< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » cyclus na miskraam

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Soms gaat het mis...
cyclus na miskraam
26/06/2008 @ 20:23
Kat

Online Status Stuur bericht
Flairtje, ik vind het zo erg... Niemand verdient zoveel tegenslag. Laten we nog uitgaan van elk sprankeltje hoop. En als dat toch niet zo mag zijn, hoop ik dat jullie op een mooie manier afscheid kunnen nemen. En dat jij en je man veel steun kunnen ondervinden bij elkaar en bij jullie familie. Troosten kunnen we jullie niet, maar in elk geval wel veel sterkte wensen. En een dikke geven, natuurlijk.
Alle liefs...

Link naar deze reactie
26/06/2008 @ 20:49
Mamzel

Online Status Bekijk profiel
Flairtje

...

Ik vind het verschrikkelijk wat je nu meemaakt dus ik kan me niet eens inbeelden wat het voor jou moet zijn. Jullie waren de hele dag in mijn gedachten.

...

Jij en je kindjes zullen voor altijd een deeltje blijven van mij, hoe raar dat ook moge klinken. Jullie zijn nu een deel van mijn virtuele familie.

Link naar deze reactie
26/06/2008 @ 21:02
Tigris

Flairtje: Veel sterkte meid! Hopelijk krijg je volgende week toch nog een beetje goed nieuws.

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 08:21
flairtje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Bedankt voor jullie lieve woorden.

Het valt ons idd heel zwaar, waarom! Het is voor ons geen vraagwoord meer, maar een verwijt naar die trut van een moeder natuur.
Het idee dat mijn kindjes zullen verdrinken is heel pijnlijk en ik ben als de dood telkens ik naar het toilet ga, dit zijn mini-mensjes van 5cm groot! Dat kan ik echt niet aan om in mijn broek aan te treffen hoor. Als ik zekerheid zou hebben mochten ze het zeker weghalen om emotioneel de pijn wat in te perken.
Maar omdat er 5% onzekerheid is voor eentje moeten we wachten, ons leven wordt op pauze gezet of we nu willen of niet. De pijn wordt er alleen maar door uitgetrokken.

'k Ben al "blij" dat ik hier mijn hart af en toe mag luchten. Ik wil uiteraard ook geen domper zetten voor weken lang, voor jullie ligt het geluk mss wel om de hoek en ik gun het ieder van jullie.

Flairtje

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 08:48
Mamzel

Flairtje,

Dat gevoel dat je beschrijft, dat ze zullen verdrinken in je buik... verschrikkelijk. Ik vond het al verschrikkelijk als ik wist dat mijn baby dood was in mijn buik. Weten dat ze misschien aan het sterven zijn... dat is zo veel erger! Ik begrijp dat je je vasthoudt aan de 5% en dat als dat niet mag zijn er een interventie mag komen. Misschien kunnen ze hen rustig laten gaan... helpen de dokters jullie daarbij? Kunnen jullie er met iemand over praten?

En je moet hier echt niet wegblijven voor ons hoor! Ik voel me beter als ik weet dat ik een klein beetje steun kan geven. Weten hoe jullie het stellen, delen in de vreugde en de pijn, daar doen we het voor hé. Daarom zijn we hier!

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 14:57
Sarah

Online Status
@ Flairtje het laatste wat jij moet doen is je druk maken om een domper te zetten. Het is juist goed om erover te 'praten' (schrijven) het helpt je misschien om het een plekje te geven. Ik hoop zo voor jullie dat in iedergeval 1 kindje het mag overleven. Ik weet niet of het je troost maar ik ken verschillende mensen die 1 van de tweeling zijn verloren. En het andere kindje mocht blijven leven. Ik hoop voor jullie dat het zo mag zijn. Maar hoe dan ook dit blijven ontzettend zware weken. Heel veel sterkte Ik zou zo graag iets voor jullie willen doen. Maar we staan zo machteloos. Ik denk in iedergeval aan jullie en als je je verhaal kwijt moet, zijn we er voor je.

Link naar deze reactie
28/06/2008 @ 12:27
Kat

Online Status Stuur bericht
Heb alweer een slapeloze nacht achter de rug... Het is onnozel, ik weet het, maar ik ben zo vreselijk angstig dat er iets misgaat. Elk signaaltje van mijn lijf zit ik te interpreteren. Zo heb ik al sinds woensdag het idee dat mijn borsten minder gespannen zijn. Ze zijn nog altijd een stuk groter dan normaal, maar niet meer zo giga als de eerste weken dat ik zwanger was. En vorig weekend had ik krampjes en steekjes in mijn baarmoeder, en die voel ik ook niet meer zo. Genoeg redenen voor een angsthaas als ik om weer wakker te liggen.

