[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 02/07/2008 @ 10:29 Kim | hallo, mijn zoon van 16 maanden eet nog niet zelfstandig.. voor een klein poosje geleden, at hij het broodje wel zefstandig als ik een stukje voor hem neer legde, maar dat doet hij nu niet meer, hij schuift het aan de kant of gooit het op de grond.. ook het eten met een lepeltje heeft hij nog lang niet onder de knie... tijdens het geven van de fruithap( ja dat is nog gepureerd anders eet hij het echt niet) dan geef ik hem wel een lepeltje in de handen, maar hij snapt het nog niet echt.. ook laat hij zich niet helpen, hij wordt dan boos en gooit het lepeltje dan weg.. heeft iemand hier ervaring mee?? zijn er nog meer kindjes van deze leeftijd die er nog niks van bakken? en wb de fruithap, dat hij die alleen nog maar gepureerd wil hebben, wat moet ik daar mee? want als ik het gewoon voor hem neer zet, of in zijn mondje doe, spuugt hij het weer uit.. iemand tips?? groetjes kim |
| 03/07/2008 @ 11:26 Kim | is er verder niemand met tips? |
| 03/07/2008 @ 16:44 Daisy | Kim Thimo is 3 jaar geworden en wilt nog niet zelfstandig eten !!! En ik weet niet wat doen? Dus ik zou mij nog niet teveel zorgen maken |
| 05/07/2008 @ 20:39 sofie | hoi, hier dochtertje van bijna 17 maanden en ook moeilijk zelfstandig eten. Zowiezo is het geen goede/grote eter, dus enkel dingen die ze echt heel erg lust daar zal ze moeite voor doen. Anders moet ik het erin stompen met veel afleiding, vermoeiende zaak soms hoor. Soms eet ze wel beter. Ons dochtertje eet enkel een boke met choco zelf, omdat ze dat zo graag eet 's ochtends of 's avonds. Patatjes wordt ze nog gevoerd s' middags, fruitpap ook, ze probeert wel stukjes fruit te prikken soms, maar dan eet ze een pak minder en moeilijker. Bij ons zijn de eerste pogingen tot zelfstandig eten begonnen bij het s' avonds mee eten met papa en mama van de grote pot, vooral pasta of spaghetti heeft de voorkeur en dat eet ze wel (lees: probeert) alleen. Pattatenpuree mix ik als ze met ons mee eet en de vleesjes in kleine stukjes. Ik schep vaak de lepel voor en zij steekt hem dan in de mond, maar er valt meestal veel af. De eerste pogingen zijn echt van haar gekomen, ik zou daar ook bij je zoontje op wachten, forceren heeft weinig zin hé... dat heb ik toch al bij ons gemerkt met ander dingen. Misschien ook beginnen met iets wat hij heel graag eet, ons dochtertje is verzot op vleesjes en dat werkt wel... Ik zit momenteel ook erg strop met de voeding, omdat we zo vaak moeten smeken om er iets in te krijgen, maar ik denk dat ik de druk wat moet afnemen, ik zit daar nu teveel op gefixeerd en dat voelt zij ook... Is niet altijd simpel hé! succes ermee! sofie |
[Reageer]

zelf eten