< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Peuters » hoe snel groeien de voetjes?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Peuters
hoe snel groeien de voetjes?
02/07/2008 @ 21:23
mams

Hallo,
Hoop hier op ervaringen van jullie;
Dochtertje is nu 14 maand, ze loopt nog niet los dus ik heb nog geen schoentjes gekocht.
Er is hier bij ons een tijdelijke winkel waar ze merkschoentjes verkopen voor de helft van de prijs en omdat ik m'n geld zinvol uit moet geven lijkt het me verstandig om nu m'n slag te slaan.
Groeien de voetjes van de kindjes rond deze leeftijd veel, moet ik ze 1 of twee maten groter kopen als ze er bv over drie maandjes op gaat lopen?
Ik snap dat het bij niemand hetzelfde is maar misschien toch een richtlijn? ik zou er erg blij mee zijn, alvast bedankt!!
Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 21:41
lel

Online Status Stuur bericht
ik denk niet dat er een richtlijn is. En ja wie zegt dat je kindje binnen 3 à 4 maand loopt? Misschien loopt ze vroeger, misschien later?

Ons hebben ze eens gezegd dat een kind gem. 4 paar schoenen op een jaar nodig heeft. Dus om de 3 à 4 maanden. Bij ons was dit tot nu toe effectief zo.

Ivm de maten groter kopen ... Niets is zo ellendig voor kindjes als met te grote of te kleine schoenen lopen.
Ik begrijp dat je ze via deze weg wilt kopen, schoenen kosten al meer dan genoeg. Maar ik zou dat risico toch niet durven nemen.

Trouwens het kan altijd zijn dat je kindje een maat overslaat. Ons dochtertje heeft het verleden zomer gepresteerd om in nog geen maand tijd 2 maten groter te gaan. De eerste te klein, nieuw gekocht, een week later waren die ook te klein en konden we weer nieuwe kopen.

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 08:41
kelleke

hey

hangt idd af van kindje tot kindje... mijn zoontje is rond oktober begonnne aan maatje 20 en zit ondertussen aan 22 maar denk tegen oktober toch ook aan 23 zenne... en nog 1 raad neem ze altijd mee voor schoenen te kopen. heb zo ooit is een paar gekocht en meneer presteerde het toch wel niet van er ni mee te kunnen lopen en had de rekening al weg gegooid. dus wij doen nu gewoon de 2 schoenen aan en laten die dan in de winkel een toerke lopen en dan zien we wel of ze goed zitten en zo sta ik niet voor verrassingen thuis.ook verschilt elk merk van schoenen in maat..heeft in de ene maar 22 in de andere nog maat 21; dus voorzichtig kopen zou ik zeggen.

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 09:10

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ja toch wel oppassen met die schoenen,wij hadden schoenen gaan kopen en na drie maanden zei dochterlief ,mama men voeten doen pijn en ja hoor ze waren al te klein haar voeten waren op 3 maand tijd een maat en half gegroeid.Wij nemen ze ook steeds mee om schoenen te kopen zodat we kunnen zien of ze er goed mee kunnen stappen.Ze heeft nu maatje 25 kweet niet of dit groot is voor haar leeftijd of niet kdenk normaal.

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 09:55
Lies

Wij doen een seizoen of meer met een maat ... hij heeft nu maatje 21/22. 't Is ook wel een klein ventje en een trage groeier.

gr.
Lies

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 10:02
barbara

Online Status
mijn oudste heeft nou maat 27 schoenen, ietsje te groot nog om in te groeien
toen hij ging lopen met 16 maanden had hij maat 22 geloof ik

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 11:11
Kimmy

Robbe is begonnen met een 22 in juni 2007, ik had in de solden al een 23 gekocht, met het gedacht dat die voor de herfst konden dienen, maar het bleek al voor juli te zijn. Ondertussen heeft hij maat 27 van schoenen, behoorlijke stappers voor zijn leeftijd dus

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 22:37
mams

bedankt voor jullie ervaringen! zal voorzichtig zijn..... denk dat ik ze niet kan laten staan en toch een paar schoentjes koop en dan twee maten groter dan ze nu heeft, dan zou het toch mogelijk moeten zijn...hoop ik....
50% op een goed merk scheelt gewoon zoveel dus ik waag de gok...
bedankt voor de reacties
Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 22:39
mams

Inderdaad Kimmy; 27 is behoorlijk! dochtertje is 2 weken jonger, heeft maat 20 (nou is het natuurlijk meestal een verschil he, jonges/meisje)
Ach, heeft'ie ook meer grip he
Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 16:28

hoi,

ik was dit even aan het lezen maar ik wou gewoon even rageren dat een 27 op 2 jaar toch wel een erg grote voet is hé amaai! zo zie je maar jef wordt 4 in septemenber en leeft al op grote voet tegenover zijn klasgenootjes en draagt maatje 28 nu! hij begon te stappen op zijn 1 jaar in september 05 en starte met nen 21.de zomer erop nen 23-24, vorige zomer rond 26en nu 28.maar als ik in september zijn voeten laat opmeten zal het waarschijnlijk nen 29 worden vrees ik. tijs stapte ook zelfstandig in september ( dus gans alleen) en starte met 18 en zit nu nog steeds te schommelen tussen 19 en 20 maar meestal 19 hangt echt van schoenmaat en van kind tot kind af hoor.

groetjes
evi

ik zou zeggen koop niets seizoensgebonden en dan lukt het wel met twee maatjes groter.

Link naar deze reactie
12/07/2008 @ 20:54

mijn zoontje heeft serieus echte bootjes hahaha

zegt de arts zelfs
dat moest ik even delen

Link naar deze reactie
12/07/2008 @ 21:23
Laura

Sommige kindjes leven op grote voet

Kayleigh had altijd vrij grote voetjes vond ik, maar ze heeft nu maat 21. Das toch zeker niet groot voor 2 jaar en 3,5 maand.

Link naar deze reactie
13/07/2008 @ 16:57

haha nee dat valt nog mee maar Yano heeft maatje 26 bijna 27.. en is 2 jaar en 2 maand

en gecorriceerd is hij pas net net 2 jaar

[Laatst gewijzigd door madeleine - 13/07/2008 @ 16:58] - Link naar deze reactie
13/07/2008 @ 22:05
barbara

Online Status
dat zijn wel groote voeten! mijn zoontje schijnt al best groote voeten te hebben, en hij heeft maat 27 en is bijna 3,

een leeftijdsgenootje die is precies even oud en die heeft maat 24, ook een meid van 3 die heeft maat 25
verschilt erg per kind he

Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 09:07
LiLLeBi

Hier kleine voetjes voor een klein meisje!

Ons meiske heeft maatje 20 met nog een vingertje plaats ertussen!

Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 10:29
Kimmy

Zo zie je maar, al die verschillen.
Onze Robbe heeft ook wel erg grote handen, zelfs toen hij pas geboren was had hij niet van die typische poezelige babypollekes, maar echte kolenschoppen.
Gisteren naar de speeltuin geweest met het neefje en het nichtje en Nelle, die een jaar en een maand ouder is als onze Robbe, droeg een 26, Robbe dus zijn 27.
Nu ja, bij Robbe is het wel in proportie hoor, hij is ook heel groot. Tis niet zo'n Tante Sidonia effect hoor
Hij heeft gewoon de handen en de voeten van zijn opa (mijn vader). De rest van zijn bouw is helemaal mijn man (groot, slank, brede schouders), ook de vorm van zijn gezicht wordt meer en meer mijn man. De haren en de ogen, dat is helemaal de mama. Een combinatie van vanalles, in een grote verpakking Nu ja, het verbaast me niks, hij was ook al 54 cm toen hij geboren werd en 3.720 kg toen.

Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 10:56
Colle

Nick heeft maatje 21/22 dus kleine voetjes als ik dat hier zo lees!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]