< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » na de geboorte baby wassen, wel/niet?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De bevalling en erna...
na de geboorte baby wassen, wel/niet?
05/07/2008 @ 23:46
Jojo

Online Status Bekijk profiel
hoi,

mijn dochtertje is te vroeg geboren en werd pas een paar dagen later gewassen. Als er een tweede mag komen gaat ook deze pas de dag er na in badje. En dat wil ik zelf doen als ik dat lichamelijk kan.

Bijnamama: jij bent de mama hé en als jij wilt dat je kindje niet in bad gaat maar bij jou blijft liggen, moet dat zo toch gedaan worden? Tenzij er een medische reden is om je kindje wel in bad te doen.
Anders moeten ze toch luisteren naar de wensen van de mama en papa vind ik.
Wel zou ik het van te voren aangeven hoe je het wilt hebben. Veel succes !!!

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 00:05
anoukkuona

Hallo bijnamama,

Die zoete geur van je baby, die is volgens mij erg belangrijk voor de hechting, al die zwitsalgeuren kun je nog je hele leven ruiken...
Ook bij een ziekenhuisbevalling heb jij het voor het zeggen.
(Ik heb trouwens en een ziekenhuisbevalling en een thuisbevalling gehad, en bij de thuisbevalling heb ik veel harder moeten vechten voor mijn wensen, aangezien de kraamhulp en ik niet op 1 lijn zaten!)
Eigenlijk is de hele kraamtijd een vechttijd geweest.. zij wilde mijn baby in bad doen, dat mocht niet van mij, ik vond dat gewoon niet nodig elke dag. Toevallig ging ik even naar boven, en wie stond daar met mijn baby en een bad vol water.......

Hopelijk is jou tijd beter!!
Succes
Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 00:16
Wendy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoihoi, bij mijn tweede mocht ik na de bevalling samen met de baby in bad gaan. Vond dit zalig omdat ze de eerste onmiddellijk mee hadden genomen ( was maand te vroeg en deed het niet zo goed de eerste week). Dit keer was het al onmiddellijk na de bevalling zo een intiem moment onder ons tweetjes ( eigenlijk drietjes want papa mocht helpen!) Grtjs

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 09:06
nelleke

Online Status
weet iemand wat hierbij de standaard gang van zaken is in Sint Lucas Gent?

Vermoedelijke bevalling op 16/09/2008.
Al 51 weken zwanger (127.57% ver), nog 11 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.
Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 14:39
Siepie

Beste bijnamama,

Ik ben in het ziekenhuis bevallen na een ks. na de bevalling hebben ze Roos wel helemaal schoongemaakt en kleertjes aangetrokken, maar ze hebben haar niet in bad gedaan. Ik ben op vrijdagavond bevallen en zaterdagochtend kwam de papa naar het ziekenhuis en die heeft haar, haar eerste badje gegeven, ik werd toen gewoon met bed en al meegereden zodat ik daar ook helemaal niks van hoefde te missen.

Tja, in het ziekenhuis kunnen ze zeggen wta ze willen, maar als jij niet wilt dat je kindje meteen gewassen moet worden, dan moeten ze daar maar respect voor tonen (het wordt natuurlijk anders als je iets zou willen dat niet goed voor je kleintje kan zijn). Maar in dit gevaal vindt ik absoluut dat je je gevoelens kenbaar moet maken en dat zij daar maar rekening mee dienen te houden!

Heel veel succes!

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 22:59
Kaatje

In ons ziekenhuis worden baby's standaard pas 2 dagen na de geboorte gewassen. Ze worden wel beetje schoongeveegd he, dat er geen troep ophangt
Floor lag in een couveuse, en het eerste badje heb ik gewoon zelf gedaan, ze is zondag geboren en dinsdag gewassen...
Bij Daan heeft de eerste keer een vroedvrouw hem gewassen, om het voor te doen.Maar ik stond er wel naast natuurlijk.
Ze ruiken de hele tijd lekker naar baby hoor, is niks vies of onhygienisch aan.

