< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » PCO en bezig met Clomid, Pregnyl...

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeilijk zwanger worden...
PCO en bezig met Clomid, Pregnyl...
30/06/2008 @ 12:14
wendy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
lieze,heel veel sterkte.ik denk aan jullie!

groetjes,wendy

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 12:20
wendy

hey dames,

cynthia en snuitje,jullie hebben gelijk zenne ivm mijn verjaardag.Moet enkel zien wat we gaan doen.

Gisteren een uitstapje gemaakt met ventje en beste vriendin en haar dochtertje en haar vriend.Was wel tof.ventje was enorm bezig met da kleintje,valt me de laatste tijd meer en meer op eigenlijk.
Is fijn om te zien maar tegelijkertijd breekt mijn hart dan natuurlijk.
In juli zijn we 4 jaar bezig...

Maar we houden de moed erin.Kzal blij zijn als ik een eisprong heb gehad,maar das nog effe afwachten.

Hier op het plein is het weer kermis,bijna 2 weken.
Das een miserie zenne,veel lawaai en moeilijkheden om de auto te parkeren,want ge kunt ni meer op het plein dan,dus ook ni in uw eigen garage.
De pech is da het eind september nog is ne kermis meemaken,maar dan zullen we al veel in ons nieuw huisje zitten veronderstel ik.

groetjes,wendy

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 08:26
lieze x

hoi dames, bedankt voor de lieve woorden. Van Lotte nog steeds geen goed nieuws, het is inderdaad een vechtertje, elke dag gewonnen is er weer eentje bij hé, nu het laatste "redmiddel": ze gaan een vloeistof inspuiten en elke 12u een foto nemen, om te kijken waar de vloeistof zit en dus om na te gaan of de maag en darmen al dan niet werken ... het uur van de waarheid komt dichterbij ... ik mag er niet aan denken ...

Wendy, zo dicht bij de kermis wonen lijkt mij ook niet zo leuk. Ventje is er echt wel zot en de kids natuurlijk ook maar toch, lawaai, allerlei problemen ...
Zeker je verjaardag vieren hé, je zusje zou dat ook willen! Misschien een film gaan kijken, om zeker je zinnen te verzetten en tegelijk ook te genieten?!

Vandaag met de kindjes een dagje naar zee om wat verkoeling op te zoeken, ze zeggen dat het zo warm gaat worden dus naar het strand om de zinnen wat te verzetten!

groetjes, Lieze

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 14:25
wendy

heykes,

lieze,inderdaad elke dag is er één gewonnen hè.
Vandaag is het inderdaad serieus warm,ben blij dat ik de vroege had.

Hier alles wel ok.Kheb de laatste 2 dagen toch wel zeurderige buikpijn,is wel lastig.En ik slaap heel slecht.Nu binnen een aantal dagen zou de pregnyl toch uit mijn lijf moeten zijn.Hoe lang duurd dit eigenlijk?

groetjes,wendy

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 14:38
Viki

Hoi,

Lieze, wat een vreselijk nieuws! Ik mee hoor. Heel veel sterkte voor je nichtje en haar man. Hopelijk vind je aan de zee wat verkoeling en wat afleiding.

Wendy, ik kan me voorstellen dat het nu niet gemakkelijk is voor jou. En al 4 jaar bezig. Goh meid je zou het echt verdienen. Ik mee met jou.

Snuitje, spannend bijna je nod. Was het nu op 4 juli? Dan is het ook mijn 25ste verjaardag. Ik zou je van harte gunnen! En je hebt gelijk hoor dat je later test. Dat geeft echt meer zekerheid. Ik wist het heel vroeg maar kon het pas geloven toen ik ongeveer 5 weken was omdat ik dan pas een deftige hcgwaarde had en eindelijk een duidelijke streep op de zwangerschapstest.

Hier alles ok. Misselijk en moe maar dat nemen we er allemaal bij. Ik ben nu echt aan het aftellen tot de volgende echo (17 juli) dan ben ik dik 11 weken en als die goed is, ga ik me eindelijk wat geruster voelen.

Dikke aan jullie allemaal en geniet van het zonnetje!

[Laatst gewijzigd door Viki - 01/07/2008 @ 14:44] - Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 08:06
Lieze

hallo
gisteren verkoeling gezocht aan zee, maar niet echt gevonden, zelfs op het strand was het enorm warm. Maar de kindjes hebben ontzettend genoten van water en zand. Toen we naar huis gingen zijn ze allebei in de buggy in slaap gevallen!
Van Lotte geen goed nieuws, dat met die vloeistof was mislukt, de dokters weten het niet meer, ze hopen, dat is het enige wat we kunnen doen. Maar ze is al verhuisd naar een kamertje alleen ... dat zegt genoeg hé.

