[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 24/06/2008 @ 12:45 Vera | Hey allemaal! Graag zou ik jullie ervaringen en/of tips hebben over mijn dochter! Ze is 17 maanden en een vreselijk pittige dame! (ik sta dagelijks van haar te kijken! Wat ik met mijn zoontje van nu bijna 3 nooit heb meegemaakt!) Als madam iets wil, dan MOET dat ook volgens haar. Bijvoorbeeld als haar broer met een auto speelt en ze haalt het in haar hoofd dat zíj die auto wil dan doet ze alles om het voor elkaar te krijgen! (slaan, spugen, duwen, huilen, schreeuwen, tieren, hoofd op de grond bonken, zichzelf slaan, enz enz) Als ik (of iemand anders) haar iets zeg wat ze niet mag, bijvoorbeeld als ze de lades van onze tafel opent, dan doe ik 'nee, dat mag niet, terug dicht doen'.... Als het haar op dat moment niet aanstaat is het zeker een uur lang gedoe met haar, wederom slaan, spugen, bonken enz.. Als ik de kinderen een koekje geef ofzo, en ik geef er eerst 1 aan haar broer dan wordt ze WOEST en 'hoeft' ze niet meer, ze pakt het dan aan om het vervolgens boos op de grond te gooien of ze slaat het direct uit mijn hand.... Pfffff... zo kan ik nog heel lang doorgaan met voorbeeldjes haha.. Veel mensen zeggen meteen 'jaahaa, tis een echte meid he, dat zul je weten ook' Is dat dan zo'n verschil?? Mijn zoontje was héél anders! Wat moet ik hier toch mee?????? Ik doe zoveel mogelijk mijn best het maar te negeren, dat vind ze namelijk echt niet leuk. Maar het is zo moeilijk als ze zoveel verschillende manieren heeft om toch de aandacht te krijgen! Soms is het echt sneu voor haar broer ook, die is dan leuk aan het spelen en dan is madam weer een uur aan het krijsen en tieren.... Iemand die me een eindje op weg kan helpen? Groetjes! |
| 30/06/2008 @ 10:55 Aukelien | Heel herkenbaar Onze dochter is er ook zoeentje met een karaktertje. Wil graag de hele wereld regeren (we zeggen wel eens dat ze een dictator in de dop is). Het enige dat helpt voor ons is blijven ademhalen en proberen rustig te blijven. Dat lukt natuurlijk lang niet altijd. Verder laat ik haar gewoon uitrazen als madam het in haar hoofd haalt om op de grond te gaan liggen. Ook in winkels, ik zeg tegen haar dat ik verder ga en dat ze maar achter me aan moet komen als ze klaar is. Mensen om me heen kijken dan wel raar. Maar dat is dan jammer voor ze . (en nee ik laat haar natuurlijk niet echt in de winkel achter!!)Volhouden dus, ik wil je niet ontmoedigen maar onze dochter begon met dit gedrag toen ze 1,5 was. Ze is nu 3 en het is nog steeds niet over. Hopelijk veranderd het in het komende jaar (maar ja, dat hoopte ik vorig jaar ook al toen ze 2 werd ) |
| 01/07/2008 @ 23:33 Vera | Hoi hoi! Heel erg bedankt voor jullie reacties! 'fijn' te zien dat madam hier in elk geval niet de enige is! ![]() Aukelien, dank je wel voor de goeie hoop ![]() Onze dame lijkt echt op haar 'hoogtepunt' te zijn, ze is heel erg aan het uittesten momenteel. Rustig blijven en blijven ademen is ook hier 't enige wat ik er aan kan doen lijkt wel. Wij gebruiken de box ook al, als ze nodig even af moet koelen zeg maar. Maar tis wel een volhoudertje, en als ze eenmaal begint zal ze echt niet snel opgeven. Mijn ouders vertelden mij dat als ik vroeger zo deed dat ze me 'gewoon' buiten in de stal zetten.. Hopelijk hoeft het hier niet zo ver te komen ![]() Wat trouwens hier vooral een groot probleem is, ik weet niet goed wat ze wel/niet snapt! Ik weet dat ze het woordje 'nee' heeeeel goed door heeft hoor. Maar straffen en uitleggen enzo, dat gaat er echt nog niet in! Nou, jullie ook succes ermee maar!! Groetjes Vera + driftkopje ![]() |
[Reageer]

17 maanden.. Zeer pittige tante! Hoe mee omgaan?

. (en nee ik laat haar natuurlijk niet echt in de winkel achter!!)
)