< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Kindjes met een handicap » hypospadie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
19/06/2008 @ 15:34
LiMe

Online Status
Ons zoontje heeft een lichte vorm van hypospadie. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Wanneer lieten jullie een operatie uitvoeren?

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 21:40
Kat

Online Status Stuur bericht
Mijn zus zit met hetzelfde probleem: haar zoontje is geboren op 27 mei en heeft ook een lichte vorm van hypospadie. Haar is verteld dat hij geopereerd zou kunnen worden als hij ongeveer acht maanden is. Ze is er ook nog over aan het twijfelen, ze gaat waarschijnlijk nog eens bij een andere dokter langs voor een second opinion.

Blijkbaar is het wel een vaak voorkomend probleem tegenwoordig: 1 op 300 jongetjes, zei haar kinderarts. Da's niet niks, he!

Heel veel succes met Wannes!

Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 08:17
greet

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypospadie

mss raak he hier wat wijzer uit ?

Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 22:49
LiMe

Online Status
Mja, wij denken wel van hem te laten opereren. We willen voorkomen dat hij later beschaamd zal zijn in zijn piemel. Blijkbaar zal hij het anders moeilijk hebben om rechtopstaand te plassen, en dat is als man natuurlijk niet leuk.
We zullen binnenkort een afspraak maken bij de kinderuroloog in het UZ in Gent, en horen wat hij zegt. Maar ik had wel al graag eens gehoord hoe andere mensen dit ervaren hebben... Wij zijn natuurlijk nog maar pas thuis, dus ik heb nog geen tijd gehad om het internet te doorzoeken.

Link naar deze reactie
22/06/2008 @ 14:43
binni

Online Status Bekijk profiel
Hallo,

Zowel Prof.Hoebeke als dr.Van Laecke zijn zeer aan te bevelen in 't UZ van Gent.Er is al eerder een topic Hypospadie geweest op dit forum,de laatste reactie was op 27 mei.Daar ook ervaringen van andere mensen in jullie situatie.Zoek het maar eens op op de zoekmachine van dit forum.Ik zou jullie ook aanraden van zeker een operatie te overwegen,voor de kleine!Veel succes!!

Vermoedelijke bevalling op 07/09/2008.
Al 52 weken en 2 dagen zwanger (130.83% ver), nog 12 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
24/06/2008 @ 16:22
ilse(ily)

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Mijn zoontje is geopereerd van hypospadie bij Dr. Van Laecke, heéél tevreden echt waar, de beste dokter in t Uz Gent hiervoor.

Hij is geopereerd eraan op 1 jarige leeftijd. Heeft er een klein weekje van afgezien. Bij het plassen en kort na operatie.
In begin om de drie mnd op controle, dan zes maand en nu op 1 jaar.

Hij heeft wel nog een kleine ingreep moeten hebben na een jaar en half, het plasgaatje dat wat vernauwd was. Maar daar heeft hij zeker niet van geweten.

Na een jaar terug op controle hiervoor en alles was in orde, dat is een paar weken geleden.

Nu moet hij volgend jaar nog eens.

Maar ik zou het zeker laten doen, problemen voor later vermijden.

Veel geluk.

Ilse

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 20:34
Tiny

hey allemaal,

Mijn zoontje heeft een ernstige vorm van hypospadie. Hij is de eerste keer geopereerd als hij 1 jaar was en hij is vorige maand op 19 maanden voor de tweede keer geopereerd. Het is nu afwachten, maar waarschijnlijk is er een derde operatie nodig.
Wij gaan naar het UZ Gasthuisberg in Leuven. Zijn daar ook heel tevreden.

groejtes

Link naar deze reactie
28/06/2008 @ 00:09
bezorgd

Hoi,

Mijn zoontje heeft ook een lichte vorm van hypospadie en hij wordt volgende week er aan geoppereerd.
Ik heb er wel wat "bang" voor...
Hij is net twee jaar en blijkbaar moet hij toch enkele nachten in het ziekenhuis blijven.
Hebben jullie kids er veel pijn van gehad? Hoelang heeft de operatie geduurd?
De uroloog heeft me dit allemaal mooi uitgelegd, maar toen het woord blaassonde en overnachtingen viel was ik geshokeerd en ben ik veel info kwijt geraakt ;)

groetjes een bezorgde mams!
Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 12:48
Carmen

Hallo!

Mijn zoontje heeft vorige week donderdag (26/06) een voorhuidsparende hypospadiecorrectie ondergaan. Hij is geopereerd door dr Bogaerts in het UZ in Leuven en we zijn daar heel tevreden over! Liam is om 9u30 naar de operatiezaal gegaan, om 10u45 was hij terug en om 13u15 waren we al op weg naar huis! Eens thuis deed hij gewoon hetzelfde wat hij gewoonlijk doet.. eten, drinken, over tafels en stoelen klimmen, enz.. Hij heeft er niet veel pijn of last van gehad. Alleen bij het plassen huilde hij een beetje..dat zal aan de wonde geprikt hebben.

Veel succes!

Groetjes, Carmen.

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 16:59
LiMe

Online Status
voorhuidsparend, wat bedoel je daarmee? Is bij jullie kindje de voorhuid dan ook onvolledig (onderaan het piemeltje is het niet aan elkaar gegroeid)? Ik heb me ook al afgevraagd hoe dit zal aangepakt worden.

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 01:07
Carmen

Lime, dat was bij Liam idd ook zo.. op de rugzijde (bovenkant) van zijn piemeltje had hij teveel voorhuid en niets langs de buikzijde (onderkant). Alsof het daar niet aan mekaar gegroeid was.
Voorhuidsparend wil zeggen dat ze de voorhuid behouden.. dat kon en mocht ik als ouder zelf kiezen.. tenzij ze tijdens de operatie zagen dat het niet anders kon dan die te verwijderen. Als dat niet kan wordt je kind "besneden".