Ik weet dat het irrationeel is, dat ik het moet loslaten, en dat stress ook echt niet gezond is voor baby'tjes. Maar ik kan het niet. Ik heb de afgelopen jaren ook al de nodige gezondheidsproblemen gehad, en dan nog die miskraam in februari (met twee curettages, omdat de eerste niet goed gegaan was), dus ik kan er ook niet meer zomaar van uit gaan dat alles altijd wel goed komt. En Flairtjes verhaal kan ik ook maar heel moeilijk van me afzetten... Soms heb ik echt het gevoel dat de angst me de adem beneemt.

Ik kan pas woensdag weer naar de gynaecoloog, dus zolang moet ik nog even afwachten.
Maar kent iemand van jullie dat gevoel? Hoe gaan jullie ermee om? Ik begin er echt een beetje door te zitten...

Kat

Link naar deze reactie
28/06/2008 @ 12:47
wensje

Hoi Kat...

Vreselijk he...die angst.
Toch zou ik me niet te druk maken en genieten dat je je zo goed voelt..
Ik heb ook een mk gehad in maart en daarna gelijk zwanger geraakt.
Was ook super angstig...maar na de mk ben ik wel gaan beseffen dat je van elke zwangere dag moet genieten!!!
Als je je echt zo druk maakt zou ik de vk even bellen.
Beter een keer te vaak bellen dan te weinig...

Geniet er van dat je een kleintje in je buik hebt...
elke dag weer....Het is zo bijzonder

Link naar deze reactie
28/06/2008 @ 19:01
Mamzel

Hoi Kat, hier net hetzelfde meid. Tijdens de dag sta ik er niet altijd bij stil maar 's nachts... Ik heb de ene nachtmerrie na de andere. En als ik wakker word kan ik niet meer slapen van het piekeren. Het helpt mij echt wel om hier één en ander van mij af te schrijven maar ja, de schrik zit er goed in hé.

Maar we zijn nu al aan 8 weken geraakt. Op zich helemaal niet slecht. We sleuren elkaar wel door de volgende 4. En wat die symptomen betreft: ook hier zijn ze al beduidend minder. Ik blijf wel moe en heb nog altijd geen mk steken gehad in mijn buik dus de hoop blijft.

Wensje en Sarah zijn nu al veilig de 12 weken grens over dus dat geeft me wel goede moed. Het kan!

Ik stuur je een dikke

Link naar deze reactie
29/06/2008 @ 09:48
Tigris

@Flairtje, jij zet hier geen domper hoor, ik ben blij dat je hier je hart kan luchten! We zijn er voor iedereen! Maar ik begrijp het als jullie eventjes tijd willen voor jullie zelf. Veel sterkte in ieder geval!

@Mamzel en Kat: ja, beter een keertje te veel naar de gyn dan te weinig. En k'denk wel dat het normaal is dat jullie je ongerust maken, denk dat iedereen hier op dit topic maar gerust zal zijn als de baby('s) gezond geboren zullen zijn.

Hier eentje met een serieuze verkoudheid , het zit hier goed op mijn longen. Gelukkig nog 1 half dagje te gaan (werk) en dan is het vakantie! Tijd om op adem te komen!

Fijne zondag!

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 08:31
Tigris

Dag meisjes,

Mag ik eens iets vragen? Ik hou nu mijn cyclus al 3 maand bij (slijmverlies, buikpijn, gevoelige (.)(.) ). Normaal zou ik deze keer volgens de gyn mijn eisprong gehad hebben op dag 14, en gisteren, 4 dagen later verlies ik een propje rauw eiwitachtig slijm. Dus als ik de vorige maanden bekijken, altijd een dag of 4 later dan mijn ei. Hebben jullie dat ook?

Groetjes,
T

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 15:03
Jelana

Hey, hier ben ik weer

Ik zal even mijn verhaal doen want het is al een tijdje geleden dat ik nog iets geschreven heb.
Ik ben blijven lezen maar na de vakantie heb ik me voorgenomen er minder mee bezig te zijn (wat niet echt lukt, maar ik kan maar proberen hé). Tijdens de vakantie heb ik er echt niet veel aan gedacht maar het moment dat we landen was het daar weer dus ...

