< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Kleuters » pipi op het potje, kaka niet

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Kleuters
pipi op het potje, kaka niet
19/06/2008 @ 21:23
nele

Hallo allemaal,

Mijn zoontje draagt al een hele tijd geen pamper meer, hij gaat heel flink op het potje en ook op school gaat dit prima. Enkel om 'kaka' te doen vraagt hij een pamper, dit wil hij absoluut niet op het potje doen. Hij is intussen 3 jaar geworden en we vinden het zo langzaamaan tijd dat er een definitief einde komt aan het pamper-tijdperk. We weten echter niet goed hoe we dit moeten aanpakken. Als we hem teveel pushen om toch maar als een echte grote jongen ook voor kaka op het potje te gaan dan gebeurt het dat hij wel 6 dagen gewoon zijn kaka ophoudt en dus niet gaat. We hebben dit nu een tijdje niet meer gedaan en dus op verzoek telkens een pamper aangedaan maar we kunnen dit toch niet eeuwig blijven doen. Iemand tips hoe we dit het best aanpakken ?
Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 09:02
k'tje

Hey,
een tip kan ik je niet geven, vrees ik. Wel kan ik zeggen dat het veel voorkomt, hoor. Als ze kaka doen, hebben veel kindjes de indruk dat ze iets "verliezen". Er ligt écht iets in potje/wc, en dat schrikt hen af.
Iemand in de familie van m'n man had hetzelfde voor met haar dochtertje. Ze heeft ook vanalles geprobeerd (en kreeg extra commentaar omdat ze kleuterjuf was en haar eigen dochter niet zindelijk kreeg!) maar niets lukte. Haar dochter kreeg een pamper aan, en ging ermee in een hoekje of achter de zetel ofzo zitten. Daarna kwam ze terug met een volle pamper en moest die uit. Op een gegeven moment was dat ineens gedaan, maar toen was haar dochter ook al ruim 3 jaar.
Ik hoop voor je dat je zoontje snel begrijpt hoe het wél moet!
Succes!
Gr
K'tje
Link naar deze reactie
21/06/2008 @ 11:19
Woodruffie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Bij ons deed Laïs ook geen kaka op het potje, maar gewoon in zijn broekDus op school ging hij een ganse dag niet, en vanaf hij thuis kwam lag het direct in zijn broek! Bij K&G zeiden ze dat hij scheidingsangst had (blijkbaar is dat echt zo) en ik lachen: wie heeft er nu schrik om zijn kaka te verliezen Dat is vanzelf overgegaan hoor! En als je hem nu een pamperbroekje aandoet dat hij zelf kan afdoen?

Link naar deze reactie
22/06/2008 @ 20:48
Isabelle

Hallo Nele,

Als ik je 1 raad mag geven: geduld! Echt...ik zat ook op een bepaald moment met de handen in het haar; we waren al meer dan een half jaar bezig met potjestraining, maar verder dan hier en daar een toevalstreffertje kwamen we niet. Hij had gewoon geen interesse.
Mathias werd toen ook bijna 3. En net op het moment dat ik dacht van professionele hulp erbij te halen, lukte het ineens wel, gewoon van de ene dag op de andere! Eerst pipi, en vrij kort daarna ook kaka. Nu, heb ook wel geluk gehad dat hij naar school mocht, terwijl hij nog verre van zindelijk was. De juf verdient zeker ook een pluim, want het is mede dankzij haar stimulans en het betrekken van Mathias bij andere kindjes die wel op het potje gingen, dat het gelukt is.

Het komt echt wel goed, hoor...de ene is wat sneller dan de andere, maar begrijp je frustratie en twijfels maar al te goed. Blijf vooral het potje aanbieden, ook al is er geen interesse, maar je opwinden heeft zeker het averechtse effect.

[Laatst gewijzigd door Isabelle - 22/06/2008 @ 20:48] - Link naar deze reactie
23/06/2008 @ 09:37

hallo,

Onze dochter (inmiddels alweer 5 jaar) deed tot haar 4e jaar de ontlasting nog in de luier. En hoe graag je het als ouder wil, hoe langer het "kan" duren voor je kind "het" gaat doen op de wc.

Toen ze de waterpokken kreeg heb ik alles op alles gezet om haar alles op de wc te doen en 's nachts droog te krijgen. Het heeft me zeker een aantal nachten gekost maar na een week had ik haar en zindelijk en 's nachts droog.

suc6
Link naar deze reactie
23/06/2008 @ 09:59
Sientje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
mijn dochter is bijna 4 en ze doet ook nog steeds kaka in hare pamper. Ze gaat wel zonder pamper naar school en thuis doet ze er ook geen aan. Maar als ze gaat slapen dan doet ze in hare pamper. heel vervelend. waarschijnlijk omdat ze dan onspannen is. ze heeft eigenlijk veel last van constipatie gehad.

sientje

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]