Viki, je niet teveel zorgen maken hoor, alles zal wel in orde zijn. Maar natuurlijk ga na die echo meer op je gemak zijn, das normaal hé.

Wendy, pregnyl blijft zo'n 14dagen in je lichaam hoor. Daarom dat je dan pas mag testen want dat is puur zwangerschapshormoon. Hopelijk slaap je binnenkort weer wat beter, als het wat afkoelt!

allé, wij gaan ons klaarmaken, Lars naar de onthaalmoeder, Flore naar de opvang en ikke naar school!
groetjes, Lieze
Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 08:41
snuitje

jaja Viki, het zou wel eens kunnen dat ik op 4/07 mijn NOD heb, maarja heel zeker weet ik dat niet hé, want na die pregnyl spuit weet ik toch niet zo heel zeker wanneer de eisprong was ,als ik me baseer op hetgeen de gynae zei, dan is ongeveer 4/07 mijn nod, maar als ik me baseer op mijn eigen gevoel, dan is dat pas op 5 of 6 juli mijn NOD...

ik heb geen enkel kwaaltje, dus ik denk dat het niet nodig zal zijn om te testen, ik wacht zowiezo af tot maandag minstens (ben ook totaal niet zenuwachtig ofzo, ik verwacht het niet echt)
al hoop ik het stiekem wel een klein beetje meer elke dag...

Lieze, roh, dat is jammer om te horen zeg dat het met het kleintje Lotte en die vloeistof niet goed was, en een kamertje apart, en ze weten niet meer wat doen...klinkt allemaal niet zo hoopvol hé

oh en wat je daar zegt van die pregnyl en zwangerschapshormoon, dat je dan zowiezo niet binnen de 14 dagen mag testen, dat wist ik zelfs niet ! Goed dat je dat zegt... ( niet dat ik van plan was deze ronde eerder een test te doen, maar naar de toekomst toe, stel dat ik nu keiveel kwaaltjes had, dan zou ik misschien wel es eerder durven testen )

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 10:50
Lukaatje

Hallo,

Wij gaan intussen beginnen aan de 5de ronde clomid.
1 - 2: 50 mg (geen reactie)
3 - 4: 100 mg (bij 3 reactie, bij 4 niets)
5: 150 mg

Ik vroeg me af, moet ik deze 3 pilletjes samen innemen?
Of mag ik ze spreiden over een dag. Kan spreiding de nevenwerking minderen?

Alvast bedankt
Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 14:27
Lieze

effe tussendoor vanop school ...
vandaag het geboortekaartje toegekregen van Lotte. Zo dubbel want de namiddag hebben de ouders een gesprek met de dokters en aangezien de lavementen niet gelukt zijn ...
voel me hele triest nu
Lieze
Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 15:12
wendy

heykes,

lieze,ik wens jullie en natuurlijk de ouders van lotte echt wel veel sterkte en moed.Een hele dikke cyberknuffel.

lukaatje,volgens mij moet je de drie pilletjes tesalmen nemen,maar anders als je twijfelt bel je is naar je gyn.Veel succes!

snuitje,natuurlijk hoop je hè,dat heb ik ook.Volgens mij is de pregnyl nu toch al uit mijn lijf.Borsten doen niet meer pijn en kvoel mij beter.Wa ik nu wel fel heb is acné.Kben precies terug een puber.
Nu ik heb al een paar dagen zo zeurderige ongibuikpijn en last van mijn onderrug.Duidelijk pms signalen.

viki,das nog een 2 tal weekjes wachten voor de echo.Ksnap da wel da je jezelf dan geruster voelt,maar toch genieten hè.
4 jaar is lang hè da wij bezig zijn,maar als ik dan andere mensen hoor wat zij dan allemaal moeten doen om zwanger te worden,of mensen die niet zwanger kunnen worden en toch een kinderwens hebben,...
Ja ik heb overtlaatst diene boek van de verdwaalde ooievaar gelezen (kweetni of da ge da kent),maar is best confronterend natuurlijk.
Soms kan ik het moeilijk hebben als er "weer "is iemand zwanger wordt,maar ik wens het niemand toe om zolang te moeten proberen voor da wonderke.

groetjes,wendy

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 21:00
Sophie

Hallo iedereen,
Hier even ikke... zoals elk jaar super druk net voor bouwverlof, weet dus niet waar mijn hoofd staat...

