< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeder worden/zijn... » Wat is 'zwaarder', moederschap of werken?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeder worden/zijn...
Wat is 'zwaarder', moederschap of werken?
28/07/2008 @ 07:56
Geja

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Grappig is dat er onlang een grappig programma op tv was. Het ging over mannen en vrouwen. Wie waar beter in was.
Er werd een soort test gedaan om te zien hoe beiden reageerden op baby's. Een aantal bay's lagen in een ruimte. Een groep vrouwen kwamen binnen en binnen een paar secondes hadden de vrouwen de baby's al op de arm. Later dezelfde situatie maar dan met mannen. En ja...de mannen stonden er bij en keken er naar. Er werd geen enkele baby opgepakt.
Volgens een "deskundige" kwam dit vooral doordat vrouwen veel beter zijn in lichaamstaal. En baby's communiceren doormiddel van lichaamstaal. Ik merk het thuis ook wel vaak. Is Tygo heel erg moe en mijn man blijft maar druk en gek met hem doen. Dan zeg ik.....joh..laat hem nou met rust, hij moet op bed want hij is erg moe. Zegt mijn man...O is hij moe? (nee hij trekt zijn oren voor zijn plezier van zijn hoofdje af, en nee hij drukt zijn ogen voor de lol door zijn hoofd heen). Geloof dat vrouwen vaak de meeste zorg op zich nemen doordat een man bepaalde dingen vaak gewoon NIET ZIET. En dan doet de vrouw het allemaal maar. Onlangs gebeurde er iets waardoor ik echt hele rare capirolen uit moest halen om Tygo iets te geven. Mijn man zei toen...waarom vraag je het mij dan niet gewoon even(was handiger). Maar ik had hem net een paar dingen gevraagd en kreeg echt het gevoel dat ik de hele tijd aan het bestellen was. Vond ik niet prettig dus deed ik het zelf maar want hij zag het niet.
En ik begrijp de mannen vaak toch ook wel. Als ik vrij ben na een lange dag werken heb ik ook echt even behoefte aan even niksen. Geef me een uurtje in de bank. Ik vind het ook totaal niet prettig zodra ik de auto uitstap ik direkt van alles moet doen. Of er direkt van alles van me gevraagd wordt of geeist wordt.
Verder waren mijn man en ik heel vaak heel verschillend. Hij is er van overtuigt dat alles altijd maar gewoon, vanzelf GOED GAAT en GOED IS. Ik maakte me overal zorgen over. En zorgde er dus voor dat het ook echt goed was. Vooral in het begin zorgde dit voor veel irritaties. Doordat alles hierdoor op mijn schouders terecht kwam.
Gelukkig is alles stukken beter gegaan toen hij eenmaal echt voor hem moest zorgen. Zonder dat ik aanwezig was. Niemand die het van hem over kon nemen. Ook qua huishouding moet hij wel stofzuigen en dwijlen als ik er de hele dag niet ben(honden). Maar hij doet iedere week de boodschappen, en hij kookt regelmatig. Dat telt toch ook mee.
Maar ik ken ook mannen die denken dat de vrouw thuis maar niks doet. Ik vind het vaak respectloos en neerbuigend. Als mijn man zo zou doen....grrrrr...

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 13:42
Isabelle

Hallo,

ik denk dat beide jobs aan mekaar gewaagd zijn, hoor...met 2 kleintjes ben ik constant in de weer, maar op het werk ook. Vind het ene niet echt zwaarder dan het andere. Maar de combinatie is gewoon zwaar. Ook al werk ik 4/5e...het is toch elke avond en elke morgen weer rushen om iedereen te krijgen waar hij moet zijn
En daarbij is het werk dan ook nog niet gedaan...de was en plas liggen nog te wachten, duis wat maakt dat ik in totaal toch zo'n 16 à 17u per dag in de weer ben...

groetjes,

Isabelle

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 13:50
Isabelle

hoi susie, lees nu pas de reacties en jouw opmerking over de echte opzet van je topic...sorry voor mijn reactie dus ...had het uiteindelijk ook over combi werk en gezin.

maar om op je opmerking terug te komen...ik denk nog steeds dat beide jobs even 'zwaar' zijn. Hangt misschien ook van het werk van je partner af. Als ik moest thuisblijven, dna zou k niet meteen durven stellen dat hij het véél makkelijker heeft, want hij heeft best wel veel aan zijn hoofd en maakt lange dagen...
Maar het is moeilijk om de ene situatie met de andere te vergelijken, en ook de ene persoon met de andere...
dus eigenlijk ook moeilijk om een echt oordeel te vellen...

groetjes

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 14:43
Anna

Goh, bij ons beiden is werken veel zwaarder dan thuis blijven. We werken ook alle twee heel hard. Wat niet wegneemt dat je op je werk wel even achter je buro kan 'ontspannen' en dat je de kids niet even uit kan zetten.

Moest een van ons beiden niet werken, zou dit een enorm verschil voor de andere maken. Nu zorgen we dat we beiden tussen 18 en 19u thuis zijn en dat we dan samen eten en voor de kids zorgen en ze in bed steken. Daarna beginnen we ook beiden terug te werken tot 1 uur. Huishouden is redelijk goed verdeeld.

Ik vind niets mis met thuisblijven! Maar het is wel niet te vergelijken met te gaan werken echt niet.
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]