< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » PCO en bezig met Clomid, Pregnyl...

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeilijk zwanger worden...
PCO en bezig met Clomid, Pregnyl...
27/06/2008 @ 15:21
snuitje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
oh ik verschiet dat je NOD zo kort ligt, dan heb ik mis geteld... want... en nu kijk ik naar mijn banner - dom van mij om daar nu pas naar te kijken, maar aangezien ik mij de afgelopen 10 maanden nooit daarop kon baseren kijk ik daar zo selectief niet meer naar haha

maar dan is mijn NOD eerder... maar ik wacht evenzeer tot 7 juli om te testen... wil mezelf niet gek maken dat ik overtijd ga...en toch negatief test ofzo.

Roh wel erg van je zusje, dat zal een extra moeilijke dag zijn waarschijnlijk hé. Denk je er veel aan? Sorry dit is misschien een uiterst domme vraag, maar als ik mij inbeeld dat ik zoiets meemaak, dan denk ik niet dat ik ooit nog gelukkig zou zijn, en er altijd aan zou denken... maar ik weet dat tijd de wonden heelt, en dat het dan ietsje beter gaat met ups en downs, kan het me gewoon niet inbeelden.

[Laatst gewijzigd door snuitje - 27/06/2008 @ 15:22] - Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 15:27

Snuitje, NORMAAL GEZIEN 36 uur na de Pregnyl de eisprong. Bij IVF doen ze 35 uur na de Pregnyl de pick-up, om de eisprong net voor te zijn.
MAAR met één amp. Pregnyl heb ik zelfs geen eisprong, en ik heb ook eens een week na 3 amp. Pregnyl pas een eisprong gehad (bevestigd door echo en bloedname).
Ik denk dat je nog altijd het beste op je gevoel kan afgaan!
We in elk geval hard voor je!!!

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 15:33

Wendy, toch proberen je verjaardag wat te vieren hoor... Je moet en mag zeker niet de dood van je zus vergeten, maar zij zou ook niet gewild hebben dat jij daardoor je verjaardag aan de kant zou schuiven!
En hopelijk krijgt deze periode dit jaar een heel andere wending voor jullie!!!
Mijn zus is 19 jaar geleden verongelukt en gestorven op 7 september. 7 jaar later ben ik op 7 september terug thuis gaan wonen na een breuk met mijn vriend, na 7 jaar verkering. Dus die datum was ook elk jaar liever snel voorbij!
Maar vorig jaar zijn onze beste vrienden getrouwd op 7 september. Een raar gevoel om op die dag zoiets positiefs te vieren... Maar zo heeft die datum ook direct een andere betekenis gekregen in mijn leven.
Dikke knuffel!

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 22:22
snuitje

oh Cynthia bedankt voor de info... dan begin ik toch te twijfelen, aleja ik ben wel 100% zeker dat gynae zei binnen de 36u, maar als ik jouw bericht lees, vraag ik me af of zij zich niet vergist heeft...want ik heb idd ook de dag (na 39u) wakker geworden met buikpijn dat ik dacht dat kon wel es eisprong zijn...

toch eens navragen volgende keer

Wendy, Cynthia heeft volledig gelijk, je moet je verjaardag niet aan de kant zetten, ook al zijn het moeilijke dagen...

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 08:05
Lieze

héy dames
ik heb niets bijgelezen sorry en seves moet ik voortgaan.
Hier al heel de week bezig met mijn nichtjes dochtertje, vorige week za op zo geboren. Het gaat helemaal niet goed met haar, nog steeds is ze in levensgevaar ... droevig allemaal. Tijdens haar zwschap was er sprake van een syndroom waarbij er iets scheelt in de hersenen waardoor de maag en darmen niet werken, en ze dus zou sterven na de geboorte. Er zijn op heel de wereld maar een 100tal mensen met dat syndroom. Maar verder in de zwschap sprak men van problemen met de blaas, iets veel minder ernstig ... Tot ze geboren werd, niet wilde eten, afviel en afviel ... Ze hebben dan een operatie gedaan: maag lag helemaal gekanteld, darmen ondersteboven ... al versteend ... ze hebben een stuk darm weggenomen, alles gespoeld en "juist" gestoken. De beademing is nu op minder gezet, net als de morfine, maag en darmen werken nog steeds niet ... is nog afwachten dus (kan door de morfine zijn) De komende uren zijn dus wel crusiaal. Hopelijk kan ik snel goed nieuws brengen!
Sorry, ik ga het hierbij moeten laten, moet ons gaan klaarmaken en vertrekken, groetjes
Lieze
Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 08:33
snuitje

