< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » 5 jaar geen menstruatie, vruchtbaar of niet?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
5 jaar geen menstruatie, vruchtbaar of niet?
03/07/2008 @ 20:39
Angelle

Hallo iedereen
ik zit met een vraag die me steeds meer en meer bezighoudt en waar ik van mijn arts niet echt een goed antwoord op krijg.
Ik heb altijd een mirenaspiraal gehad, maar die is nu al meer dan drie jaar verwijderd. Sindsdien heb ik geen maandstonden meer gekregen, ik neem niks van anticonceptie... Regelmatig heb ik last van wat buikpijn, en zweetaanvallen, die even snel weggaan als dat ze gekomen zijn.
Ik ben 1m65 en weeg amper 40 kg, ben net de dertig voorbij, heb al meer dan vijf jaar geen maandstonden meer gehad, en nu is mijn vraag, of toch hetgeen mij bezighoudt, ben ik nu nog vruchtbaar, zou ik zwanger kunnen worden als ik zou willen?
Zijn er mensen hier die zoiets kennen of ook hebben?
Ik moet er ook wel bij vermelden dat ik antidepressiva neem... in een zo laag mogelijke dosis wel... maar toch
alvast bedankt voor reacties

Groetjes A.
Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 20:45
Bianka 9Maand Moderator

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik zal als ik jou was toch je hormoonhuishouding laten testen. Had je voor je het spiraaltje leid plaatsen ook een cyclus? Want als dat zo is dan moet er toch wat mis zijn. Misschien vroege overgang? Ik zal het toch even na laten kijken.
Vooral als je aan kids wil beginnen.

Groetjes Bianka

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 21:04
Angelle

Hey, Bianka
ik had een zeer regelmatige cyclus toen, ik kon er mijn klok op zetten...
bedankt voor uw reactie
ga er zeker nog eens mee naar een arts
maar wou toch eerst eens wat horen wat anderen hiervan denken
Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 21:06

http://www.vrouwenarts....aecologie/klachten/pcos

hopenlijk heb je hier wat aan. Wie weet heb je wel PCO. Mijn beide nichten hebben dit namelijk ook gehad en daar is dus PCO vastgesteld... wel hebben ze ondertussen allebei een gezond kindje
Ik zou dus wel even naar de HA of gyn. gaan

succesmops

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 07:49
Louise

Hallo,

Volgens mij is de oorzaak niet ver te zoeken. Als je 1,65 m bent en maar 40kg weegt, is je lichaam te zwak om een eisprong te krijgen. Als je een kinderwens hebt zou ik zeker naar je huisarts gaan en horen wat hij zegt. Veel succes!

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 10:08
Poekie

Ik denk eerlijk gezegd dat je gewoon veel te mager bent dan is het logisch dat je lichaam zich te zwak voelt om een zwangerschap te voldragen.
Als je tips wilt om te verdikken mail je me maar. Ik heb geen enkel probleem met verdikken!

greets

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 14:34
F 'je

Online Status Bekijk profiel
Je bent te mager meid! Dringend verdikken is de boodschap (denk ik)
Ik zeg niet dat je anorexia hebt, maar meisjes die het wel hebben krijgen ook geen ms meer en dat komt puur door hun ondergewicht.

Ik ben geen dokter, maar denk wel dat de oorzaak daar ligt. Als het je niet lukt om te verdikken (ken veel mensen die niet kunnen bijkomen) kan je altijd eens contact opnemen met een diëtiste...

Groetjes

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 22:34
Nadine

Online Status Stuur bericht
idd.gewicht of andere medische verklaring

zo heb ik een nicht die voor haar trouw 20 kg vermagerde en plots geen maandstonden meer ....
ze moest toch 10 kg terug verdikken eens haar cyclus terug op gang kwam ,1e keer mk en 2e keer na zoveel tijd prijs...

succes!
Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 23:08
Angelle

Dank jullie voor je berichtjes

ik ben dan nog maar verder gegaan met onderzoek, en uit bloedafname is gebleken dat mijn Prolactinegehalte te hoog is.
En het zou door mijn medicatie komen (antidepressiva) en niet door mijn gewicht.
Dus ik heb nog een klein beetje hoop dat alles wel terug goedkomt als ik stop met de pilletjes.
Ben toch met jullie ideeën naar de dokter geweest en ben er toch weeral wat wijzer uit geworden.

Groetjes A.
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]