Bezorgde mams, Liam heeft geen blaascatheder gehad. Zal er wel vanaf hangen hoe ernstig de misvorming was en hoe zwaar de correctie.

[Laatst gewijzigd door Carmen - 05/07/2008 @ 01:09] - Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 15:45
jarike

carmen,wij gaan ook bij prof bogaerts in leuven moeten gaan...
wij hebben in november een afspraak (consultatie)
enig idee hoe lang we daarna moeten wachten voor een operatie?
m.a.w hoelang heb jij moeten wachten tussen de consultatie en operatie?
of komen daar nog afspraken tussen?wat doen ze juist op die consultatie?

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 20:41
Tiny

Jarike,
onze niels is door prof Bogaerts geopereerd. Wij zijn daar heel tevreden van.
Op consultatie bekeek hij alles en zei hij wat er allemaal moest gebeuren.
Wij zijn vlak na zijn geboorte op consultatie gegaan en dan is er gezegd dat hij ongeveer een jaar moest zijn. Wij zijn dan als hij 9 à 10 maanden was terug gegaan en we hebben eigenlijk zelf mogen kiezen wanneer de operatie ging doorgaan. Omdat het niet levensnoodzakelijk is steekt het niet op een maand. En we wilden natuurlijk ook niet dat zijn eerste verjaardagsfeestje in het water zou vallen.

Groetjes
Tiny

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 19:29
LiMe

Online Status
Bezorgde mams, hoe is de operatie verlopen? En hoe stelt je zoontje het nu? Ik heb tijdje geleden gebeld voor een afspraak voor een eerste consultatie. Het kon ten vroegste midden september. Ik ben benieuwd naar wat de dokter zal zeggen...

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 09:50
jarike

tiny,bedankt voor je reactie?
is jou kindje geboren in gasthuisberg?
xiebe is daar geboren,en toen de kinderarts hypospadie 'ontdekte' heeft hij prof bogaert gecontacteerd,en hij is nog komen kijken naar xiebe wanneer we nog in de kraamkliniek lagen.
hij heeft dan zelf ineens een afspraak voor consultatie gegeven voor in november.
mag ik vragen hoelang je zoontje in de kliniek is moeten verblijven,en heb je veel nazorg(of hoe moet ik dat formuleren)?
hebben de kindjes niet veel last van hun plassertje na zo'n operatie?
heeft hij dan zo'n blaassonde?hoe lang?
ik heb geen idee welke gradatie mijn zoontje heeft,hij zij wel dat het niet de zwaarste gradatie was.en dat hij 1 of 2 operaties zou moeten ondergaan.hij zei wel dat dat best gebeurd voor hij 1.5 jaar is.

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 20:45
Tiny

Jarike,

Ik heb je een persoonlijk berichtje gestuurd met daarin al wat antwoorden op je vragen.
Het blijft natuurlijk een operatie, maar je zal er verstel van staan hoe rap die kleintjes herstellen!

Groetjes
Tiny

Link naar deze reactie
16/08/2008 @ 13:10
Marie

hallo,

Hier nog een mama met een zoontje met hypospadie.
Ons zoontje is nu 19 maanden en wij zijn na de geboorte op consultatie geweest bij prof Van Laecke in het UZ Gent. Hij vond het voor ons zoontje de moeite om af te wachten tot hij zindelijk is om een beslissing te nemen voor het al dan niet opereren. Wij wachten dus nog een jaartje af maar zullen indien nodig niet twijfelen om een operatie door te laten gaan. Ik zou het echt niet leuk vinden dat hij op latere leeftijd zou worden gepest voor een op te lossen probleem.

groeten, marie
Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 21:55
LiMe

Online Status
Marie, Is het dan een heel lichte vorm? Kunnen ze nog niet voorspellen welke gevolgen dit zal hebben? Of hij bvb rechtopstaand zal kunnen plassen (want dat vind ik toch belangrijk voor een man)? Onze afspraak voor een eerste controle is pas in september (eerdere afspraak kon niet, omdat het niet dringend was...). Ik ben benieuwd wat ze over onze jongen zullen vertellen.

Link naar deze reactie
09/09/2008 @ 12:38
Marie

hallo Lime,

Alles hangt inderdaad af van het al dan niet rechtstaand kunnen plassen zonder daarbij in drie richtingen te plassen. Maar dit zullen we pas ontdekken wanneer hij zindelijk is.
Maar zoals ik al eerder zei, wanneer het moet gaan we zeker voor een operatie, maar als het niet nodig is natuurlijk liever niet.

grts
Link naar deze reactie
25/09/2008 @ 22:34
LiMe

Online Status
Carmen, ik heb je een pb gestuurd...

Hoewel onze zoon een lichte vorm heeft, spreken ze in het UZ in Gent toch van een operatie waarbij hij zal besneden worden. Dit zouden ze doen om te voorkomen dat er later nog een operatie nodig zou zijn als blijkt dat de voorhuid te nauw is ofzo (kunnen ze op voorhand niet weten). Ik zit er wel een beetje mee, ik had het niet verwacht. In onze cultuur is besnijden toch niet zo gewoon (en ik had liever dat dit niet nodig was). Hij zou ook 1 nacht moeten blijven, en dan een week met een blaassonde liggen. Ik vond het allemaal zo erg klinken!

Is bij iemand de voorhuid gespaard gebleven? En hoe zijn de operaties verder afgelopen?

groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]