Vorige week had ik enorm last van mijn borsten. Vorige dinsdag had ik gedroomd van een positieve test en ik was er ook 100% zeker van (ik heb/had zo"n gevoel). Maar die test was negatief. Ja, het was nog 4 dagen voor mijn nod dus ik dacht het zal wel te vroeg zijn.

Vrijdag was mijn nod. En sindsdien durf ik niet meer testen want ik voel me absoluut niet zwanger.
Ik heb op reis 2 maal getempt (de laatste dagen want dan heb ik mijn thermometer teruggevonden en ik dacht dat ik hem niet mee had). Dus toen had ik al een hoge temp dus het eitje was gesprongen. Na wat gereken kan ik eigenlijk ten laatste zondag mijn MS doorkrijgen. Misschien ultimatum vandaag. Maar nog steeds niets.

En ik wil echt niet testen want nu het zover is twijfel ik zo terwijl ik echt al lang 100% zeker was (soort telepatisch gevoel) dat ik zwanger was. Ik heb geen zere of grotere borsten en dit had ik de vorige keer al van mijn nod. En dit maakt me zo onzeker want bijna iedereen ziet of voelt het aan zijn borsten.
(ik heb wel wat steekjes, witverlies en moet wat meer plassen en natuurlijk mijn MS die uitblijven).

Ik had zo'n bijgeloof dat als ik hier ging schrijven mijn MS zouden doorkomen daarom heb ik niet meer geschreven (stom hé). Maar na het lange wachten ben ik het beu en schrijf ik dus wel weer iets.

Nu hopen op morgen

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 15:03
thrallgi

Sorry Tigris, ik kan je niet helpen, ik let nl niet op mijn slijmverlies enzo, probeer het weg te denken .groetjes

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 18:20

Hey,
Jelena, lang geleden! toch niet zo heeeeel lang
TESTEN MEISSIE!!! Wij zijn ook nieuwsgierig hoor Hopelijk is het een vakantiebabietje geworden
Tigris, ik let er eigenlijk ook niet zo heel erg op, maar ik weet wel dat als mijn eisprong voorbij is, het slijm wat dikker is geworden. Misschien hetzelfde? En die borsten hoeven niet persee direct gevoelig te zijn voor je NOD, maar dat kan best wat later komen, iedere vrouw is verschillend hè!
Gisteren zijn we nog eens lekker gaan toeren met onze moto's, zaaaalig, alleen in de voormiddag wat frisjes 's Avonds natuurlijk doodop, maar het deed echt nog eens deugd! Vandaag weer gaan werken, maar pffff, dat voltijds is echt niks voor mij, dus toch nog verder zoeken!

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 18:51
Mamzel

Ja, Jelana, definetly testen Misschien kan je baby dan zo'n sterrennaam geven à la 'Brooklyn' of 'Miami' en kan je aan de hele wereld uitleggen dat hij/ zij zo noemt omdat jullie hem in amerika gemaakt hebben. Hihi.

Heitike: verderzoeken naar ander werk zou ik zeggen. Al moet het met de huidige economische situatie niet altijd evident zijn.

Bij mij op het werk weten ze nog altijd niet dat ik zwanger ben. Maar nu het mijn tweede is begint mijn buikje al aardig rond te komen. Ik draag bnu lange kettingen en ruime kleedjes om het allemaal een beetje te camoufleren.

Leentje, Thrallgi, hoe stellen jullie het?

Flairtje, heb je al meer nieuws?

Tigris: hopelijks aan zee met je vakantie. Het is hier héééééérlijk.

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 07:55
Jelana

Hoi hoi hier ben ik weer

Ik voel me hééééél onzeker maar ik had deze ochtend wel een duidelijk positieve test (na 1 sec was het streepje er al).
Ik heb niet echt symptomen (misschien wat moe soms maar doordat het druk is op het werk kan het daarvan zijn, kleine steekjes in de borsten en af en toe misselijk maar kan ook inbeelding zijn op zoek naar bevestiging).

Maar het was dus duidelijk positief.

Ik wacht nog even met de banner tot mijn bloedonderzoek ...
Ik weet wel al dat het maart zal zijn en heb ALTIJD een vermoeden gehad dat maart mijn maand zou zijn (ik en mijn moeder verjaren op dezelfde dag eind maart).

