< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » zwanger na miskraam, ervaring en lotgeno

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Soms gaat het mis...
zwanger na miskraam, ervaring en lotgeno
18/05/2008 @ 07:13
Inneke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hei,

alles goed hoor! Het is een enorm drukke periode nu. Met dat full-time lesgeven moet ik heel veel voorbereiden en mijn examens (ik moet er 11 maken) kosten heel veel tijd om op te stellen. Daarbovenop moeten we aan leerlingenwerving doen (huisbezoeken en folders posten), en volgende week is het opendeurdag. Nu begint het toch wel tijd te worden dat het vakantie is hoor .

Zeg, je bent al bijna aan de 12 weken. Binnenkort moet je weer voor een echo (met nekplooimeting) zeker? Om nog even over het krijgen van een miskraam terug te komen: ik denk er nu, achteraf gezien, nooit aan terug in termen van 'het kindje dat ik verloren ben' maar wel als 'de zwangerschap die niet goed begonnen was'. Ik zie er dus ook geen kindje in. Het is de natuur die zijn werk doet en dit bij zeer veel vrouwen dus een miskraam is iets veel voorkomends. Dat geeft ook wel wat troost, vind ik. Ik was er toen natuurlijk wel volledig kapot van maar eerder omdat ik schrik had dat ik nooit een zwangerschap zou kunnen voldragen. Nu ik toch al 2 kindjes heb zou ik een tweede miskraam beter kunnen plaatsen denk ik.
In ieder geval is de periode waarin dat je moet vrezen voor een miskraam voor jou wel gepasseerd ondertussen. Hoe voel je je? Binnen een paar weken kan je al leven voelen. Wanneer voelde je Emma? Ik voelde onze Manu al op 16 weken. Vanaf dan wordt het pas echt genieten, vind ik.

Wij zijn gisteren naar het schoolfeest van ons Laure geweest. Ze moest met haar klas optreden als Mega Mindy. Twas superschattig. Op een gegeven moment zag ze de Flip foto's nemen voor het podium en begon ze te glunderen van trots. Het is echt al een grote, flinke meid geworden. De moeilijke peuter- en kleutertijd is voor haar nu echt voorbij. Soms heeft ze het nog wat moeilijk maar meestal is ze heel flink.
Onze Manu zit dan weer vollop in zijn peuterpubertijd. Hij kan bij momenten zeer ontevreden zijn . Hij gaat al vrij goed op het potje maar hij komt nog niet vragen om pipi te doen dus we laten de pamper nog maar wat aan.

Hoe voel jij je? En hoe gaat het met de meisjes?

Groetjes,

Rinne

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 14:17
Mickey Muis

Hey Rinne, wat fijn nog eens iets van je te horen. Ik ging echt bijna vrezen dat er iets niet goed met je was!

Wat je zegt over Laure is ook zo met Kiara. Ze is echt een madammeke geworden en het is niet moeilijk haar te laten luisteren, behalve wanneer ze echt een dwarse bui heeft. Maar Emma inderdaad, dat is wat anders! Die doet altijd tegendraads en dwars. Niet willen eten, niet willen slapen en jammergenoeg ook nog geen enkele interesse in haar potje. Ze gaat erop zitten, zegt dat ze pipi doet, maar er komt niks en dan twee minuten later op de vloer wel! Of wanneer ik ze terug een pamper aandoe om te gaan slapen als ze de hele dag zonder heeft gelopen, dan loopt die letterlijk over! We hebben nog een paar maand voor ze naar school moet, dus het zal vooruit moeten gaan.

Ja, bijna twaalf weken, maar echt gerust ben ik nog niet hoor. Langs de ene kant denk ik ook wel dat ik er minder drama van zou maken moest het mislopen, maar ik zou er wel een paar dagen slecht van zijn. En ook weer de volgende keer nooit meer gerust. Dus liever niet als het kan. Ik heb gehoord dat je nog maar 3 procent kans hebt op miskramen eens je het hartje hebt gezien, maar dat helpt eigenlijk niet he, want die drie procent moeten ook ergens vandaan komen. En ik heb geen bloed verloren ofzo, maar het kan ook mislopen zonder bloedverlies he, dat het niet meer groeit of het hartje niet meer klopt...of dat de nekplooi te dik is...ik weet wel dat ik daar allemaal beter niet aan denk, maar voorlopig is dat niet tegen te houden. Het gaat wel beter eens ik ze voel schoppen altijd. Dat was bij Emma ook rond 16 weken. Als je je dan zorgen maakt, dan geef je een duwtje en krijg je een schop terug!
Bij Emma was ik absoluut niet ongerust, maar ik was toen nog maar pas mama van Kiara en ik was daar heel erg mee bezig, dus ik had geen tijd om nog met andere dingen in mijn hoofd te zitten. Tegen dat Kiara wat groter was, voelde ik Emma al lang bewegen. Eigenlijk voor mij ideaal!

Wat moet dat schattig geweest zijn met je kleine mega-Mindy. Kiara is ook een keertje als Indiaan gekleed moeten gaan in die week dat ze eens als Indiaantje thuisgekomen was ook. Die vrijdag moesten wij ze als indiaan verkleden en ik heb daar mijn plezier aan gehad. Ze had indianenkleedjes, vlechtjes, veren en een tomahawk. Zooo schattig!
Kan je eens een foto op je profiel zetten ofzo van Laure?
Kiara en Emma zouden dat ook graag doen, want die zijn Mega-Mindy gek. Emma is eigenlijk gewoon een cloontje van Kiara. Als Kiara iets komt vertellen, komt Emma net hetzelfde vertellen. Zelfs dingen die enkel Kiara kan hebben gedaan zoals over school ofzo. Als Emma ziet dat Kiara een knuffel krijgt als ze iets liefs zegt, dan zal Emma net hetzelfde komen zeggen voor een knuffel. Jammergenoeg werkt dat niet altijd, want als ik Emma iets wil laten eten met als voorbeeld Kiara die flink eet, dan blijft het 'neen, ik just dat niet'.

Deze week wordt een hele fijne week hier. Woensdag komt opa zoals altijd, donderdag is het voor ons echo en voor Kiara een hele dag schoolreis in haar eigen school. Alle klassen zijn weg, enkel de eerste kleuterklassen blijven in de school die dan voor een keertje helemaal van hun is, met springkastelen en zandbakken en activiteiten. Op de middag maken de juffen lekkers voor de kleutertjes... en die avond komt een vriendje zijn verjaardag bij ons vieren en gaan we frietjes halen. Gelukkig in een nieuwe frituur hier twee minuutjes vandaan waar ze ook lekkere broodjes verkopen, want ik vind de geur van frieten vreselijk, dus we gaan dat buiten opeten en ik neem een slaatje of broodje, dat is prima zo!
En vrijdag gaan we naar plosaland in De Panne, zaterdag naar PlopsaCoo.
We zullen dus heel snel aan onze 12 weken zijn! En dan nog wat mooi weer... en veel in de tuin werken tegen beter weten in... Dat zal ik nooit kunnen laten! Ik heb geprobeerd het Steve te laten doen. Dan zeg ik waar de bloempjes moeten of hoe hij ze in de bloembakken moet zetten, maar dat lukt hem echt niet. Het lukt hem niet om de gaten met potgrond op te vullen of de juiste gaten te maken voor de plantjes...dus dan neem ik het meteen over en ik heb daar ook heel veel plezier in. Ik denk ook echt niet dat dat zoveel kwaad kan. Zoveel katten lopen hier nu ook weer niet in onze tuin hun behoeften te doen!

Veel liefs

Marieken

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 17:32
Inneke

Hei Marieken,

ik begrijp je ongerustheid wel hoor. Het is die ongerustheid die me een beetje belet om nog een kindje te maken. Gaat het wel allemaal zo goed gaan als de vorige keren? Maar daar mag je niet stil bij blijven staan want de kans dat als je de 12 weken bereikt alles perfect loopt is zoveel groter dan dat er nog iets misloopt.

Ons Laure heeft soms ook nog serieus dwarse buien hoor maar meestal als ze moe of ziek is, dan heeft ze zich niet meer in de hand. Ze ligt nu te slapen in de zetel. Tegenwoordig is ze heel moe als ze van school komt. Vorige week heb ik haar 2 keer zonder eten in bed moeten leggen omdat ze al om 6 uur op de zetel in slaap viel. Ik ben ook moe tegenwoordig. Voorjaarsmoeheid noemen ze dat zeker. Het schooljaar laat ook zijn sporen na. Gelukkig dat het einde in zicht is.

Onze Manu slaapt gelukkig wel goed en het is geen probleem om hem in bed te leggen maar eten is ook een beetje een probleem. Hij speelt ongelofelijk met zijn eten en eet alleen wat hij lekker vindt. Ik probeer me er maar niet druk in te maken. Als hij weinig eet, gaat hij maar met honger naar bed. De Flip heeft ook al een aantal keer zijn bordje voor zijn neusje in de vuilbak gekieperd. Hij begint gelukkig wel te beseffen dat hij alleen nog iets lekkers krijgt als hij goed heeft gegeten.

Ik denk er, nu het zomer wordt, wel over om ons Laure een aparte kamer te geven. Ik leg ze in bed met een interval van een half uur maar de eerste is meestal nog wakker als de tweede komt. Omdat het dan nog 2 uur licht is, is het nog zeker een uur 'kermis' voor ze slapen. Wel lastig, want ze slapen dan soms pas om half 10 en dat is toch wel laat.

Veel succes donderdag en laat iets weten hé!

Groetjes,

Rinne

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 14:41
Mickey Muis

Hey Rinne,

Wat jij beschrijft is heel herkenbaar. Bij ons is het kermis zelfs als we ze tegelijk in bed leggen, het maakt allemaal niet uit. Zolang het buiten nog licht is, willen die twee madammekes geen oog dichtdoen! Echt vervelend. Dan doen ze hun licht aan en halen de speeldozen leeg...heel plezierig, maar niet voor ons natuurlijk!

Die ongerustheid is eigenlijk geen probleem hoor. Ik zou het niet zo erg vinden als het misliep omdat ik al kindjes heb he. Natuurlijk liefst niet, maar moest het zo zijn...

Daarstraks bij de gyn dacht ik echt dat het mis was. Ik ben nog geen gram bijgekomen! Dus ik vond dat al heel raar omdat ik dat vroeger toch al wel had. Toen ze de echograaf op mijn buik zette dacht ik dan ook nog eens geen kindje of hartje te zien. Maar zij gelukkig wel he. Het bewoog goed, zat met zijn handje aan de mond en wipte omhoog. 5 centimeter zonder de beentjes. De nekplooi was goed, nu de bloedproef nog en dan zijn we goed zwanger. En ik maar kijken tussen de beentjes of ik daar iets kon zien, maar als ik al iets kon zien, dan leek het toch meer op een meisje. We hebben het nu ook aan onze buren verteld. Niemand wil het geloven, iedereen schrikt ervan dat we meer dan 2 kindjes willen. We zijn nu uit de luiers zeggen ze dan, waarom zouden we daar opnieuw mee willen beginnen. En we zullen weten waarvoor we gaan werken...blablabla, drie kindjes vinden de mensen precies wat teveel. Wij niet he, dat is het voornaamste.

En dat financiële, daar horen we ook veel over, maar dat is een probleem dat vaak erg overdreven wordt vind ik, vooral dan omdat ik niet werk en dat een hele tijd niet meer ga doen. Ik heb hier ergens een uitspraak van een prof gelezen waarin stond dat de mensen tegenwoordig zoveel moeite doen om hun kinderen alles te kunnen geven wat ze zelf nooit gehad hebben, dat ze vergeten hun kinderen te geven wat ze zelf wel gehad hebben (aandacht en tijd). Dus ik weet wel dat we het met minder gaan moeten doen, maar we hebben ons al elke keer met minder en minder weten te redden. We komen elke maand nipt toe met minder dan 2000 euro, kindergeld inbegrepen! En toch als je je budget goed plant, hebben wij nog voldoende over gehad om een draagbare pc te kopen, een playstation3, een gps, een LCD scherm, een nieuwe auto, een nieuwe keuken en we hebben al van bij het begin digitale TV met alle extra zenders erbovenop. Maar om te zeggen dat je op voorhand vaak denkt dat je het niet zal kunnen doen met nog geen 2000 euro op een maand, maar eens je daarin zit, lukt dat zonder teveel kleerscheuren. Misschien moet ik meer plannen dan veel gezinnen, maar aan de andere kant doen veel mensen ook zoveel geld op aan dingen die ze na twee weken niet meer gebruiken of smijten veel mensen dingen weg omdat ze telkens maar nieuwe en betere en mooiere kopen terwijl de oude nog niet versleten zijn. Dus dat is dan inderdaad de luxe die wij ons niet meer kunnen permiteren, maar dat vind ik eigenlijk ook allemaal overbodig. Mits planning kan hier ook vanalles! Nu bijvoorbeeld een abonnementje op plopsaland, dan koop ik de ene maand eentje voor mijn ventje, deze maand voor de kindjes en volgende maand nog eentje voor mij. Anders is dat in 1 keer 220 euro en nu is dat ongeveer 65 per maand.
Maar veel mensen zeggen dan 'als ze naar het middelbaar gaan zal het duur worden', maar zolang ben ik ook niet van plan thuis te blijven he. Gisteren nog een hele discussie met onze papa omdat hij toch ook vond dat we nu grote kindjes hadden die naar school konden en dat ik dan makkelijk terug kon gaan werken om het wat breder te hebben, en dat hij dat niet verstaat waarom we dan de moeilijke weg kiezen om nog een kindje te nemen. Maar ik vind juist dat als ik terug werk moet zoeken, ik daar helemaal achter moet kunnen staan en er echt iets van maken, ik heb mijn diploma niet gehaald om dan achter de kassa van de supermarkt te zitten deeltijds. Als ik weer ga werken, dan is het serieus, in een job die ik graag wil doen en waar ik tijd voor kan maken. En vooral wil ik dan niet dat weer eens een paar jaar onderbreken om dan nog maar eens een boeleke groot te brengen tot het naar de kleuterschool of de lagere school kan. Dus wij zijn van mening dat wij nu eerst onze kindjes tot de lagere school begeleiden en daarna kan ik terug een voltijds werkende mama worden, liefst met uren die overeenkomen met de schooluren, maar dat kan je niet altijd kiezen natuurlijk.
Maar het is niet altijd makkelijk om dat aan de mensen uit te leggen natuurlijk.

