkt dat diezelfde bacterie nog in haar lichaam zat en zich ter hoogte van haar voet op haar botjes gehecht heeft. Slechts (alhoewel) 1 op 1000 kinderen maakt zo'n huidinfectie maar het percentage kinderen die bijkomend een longontsteking of dergelijke opdoen ligt veel hoger. Mijn raad: vaccineer! |
[Reageer]

windpokken

Ik vroeg aan de apo naar dat middeltje (kleurloze) en hij zij dat hij het niet verkocht omdat het naart schijnt niet zou werken. 
onze meid is 4 jaar en is er ook mee van school gekomen denk ik want in haar klasje zijn er nu ongeveer een 4 tal kindjes die het hebben. Ik heb van de dokter Hibidil gekregen om aan te ontsmetten en Xyzall siroop tegen de jeuk. Nu maar hopen dat het helpt.