< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Peuters » zelf eten

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Peuters
zelf eten
02/07/2008 @ 10:29
Kim

hallo,

mijn zoon van 16 maanden eet nog niet zelfstandig..
voor een klein poosje geleden, at hij het broodje wel zefstandig als ik een stukje voor hem neer legde, maar dat doet hij nu niet meer, hij schuift het aan de kant of gooit het op de grond..
ook het eten met een lepeltje heeft hij nog lang niet onder de knie...
tijdens het geven van de fruithap( ja dat is nog gepureerd anders eet hij het echt niet) dan geef ik hem wel een lepeltje in de handen, maar hij snapt het nog niet echt..
ook laat hij zich niet helpen, hij wordt dan boos en gooit het lepeltje dan weg.. heeft iemand hier ervaring mee??
zijn er nog meer kindjes van deze leeftijd die er nog niks van bakken?
en wb de fruithap, dat hij die alleen nog maar gepureerd wil hebben, wat moet ik daar mee? want als ik het gewoon voor hem neer zet, of in zijn mondje doe, spuugt hij het weer uit..

iemand tips??

groetjes kim
Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 11:06
Dromertje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Dag Kim, mijn dochtertje is nog maar 11 maand, maar ik hoor het nog van anderen hoor. over dat zelf eten dat weet ik niet, wanneer het komt, maar gepureerde fruitpap dat heb ik al veel gehoord dat ze nog steeds gepureerd willen eten. Ik zou me niet te veel zorgen maken, elk kindje doet het op zijn tijd... als alles anders in orde is, dan komt het ook wel! Succes!

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 11:26
Kim

is er verder niemand met tips?
Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 16:44
Daisy

Online Status
Kim

Thimo is 3 jaar geworden en wilt nog niet zelfstandig eten !!! En ik weet niet wat doen? Dus ik zou mij nog niet teveel zorgen maken

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 21:09
Astrid

Online Status Stuur bericht
Mijn zoontje wordt vier in oktober. De lekkere dingen eet hij gewoon zelf, zoals vlees, tosti, brood etc. Maar fruit en groente moet ik ook nog steeds naar binnen scheppen hoor ;-)

Zou me inderdaad niet teveel zorgen maken hoor.

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 20:39
sofie

hoi, hier dochtertje van bijna 17 maanden en ook moeilijk zelfstandig eten. Zowiezo is het geen goede/grote eter, dus enkel dingen die ze echt heel erg lust daar zal ze moeite voor doen. Anders moet ik het erin stompen met veel afleiding, vermoeiende zaak soms hoor. Soms eet ze wel beter. Ons dochtertje eet enkel een boke met choco zelf, omdat ze dat zo graag eet 's ochtends of 's avonds. Patatjes wordt ze nog gevoerd s' middags, fruitpap ook, ze probeert wel stukjes fruit te prikken soms, maar dan eet ze een pak minder en moeilijker. Bij ons zijn de eerste pogingen tot zelfstandig eten begonnen bij het s' avonds mee eten met papa en mama van de grote pot, vooral pasta of spaghetti heeft de voorkeur en dat eet ze wel (lees: probeert) alleen. Pattatenpuree mix ik als ze met ons mee eet en de vleesjes in kleine stukjes. Ik schep vaak de lepel voor en zij steekt hem dan in de mond, maar er valt meestal veel af. De eerste pogingen zijn echt van haar gekomen, ik zou daar ook bij je zoontje op wachten, forceren heeft weinig zin hé... dat heb ik toch al bij ons gemerkt met ander dingen. Misschien ook beginnen met iets wat hij heel graag eet, ons dochtertje is verzot op vleesjes en dat werkt wel...
Ik zit momenteel ook erg strop met de voeding, omdat we zo vaak moeten smeken om er iets in te krijgen, maar ik denk dat ik de druk wat moet afnemen, ik zit daar nu teveel op gefixeerd en dat voelt zij ook... Is niet altijd simpel hé!

succes ermee!

sofie
Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 22:44
Laura

Mijn dochter is 2 jaar en 3 maand en eet alleen zelfstandig met de handjes. De boterham in stukjes (als ik een dubbelgevouwen broodje geef propt ze dat in zijn geheel in haar mond en moeten we het eruit vissen) en bijvoorbeeld stukjes appel, knakworst of frietjes eet ze gewoon met de hand van haar bordje af. Ze propt niet en kauwt goed. Met een lepeltje of vorkje wil ze niet zelf eten. Ze heeft honger als ze aan tafel gaat en wil gewoon op de bekende manier gevoerd worden. Dat is gewoon gemakzucht. Ik vind het niet zo belangrijk nog. Ze leren het wel. Andere dingen zijn belangrijker om te leren. Maar het lijkt me wel slim om het eens te proberen met iets dat ze lekker vindt terwijl ze nog niet zo'n erge honger heeft en dus wat meer geduld misschien. Maar ik denk dat ze de vork op de grond gooit en de macaroni met de hand gaat eten dan

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 23:00

Hoi,

mijn dochter is 20 maanden en eet echt al goed zelfstandig met een vorkje!
Ze kan het eten al goed op 'r vorkje scheppen en steekt het ook juist in haar mondje en vlees prikken is ook geen probleem, alleen spaghetti vind ze nogal moeilijk, dus dat pakt ze met haar handen, een knoeiboel dus!
Haar boterham mag ik ook niet meer in stukken doen, ze eet het liever heel hoe wij onze boterhammen eten! Ze vindt zichzelf al zo groot, maar ze blijft mijn kleine meid hoor!

Groetjes

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 11:53
knabbel

Online Status Stuur bericht
mijn zoontje is 14 maanden en begint nu zo wat zelfstandig te eten,hij kan al goed zijn patatjes met een lepel nemen en naar zijn mondjes brengen, ook brood hoeven we niet meer in stukjes te doen, deze bijt hij er zelf af ook een sandwich kan hij al heel goed alleen eten

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]