veel liefs

Marieken

[Laatst gewijzigd door Mickey Muis - 22/05/2008 @ 14:42] - Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 08:47
Inneke

Hei Marieken,

ik snap niet dat sommige mensen dat durven zeggen. Ik vraag me af of dat echt is uit bezorgdheid dan wel door jaloezie of zo. Het is toch geweldig als een koppel weer een kind gaat krijgen. Vanaf de derde is het zelfs een weloverwogen beslissing, denk ik. En financieel moet het inderdaad toch ook geen probleem zijn. De eerste jaren sparen jullie ENORM veel geld uit aan créches. En het is hoe je zegt: je leeft naargelang je geld hebt. Hoe meer je verdient, hoe meer je opmaakt terwijl je dat helemaal niet door hebt. En het is niet dat je echt een superlaag inkomen hebt hé. Jullie kunnen je inderdaad nog echt wel de basisluxe veroorloven. Ik heb er de voorbije jaren ook geen probleem van gemaakt dat ik voor mezelf wat minder kon kopen.

Allez, tot hiertoe gaat alles dus goed. Enkel nog de tripple-test. En je bent nog zo weinig bijgekomen! Dat is eigenlijk alleen maar goed nieuws hé! Tzal van de vermoeidheid zijn misschien. Hoe is het daar nu mee? Ben je nog zo moe en misselijk. Bij mij ging dat toch altijd door tot een week of 15.

Ik heb een enorm drukke week achter de rug. Al mijn examens moesten af zijn (met modeloplossingen). Zaterdag was het opendeurdag bij ons op school en ik had allerlei proefjes voorzien. Gisteren moest ik dan nog al mijn voorbereidingswerk doen want vanavond en morgenavond is het klassenraad. Woensdagnamiddag moet ik nog naar een studienamiddag. Maar vanaf dit weekend ben ik wat door de grootste drukte. Dan is het nog 1 week lesgeven (herhalingsweek) en dan beginnen de examens. Ik doe mijn werk heel graag maar nu wordt het tijd dat het vakantie is. De Flip is ook 2 maand thuis dus tgaat leuk worden.

Groetjes,

Rinne

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 13:37
Mickey Muis

Hey Rinne,

Dat gaat supertof worden zolang samen thuis. Ik denk niet dat mijn ventje nog terug wil gaan werken nadat hij zolang thuis is geweest!

De vermoeidheid is er nog, maar ik ben veel minder misselijk en dat is op zich al heel leuk. We zijn vrijdag naar plopsaland gegaan en zaterdag naar de indoor, maar dat was maar triestig vond ik. Ik zou er zeker niet voor willen betalen. Daar hangt dan al zo'n zweetgeur binnen (zal ik nu wel gevoeliger voor zijn), maar verder ook geen plopfiguren gezien en maar een paar attracties. Kiara is in de rollercoaster van Piet Piraat gegaan en het was de eerste keer dat ze in zoiets snels ging. Steve zei dat ze bang was geweest, maar zij zegt zelf dat het het leukste is wat ze ooit gedaan heeft. Toen ze er net uit was wou ze er nooit meer in, maar nu weer wel dus.
Geef mij qua vakantiegevoel maar plopsacoo dan, daar voel ik me meteen op vakantie elke keer en het voordeel daar is dat wie nergens op gaat, niet moet betalen. In De Panne zijn we natuurlijk allemaal graag omdat daar het meeste te doen is. Eerst was de afspraak dat we een abonnementje namen dit jaar en geen vakantie, maar we zijn toch ook weer eens toe aan er even uit zijn, dus het is goed mogelijk dat er toch nog een paar dagen in Duitsland inzitten.

Gisteren was het weer eens drama bij de ouders van Steve. Een mens wordt dat zo beu he.
Je weet dat mijn schoonzus al lang probeert kindjes te krijgen. Nu moet ze haar pil weer nemen omdat ze een baarmoederontsteking heeft. En haar vriend moet die aders laten opereren. Dus ze weten wel dat ze dit jaar niet meer in verwachting kunnen zijn. En ze heeft er zich vrij goed onder gehouden toen we vertelden dat wij meteen weer zwanger waren en dat wij dit jaar nog een kindje bij zullen krijgen. Maar gisteren was het voorbij.
Ze had met haar mama gebeld toen wij daar net waren om de papa van Steve te vragen of hij peter wilde worden. Hij had dat zelf eigenlijk gevraagd omdat hij nog van niemand peter was en Steve vond dat belangrijk omdat zijn vader hem altijd al het gevoel had gegeven dat hij nooit goed genoeg was en dat zijn pa dat nu vroeg was heel bijzonder voor Steve, het eerste teken van erkenning van zijn vader. Dus we hadden en tshirtje bij maat 3-6 maand waarop stond "wil jij mijn peter zijn?" en de pa had natuurlijk ja gezegd.
Lenny belde en de ma van Steve zei dat wij op bezoek waren met de kindjes. Dus even later komt Lenny onaangekondigd binnenwandelen en alles gaat prima tot ze Emma achternaloopt naar de living en plots vraagt "Voor wie is dat mooi tshirtje? Wat staat erop?" en dan zei de ma van Steve "dat is voor papa, ze hebben gevraagd om peter te zijn en hij heeft ja gezegd en hij zal dat voor jou ook doen". Lenny zei "Ah bon, ik ben weg". En verder niks meer. Ze stapte in de auto en was weg. Daarna heeft de mama nog gevraagd met een sms'je wat er nu was en ze zegt dat wij allemaal een mes in haar rug hebben gestoken en dat ze hoopt dat we samen, van de jongste tot de oudste, heel gelukkig worden".
Steve zijn mama zei nadien dat ze zelf ook ooit had gezegd dat ze de papa van Steve als peter ging vragen, maar dat ze dat nog niet had kunnen doen omdat ze niet zwanger raakt. En toen wij ons spiraal hadden laten weghalen, had ze aan haar mama gezegd dat wij dan ook de eerste zouden zijn die de pa van Steve gingen vragen als peter. Daar had niemand ons natuurlijk iets over gezegd. En zelfs al zouden ze dat gezegd hebben, de pa van Steve heeft al gezegd dat hij het ook voor Lenny zal doen als zij kindjes krijgt. Maar hij vond ook dat Lenny niet kan willen dat hij het wel voor haar doet, maar neen zegt aan Steve. Het zijn allebei zijn kinderen he. Maar Lenny had dus blijkbaar graag de primeur gehad. En we begrijpen wel dat ze gefrustreerd is omdat het bij haar niet lukt en bij ons wel, maar ze moet ook begrijpen dat wij nu op dit moment een kindje verwachten en niet pas over twee jaar als zij er ook eentje heeft. Als we op haar moeten wachten, dan zou ik de grens van leeftijd al over zijn en zou ik allerlei risico's lopen die ik nu niet loop, zij niet, dus ze moet ook eens nadenken over de situatie waarin een ander zich bevindt. Ik ben zeven haar ouder dan zij! Maar we zijn nu zwanger, dus moeten wij nu een peter hebben he. En als haar papa het zelf heeft gevraagd of hij het nu zou mogen zijn bij ons, waarom zouden wij dan neen moeten zeggen omdat zij nog geen kindjes heeft? Dat is nu eenmaal zo, daar kan niemand iets aan doen. Maar ik ga mijn kind niet benadelen omdat zij vindt dat het nu haar beurt is. Ze heeft bijna drie jaar tijd gehad sinds de geboorte van Emma, en het is niet gelukt, dat vinden wij ook spijtig, maar we kunnen het bij ons niet blijven uitstellen.
Steve is zo fier dat zijn vader de peter wil zijn van zijn kind, vooral dan nog omdat de papa van Steve het zelf heeft voorgesteld en dus voor het eerst in zijn leven heeft aangegeven dat hij het belangrijk vindt om deel uit te maken van Steve zijn leven!

Enfin het heeft ons doen besluiten dat we niet meer zo voorzichtig willen zijn met Lenny. Want als zij in de buurt was vielen alle gesprekken over babietjes stil en werden de echos of filmpjes weggestoken. En eigenlijk wordt ze zo niet gewoon aan het idee dat er nu, op dit moment, een kindje in mijn buik zit, dat er over zes maand echt zal zijn. En over twee maand is mijn buik echt niet meer weg te stoppen onder losse kleren, want nu kijkt ze nooit naar mijn buik om het niet te moeten zien. Maar over een paar maand zal ze het moeten zien. En als de kindje te voelen is door de buik, dan moet ze er ook tegen kunnen dat haar mama meevoelt op mijn buik. En als het kindje er is, dan steken we dat ook niet in de kast als zij binnenkomt. En wat als ik de borst aan het geven ben? Dat zijn pijnlijke dingen voor haar, maar ze moet er nu mee leren leven, want die stress heeft de baby echt niet nodig hoor. Niemand zegt dat ze geen pijn mag voelen, maar ze zal ermee moeten leren leven dat andere mensen andere problemen hebben.
Zij heeft moeilijkheden met kinderen krijgen, ik ben mijn moeder kwijtgeraakt negen maand voor mijn eerste kindje geboren was. Dat is ook iets waar ik elke dag mee moet leven, dat zij mijn kindjes nooit gekend heeft. Of dat ze mijn halfbroer pas gevonden hebben toen mijn ma drie weken dood was. Of dat ik te laat was aan haar sterfbed terwijl ik haar beloofd had dat ze in mijn armen mocht sterven. Dingen die je heel je leven blijft betreuren. Iedereen heeft zijn kruis te dragen en het hare is dat de kindjes niet meteen willen lukken. Maar om dan andere mensen hun geluk te misgunnen, dat begrijp ik niet. Ze is jaloers op elke zwangere vrouw en elk kind dat geboren wordt, ze kan zo boos kijken als ze vertelt dat haar buurvrouw zwanger is...
Als ik ook boos moest zijn op iedereen die zijn mama nog heeft. Bij mij is dat anders, als ik mensen hoor praten over hun mama of dat hun mama op de kindjes past, dat doet me niet echt pijn, maar het maakt me wel even triest omdat ik dat zelf niet heb mogen meemaken. Maar dat is iets wat ontbreekt in mijn leven, gewoon iets waarbij ik telkens denk "ons mama had dat ook zo graag gedaan". Daar moet ik ook mee leven. En zo heeft iedereen iets. Maar om dan te denken dat de hele wereld moet opletten om je niet te kwetsen, neen, zo is het niet. Hoe meer je ermee geconfronteerd wordt dat het leven van anderen niet rond jou en jouw problemen draait, dat de wereld gewoon blijft draaien, hoe sneller je het een plaats kan geven.
En voor Lenny is het volgens ons tijd om te zien dat wij het jammer vinden voor haar, maar dat wij ook heel gelukkig zijn op dit moment omdat wij een nieuw wondertje gaan krijgen en dat haar mama en papa ook uitkijken naar dat nieuwe leventje.
Gisteren was ik zo onder de indruk dat ik begon te huilen dat niemand dat kindje wilde en dat niemand het erg zou vinden als we het niet zouden krijgen. Dan begon mijn schoonmoeder mee te huilen dat zij dat kindje echt wel willen en dat ze echt zit af te tellen naar sinterklaas dat er terug zo'n prutske op de wereld wordt gezet dat zij in haar armen mag houden. En dat hielp wel na al die miserie met onze papa en dan de zus van Steve. Met onze papa is het wel in orde nu, zijn vriendin heeft ook geen tijd meer om zich met ons bezig te houden nu haar zoon relatieproblemen heeft (zijn vriendin wil trouwen en kindjes, maar hij niet, dus gaan ze uit elkaar, maar samen huis gekocht enzo). Maar met Lenny, dat schijnt niet de goede kant uit te gaan. Het is één ding dat ze zelf het kindje niet wil zien of er niks van wil horen, maar het kan niet dat ze dat ook van anderen verwacht. Dat haar mama of papa niet blij mogen zijn dat er nog een kleinkind op komst is of dat wij niet blij mogen praten over ons kindje. En ze had graag gehad dat zij de volgende zou ter wereld brengen, maar daar hebben de omstandigheden anders over beslist...niet wij, toch?