Lieze... ik krijg hier tranen in mijn ogen, het is verschrikkelijk wat je nicjtjes kind overkomt. Ik duim dat er toch nog een lichtje is, en zoniet, dat datdutske toch geen pijn heeft... want dat is nog verschrikkelijker ... zo klein, en operatie enz... brrrr koude rillingen.

Viki, misselijk... maar als je weet waarom zie je dat zitten hé! 11 juli start mijn verlof, ik zal dus zeker even aan je denken - ook mijn 2 beste vriendinnen - beide zwanger - moeten die dag op controle, toeval hé!

Er zijn er ook veel die aan het afwachten zijn.... courage en duim dat deze komende dagen voor jullie een positieve draai innemen hé!

Hier alles ok, ben ondertussen 7,5kg afgevallen, nog niet genoeg, maar toch start ik kompende dinsdag de heropbouw (je moet stilaan de zakjes terug vervangen door eten, en ondertussen ook leren anders eten) want ik ben veel te down van dit dieet.. ik weeg nu 61kg, en dat valt mee, en foert, liever wat ronder dan ziek te worden, loop bijna heel de tijd te wenen, ik besef dat ik roep op de kinderen en voor niets geen geduld meer heb, is ook niet gezond hé. Heb me iegenlijk nog noiit zo alleen gevoeld, raar hé.

Verder, Manon nog steeds nachtmerries, zo'n 10x roepen op een nacht, is redelijk vermoeiend. We zijn nu naar plankendael geweest, en nu heeft ze bang van de struisvogels.... alles wat nieuw is, is ze bang van... niet te doen. Enfin, is een verwerkingsfase zeker.

Arthur wordt 2 komende zondag, ongelooflijk hoe rap dat gaat.

Verderalles ok,

Dikke knuf

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 09:30

Online Status Stuur bericht
hey iedereen,

Af en toe geraak ik eens boven aan de pc, altijd handig om een beetje contact te hebben met de buitenwereld.

Lieze, veel sterkte daar in jullie familie hé!

Sophie, leuk nog eens van je te horen. Amai al wel goed afgevallen hé! Hopelijk lukt je het om het zo'n beetje op peil te houden (da is iets wat mij nooit goed lukte)

Wendy, niet meteen denken aan die pms signalen. Ook met die tekens ... wil maar zeggen, datgene wat je voelt, is niet altijd datgene wat er is.

Lukaatje, dat weet ik niet. Ik nam altijd alles tegelijk, gyn vond dat beter. Of je de bijwerkingen kan verminderen, ... lijkt me gek.

Viki, dat aftellen naar die echo is ook ellendig hé. Hoe dichter het bij komt, hoe meer nerveus ik werd. Mijn gyn had het ook wel door, heb dus geregeld mogen terug komen.

Snuitje, idd niet te snel testen, pas na 14 dagen heb je écht een duidelijk beeld. Sommigen laten vroeger testen toe, maar pas zekerheid heb je na de 14 dagen en dan nog ... .

Hier blijf ik nog tot de 25ste juli rusten, zo veel mogelijk plat liggen. Onze dochter is wel wat bijgegroeid, maar zit nog steeds onder de onderste curve. Dus rust is noodzakelijk, anders krijgen we een wel héél klein kindje. Verder blijven de harde buiken ook gaan, soms heel erg, soms bijna niet, maar daar moest ik me niet te veel meer van aantrekken. Als ik twijfel mag ik steeds bellen of langs gaan. En verder licht ze ook nog in stuit. Daar geven ze nog tot week 34 om te draaien, anders wordt het wel erg onwaarschijnlijk en dan krijgen we een keizersnede. Op zich niet erg hoor, maar hopelijk is te tegen de volgende echo al wel wat bijgegroeid, anders zal het wel ff heel zwaar worden na die keizersnede. die beiden; couveuse + keizersnede, wil ik liever niet samen hé.
Straks begin ik hier aan de suikerbonen, de naam is eindelijk gekozen. Heb een stempel gemaakt om op elk doosje te zetten, dus ben ik wel ff bezig. Verder is het hele huis, na onze verbouwingen eindelijk opgeruimd. Na onze vakantie komt de kast, bed, ... en kan ik met het wassen van alle kleedjes beginnen ... hopelijk kan ik dat zelf doen, anders moet ik hier al mensen inlichten ...

Allé, ik ga ne keer in den douche stappen se ...
Tot later !!!

Gwen

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 10:34
wendy

hey dames,

sophie,wauw das toch goed afgevallen.en 61 kg is toch goed?!

gwen,ja ik weet het dat pms signalen ook positief kunnen uitdraaien,maar naar mijn gevoel is het niet gelukt.Echt erg vind ik het ni (natuurlijk hoop ik een heel klein beetje),ik ben eigenlijk al heel blij als ik een eisprong heb gehad.kwil niet meer hetzelfde meemaken als vorige cyclus,da ik te horen kreeg (na een week overtijd) dat ik niet zwanger was,en zelfs geen eisprong heb gehad.
Al 31 weken seh,nog goed rusten hè dat je kleintje goed groeit.En inderdaad hopelijk draait ze nog,maar da kan zeker nog hè.
geniet toch nog wat van die laatste maanden hè.

Hier wel alles ok,kslaap terug veel beter.Kheb wel veel zeurderige buikpijn.Pff das wel minder natuurlijk.
Nu kheb genoeg afleiding deze dagen want moet dit weekend werken.
Bij ons op het plein is het weer kermis en nu kwam ik gisteren thuis,staat daar zo iets mè trampolines voor ons deur.Als ze de trampolines gaan neerlaten,staat er dus één vlak voor ons deur.Ze gaan wel een probleem hebben als we ni meer door ons voordeur kunnen.(en nee ik ga ni op die trampoline om binnen te kunnen
Da die kermis maar vlug voorbij is en da het heel slecht weer wordt (ja sorry mensen).

groetjes,wendy

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 12:09

Hey Gwen,

blij weer wat van je te horen!!! En het gaat allemaal relatief goed zo te lezen. Natuurlijk: plat liggen is niet alles (weet ik alles van), maar elke dag dat je kleintje extra bij mama kan groeien, is meegenomen hé!
Benten stond trouwnes ook twee weken achter, en hij heeft het allemaal ingehaald hoor.
En de combinatie keizersnede-couveuse is idd niet ideaal, maar het is ook weer geen ramp hé. Alleen de eerste dagen moesten ze mij met bed en al naar de neonatale rijden, en omdat het zo superdruk was op de afdeling, was dat wel ambetant om de vroedvrouwen er altijd mee laqtig te vallen.
Maar wie weet hou je het gewoon vol tot op het einde, draait je kleintje nog en moet ze helemaal niet in de couveuse!!!

Wendy, gelukkig slaap je al weer veel beter!!!

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 15:52
lieze x

hallo dames

Sophie, volgende week verlof, geniet ervan! Gaan jullie weg of blijven jullie lekker thuis?
Arthur al twee, t gaat snel hé!
Flore heeft geen last van zo'n nachtmerries, gelukkig maar, hier is eht Lars die ons momenteel weer uit onze slaap houdt!

Gwen, fijn nog eens wat van je te horen. Al bij al gaat het wel goed met jullie hé. Flink blijven rusten hoor. Mijn achternicht is onlangs (mei) ook bevallen na 3 maand volledig plat te moeten liggen en t was ook een heel klein en fijntje.

Cynthia, nog vakantieplannen deze zomer?

Wendy, dat kan alle kanten uit hé!!!

Flore is een dagje naar zee met de opvang, Lars een dagje naar de dagmoeder en ik een dagje om boodschappen te doen, in de tuin te werken, was drogen/plooien/wegleggen ...
Het gesprek met de okdters ivm Lotte gisteren heeft heel lang geduurd, en eigenlijk weten de dokters dus echt niet wat gedaan. Ze spraken van darmtransplantaties, maagsondes, stoma's, ... maar daar heeft mijn nicht nee op gezegd. Lotte krijgt nu ook morfine bij, voor moest ze pijn hebben. En verder is het wachten, op een telefoontje met heel slecht nieuws!
Lieze

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 16:20

Lieze, weeral beseffen we hoeveel geluk we hebben met onze gezonde kinderen hé... Ik hoop dat Lotte toch niet al te veel pijn moet lijden, en dat er alsnog een onverwachte oplossing opduikt! Dikke knuffel!!!
Wij gaan van de zomer weer naar ons caravanneke hé! Voor drie weekjes!!! En tussendoor gaan we steeds voor een paar dagen. Vanavond vertrekken we ook nog naard aar tot morgenavond; niet lang maar toch altijd weer genieten van elkaar!

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 21:30
Sophie

Hey
ikke nog es... zit hier met serieueze keelonsteking, komt van die airco overal, kan er niet tegen.