Nu vlug een afspraak maken bij de huisdokter.

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 09:07
flairtje

Hey Jelena!

Proficiat meid! Hopelijk kan je snel naar de huisarts!

Groetjes
Flairtje

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 10:05
thrallgi

Wauw Jelena goed zo, ik ben blij voor je .Proficiat.
Ja alles ok hoor mamzel, ik moet veel laatdiensten werken enzo maar dat is wel goed, minder tijd om te piekeren.
Nu ja vandaag zouden mijn moeten doorkomen, we zien wel, ik ga mij er niet in opjagen zoals vorige maand met mijn 9 dagen overtijd, we zien wel . Ik heb echt het idee dat die banner ook een groot deel van mijn frustratie teweegbracht, dus het was een goede beslissing om die weg te halen.
Momenteel zijn wij heel erg bezig met onze verbouwingen, vanalles te regelen en prijzen van Ramen en deuren en dakbedekking aan het vergelijken, maar ook met al een toilet in onze gang te maken en de voorbereidende werken om een poort op onze oprit te hangen. Drukdruk dus, goed dat ik even die babywens kan loslaten, zo af en toe is de pijn en het gemis heel erg groot maar meestal kan ik me weer snel herpakken, oefff ;).
Mamzel, je zit bijna aan de negen weken goed zo meid

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 10:45

Hallo

alles ok met mij hoor, maar 't is vakantie en dan zit ik wat minder achter mijn pc he

Mamzel en Kat: normaal dat jullie zich zorgen maken, maar ik zou toch maar proberen te genietne hoor. Voor je 't weet zijn jullie aan het bevallen
Enfin, ik zou ook zo zijn hoor, maar 't komt allemaal wel in orde.

Flairtje: jij al meer nieuws? Sterkte he meid.

Jelana: nogmaals proficiat he. Geniet van je "New Yorkertje"

Tigris: ik hou me ook niet zo bezig met slijmvlies en temp enzo. Heb ook wel al gemerkt dat na mijn eisprong mijn slijmvlies altijd wat dikker is, maar dat zou voor 't zelfde geld tijdens mijn eisprong kunnen zijn. Ik hou het echt niet meer bij.

Mijn man wil dat ik een testje doe
Ik zit namelijk al van vorige week met gespannen en volle borsten (nog nooit gehad deze periode van mijn cyclus) en hij zegt ook dat ze anders aanvoelen dan dat ze vb gespannen zijn voor mijn NOD.
Ze voelen volgens hem helemaal hetzelfde aan als toen ik zwanger was. Ben vorige week ook misselijk geweest en overgeven.
Heb gelezen dat je je kan hebben terwijl je toch zwanger bent, maar ik geloof er niks van.
Kan me echt niet inbeelden zwanger te zijn terwijl ik vorige week mijn maandstonden had.
Ik moet wel zeggen dat mijn borsten idd heel gevoelig aanvoelen, maar dat zal wel door weet ik veel wat komen.
Maar ik ga deze nm shoppen, zal vant Kruidvat testje meebrengen om hem te plezieren, dan zien we wel. Maar ik geloof er niet in.

Ik heb een aantal collega's op school beloofd in september zwanger terug te keren, dus moeten we dat wel doen he
Maar niet teveel mee bezig zijn, gewoon doen!

Geniet nog van 't zalige weertje voor 't weer regent!

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 12:41
Tigris

Wow Jelena, tof, dat reisje heeft jullie blijkbaar héél goed gedaan.. Nu ga je niet onder je belofte uit kunnen komen om een amerikaanse naam te geven hé!

Hou ons op de hoogte.

Leentje: je zou niet de eerste zijn die haar krijgt en toch zwanger is. . . wie weet heb je deze namiddag een aangename verrassing in handen (pos test). Ook ik heb beloofd aan mijn collega's dat ik mijn best ging doen om tegen sept zwanger te zijn. Dan ben ik wel een héél schooljaar thuis, dat zou ik zeker zien zitten. 100% genieten van mijn zwangerschap, niet moeten haasten enzo, mmmmmm.
Ben net terug van de HA, mijn verkoudheid, amaai, zit op mijn longen, hoofd, oren, keel , en heb eigenlijk juist een homeopathisch siroopje gekregen, want zie dat ik zwanger moest zijn . . .

Groetjes,
T

[Laatst gewijzigd door Tigris - 01/07/2008 @ 12:43] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >