Bij ons zijn er 2 eerste kleuterklasjes waarin de 2,5- en 3-jarigen samen zitten. Pas na de krokusvakantie wordt er een echt zomerklasje opgericht. Vorig jaar was dit een proefproject en blijkbaar hebben ze daar goede resultaten mee want 1) de kleintjes leren van de groten en 2) de groten zijn het al gewoon, dus kan er meer aandacht geschonken worden aan de kleintjes die pas starten. Maar om de kindjes die pas starten in de 2e helft van het jaar, niet in een te grote groep te laten terechtkomen, wordt er dan wel een speciaal klasje opgericht.
Lies, als je je crèche pas tegen november opzegt, moet je dan niet elke dag betalen? Als ik dat zou doen, zou ik nog 2 maanden lang elke dag 25€ moeten betalen, of Lotte nu naar de crèche gaat of niet, dus dat vind ik wel een beetje te veel geld...
Lynna, ik zou toch ook eens in de 'grote' school gaan kijken hoor! Ik denk dat de overgang na het 2e studiejaar anders echt wel groot is, op die leeftijd van zo'n klein schooltje naar een grote school... Maar natuurlijk zullen er wel meer kindjes overstappen van de ene naar de andere school op die leeftijd dan, dus ze zou sowieso wel al een paar klasgenootjes kennen, vermoed ik.
Lotte slaapt nu 's middags nog 1 à 2 uur, maar ze gaat 's avonds wel pas om 9h slapen (tot 6.30h 's morgens). Een middagdutje overslaan is geen probleem, zolang ze bezig is toch... Ik denk wel dat, eens ze naar school gaat, ze 's avonds waarschijnlijk vroeger in haar bedje zal liggen en dan komt het totaal aantal uren slaap nog overeen. En hopelijk slaapt ze dan 's morgens ook een half uurtje langer

(zeker in het weekend!)
Ah ja, Lotte zal ook ineens 'full time' naar school gaan, geen andere mogelijkheid want mama en papa moeten nog gaan werken ook hé
Groetjes