Maar allez dat is hier weer een novelle geworden!

Veel liefs

Marieken

Link naar deze reactie
02/06/2008 @ 09:52
Inneke

Hei Marieken,

wat jammer dat het zo loopt met je schoonzus. Ze zal waarschijnlijk al lang haar vader als peter hebben willen vragen. De primeur om hem zijn eerste kleinkind te geven heeft ze al niet kunnen waarmaken dus ze zal het op die manier hebben willen doen. Die wens was waaschijnlijk nog eens versterkt doordat ze het zo moeilijk heeft met zwanger worden. Dat kan natuurlijk allemaal wel zijn, maar dat wil niet zeggen dat ze nu zo moet reageren op jullie. Ze zal ook wel weten wat het betekent voor haar broer dat zijn vader aangaf peter te willen zijn van zijn kind. Zeker als hij verder nooit veel goedkeuring van zijn vader heeft gehad. En het is zoals je zegt, iedereen heeft wel een kruis om te dragen en als dat niet zo is, zal er waarschijnlijk nog wel een tijd komen. Net zoals dat iedereen geluk zal kennen. Is het nu niet, dan in de toekomst. Je moet daar mee om leren gaan en je mag andere mensen niet afgunstig zijn. Zeker niet je naaste familie en vrienden. Haar tijd zal zeker nog wel komen.

Hier alles oké. We hebben gisteren geBBQed bij mijn moeder. Zalig! Nu nog een weekje lesgeven en dan beginnen de examens. Joepie! Ons Laure is tijdens de grote vakantie al ingeschreven voor een muziekworkshop op haar school van 2 dagen (ze komt wel naar huis om te slapen). Ik ben benieuwd hoe dat gaat verlopen.
Ik ben ook met een aantal vrienden een feestje aan het organiseren voor onze 30e verjaardag. Het gaat een vrij groot feest worden (150 uitnodigingen). Binnen 3 weken is het al zo ver.

Groetjes,

Rinne

Link naar deze reactie
02/06/2008 @ 14:57
Mickey Muis

Hey Rinne,

Wat leuk, dat feest. Voor mijn dertigste hebben we eigenlijk niks gedaan. Ik vond het wel spijtig, maar ik wou dat niet zelf organiseren en er is hier niemand op het idee gekomen.

Mijn schoonzus heeft nog laten weten dat het de bedoeling is dat je je spiraal vijf jaar laat steken, dus ik moest het niet hebben laten weghalen na twee jaar. Straks gaat ze nog denken dat ik dat gedaan heb om haar te pesten of het er eens goed in te wrijven dat het bij ons wel vlot gaat...

Al 13 weken, het gaat echt snel zeg. En het is weer een drukke maand, met voor het eerst schoolfeest en binnenkort moet ik dingen beginnen regelen voor de verjaardag van Kiara. Dat is hier elk jaar een toffer feest dan die van Emma omdat die van Kiara in de zomer valt, in de tuin doorgaat en dat is toch veel fijner dan allemaal binnen in de winter he.

Feest maar goed binnenkort. Wanneer verjaar je?

Veel liefs

Marieken

Link naar deze reactie
04/06/2008 @ 10:33
Inneke

Hei Marieken,

ik wordt 30 in juli. Ik heb er totaal geen probleem mee om 30 te worden maar het doet toch wat raar.
Voor de kindjes organiseren we niet echt verjaardagsfeestjes. We nodigen de famiie uit om taart te komen eten. Maar meestal is dat niet iedereen tegelijk. Mijn ouders zijn gescheiden en hoewel ze nog goed overeen komen hebben we ze tot hiertoe nooit samen uitgenodigd. Het is hier ook te klein om iedereen binnen te krijgen. Ik heb nog een broer en 3 zussen dus ...

Goh, hopelijk lukt het je schoonzus nog om binnen afzienbare tijd zwanger te zijn. Jammer dat ze nu een aantal maanden niet kunnen proberen. Dat maakt het voor jou ook lastig hé want zo'n opmerkingen kun je nu missen als kiespijn. Ik vind het heel erg dat er mensen zijn die een zwangerschap op die manier 'bezoedelen', hoe veel ik ook met haar meeleef omdat het niet lukt om zwanger te geraken.
Eén van mijn beste vriendinnen heeft een zoontje dat 2 maand ouder is dan onze Manu. Ze heeft het HELLP-syndroom gehad (zwaarste vorm van zwangerschapsvergiftiging) en is op 35 weken met een spoedkeizersnede van hem bevallen. Ik heb je dat toen waarschijnlijk wel verteld. Alles gaat op en top met haar zoontje (tis een echte brok geworden en tis een heel tof ventje) maar nu is ze al een jaar voor een tweede aan het proberen en het lukt niet. Ik vind het wel erg voor haar. Bij haar eerste ging het vrij vlot (6 maanden).

Ik ga vandaag een werk maken van een eigen kamer voor ons Laure. Het is niet meer leuk 's avonds. Ze liggen altijd nog een uur te spelen in bed. Ons Laure haalt dan kleren uit haar kast om te passen en onze Manu maar lachen (hij slaapt nog in een bed met spijltjes). Het is dus al veel te laat als ze slapen en dat wreekt zich toch soms in de dag. Ons Laure valt op het eind van de week, als ze van school komt vaak op de zetel in slaap en we moeten haar dan zonder eten in bed leggen.

Groetjes,

Rinne

Link naar deze reactie
04/06/2008 @ 17:19
Mickey Muis

Hey Rinne,

Juli, leuk! Ik ken veel mensen die in juli verjaren, maar de belangrijkste zijn natuurlijk Kiara (11 juli) en mijn lieve mama (23 juli). Verder verjaart de vriend van Lenny op de 18e en de papa van Steve op de 20e! Zelf ben ik van 4 augustus. Dus net als mijn mama was, ben ik een leeuwtje!