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 13:51

Hallo,

Na de bevalling werd ikzelf gewassen (mocht mijn eigen zeep geven en werd echt zalig verwend, terwijl mijn kleine prins werd schoongemaakt (het meeste bloed en slijm eraf). Ik mocht de kleertjes aangeven en een mutsje.
Pas de maandag (zaterdag bevallen) deden we hem in bad - ik keek de eerste keer toe, de volgende dag deed ik het zelf. En dan werd het hoofdje nog niet gewassen - was eigenlijk gewoon inwrijven met een olie-zeep in alle plootjes en goed uitspoelen in het badje, heel even met water of het hoofdje en da's al... Bovenop zijn kruin is er nog enkele dagen een korstje bloed blijven hangen. Ik vond het vooral leuk om te doen, én maxim kalmeerde onmiddellijk in bad - hij was er duidelijk thuis, haha ! En hij deed nogal veel kaka (tot vandaag nog steeds eigenlijk haha, maar toen 10 tot 14x per dag zelfs !!) en ik vond het wel belangrijk dat ze proper zijn dan (soms hing het echt tot in zijn nek !!).

Thuis ging hij om de andere dag in bad, nu elke dag, gewoon omdat het zo leuk is, en zijn huid niet langer droog.

Ik vind Maxim nog steeds het lekkerst ruiken 's morgens ! na zijn badje 's avonds ruik je de mustela of zwitsal wel, maar niets kan tippen aan zijn eigen lekkere geur

Succes ermee !!!

[Laatst gewijzigd door Amy1981 - 09/07/2008 @ 13:51] - Link naar deze reactie
10/07/2008 @ 09:26
Kim*

Online Status
Na mijn bevalling mocht ik een bad nemen en is mijn zoontje enkele minuten samen met mij in bad gegaan. Een beetje gewassen dus, maar niet met zeep ofzo.
Ik ben 's morgens om 10u bevallen en dan heeft hij de volgende nacht (ik denk rond een uur of 3) een echt badje gekregen (door de verpleging).
Hij is intussen een flinke kerel van bijna 2 jaar en gaat dolgraag in bad, dus hij zal er wel geen trauma aan overgehouden hebben.

Doe vooral waar jij je het beste bij voelt, jij bent tenslotte de mama!

Groetjes,

Kim

Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 14:23
mama tam

Online Status Stuur bericht
Hallo dames! Inmiddels ben ik bevallen van een prachtzoon! En ...Hij is op mijn verzoek niet gewassen. Ze deden er totaal niet moeilijk over en mijn verloskundige zegt tegen me; dat had je ook van tevoren kenbaar mogen maken hoor! Nou ja zeg, ik heb het haar van tevoren gevraagd notabene en ze deed er toen zelf moeilijk over. Soms is mijn verloskundige erg onduidelijk , communicatie is echt niet haar sterkste kant. Maar ik vond het heerlijk, mijn mannetje is pas 2 dagen later bij ons thuis door mijzelf gebadderd, heerlijk, het voelde goed zo!

En anoukkuone; mijn kraamtijd was heerlijk, mijn iegen zus was onzde kraamverzorgster! dat was heerlijk vertrouwd. Super om al jullie reacties te lezen, bedankt!

Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 14:58
k'tje

Hey 'bijna'mama,
Proficiat met je zoon!
Geniet er met volle teugen van.

K'tje
Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 15:10
sasje

@nelleke: in st-lucas Gent wordt je kindje normaal gezien op de tweede dag gewassen, de eerste dag wikkelen ze de baby nog in een cape en wassen ze hem/haar nog niet.
Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 16:02
ik

hallo,

In St-Elisabeth in Ukkel, waar ik bevallen ben hebben we mijn zoontje de tweede dag samen in bad gedaan. Maar ik ben ervan overtuigd dat als ik nog had willen wachten dat dat geen probleem was geweest.
En dat is even nog wat anders; Soms olieën ze de babietjes ook gewoon in in plaats van ze met water te wassen de eerste dagen.
Ik heb dat ook wel eens gedaan toen het snel moest gaan omdat er thuis een probleem was om water warm te krijgen. En hij vond dat even heerlijk hoor!

Groetjes,

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]