< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Kleuters » Alpro soya in Zuid-Frankrijk

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Kleuters
Alpro soya in Zuid-Frankrijk
12/06/2008 @ 13:51

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Volgende maand gaan wij voor 2 weken op vakantie naar Zuid-Frankrijk.
Mijn zoontje drinkt enkel soya melk.
Dus vandaar mijn vraag: kan je daar ook alpro soya kopen of moet ik melk meenemen voor 2 weken? (hoe krijgen we alles ooit in de koffer????)
Hoe drinkt ook vaak de kleine doosje met verschillende smaken, eet de soya puddingskes en yoghurtjes...
Zou ook dat daar allemaal te verkrijgen zijn?
Kan iemand me hierbij helpen?
Alvast bedankt.

Link naar deze reactie
14/06/2008 @ 09:19

Niemand die ons kan helpen en hier iets meer over weet?

Link naar deze reactie
14/06/2008 @ 09:27
delphine v

ik zou een mailtje sturen naar alpro, het is een west vlaams bedrijf, en vragen naar verkooppunten in frankrijk en of de samenstelling hetzelfde is.

ik ga dit ook doen met nestle, want wij gaan over 1 maandje ook naar frankrijk, en zie het ook niet goed zitten om poedermelk in industriele hoeveelheden mee te sleuren

Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 09:38

Hey,
Bedankt voor je reactie, en bedankt voor de tip.

Link naar deze reactie
18/06/2008 @ 21:44

Hallo,

Wij zijn net terug van een weekje Zuid Frankrijk en in de Intermarche daar hebben ze heel veel soja producten. Had het idee dat er zelfs veel meer keuze in is dan bij ons. Het zijn wel andere merken maar waar het om gaat is dat het soja is veronderstel ik. Geniet maar van jullie vakantie want de onze is alweer om!

Greetz Nina en co

Link naar deze reactie
21/06/2008 @ 09:46

He Nina, bedankt voor je reactie.
Het merk maakt inderdaad niets uit, zolang het maar soya is.
Ik ben blij dat ik daar al niet hoef mee te sleuren, want voor twee kleine prutsen moet je al genoeg meenemen he.

Link naar deze reactie
24/06/2008 @ 11:26
reen13

Hallo Nathalie,
even snel want zit op het werk, dus ook niet ingelogd.

Ben een NLse maar woon in Zuid Frankrijk! Dus ik moet je toch kunnen helpen...In alle grote supermarkten zijn volop soya produkten aanwezig, ook speciaal voor kindjes. Ik zou alleen voor de eerste dagen bijv. wat meenemen als je niet precies weet waar je terecht komt...Je zult de eerste dag geen zin hebben om op zoek te moeten naar een supermarkt... Ik denk zelfs dat je hier misschien nog wel meer soya produkten zult vinden dan in NL!!

Allez, bonnes vacances!

Reen
Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 11:38
Isabel

Hey Nathalie,

Wij zijn al meerdere keren naar Zuid-Frankrijk geweest en er is ginder idd een groot aanbod aan soya produkten.
Wij hadden wel een ander probleem, H. lustte ze niet en gelukkig had ik toch redelijk wat voorzien van thuis.
Veel plezier!
Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 14:13

Ik was zowiezo van plan om voor de eerste dagen wat mee te nemen.
Arne is ondertussen al bijna 3 jaar, en dus al wat minder kieskeurig. Dus ik denk dat dat wel goed zit.
Nu ik hier toch expers heb, misschien nog een vraagje. Zij die melkpapjes voor babytjes daar ook te krijgen. Ik bedoel dan petit gervais voor babys, of Bledy milky van bledina?

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 15:17
delphine v

ik zal er eens op letten als ik in auchan kom, nathalie, dat is een franse warenhuisketen, wij hebben er hier eentje op 15min rijden (wonen aan de grens).

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 15:34

Al heel erg merci he!!!

Link naar deze reactie
26/06/2008 @ 09:15
reen13

Nathalie een heel simpel JA als antwoord!! We hebben hier veeel meeer op het gebied van 'kant en klare' baby voeding dan in NL want ik zit elke keer in de problemen als ik in NL ben....