Dat avondritueel ken ik goed en Emma slaapt jammergenoeg niet meer in een spijlenbed. Dus soms zit ze ineens mee in het bed van Kiara en dan maar lachen samen. En dan doen ze zelf het licht aan...of dan begint één van de twee te zingen zodat de andere niet kan slapen. Maar wij hebben wel nog twee kamers die ingericht kunnen worden als kinderkamer, maar ik zou dan niet weten waar ik naartoe moet met wat daar nu staat. En dan geef ik ook voorkeur aan de baby een eigen kamer geven, want als die bij twee grote kindjes op de kamer ligt, ik denk dat het leeftijdsverschil daarvoor te groot zal zijn.

Ik weet niet wat voor geluksbrengertje er in mijn buikje zit, maar sinds ik zwanger ben, win ik voor het eerst in mijn leven af en toe een wedstrijd waaraan ik deelneem. Dat is echt supervreemd, want ik heb in mijn leven nog maar twee keer iets gewonnen en nu heb ik op een paar weken tijd al vijf of zes wedstrijden gewonnen!
Ik doe al jaren online mee met de ivox onderzoeken en nog nooit iets gewonnen. In april kreeg ik het eerste bericht dat ik twee filmtickets gewonnen had. Daarna krijg ik thuis plots van VDB/VAB tickets voor een park in Walonnië waarvoor ik ook aan een wedstrijd had meegedaan. Dan gisteren krijg ik een mail dat ik gewonnen heb met de superpapa wedstrijd van het Boudewijnpark en dat de papa daar zondag naartoe mag. En dan krijg ik van ivox nog eens een mail dat ik terug filmtickets heb gewonnen! En er was nog iets wat ik nu vergeten ben. Ik vind dat dus echt niet meer normaal, maar ik profiteer ervan om nu zoveel mogelijk wedstrijden mee te doen natuurlijk, ik heb zelfs voor het eerst in mijn leven een lotto binnengedaan! Hoewel ik denk dat het geluk vooral werkt voor prijzen met minder waarde natuurlijk.

veel liefs

Marieken

Link naar deze reactie
09/06/2008 @ 09:10
Inneke

Hei Marieken,

dan verjaar ik op dezelfde dag als jou schoonvader. En jij verjaart op dezelfde dag als één van mijn beste vriendinnen.

Het slapen gaat hier nu heel goed. De eerste avond kon ons Laure niet goed in slaap vallen maar nu is het heerlijk. Geen geroep en gelach meer maar kindjes die vrijwel direct slapen. Ook 's morgens blijft het iets langer stil (maar daar konden we al niet over klagen). Nu zou ik nog eens naar Ikea moeten voor wat spulletjes voor ons Laure haar kamer.

Allez, kga direct eens gaan shoppen voor mezelf. Hihi, de examens zijn nog maar begonnen vanaf vandaag en ik ga al op pad. Ik ben er wel aan toe hoor want ik heb echt een chronisch tekort aan kleren. En mijn schoenen zien er ook allemaal versleten uit. Woensdag ga ik dan nog eens naar de kapper. Dat is ook weeral zeker een half jaar geleden. Ik heb wel een beetje pech want na een maag-darm-infectietje heb ik nu een verkoudheid. Ik denk dat het komt doordat mijn adrenalinepeil ineens sterk gezakt is. De stress die wegvalt hé.

Groetjes,

Rinne

[Laatst gewijzigd door Inneke - 09/06/2008 @ 09:11] - Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 09:19
Inneke

Online Status Bekijk profiel
Hei Marieken,

alles oké? Tis weeral een tijdje geleden.

Zeg, ik kan mezelf niet meer intekenen op de site. Ik ben mijn cookies kwijt waarschijnlijk en moest opnieuw intekenen maar dat lukt niet meer. Misschien vergis ik mij van paswoord of gebruikersnaam. Het is ook al jaren geleden dat ik die nog eens heb moeten ingeven. Ik heb me dan maar opnieuw geregistreerd. Nu moet ik wel opnieuw een profiel en banners aanmaken. Och, tis dan nog een een goede moment om er wat nieuwe fotootjes op te zetten.

Groetjes,

Rinne

Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 19:06
Mickey Muis

Hey Rinne, ik heb dat ook al gehad met die cookies. Dat is heel vervelend.
Wij zouden ook wel een extra kamer willen, maar de meisjes slapen zo graag samen he en wij vinden dat wel schattig dat ze behalve mekaar pijn doen toch ook nog graag met mekaar lachen. Maar we maken wel een kamer klaar voor als Kiara ooit vraagt alleen te mogen slapen. Meer dan drie kindjes kunnen dan niet, want die laatste kamer hou ik toch graag als logeerkamer, dus drie kinderkamers en eentje voor ons, dan zijn de kamers hier op.

Alles gaat zijn gangetje verder. Woensdag gaat Kiara voor het eerst naar een verjaardagsfeestje van iemand van haar klas en ik ben heel benieuwd! Ik ben maar bang dat ze daar wel stoer naartoe gaat, maar dan aan de deur begint te zeuren...

Verder zitten wij hier nog altijd met verbouwingen en zonder goede vakmensen om het uit te voeren, dat is minder dus en het begint toch wel dringend te worden, want ik zie de tijd weer vliegen en als de kamer voor de kleine af is, dan moet ze nog ingericht worden en daarna moet ik de kleertjes nog sorteren en wassen...Maar ik weet wel dat het allemaal zo dringend niet is hoor, ik wil dat gewoon graag in orde hebben voor mijn gemoedsrust...

Mijn vriendin heeft slecht nieuws gekregen. Ze konden bij haar man niks vinden waarom ze geen kinderen hebben en waarom hij geen sperma heeft, dus ze kunnen niks doen. Enkel een biopsie doen ze nog in de hoop ergens sperma te vinden dat ze via ivf kunnen inbrengen, de kans is vijfenveertig procent dat ze nog ergens iets kunnen vinden.

Bij ons is het nog een kleine week en dan weten we of we een zoon of dochter hebben. We hebben iedereen gezegd dat we het niet gaan vertellen. We zijn van plan het te vertellen als het een meisje is, maar niet als het een jongen is, dus we konden dat zo niet zeggen natuurlijk of iedereen weet direct dat we niks zeggen omdat het een jongen is. Dus nu denken ze dat we gewoon niks gaan zeggen...

veel liefs

Marieken

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 12:30
Inneke

Hei Marieken,

hoe gaat het? Weet je ondertussen of het een jongen of een meisje gaat worden?
Wat erg voor je vriendin! Dan is de kans om nog samen zwanger te worden wel heel erg klein hé!? Hopelijk lukt het toch nog!

Dit weekend was ons feestje voor onze dertigste verjaardag. Twas heel geslaagd. Ik heb wel een beetje te veel cava gedronken want de dag erna heb ik een ferm katerke gehad. Kben het absoluut niet meer gewoon! De kindjes zijn net 4 dagen naar de zee geweest met de Flip zijn ouders. Dat vonden ze zalig natuurlijk! Nu moet ik nog enkel vanavond naar de proclamatie van de zesdes, morgen herexamen en vakantietaken gaan bespreken met de lln en oudercontact en vrijdag vergaderen en gaan eten met de collega's en dan is het verlof echt begonnen!

Groetjes,

Rinne

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 22:49
Mickey Muis

Hey Rinne

Alles goed?
Hier alles prima. Wel wat spannend met alle verbouwingen die nog moeten gebeuren en die pas in september of oktober zullen gebeuren, maar eigenlijk is dat ook nog op tijd he.
We weten nog niks, de kleine hield de beentjes stevig toe. Ik vond dat het een meisje leek en de gyn zei ook dat het ontbreken van aanhangsels inderdaad op een meisje kon wijzen, maar ze zag ook streepjes die ze in verband kon brengen met een jongen dus ze kon zich echt niet uitspreken. Volgende keer meer geluk, dat is op 28 juli.
Vandaag goed solden gedaan, op de minder drukke plekjes. We waren vorige zaterdag al geweest, toen waren het dezelfde prijzen als met de solden, maar het heette hier in Mechelen gewoon zomerkriebels en alle winkels deden eraan mee. H&M had zelfs al de kortingsstickers op de ruit hangen, maar C&A en Hema deden het wat klandestiener. Daar stonden de kortingen wel op de kleding, maar niet in de winkel.
Veel mensen wisten van niks, dus hebben we eigenlijk heel veel keuze gehad en dat kwam goed uit, want ik had heel wat zwangerschapsspullen nodig en ik heb er altijd moeite mee om meer voor iets te betalen als ik weet dat ik het veel goedkoper kan hebben als ik even wacht. Ik had al veel weggedaan omdat ik dacht dat zwanger zijn niet meer voor mij zou zijn en dan zie je wel. Dus drie broeken gehaald en een tiental topjes, dan red ik het wel tot december.
En natuurlijk het meeste voor de kindjes altijd! Vier paar schoenen per kind, ik kan het echt niet laten als zo sommige dingen zo echt bijna naar je hoofd smijten. Disneyprinsesjes sandalen voor 2,5 euro of puca sportschoenen voor 7,5 euro, dat kan ik gewoon niet laten staan als ik denk aan de gelukkige gezichtjes als ik ermee thuiskom!
Natuurlijk krijgen ze ook twee keer per jaar goede schoentjes, maar daar staat dan geen Doornroosje op dus dat vinden ze toch altijd wat minder!
Enkel de papa valt altijd een beetje uit de boot, want die vindt nooit iets naar zijn zin in de solden. Morgen gaan we nog een laatste keer proberen iets te vinden bij de sportwinkel en het is ook kermis in de stad, dus de kindjes mogen een beetje van hun spaargeld gaan verkwisten.

Warm he vandaag pffff!

Ik hou wel van het zonnetje, maar voor mij is 24 graden echt genoeg, hier was het daarstraks 33 graden. In de auto zelfs 40 graden!

Veel liefs

Marieken

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 20:50
Linha

Hallo dames,

Het is heel lang geleden dat ik me hier nog heb laten zien, ik weet het. Ik weet zelfs niet meer hoe lang, ik kan m'n laatste berichtje al niet meer terugvinden, ik veronderstel dat het dus al in het gearchiveerde gedeelte staat...

Ik ga eens tijd moeten maken om bij te lezen, maar dat zal niet voor vandaag zijn vrees ik. Misschien lukt het me morgen wel.

Maar met diagonaal lezen heb ik toch al een paar interessante dingen gezien:

Marieken: proficiat met je derde kindje op komst! Leuk zeg, ook een groot gezin in wording!

Rinne, zijn jullie ook aan het denken aan een derde? Of heb ik dat verkeerd gezien?

Nu even kort waarom ik al zolang ben weggebleven... Begin januari heb ik na 13 jaar weer een cluster van zware epileptische aanvallen gehad. Bij mij hebben die aanvallen een veel sterker effect op het geheugen dan bij meesten, dus van vorig jaar ben ik hele stukken kwijt. 13 jaar geleden was dat hetzelfde verhaal. Ik ben ook m'n rijbewijs kwijt voor een jaar, niet ideaal zo met 3 kindjes. En tsja, dit onderwerp was ik eigenlijk al helemaal vergeten tot ik het daarnet ineens terug zag staan terwijl ik wat rondkeek op het forum. Ik heb de eerste maanden van dit jaar geworsteld met de medicatie die ik nu moet slikken, die ik niet goed verdraag. (tevoren had ik geen medicatie, maar aangezien de aanvallen terug gekomen zijn en ik jonge kinderen heb, wilde de neuroloog geen risico nemen). Ondertussen is de dosis die ik moet slikken zwaar teruggebracht, en zijn de bijwerkingen draaglijk. Maar ik ben nog stteeds aan het worstelen om het extra gewicht kwijt te geraken dat ik aan die medicatie te 'danken' heb. Ik was aanvankelijk ook voortdurend doodmoe, wat pas echt opviel toen ik eens een keertje mijn medicatie vergeten was. Maar het gaat nu allemaal weer de goede kant op, en met de kindjes gaat ook alles goed. Esther heeft haar eerste jaartje in de kleuterklas er al opzitten, Helena begint in september al aan het derde leerjaar (niet te geloven he!), en zelfs Alexander mag na de krokusvakantie naar school.

Ik ben sinds de aanvallen ook een blog begonnen, om dingen neer te schrijven die ik niet direct wil vergeten (mijn geheugen gaat al veel en veel beter, maar heel soms glipt er toch nog wel iets tussen de mazen van het net door). Als het jullie interesseert, stuur dan maar een privé berichtje, dan geef ik de url wel door. Ik zet 'm liever niet publiek neer hier.

Veel groetjes, ik ga nu en morgen wat proberen bijlezen zodat ik wat kan reageren!

Bieke

Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 14:40
Inneke

Hei,

Bieke, dat is niet niks allemaal! Voel je zo iest van tevoren aankomen en wilt dit nu zeggen dat het mogelijk is dat je dit nog een aantal keren in je leven gaat meemaken? Ik kan me voorstellen dat het allemaal niet zo simpel is met 3 kleine kindjes. Ik ga je een PB'tje sturen want ik ben wel geïnteresseerd in je blog.

Wij hebben er inderdaad een tijdje aan gedacht om nog een keertje zwanger te worden maar waarschijnlijk gaat het er niet van komen. We zullen nog wel een aantal keren de drang voor een derde kindje voelen maar zo lang geen van ons 2 echt aandringt gaat het er denkelijk niet van komen. We hebben vorige week al onze babydingen verkocht op een rommelmarkt. We hebben wel nog een in zeer goede staat verkerend relaxje gehouden als 'symbool voor onze vruchtbaarheid'. Om toch nog niet definitief een punt te zetten achter onze kinderwens.

Het verlof is hier al goed aan de gang. We hebben al heel wat klusjes in huis gedaan en we zijn al een aantal dagen naar de Ardennen geweest. Vrienden van ons hebben daar een chalet. We hebben alleen onze Manu meegenomen want ons Laure mocht gaan logeren bij de oma en bij de tante. Het was wel leuk om eens alle aandacht aan onze Manu te geven. Hij heeft er ook enorm van genoten. Die vrienden van ons hebben ook een zoontje dat maar 7 weken ouder is dan onze Manu dus hij heeft goed kunnen spelen. Hij worstelt nog steeds met het kaka doen. Vaak 2 à 3 dagen niet om dan heel pijnlijk te moeten gaan. In die dagen wil hij dan ook niet op het potje gaan zitten (de kaka zou er eens uit moeten komen). Ik geef hem nu als ontbijt bruine boterhammen met speculaas en appelsiensap. Als het binnen een week niet beter gaat ga ik toch eens met hem naar de kinderarts voor raad. Ik wil niet dat hij angst krijgt om kaka te doen. Vandaag was ik echter wel heel trots want hij vroeg voor het eerst zelf om pipi te doen op de wc.

Marieken, hoe gaat het? Niet te veel verbouwingsstress? Gelukkig is het nu zo warm niet meer hé?!

Groetjes,

Rinne

Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 14:02
Mickey Muis

Hey Bieke, welkom terug zeg. Wat moet dat raar zijn zo ineens een heel stuk recent verleden kwijt zijn...En ken je je kindjes dan nog?

Rinne, als ik dat zo lees ben ik blij dat de stoelgang van Kiara nu vanzelf komt...Nog altijd wel keutels en soms grote pakken, maar het gaat zonder bloeden en zonder pijn en dat is al veel waard. En Emma heeft sinds haar geboorte nog geen ene keer vaste stoelgang gemaakt. Ze wil ook helemaal niet van de pampers af, maar gelukkig vond de kleuterjuf van volgend jaar dat geen probleem, volgens haar leert ze dat sneller op school omdat ze daar met de groep mee wil doen.
Emma is ook een echte jongensgek zeg. Ze geeft alle mannen en jongetjes kussen op de mond en meer dan eentje ook!
En het vriendje van Kiara die twee maand ouder is dan Kiara, is nu het vriendje van Emma, die dus bijna twee jaar jonger is! Ze palmt alle mannen direct in en dan kent ze haar zus ook niet meer en zijn haar vriendjes van belang.

De 28e is de volgende echo, ben eens benieuwd of we nu gaan weten wat het zal worden. We gokken weer op een meisje. Het schijnt ook dat de hartslag van meisjes sneller is, maar ik weet niet of dat juist is. Meisjes zouden tussen 150 en 160 zitten en jongens onder 150. Maar dan weet ik nog niks, want de hartslag was eerst rond 140 en daarna boven 150...

veel liefs

Marieken

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 15:28
Inneke

Hei,

Marieken, die hartslag zegt niet zo veel hoor, want zowel ons Laure als onze Manu hadden een snelle hartslag (gemiddeld hoger dan 150). Nog een paar dagen ... Spannend. Je bent alweer halverwege zeg! Tgaat snel.

Onze Manu is nu zakjes met een laxerend middel in zijn melk aan het nemen. Zijn darmpjes zaten vol dikke, harde klompen . Ondertussen is het er allemaal uitgekomen . Nu was hij toch net bij mijn zus gaan logeren dus die heeft er van geweten . Hij gaat nu weer makkelijker op het potje maar hij vraagt er nog steeds niet zelf om. Het streefdoel is november want dan gaat hij naar school. Al geloof ik niet dat ze er op zijn school moeilijk over doen. Hij gaat ook eerst naar het zomerklasje hé, dus er zullen daar nog wel meer kindjes niet droog zijn. Och ja, het is nog 3 maanden natuurlijk. We zien wel ... De dokter vertelde dat je als streefleeftijd 3 jaar moet nemen (en 6 jaar voor 's nachts).
De dokter hoorde ook een hartruisje. Na zijn geboorte hebben ze dat bij kind en gezin ook al gehoord maar na een paar maanden hoorden ze niets meer. Het is er dus nog wel degelijk. Ik moet daar de volgende maanden eens mee naar het ziekenhuis voor een echo. Nu heeft de Flip dat ook heel zijn jeugd gehad (nu is het verdwenen) dus ik maak me maar niet te veel zorgen.

Groetjes,

Rinne

Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 14:08
Mickey Muis

Hey Rinne, maak je maar geen zorgen. Ons Kiara haar hart sloeg veel te snel toen ze een week oud was en dan hebben ze ons ook bang gemaakt met allerlei verhalen over gaten en ruis, maar uiteindelijk bleek er niks aan de hand. Ze hebben toen een hartfilmpje gemaakt en een echo van haar hartje en alles was prima. Misschien kan je dat voor je gemoedsrust ook eens laten doen?

Ik blijf hier maar dingen verzinnen die moeten veranderen en nu met de solden koop ik dan het behang en de tapijten enzo...Steve vond het grappig, want volgens hem heb ik altijd nestdrang als ik vijf maand zwanger ben

Voorlopig kan ik niet veel doen, want ze komen de werken aan het raam pas uitvoeren in september of oktober en aan de kamer boven in oktober of november, dus behangen en tapijt leggen kan pas als dat allemaal voorbij is!
Dan heb ik zin om aan de trap te beginnen, nieuwe traplopers leggen en schilderen, maar dat vind ik dan ook weer zonde omdat die werkmannen daar nog over moeten en dan kan ik het beter nadien doen.

Moest ik nu weten of het een jongen of meisje is, dan kon ik kleertjes wassen en in de kast leggen en dan wist ik al wat doen, maar voorlopig dus niet. Hopelijk zien ze maandag iets, want anders ga ik er echt op aandringen dat ze wat beter haar best doet om het te zien, misschien als ik een eindje loop of wat spring dat het kindje dan draait.
Maar eigenlijk ben ik overtuigd dat het weer een meisje is. Zo erg dat ik zelfs zou schrikken als ze wat ziet hangen!

Veel liefs en tot de volgende zitting!

Marieken

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >