< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De laatste loodjes... » verschrikkelijk veel pijn :(

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De laatste loodjes...
verschrikkelijk veel pijn :(
04/07/2008 @ 16:23
Ninika

Online Status Stuur bericht
Ik ben momenteel 33 weken zwanger en ik heb sinds een paar dagen verschrikkelijk veel pijn onder mijn ribben vooral langs de linkse kant dan. Rechts doet het ook pijn maar dan minder.
Sinds vandaag is het nog erger geworden ik kan amper stappen. Gaan zitten is een pijnlijke bedoening, laat staan gaan liggen of slapen.
Ik weet echt niet meer wat te doen zelfs ademen en de allerminste beweging doet echt verschrikkelijk pijn.
Het zijn echt zo'n pijnscheuten die ik krijg als ik beweeg. Zolang ik in een bepaalde houding blijf zitten zonder te bewegen voel ik geen pijn.
Heeft iemand hier ook last van en nog belangrijker: wat kan ik eraan doen? Mag ik iets voor spierpijn erop smeren of is dit niet gezond voor het kindje?

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 16:29
sanne

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

ik heb daar ook sinds enkele weken last van. Bij mij komt het omdat mijn baarmoeder zo groot is nu en ons kindje nog niet is ingedaald. Als je kindje gaat indalen, zakt je baarmoeder en krijg je opnieuw ademruimte.

Ik weet niet of er iets tegen te doen valt, misschien een dafalgan of zo? Maar als ik van jou was zou ik niet zomaar iets gaan smeren! Altijd eerst overleggen met je gyn!

Sterkte met de laatste loodjes!!

[Laatst gewijzigd door sanne - 04/07/2008 @ 16:29] - Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 16:45

hey

een dafalgan mag je nemen maar spierzalf is uit den boze op de buik.
het is zelfs niet goed als zwangere vrouw vicks smeren of spierzalf smeren en gaan slapen want je ademt deze dingen in.
ik mocht het van gyné niet gebruiken !! het kan ook pijn aan de ribben zijn.
robbe heeft mij zelfs 2 gekneusde ribben gestampt en kan je garanderen deugd doet hetn iet

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 22:35
mammie

Hallo,

Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik ook zo een ontzettende pijn aan mijn onderste ribben.
Toen had mijn dochter ook zo hard geschopt dat de onderste ribben gekneusd waren en ook ik kon toen bijna niet bewegen van de pijn en kon ook niet meer slapen enzo.
Even volhouden, want zodra je baby gaat indalen wordt het een heel stuk minder.. en als het je eerste kindje is is de kans groot dat ie dat binnen een paar weken gaat doen (al zijn een paar weken nog wel lang natuurlijk met zulke pijn)
Ik zou zoiezo even overleggen met je gyn. of vk. misschien hebben die nog een goede tip.

Succes.

Groetjes mammie

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 08:20
Sabke

Online Status Bekijk profiel
heb deze mijn ook al zo'n 3w onophoudelijk en niks helpt. Pijnstillers, warm bad, kersenpitkussen, vriend laten masseren, echt NIKS helpt. Heb pijn van aan mijn ruggengraat (ongeveer halverwege de rug) tot net onder mijn linkerborst. En volgens mij is het ook een gekneusde rib
nog even doorbijten, al heb ik het gevoel dat mijn kleintje al aan het dalen is en de pijn idd iets aan het beteren is. ofwel ben ik het nu al zo gewoon dat ik de pijn beter verdraag

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 09:28
Lieke

Online Status Bekijk profiel
Hey,

Voor de rug helpt OLBAS olie gemengd met zoete amandelolie, weet niet of je t op de buik mag smeren. Maar da was t enige middeltje dat ik mocht gebruiken samen met dafalgan... Ondertussen is t kindje volledig ingedaald en de pijn ook volledig weg...

Groetjes,

Lieke

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 22:56
Miranda

Hey,

Yep helaas even doorbijten, waarschijnlijk heb je idd een gekneusde rib. Had ik ook, een stekende pijn aan de linkerkant. Het heeft er mee te maken dat je ribbenkast ongelijk is een beetje.

Aan de rechterkant heb je meer ruimte zowiezo omdat je hart daar zit, aan de linkerkant zit die rib misschien een halve cm lager....raar maar dat vertelde mijn verloskudige. En daarom kan dat meer pijn doen omdat die dus verder uit moet rekken....

Zei vertelde mij idd een pijnstiller te pakken die je gewoon mag nemen en rusten. Platliggen is de beste remedie. Helaas gaat het pas over als je kindje in gaat dalen omdat de ruimte dan weer beter benut kan worden door je ribben. Pfft of je moet een lang kindje hebben zoals mij, dan heb je er tot de bevalling last van....hoop het niet voor je!

Groetjes en sterkte met de laatste loodjes.

Miranda

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 16:19
Barbara

Ik wil niemand onnodig ongerust maken (!), maar mijn zus had ook pijn aan linker-ribben, dacht ze... enkele dagen later opgenomen voor zwangerschapsvergiftiging, waren dus niet haar ribben die pijn deden, wel haar lever (net onder ribben)...
Ikzelf hield aan mijn beide zwangerschappen ook gekneusde ribben over en die zijn nooit helemaal hersteld. Heb nu (12 weken zwanger van 2-ling) al terug pijn aan diezelfde kant wanneer ik lang rechtzit, dat belooft!...
Ik zou toch ook enkel Dafalgan durven nemen voor de pijn Zalfjes en olie-tjes vertrouw ik niet meer sinds ik op een cursus leerde wat de essentiële olieën - die er nogal dikwijls in worden verwerkt - teweeg kunnen brengen...

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 11:31

Hallo Ninika,
Ten eerste wil ik je het advies geven om even met de verloskundige te bellen en die je urine te laten nakijken op eiwitten.

Ik ben zelf 36 weken zwanger en heb al een hele tijd pijn aan mn ribben aan de rechter kant wat uit straalt naar mn rug. Mijn verloskundige heeft me doorgestuurd naar de gyn omdat mn bloeddruk aan de hoge kant was. De lever zit aan de rechter kant dus als je daar pijn hebt kan het zijn dat de lever in de knel zit. Maar de kans is groter dat je kindje lekker tegen je ribben zit te duwen. Mocht je ook een hoge bloeddruk hebben dan zou de verloskundige je moeten doorverwijzen naar de gyn. Ze doen dan bloedonderzoek en urineonderzoek en maken een CTG van de baby.

Bij mij waren de bloedwaarden en urine gelukkig goed en waarschijnlijk zit bij mij de baby ook tegen mn ribben te drukken. Wel bleef mn bloeddruk te hoog en daarvoor heb ik medicatie gekregen. Ik heb nu een medische indicatie en moet iedere dinsdag en vrijdag naar t ziekenhuis voor controle.

Luister naar je lichaam en je gevoel en als je twijfelt altijd de verloskundige bellen!

Sterkte
Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 08:11
Miranda

Hey,

Even toelichting. De andere meiden hebben gelijk. Ga even je urine enzo na laten kijken. Bij mij werd dat standaard al gedaan vanwege hoge bloeddruk! Daarom dacht ik daar niet aan, en waren het bij mij de ribben.

Groetjes,
Miranda

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]