Soya bij de natuurafdeling en de yoghurt afdeling, voeding voor kindjes bij de luiers...

Groetjes!!
Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 13:07

Merci!!
Ik moet me dus geen zorgen maken, en geen extra kilos meesleuren.
Daar ben ik blij om, want ik vrees dat de auto zowiezo 3 keer te klein zal zijn...

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 15:20
reen13

Online Status
zelfs als je een bus zou meenemen is ie nog te klein!! Hihi hebben wij ook altijd!!

fijne vakantie!!

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 15:26

Dankjewel.

Mijn man zei al dat we de remorque achter de wagen gingen moeten hangen...

Ik zie dat er bij jullie een derde wondertje aankomt...
Proficiat!!!!

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 21:54
reen13

Online Status
dank je!!! heerlijk om weer zwanger te zijn!! In topvorm...(al is het wel een beetje TE warm hier op het moment voor deze dame, maar toe maar...luiken dicht, airco aan!)

Link naar deze reactie
28/06/2008 @ 09:33

Mag ik je nog een vraagje stellen?
Wat adviseren ze daar bij kleine kindjes wat betreft leidingwater?
Twee jaar geleden heeft arne salmonella gehad op vakantie. Het kan enkel van het afwaswater of douchewater komen, want verder heeft hij enkel voeding uit potjes gegeten.
De kinderarts hier raadde aan om daar de spullen voor kleine kindjes af te wassen in gekookt water of flessenwater, of alles te steriliseren? Is dat echt nodig denk je, of hebben we twee jaar geleden gewoon pech gehad?

Al bedankt voor de info, ik vind het super om mijn vragen aan een experte ter plaatse te kunnen stellen...

In welke streek wonene jullie? (moet je niet op antwoorden hoor als je het niet ziet zitten, maar ben gewoon een beetje nieuwsgierig ).
Ik vind het super dat mensen zo een stap durven te nemen. Ik heb er ook altijd van gedroomd om te verhuizen naar het zuiden, maar ik heb er het lef niet voor...

Link naar deze reactie
28/06/2008 @ 16:41
Bibi

Online Status Bekijk profiel
Hey!

ik verblijf ook geregeld een lange periode in het zuiden van Frankrijk.
Je vindt echt alles wat je hier in de winkels tegenkomt, zeker als je naar de grote gaat zoals intermarche en carrefour.

Alleen....niet panikeren als je het niet direct vindt!Het is er, maar soms niet in de rij die je verwachtte!!
achter mijn vegetarische producten moet ik altijd een eeuwigheid zoeken!
maar dat heb ik in Belgie ook al wel is voor :)

Link naar deze reactie
29/06/2008 @ 09:27
reen13

Online Status
Ik geef (na de borstvoeding) de eerste maanden meestal drinkwater uit een fles, niet duur en je bent in ieder geval zeker van de kwaliteit. Voor het afwassen zou ik me niet al te gek laten maken...Ik denk dat je twee jaar geleden gewoon domme pech hebt gehad inderdaad...

Ik woon zelf in de Provence in een klein dorpje net ten zuiden van Avignon..Erg mooi hier, en het leventje bevalt me goed...Al kan ik soms ook vreselijke zin hebben om NL te zijn..Gelukkig heeft Ryanair een goedkope lijn van Marseille naar Eindhoven, dus die pak ik regelmatig...Heb ik echt nodig om hier goed in m'n vel te blijven zitten..ben nl in een grote bijna 'italiaanse' familie terecht gekomen (ben getrouwd met een fransman) en dat is niet altijd makkelijk...de nuchtere hollandse mentaliteit mis ik dus wel!! Verder goed naar m'n zin hier!! En sinds de kids er zijn is het helemaal geweldig!! Maar het is inderdaad niet een stap die je maar zo even neemt!!

groetjes!! PS wanneer ga je eigenlijk op vakantie?

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 12:29

Wij vertrekken binnen 14 dagen, op 13 juli. We gaan voor twee weken naar canet de salars, aan le lac de parloup. We hebben een caravan gehuurd op een camping. Ik zie het al helemaal zitten. Ik ben de dagen aan het aftellen...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >