< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Kleuters » Eerste keer naar school in september

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Kleuters
Eerste keer naar school in september
17/06/2008 @ 21:05
Lies

Online Status Stuur bericht
Hier gaat ons oudste zoontje ook in september naar school - als hij droog is :-). We zijn er mee bezig, maar het is een op en af. Volgens ons kan hij het echter wel, maar wil hij niet. Alleszins, als wij hem erop zetten doet hij het, maar hij komt het zelden zeggen, of hij zegt het voor de grap en we weten dan niet meer of eht waar is of niet ... We blijven nu gewoon volhouden want ik wil echt dat hij dan gaat. Voor alle zekerheid hebben wij de creche echter pas opgezegd vanaf november (dus dan moet hij).

In zijn klas zitten er tot nu toe 9 kindjes, maar dat aantal stijgt door het jaar natuurlijk; Gelukkig is er ook een maximum van 25. We zijn ook samen een voormiddagje geweest en hij heeft al ijverig mee geturnd enzo ... was echt leuk. Hij voelt zich dan ook helemaal 'grote broer'. Hij gaat van sept - dec twee volle en drie halve dagen gaan, een soort van gewenning. Het heeft wat organisatie gevraagd, maar het is toch gelukt. Vanaf januari zal hij echter volle dagen moeten gaan, maar dan is hij ook bijna drie he. Al vermoed ik dat hij kapot zal zijn, want nu duren zijn middagdutjes minstens 2 uur. Slapen die van jullie ook nog zoveel?

Onze school heeft een lagere school erbij, maar het zou kunnen dat we hem veranderen na het 3de kleuterklasje, dat houden we open. Ik zou echter mijn kind niet zo gemakkelijk veranderen na het 2de leerjaar ..

groetjes
Lies

Link naar deze reactie
18/06/2008 @ 13:16

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,
Onze meid slaapt nu on de namiddag nog 1.5 tot 2 uur maar soms ook niet,ze kan op school ook wel slapen na het middagmaal maken ze er tijd voor.
Ik ben blij dat men kleine meid zelfstandig aan het worden is maar langs de andere kant eens dat ze naar school gaan worden ze zo snel groot he.Kdenk dat ik het spannender vind dan zij.Nog 2 maandjes en dan is het zover voor haar ze strt in het kabouterklsje maar als ze rijp genoeg is mag ze naar de eerste kleuterklas .
Volgende maand gaan we samen op zoek naar een leuk boekentasje brooddoos en drinkbeker,daar kijkt ze alvast naar uit.

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 12:12
Bieke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Bij ons zijn er 2 eerste kleuterklasjes waarin de 2,5- en 3-jarigen samen zitten. Pas na de krokusvakantie wordt er een echt zomerklasje opgericht. Vorig jaar was dit een proefproject en blijkbaar hebben ze daar goede resultaten mee want 1) de kleintjes leren van de groten en 2) de groten zijn het al gewoon, dus kan er meer aandacht geschonken worden aan de kleintjes die pas starten. Maar om de kindjes die pas starten in de 2e helft van het jaar, niet in een te grote groep te laten terechtkomen, wordt er dan wel een speciaal klasje opgericht.

Lies, als je je crèche pas tegen november opzegt, moet je dan niet elke dag betalen? Als ik dat zou doen, zou ik nog 2 maanden lang elke dag 25€ moeten betalen, of Lotte nu naar de crèche gaat of niet, dus dat vind ik wel een beetje te veel geld...

Lynna, ik zou toch ook eens in de 'grote' school gaan kijken hoor! Ik denk dat de overgang na het 2e studiejaar anders echt wel groot is, op die leeftijd van zo'n klein schooltje naar een grote school... Maar natuurlijk zullen er wel meer kindjes overstappen van de ene naar de andere school op die leeftijd dan, dus ze zou sowieso wel al een paar klasgenootjes kennen, vermoed ik.

Lotte slaapt nu 's middags nog 1 à 2 uur, maar ze gaat 's avonds wel pas om 9h slapen (tot 6.30h 's morgens). Een middagdutje overslaan is geen probleem, zolang ze bezig is toch... Ik denk wel dat, eens ze naar school gaat, ze 's avonds waarschijnlijk vroeger in haar bedje zal liggen en dan komt het totaal aantal uren slaap nog overeen. En hopelijk slaapt ze dan 's morgens ook een half uurtje langer (zeker in het weekend!)

Ah ja, Lotte zal ook ineens 'full time' naar school gaan, geen andere mogelijkheid want mama en papa moeten nog gaan werken ook hé

Groetjes

[Laatst gewijzigd door Bieke - 19/06/2008 @ 12:19] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]