Tja wendy, 61kg is niet selcht, maar ik ben maar 1m61... dus ideaal voor mij zou 55kg zijn (volgens de dietiste dan hé) heb ik al 10 jaar niet meer gewogen, maar enfin... Vandaag toch even solden gedaan en kon in maat 40, vond ik best leuker dan 44!!!! dus happpy happy!
We zijn ook gaan zwemmen (ik en de kids + vriendin en haar kids) en Arthur is serieus uitgegldeden op zijn hoofdje.... bigstress van min kant, ik panikeer zo altijd hé. Hij is zelfs zo "weerkaatst" op de vloer lijk een bal, en dus 2x zijn hoofdje gestoot. maar buiten een serieuze buil is er niet veel aan hem te zien, dus zal wel in orde zijn.

Lieze, ik duim ook om toch nog een beetje goed nieuws, maar het klinkt eht niet goed, verschrikkelijk, en effectief, zo besef je pas dat we geluk hebben met onze gezonde dutskes. Veel sterkte aan de ouders.

Ik heb verder nog goed nieuws, mijn man is akkoord voor nr. 3!!! Het was even verschieten toen ie dat zo zei, en moete ven zeggen dta ik toen even twijfelde. Maar nu is het zeker, we gaan ervoor, start in augustus, hopen op een mirakeltje als arthur!!

Dikke knuf

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 02:13
snuitje

Roh wou nog even komen melden, nog steeds niet

Ik begin hoop te krijgen ! (misschien niet goed?)

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 09:04
Lieze

goeiemorgen

Sophie, wat een goed nieuws dat het ventje over de streep getrokken is! Die twijfel besluipt mij ook soms hoor, maar als ik ze hier zie spelen en genieten is dat gauw weg! Niet teveel mee bezig zijn hé, gewoon doen!

Snuitje, ziet er goed uit hé!

Cynthia, geniet van jullie vakantie! Zelfs een dagje weg doet deugd hé, alles pakken wat je kan krijgen!

Hier besef ik maar al te goed hoe gelukkig ik mag zijn met mijn twee gezonde kids. Gisteren telefoon gekregen dat het snel gaat gaan, de morfine is verhoogd waardoor Lotte het moeilijker krijgt met ademen. Je voelt je dan zo hulpeloos, t is ook zo oneerlijk!
groetjes, Lieze
Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 15:33
Viki

Hoi,

Amai veel geschreven de laatste dagen. Ik ga proberen op iedereen te reageren.

Lieze, oh wat vreselijk allemaal. Ik kan me niet voorstellen wat jouw familie nu moet doormaken. Heel veel sterkte

Snuitje, goh ja dat is wel spannend hé. En logisch dat je dan een beetje begint te hopen. Maar als je kan toch nog eventjes wachten met testen. Het resultaat ligt toch al vast, dat verander je niet met eent test.

Wendy, tja dat kan echt vanalles zeggen hé zeurende buikpijn. Ik hoopt het echt zo voor jou meid. Maar het zou inderdaad al zeer positief zijn dat je een eisprong hebt gehad. Dan weet je dat het kan.

Gwen, ik hoop dat je de laatste maanden nog een beetje kan genieten van je zwangerschap. Het is voor jou echt niet van een leie dakje gegaan hé. Goed rusten en voor jezelf en het kleine prutske zorgen.

Sophie, goed nieuws hé dat je man er mee voor wil gaan. Dat zal toch wat rust brengen in jullie relatie. En in vind dat toch al knap hoor dat je zo bent afgevallen. Ik ben in mei ook aan het afvallen geweest en ik weet hoe moeilijk dat het is.

Hier alles ok. Kom juist terug van het oudleidingsweekend van de chiro. Elk jaar gaan we met allemaal vrouwen een weekend weg en herbeleven we onze chirojaren. Echt heel leuk en gezellig. Omdat het toch wel ruwe activiteiten zijn die we doen heb ik het maar ineens verteld. Iedereen heel blij voor mij en ook wel wat bezorgd. Ze hielden echt constant rekening met mij in alles. Dat geeft wel een fijn gevoel. Ik ben vrijdag heel misselijk geweest (zels overgegeven in de auto) maar de rest van het weekend voelde ik me vrij goed. Enkel snel moe en wat last van mijn lies en heupen als we lang moesten stappen. Maar dat is schijnt normaal. Ik dacht dat je daar pas later in de zwangerschap last van krijgt.

Ik voor jullie allemaal!

Tot gauw

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >