< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » Miskraam 5-6 weken - link CMV

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Soms gaat het mis...
Miskraam 5-6 weken - link CMV
01/07/2008 @ 08:55
Ann

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Goh Madeleine, ik had nog niet gezien hoe klein jouw ventje was. Amai, als ik jouw profiel bekijk... Je hebt het precies al serieus moeilijk gehad. Wat goed dat je met de vader gebroken bent! Je bent een straffe madam!

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 10:11

dankje, was moeilijk maar ben erdoorheen.
heb ondertussen alweer een goede relatie

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 13:04
Kreeftje

@Madeleine: dat is allemaal niet evident. Soms gaan mensen zo nonchalant om met CMV of toxoplasmose (want ze zijn 30 jaar en hebben het tot nogtoe nooit opgelopen)...
Ik wens je veel sterkte. Je hebt inderdaad al veel meegemaakt!
Is de 6-maanden-achterstand van Yano te wijten aan CMV of aan de vroeggeboorte? Is het enkel in groei of ook motorisch? Een geboorte na 32 weken, halen ze normaal gezien meestal wel in tijdens de eerste levensjaren.

Mijn dochter is (gelukkig) op normale tijdstip geboren maar is ook heel klein en licht voor haar leeftijd. Ze is nu 13 maanden en meet 69 cm en weegt ergens tussen de 6,6 kilo (laatste weging) en 7 kilo (onze schatting). We zijn al naar vele dokters geweest maar volgens hen is ze gewoon een kleintje !

@ABke: zijn jullie al lang aan het proberen voor een 2e? Want jullie kindje is nog maar 7 maanden (pas op wij zijn ook begonnen toen Maya 6 maanden was omdat we wisten dat het bij ons een tijdje duurt). Op hoeveel weken heb jij je miskraam gehad?

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 13:42

hey kreeftje,

Yano was ook ong. 5 weken te klein (dysmatuur)in de buik en de kans is er dat het aan het cmv heeft gelegen.
motorisch heeft hij 6 maand achterstand. en qua groei is zijn hoofdje veelste klein.
hij had toen hij 6 dagen oud was een bloeding in de hersenen gehad en vanaf dat moment spanning in zijn spieren.
nu dachten ze dat dat weg was maar dat schijnt niet zo te zijn.
de kans is groot dat de bloeding niet helemaal weg is hij heeft al 2 mri scans gehad en binnenkort de volgende dus.
ik hoop dat het niks te maken heeft met zijn hersenen.

en ik heb hetzelfde gehad qua groeien enz.
hij woog te weinig of at wel gewoon netjes maar viel toch af.
daar is hij nu overheen gegroeit.
ik moet zeggen dat de tweeling van een tante van Yano ook erg klein zijn.
denk ook ong. hetzelfde en hun zijn 14 maand ong.

misschien trekt het wel bij.
trouwens een mooie meid!
ze zeggen ook klein maar fijn he

verder succes met je verlies

[Laatst gewijzigd door madeleine - 01/07/2008 @ 13:53] - Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 13:08
ABke

Kreeftje: ik persoonlijk vind CMV nogal dubbel, vooral door heel dat gedoe bij Senne. En ook omdat ze er zo weinig over weten. De ene zegt dit, de andere zegt dat...

Om kort de situatie te schetsen bij Senne.
Begin van zwangerschap had ik een bloedonderzoek bij huisarts, die zei dat ik immuun was voor cmv.
op 15wkn had ik bloedonderzoek bij gyne, bleek dat ik een acute infectie had (mijn huisarts had de verkeerde waarden gecontroleerd)
dus moest een vwp laten doen (werd gewoon aangepraat, zonder meer uitleg)
op 16wkn zouden we een vwp krijgen, maar bleek dat dat nog niet kon. Toen hebben ze in ghb wel een uitgebreide echo gedaan om dat al na te kijken. De gyne daar heeft wel een heel deftige uitleg gedaan (alleen weet ik er niks meer van)
op 21wkn hebben we dan een vwp gehad en een uitgebreide echo. Daaruit bleek dat alles er goed uitzag. Maar uitslag van vwp is nooit 100% zeker.
Dan na de bevalling bleef ik altijd maar vragen van "hoe zit dat nu met die uitslag van cmv", de 3de dag kwam de kinderarts uit de lucht gevallen, ze wist van niks, stond niks van genoteerd (stond nochtans in moederboekje)
Dan hebben ze die urinetest gedaan en bleek alles in orde.

Wij zijn sinds eind maart gestopt met nuvaring, april was nog een maandje veilig maar is toen een accidentje gebeurt. Maar een mk op 4w4d
En dan in mei was ik meteen terug zwanger (wel heel lage HCGwaarde). Was zelfs een huwelijksnacht kindje
Ik had op 8wkn (12/06) mijn eerste bloedverlies, dag later controle bij gyne en het vruchtje zat er nog. die week heb ik nog gewerkt, had wel bloedverlies maar niet superveel.
Weekje later (20/06) terug op controle, bleek dat het vruchtje gegroeid was en hadden we toch nog hoop dat het misschien toch goed zou komen. Maar dan is de dag later toch alles begonnen.

Senne is vandaag gewogen 7 maand, 8520g en 72cm. Maar er zijn nu eenmaal grote en kleine mensen...

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 13:09
ABke

Madeleine, wat ik mij nog afvroeg. Is die CMV dan vastgesteld met tests of gaan de artsen gewoon uit op veronderstellingen?

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 13:14

dat weet ik niet.
ik deed mee aan een onderzoek waarbij ze mijn placenta etc. helemaal gingen onderzoeken ik heb er verder nooit wat van gehoord.
wel had de arts het constant over het cmv.
daar draaide wel een heleboel om.
wat ik wel kan vaststellen is.. dat als je cmv hebt tijdens de zwangerschap het de hersenen van je kind kan schaden.

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 11:37
Kreeftje

Eventjes een update...ik was uiteindelijk toch besmet met CMV en bij mij is dit uiteindelijk in een ernstige complicatie gedraaid. Mijn afweersysteem heeft zich (tegen CMV) ook tegen mijn eigen lichaam gekeerd en voornamelijk mijn zenuwen. Ik was uiteindelijk grotendeels verlamd en ben nu terug thuis na 2 weken ziekenhuis. Ik moet nu nog een hele tijd revalideren (ik kan al terug stappen maar alles vergt moeite). Zwanger worden is nu dus helemaal geen optie...ik moet eerst genezen.

CMV is echt kl*te!

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 15:13
ann

Amai Kreeftje, dat klinkt behoorlijk heftig! Ik wist niet dat je zo zwaar kan reageren op CMV... Herstel eerst maar, daarna is het nog tijd genoeg om aan zwanger worden te denken he. Nu ga jij zelf voor!
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]