[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 19/06/2008 @ 15:34 LiMe | Ons zoontje heeft een lichte vorm van hypospadie. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Wanneer lieten jullie een operatie uitvoeren? |
| 20/06/2008 @ 08:17 greet ![]() |
| 20/06/2008 @ 22:49 LiMe | Mja, wij denken wel van hem te laten opereren. We willen voorkomen dat hij later beschaamd zal zijn in zijn piemel. Blijkbaar zal hij het anders moeilijk hebben om rechtopstaand te plassen, en dat is als man natuurlijk niet leuk. We zullen binnenkort een afspraak maken bij de kinderuroloog in het UZ in Gent, en horen wat hij zegt. Maar ik had wel al graag eens gehoord hoe andere mensen dit ervaren hebben... Wij zijn natuurlijk nog maar pas thuis, dus ik heb nog geen tijd gehad om het internet te doorzoeken. |
| 28/06/2008 @ 00:09 bezorgd | Hoi, Mijn zoontje heeft ook een lichte vorm van hypospadie en hij wordt volgende week er aan geoppereerd. Ik heb er wel wat "bang" voor... Hij is net twee jaar en blijkbaar moet hij toch enkele nachten in het ziekenhuis blijven. Hebben jullie kids er veel pijn van gehad? Hoelang heeft de operatie geduurd? De uroloog heeft me dit allemaal mooi uitgelegd, maar toen het woord blaassonde en overnachtingen viel was ik geshokeerd en ben ik veel info kwijt geraakt ;) groetjes een bezorgde mams! |
| 02/07/2008 @ 16:59 LiMe | voorhuidsparend, wat bedoel je daarmee? Is bij jullie kindje de voorhuid dan ook onvolledig (onderaan het piemeltje is het niet aan elkaar gegroeid)? Ik heb me ook al afgevraagd hoe dit zal aangepakt worden. |
| 22/07/2008 @ 19:29 LiMe | Bezorgde mams, hoe is de operatie verlopen? En hoe stelt je zoontje het nu? Ik heb tijdje geleden gebeld voor een afspraak voor een eerste consultatie. Het kon ten vroegste midden september. Ik ben benieuwd naar wat de dokter zal zeggen... |
| 16/08/2008 @ 13:10 Marie | hallo, Hier nog een mama met een zoontje met hypospadie. Ons zoontje is nu 19 maanden en wij zijn na de geboorte op consultatie geweest bij prof Van Laecke in het UZ Gent. Hij vond het voor ons zoontje de moeite om af te wachten tot hij zindelijk is om een beslissing te nemen voor het al dan niet opereren. Wij wachten dus nog een jaartje af maar zullen indien nodig niet twijfelen om een operatie door te laten gaan. Ik zou het echt niet leuk vinden dat hij op latere leeftijd zou worden gepest voor een op te lossen probleem. groeten, marie |
| 20/08/2008 @ 21:55 LiMe | Marie, Is het dan een heel lichte vorm? Kunnen ze nog niet voorspellen welke gevolgen dit zal hebben? Of hij bvb rechtopstaand zal kunnen plassen (want dat vind ik toch belangrijk voor een man)? Onze afspraak voor een eerste controle is pas in september (eerdere afspraak kon niet, omdat het niet dringend was...). Ik ben benieuwd wat ze over onze jongen zullen vertellen. |
| 09/09/2008 @ 12:38 Marie | hallo Lime, Alles hangt inderdaad af van het al dan niet rechtstaand kunnen plassen zonder daarbij in drie richtingen te plassen. Maar dit zullen we pas ontdekken wanneer hij zindelijk is. Maar zoals ik al eerder zei, wanneer het moet gaan we zeker voor een operatie, maar als het niet nodig is natuurlijk liever niet. grts |
| 25/09/2008 @ 22:34 LiMe | Carmen, ik heb je een pb gestuurd... Hoewel onze zoon een lichte vorm heeft, spreken ze in het UZ in Gent toch van een operatie waarbij hij zal besneden worden. Dit zouden ze doen om te voorkomen dat er later nog een operatie nodig zou zijn als blijkt dat de voorhuid te nauw is ofzo (kunnen ze op voorhand niet weten). Ik zit er wel een beetje mee, ik had het niet verwacht. In onze cultuur is besnijden toch niet zo gewoon (en ik had liever dat dit niet nodig was). Hij zou ook 1 nacht moeten blijven, en dan een week met een blaassonde liggen. Ik vond het allemaal zo erg klinken! Is bij iemand de voorhuid gespaard gebleven? En hoe zijn de operaties verder afgelopen? groetjes |
[Reageer]

hypospadie