Lieze, amai zeg... wat een trieste melding Ik duim ontzettend hard dat alles goedkomt met die kleine pruts ! 't is precies wel een vechtertje hé !

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 08:37

Lieze, enorm dikke knuffel!!! Je kijkt dan zo uit naar nieuw leven, en soms loopt het dan op één of andere manier heel anders... Ik enorm mee dat dat kleintje de kracht vindt om ervoor te vechten!!!

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 12:14
wendy

lieze,heel veel sterkte.ik denk aan jullie!

groetjes,wendy

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 12:20
wendy

hey dames,

cynthia en snuitje,jullie hebben gelijk zenne ivm mijn verjaardag.Moet enkel zien wat we gaan doen.

Gisteren een uitstapje gemaakt met ventje en beste vriendin en haar dochtertje en haar vriend.Was wel tof.ventje was enorm bezig met da kleintje,valt me de laatste tijd meer en meer op eigenlijk.
Is fijn om te zien maar tegelijkertijd breekt mijn hart dan natuurlijk.
In juli zijn we 4 jaar bezig...

Maar we houden de moed erin.Kzal blij zijn als ik een eisprong heb gehad,maar das nog effe afwachten.

Hier op het plein is het weer kermis,bijna 2 weken.
Das een miserie zenne,veel lawaai en moeilijkheden om de auto te parkeren,want ge kunt ni meer op het plein dan,dus ook ni in uw eigen garage.
De pech is da het eind september nog is ne kermis meemaken,maar dan zullen we al veel in ons nieuw huisje zitten veronderstel ik.

groetjes,wendy

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 08:26
lieze x

hoi dames, bedankt voor de lieve woorden. Van Lotte nog steeds geen goed nieuws, het is inderdaad een vechtertje, elke dag gewonnen is er weer eentje bij hé, nu het laatste "redmiddel": ze gaan een vloeistof inspuiten en elke 12u een foto nemen, om te kijken waar de vloeistof zit en dus om na te gaan of de maag en darmen al dan niet werken ... het uur van de waarheid komt dichterbij ... ik mag er niet aan denken ...

Wendy, zo dicht bij de kermis wonen lijkt mij ook niet zo leuk. Ventje is er echt wel zot en de kids natuurlijk ook maar toch, lawaai, allerlei problemen ...
Zeker je verjaardag vieren hé, je zusje zou dat ook willen! Misschien een film gaan kijken, om zeker je zinnen te verzetten en tegelijk ook te genieten?!

Vandaag met de kindjes een dagje naar zee om wat verkoeling op te zoeken, ze zeggen dat het zo warm gaat worden dus naar het strand om de zinnen wat te verzetten!

groetjes, Lieze

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 14:25
wendy

heykes,

lieze,inderdaad elke dag is er één gewonnen hè.
Vandaag is het inderdaad serieus warm,ben blij dat ik de vroege had.

Hier alles wel ok.Kheb de laatste 2 dagen toch wel zeurderige buikpijn,is wel lastig.En ik slaap heel slecht.Nu binnen een aantal dagen zou de pregnyl toch uit mijn lijf moeten zijn.Hoe lang duurd dit eigenlijk?

groetjes,wendy

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 14:38
Viki

Hoi,

Lieze, wat een vreselijk nieuws! Ik mee hoor. Heel veel sterkte voor je nichtje en haar man. Hopelijk vind je aan de zee wat verkoeling en wat afleiding.

Wendy, ik kan me voorstellen dat het nu niet gemakkelijk is voor jou. En al 4 jaar bezig. Goh meid je zou het echt verdienen. Ik mee met jou.

Snuitje, spannend bijna je nod. Was het nu op 4 juli? Dan is het ook mijn 25ste verjaardag. Ik zou je van harte gunnen! En je hebt gelijk hoor dat je later test. Dat geeft echt meer zekerheid. Ik wist het heel vroeg maar kon het pas geloven toen ik ongeveer 5 weken was omdat ik dan pas een deftige hcgwaarde had en eindelijk een duidelijke streep op de zwangerschapstest.

Hier alles ok. Misselijk en moe maar dat nemen we er allemaal bij. Ik ben nu echt aan het aftellen tot de volgende echo (17 juli) dan ben ik dik 11 weken en als die goed is, ga ik me eindelijk wat geruster voelen.

Dikke aan jullie allemaal en geniet van het zonnetje!

[Laatst gewijzigd door Viki - 01/07/2008 @ 14:44] - Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 08:06
Lieze

hallo
gisteren verkoeling gezocht aan zee, maar niet echt gevonden, zelfs op het strand was het enorm warm. Maar de kindjes hebben ontzettend genoten van water en zand. Toen we naar huis gingen zijn ze allebei in de buggy in slaap gevallen!
Van Lotte geen goed nieuws, dat met die vloeistof was mislukt, de dokters weten het niet meer, ze hopen, dat is het enige wat we kunnen doen. Maar ze is al verhuisd naar een kamertje alleen ... dat zegt genoeg hé.

Viki, je niet teveel zorgen maken hoor, alles zal wel in orde zijn. Maar natuurlijk ga na die echo meer op je gemak zijn, das normaal hé.

Wendy, pregnyl blijft zo'n 14dagen in je lichaam hoor. Daarom dat je dan pas mag testen want dat is puur zwangerschapshormoon. Hopelijk slaap je binnenkort weer wat beter, als het wat afkoelt!

allé, wij gaan ons klaarmaken, Lars naar de onthaalmoeder, Flore naar de opvang en ikke naar school!
groetjes, Lieze
Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 08:41
snuitje

jaja Viki, het zou wel eens kunnen dat ik op 4/07 mijn NOD heb, maarja heel zeker weet ik dat niet hé, want na die pregnyl spuit weet ik toch niet zo heel zeker wanneer de eisprong was ,als ik me baseer op hetgeen de gynae zei, dan is ongeveer 4/07 mijn nod, maar als ik me baseer op mijn eigen gevoel, dan is dat pas op 5 of 6 juli mijn NOD...

ik heb geen enkel kwaaltje, dus ik denk dat het niet nodig zal zijn om te testen, ik wacht zowiezo af tot maandag minstens (ben ook totaal niet zenuwachtig ofzo, ik verwacht het niet echt)
al hoop ik het stiekem wel een klein beetje meer elke dag...

Lieze, roh, dat is jammer om te horen zeg dat het met het kleintje Lotte en die vloeistof niet goed was, en een kamertje apart, en ze weten niet meer wat doen...klinkt allemaal niet zo hoopvol hé

oh en wat je daar zegt van die pregnyl en zwangerschapshormoon, dat je dan zowiezo niet binnen de 14 dagen mag testen, dat wist ik zelfs niet ! Goed dat je dat zegt... ( niet dat ik van plan was deze ronde eerder een test te doen, maar naar de toekomst toe, stel dat ik nu keiveel kwaaltjes had, dan zou ik misschien wel es eerder durven testen )

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 10:50
Lukaatje

Hallo,

Wij gaan intussen beginnen aan de 5de ronde clomid.
1 - 2: 50 mg (geen reactie)
3 - 4: 100 mg (bij 3 reactie, bij 4 niets)
5: 150 mg

Ik vroeg me af, moet ik deze 3 pilletjes samen innemen?
Of mag ik ze spreiden over een dag. Kan spreiding de nevenwerking minderen?

Alvast bedankt
Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 14:27
Lieze

effe tussendoor vanop school ...
vandaag het geboortekaartje toegekregen van Lotte. Zo dubbel want de namiddag hebben de ouders een gesprek met de dokters en aangezien de lavementen niet gelukt zijn ...
voel me hele triest nu
Lieze
Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 15:12
wendy

heykes,

lieze,ik wens jullie en natuurlijk de ouders van lotte echt wel veel sterkte en moed.Een hele dikke cyberknuffel.

lukaatje,volgens mij moet je de drie pilletjes tesalmen nemen,maar anders als je twijfelt bel je is naar je gyn.Veel succes!

snuitje,natuurlijk hoop je hè,dat heb ik ook.Volgens mij is de pregnyl nu toch al uit mijn lijf.Borsten doen niet meer pijn en kvoel mij beter.Wa ik nu wel fel heb is acné.Kben precies terug een puber.
Nu ik heb al een paar dagen zo zeurderige ongibuikpijn en last van mijn onderrug.Duidelijk pms signalen.

viki,das nog een 2 tal weekjes wachten voor de echo.Ksnap da wel da je jezelf dan geruster voelt,maar toch genieten hè.
4 jaar is lang hè da wij bezig zijn,maar als ik dan andere mensen hoor wat zij dan allemaal moeten doen om zwanger te worden,of mensen die niet zwanger kunnen worden en toch een kinderwens hebben,...
Ja ik heb overtlaatst diene boek van de verdwaalde ooievaar gelezen (kweetni of da ge da kent),maar is best confronterend natuurlijk.
Soms kan ik het moeilijk hebben als er "weer "is iemand zwanger wordt,maar ik wens het niemand toe om zolang te moeten proberen voor da wonderke.

groetjes,wendy

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 21:00
Sophie

Hallo iedereen,
Hier even ikke... zoals elk jaar super druk net voor bouwverlof, weet dus niet waar mijn hoofd staat...

Lieze... ik krijg hier tranen in mijn ogen, het is verschrikkelijk wat je nicjtjes kind overkomt. Ik duim dat er toch nog een lichtje is, en zoniet, dat datdutske toch geen pijn heeft... want dat is nog verschrikkelijker ... zo klein, en operatie enz... brrrr koude rillingen.

Viki, misselijk... maar als je weet waarom zie je dat zitten hé! 11 juli start mijn verlof, ik zal dus zeker even aan je denken - ook mijn 2 beste vriendinnen - beide zwanger - moeten die dag op controle, toeval hé!

Er zijn er ook veel die aan het afwachten zijn.... courage en duim dat deze komende dagen voor jullie een positieve draai innemen hé!

Hier alles ok, ben ondertussen 7,5kg afgevallen, nog niet genoeg, maar toch start ik kompende dinsdag de heropbouw (je moet stilaan de zakjes terug vervangen door eten, en ondertussen ook leren anders eten) want ik ben veel te down van dit dieet.. ik weeg nu 61kg, en dat valt mee, en foert, liever wat ronder dan ziek te worden, loop bijna heel de tijd te wenen, ik besef dat ik roep op de kinderen en voor niets geen geduld meer heb, is ook niet gezond hé. Heb me iegenlijk nog noiit zo alleen gevoeld, raar hé.

Verder, Manon nog steeds nachtmerries, zo'n 10x roepen op een nacht, is redelijk vermoeiend. We zijn nu naar plankendael geweest, en nu heeft ze bang van de struisvogels.... alles wat nieuw is, is ze bang van... niet te doen. Enfin, is een verwerkingsfase zeker.

Arthur wordt 2 komende zondag, ongelooflijk hoe rap dat gaat.

Verderalles ok,

Dikke knuf

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 09:30

Online Status Stuur bericht
hey iedereen,

Af en toe geraak ik eens boven aan de pc, altijd handig om een beetje contact te hebben met de buitenwereld.

Lieze, veel sterkte daar in jullie familie hé!

Sophie, leuk nog eens van je te horen. Amai al wel goed afgevallen hé! Hopelijk lukt je het om het zo'n beetje op peil te houden (da is iets wat mij nooit goed lukte)

Wendy, niet meteen denken aan die pms signalen. Ook met die tekens ... wil maar zeggen, datgene wat je voelt, is niet altijd datgene wat er is.

Lukaatje, dat weet ik niet. Ik nam altijd alles tegelijk, gyn vond dat beter. Of je de bijwerkingen kan verminderen, ... lijkt me gek.

Viki, dat aftellen naar die echo is ook ellendig hé. Hoe dichter het bij komt, hoe meer nerveus ik werd. Mijn gyn had het ook wel door, heb dus geregeld mogen terug komen.

Snuitje, idd niet te snel testen, pas na 14 dagen heb je écht een duidelijk beeld. Sommigen laten vroeger testen toe, maar pas zekerheid heb je na de 14 dagen en dan nog ... .

Hier blijf ik nog tot de 25ste juli rusten, zo veel mogelijk plat liggen. Onze dochter is wel wat bijgegroeid, maar zit nog steeds onder de onderste curve. Dus rust is noodzakelijk, anders krijgen we een wel héél klein kindje. Verder blijven de harde buiken ook gaan, soms heel erg, soms bijna niet, maar daar moest ik me niet te veel meer van aantrekken. Als ik twijfel mag ik steeds bellen of langs gaan. En verder licht ze ook nog in stuit. Daar geven ze nog tot week 34 om te draaien, anders wordt het wel erg onwaarschijnlijk en dan krijgen we een keizersnede. Op zich niet erg hoor, maar hopelijk is te tegen de volgende echo al wel wat bijgegroeid, anders zal het wel ff heel zwaar worden na die keizersnede. die beiden; couveuse + keizersnede, wil ik liever niet samen hé.
Straks begin ik hier aan de suikerbonen, de naam is eindelijk gekozen. Heb een stempel gemaakt om op elk doosje te zetten, dus ben ik wel ff bezig. Verder is het hele huis, na onze verbouwingen eindelijk opgeruimd. Na onze vakantie komt de kast, bed, ... en kan ik met het wassen van alle kleedjes beginnen ... hopelijk kan ik dat zelf doen, anders moet ik hier al mensen inlichten ...

Allé, ik ga ne keer in den douche stappen se ...
Tot later !!!

Gwen

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 10:34
wendy

hey dames,

sophie,wauw das toch goed afgevallen.en 61 kg is toch goed?!

gwen,ja ik weet het dat pms signalen ook positief kunnen uitdraaien,maar naar mijn gevoel is het niet gelukt.Echt erg vind ik het ni (natuurlijk hoop ik een heel klein beetje),ik ben eigenlijk al heel blij als ik een eisprong heb gehad.kwil niet meer hetzelfde meemaken als vorige cyclus,da ik te horen kreeg (na een week overtijd) dat ik niet zwanger was,en zelfs geen eisprong heb gehad.
Al 31 weken seh,nog goed rusten hè dat je kleintje goed groeit.En inderdaad hopelijk draait ze nog,maar da kan zeker nog hè.
geniet toch nog wat van die laatste maanden hè.

Hier wel alles ok,kslaap terug veel beter.Kheb wel veel zeurderige buikpijn.Pff das wel minder natuurlijk.
Nu kheb genoeg afleiding deze dagen want moet dit weekend werken.
Bij ons op het plein is het weer kermis en nu kwam ik gisteren thuis,staat daar zo iets mè trampolines voor ons deur.Als ze de trampolines gaan neerlaten,staat er dus één vlak voor ons deur.Ze gaan wel een probleem hebben als we ni meer door ons voordeur kunnen.(en nee ik ga ni op die trampoline om binnen te kunnen
Da die kermis maar vlug voorbij is en da het heel slecht weer wordt (ja sorry mensen).

groetjes,wendy

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >