< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » Met stress toch zwanger na IUI?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeilijk zwanger worden...
Met stress toch zwanger na IUI?
24/07/2008 @ 22:42
Nouki

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Eritia, een heel fijne vakantie en ik wacht in spanning op je terugkomst.

Dikke kus terug en tot binnen twee weekjes

Link naar deze reactie
05/08/2008 @ 14:07
Eritia

Kalimera Nouki,

Ben ik weer, vannacht om 4u waren we thuis, hebben het echt SUPER gehad samen. Lekker bruin, veel gegeten, lekker gedronken en onwijs veel lol gehad (maar ook af en toe een traantje gelaten..)

Mijn verhaal in het 'kort':
vrijdag 25 juli (dag dat we vertrokken naar Griekenland), had ik 's ochtends eerst bloed geprikt, om Progesteron te meten.
Daarna een gesprek met Lydia (de vrouw die alle fm bij mij doet). Heb mijn hart bij haar uitgestort en verteld dat ik afgelopen cyclus zwaar k*t vond gaan. Allemaal verschillende gyns gehad, die mijn dossier van te voren niet doorlazen dus niet wisten wat een cyste of een follikel bij mij was. Dan de gyn die een telefoongesprek had terwijl hij fm bij me deed, dat ik een grillig persoon ben, etc. etc.
Goh wat was dat fijn om mijn hart te luchten. Zij snapte mij volkomen en stond helemaal achter me.
Zij zou met de desbetreffende gyn praten en zeggen dat dit inderdaad niet kan.
Vanaf Schiphol gebeld voor de uitslag van Progesteron, was 31. Erg laag (ook omdat ik die bolletjes inbreng), dus Lydia wist zich ook geen raad. Afwachten...

Maar... Nu komt het. Lydia, mijn vriend en ik hebben die vrijdag het volgende afgesproken:
als ik niet zwanger ben, en ik kom terug van vakantie, moeten wij een beslissing nemen.
OF we gaan t/m december door met IUI
OF we gaan in aug. beginnen met alle voorbereidingen voor IVF (moet je al de pil gaan slikken, hormonen spuiten, etc).
De beslissing is aan ons...
Heb op vakantie getest, en vanmorgen werd ik wakker en kreeg een welkom thuis cadeautje: ONGESTELD...
Heb beloofd morgen (woensdag) met de gyn te bellen, want als we voor IUI gaan moet ik donderdag beginnen met Puregon.
Mijn hart zegt IVF (want IUI hebben wij alleen meer gedonder mee), maar mijn verstand zegt IUI.
We weten beide niet wat we nu moeten doen, IVF is ook meteen zo hevtig, zo echt... Laatste poging om een kindje te krijgen.. Vind het echt ontzettend moeilijk, wordt nog een moeilijke dag met een hele moeilijke beslissing....

(Pfffffff, wat een verhaal heb ik getypt he, sorry hoor, moest mijn hart even luchten..)

Maar vertel, hoe gaat het nu met jou?

Dikke kus, Eritia.

Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 12:19
Eritia

Hej Nouki,

even vlug een (ego) berichtje, moet zo weg..

Gisteravond was een zware avond. We stonden nog steeds voor de moeilijke beslissing, doorgaan met IUI of voor IVF gaan.
Want vandaag moet ik dan OF beginnen met de pil (voor IVF), of met Puregon (voor IUI).

Na héél veel praten en vele tranen later, zijn we tot de conclusie gekomen om door te gaan met de extra IUI. Dit vooral omdat ik heel bang ben dat ik mezelf later veel ga verwijten als IVF 3 keer niet lukt.
Om heel eerlijk te zijn ben ik opgelucht dat we een beslissing hebben genomen, maar ik zou mijn god niet weten waar ik nu de positiviteit vandaan moet halen.. Want ik heb totaal geen tot bijna niet vertrouwen meer in IUI. Van de 2 jaar tijd, maar 3 goede IUI's gehad...
Maargoed, ik zal om half 3 bellen met ziekenhuis en onze beslissing doorgeven. Vanavond dus beginnen met Puregon..
XX

Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 23:07
Nouki

Hey Eritia! Blij dat je weer terug bent !

Je klinkt heel positief over je vakantie, het zal jullie zeker goed gedaan hebben! In zo'n ontspannen sfeer kan je echt je gedachten wel eens verzetten, hé.

Ik heb veel aan je moeten denken, hoor. Ik heb de laatste dagen geen tijd gehad om hier te komen kijken maar vanaf maandag was ik al zoooo benieuwd! Helaas, het is niet gelukt.
'k Ben benieuwd hoe deze IUI dan gaat lopen. Hopelijk houdt de gyn rekening met wat Lydia hem vertelt. Wel fijn dat je zo iemand hebt waar je je hart kon luchten, hé. Als je nu volgende keer iets meer begrip zal krijgen dan valt de IUI op zich misschien ook beter mee.
En je kan nog altijd met IVF beginnen later, hé.

Ik moet wel zeggen dat die IVF helemaal niet zo zwaar is, hoor. Ik heb minder last van deze hormonen dan van degeen die ik inpakte met IUI. Ik heb gisteren een eerste echo gehad en er zaten 7 kleine eitjes, veel hé! Volgens de gyn moeten het er nog veel meer worden. Heb mijn dosis Puregon vandaag van 150 naar 200 eenheden moeten verhogen. En maandag moet ik terug op echo.

Weet je wat ik spijtig vind? Jullie krijgen maar 3 IVF's terugbetaald, hé? Wij 6. Is toch wel dubbel zoveel, hé. Om nu twee landen te zijn die zoveel met elkaar te maken hebben vind ik dat hier toch serieuze verschillen in zitten. Klopt het dat eens jullie met IVF begonnen zijn, je ook niet meer terug inseminaties mag doen achteraf? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Goh, ik ga genoeg kaarsjes branden zodat je deze cyclus wat meer geluk hebt bij de groei van de eitjes, hoor

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 13:04
Nouki

Hey,

Hier niet zo'n super nieuws!
Moest op controle vanmorgen en er waren nog maar 2 eitjes!

De gyn zei dat dit is omdat ik al wat ouder ben en mijn reserves opgeraken. Ik vroeg of dit dan wil zeggen dat ik bij een volgende poging misschien helemaal géén eitjes meer zou hebben maar dat was ook niet wat het wou zeggen, zei hij. Hij zei gewoon dat een meisje van 25 jaar meer reserves heeft. Verder zei hij niets. Ik maak eruit op dat hoe meer reserves, hoe meer eitjes er reageren maar dat dat daarom niet wil zeggen dat ik 'leeg' aan het geraken ben.

Ik was zo de kluts kwijt, al heel de morgen. En ik ben dan altijd zo'n positieve maar nu toch even niet meer, hoor.
Straks moet ik bellen om te horen hoe het verder moet. Ofwel is het pick up woensdag, ofwel ten laatste vrijdag. Maar evengoed, als het dan pick up is is het nog niet gezegd dat het goeie eitjes zijn, hé?? Stel nu dat er geen van beiden van goeie kwaliteit is, wat dan??? Dan is het al een verloren poging!

De gyn vroeg of we ook getekend hadden voor ICSI, wat het geval was. Dus ik vroeg of hij denkt dat het ineens ICSI zal zijn en hij zei dat dat alleen zo was als de eicellen niet van heel goeie kwaliteit waren. Mij maakt het niet uit, als er maar eentje kan terug geplaatst worden! Hij zei ook dat als de eicellen niet van goeie kwaliteit waren dat we dan ineens wisten waarom'k niet eerder zwanger was geraakt. Ik zie dat dan weer positief omdat het dan aan de bevruchting heeft gelegen tot hiertoe misschien en niet aan de innesteling. Wat nog hoop geeft natuurlijk.

Pff, 'k ben er toch effe ni goe van.
Sorry dat ik hier zo ego berichtje kom posten maar 'k kan effe aan niets anders denken op de moment.

Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 13:19
Nouki

Hey,

Ik heb vanmorgen de laatste echo gehad. Vrijdag is het PU! Er waren 3 eitjes (1-tje meer dan vorige keer) die groot genoeg zijn. Vanavond om 22.30u Pregnyl spuit zetten en dan is het bijna zover!

De TP zou na 4 of 5 dagen zijn, dus dinsdag of woensdag. Ze zullen me dat vrijdag wel weten te zeggen.

Nu maar hopen dat er toch meer dan één eitje bevrucht geraakt. Ze gaan hoogstwaarschijnlijk wel ineens ICSI doen want de gyn zei zelf ook dat we best geen eitjes konden verspillen. Heb ook gezegd dat hij er stiekem 2 mag terug plaatsen maar dat kon hij wettelijk niet doen. Wist ik wel maar ik kon maar proberen, hé

Het wordt weer aftellen dus!

Hoe is het met jou?

Link naar deze reactie
14/08/2008 @ 12:13
Eritia

Jeetje Nouki,
wat een gedoe allemaal!!!
En wat een teleurstelling dat er opeens minder eitjes waren.
Hoe ging de Pregnyl zetten gisteravond?
Is dat evenveel als met de IUI?

En wat een spannende dagen komen er voor jullie aan... Pfff, dat zijn meer stressdagen dan tijdens de IUI volgens mij..
En de punctie, doet dat ook zeer? Dat lijkt mij het engste van allemaal!
Dan krijg je toch een soort cocktail, waardoor je je wat dronken aanvoelt? Moet jij dan ook in het ziekenhuis blijven?
Dat moet bij ons wel. Terwijl jij punctie net gehad hebt, moet mannetje met eitjes naar Groningen (1.5uur rijden) en zelf zaad afleveren, en dan weer terug naar eigen ziekenhuis.
Mij daar ophalen en doorgeven hoeveel eitjes ze gevonden hebben in Groningen.
Heel gedoe dus...
Laat je wel even weten hoe het allemaal verloopt?
Ben héél benieuwd, hoop zo dat het nu raak is voor jullie!!!!!!!

Ben vanmorgen voor 1e FM geweest, cyclusdag 10.
Heb eerst verteld dat we het héél moeilijk vonden om te kiezen tussen IUI en IVf. Heb mijn voor en nadelen uitgelegd, waarna ik een traantje moest wegpinken.
Hierop reageerde zij, ze vroeg of ik ook hulp erbij nodig had, omdat ze zag dat ik het er moeilijker mee heb dan paar maanden geleden.
Ik wilde en wil dat niet.
Tijdens de inwendige echo bleek mijn baarmoederslijm (al) 8mm te zijn, en links EN rechts heb ik 1 follikle van 10mm.
Nou, dit is héél ander nieuws dan de vorige cyclussen, heb nu tenminste iets positiefs op dag 10!
Voorheen was er op dag 10 nog helemaal niets te zien!
Ben dus wel wat opgelucht en een beetje blij. Nu maar hopen dat ze 1mm per dag doorgroeien...
Moet a.s dinsdag terugkomen, fm nummer 2.

XX

Link naar deze reactie
14/08/2008 @ 23:03
Nouki

Hey Eritia,

Dat is inderdaad wel ineens een hele ommezwaai! Heel goed, hé! Op dag 10 al 2 eitjes? Stel dat het deze keer nu toch eens goed wil lopen dan moet je ineens niet meer twijfelen over of je de juiste beslissing hebt genomen over IUI.

Ja, morgen heb'k dus PU. En bij ons is dat ook zo, hoor. Mijn vriend moet met mijn eitjes naar een ander ziekenhuis. Maar dat is maar 30min rijden. Daar moet hij dan ook zijn staal produceren en dan mag hij terug komen. Ik blijf inderdaad ondertussen ook in het ziekenhuis want ben ook licht in slaap gedaan. Ze zeiden mij dat je eigenlijk niet echt weet wat er gebeurt. Ergens vind ik dat wel spijtig want ik had graag geweten wat er aan het gebeuren is. Heb dan maar tegen mijn vriend gezegd dat hij alles in detail moet vertellen en dus heel goed moet opletten

Bwa, en of de stress meer is dan bij IUI weet ik niet. Het is anders eigenlijk. Je bent langs een kant geruster omdat alles geregeld wordt door de hormonen en je lichaam niet ineens gek kan beginnen doen. Het is alleen zo dat je meer hoop hebt en dan is het wel stressy als ze zeggen dat er maar 3 eitjes zijn. Maar ja, er moet er maar één goei tussen zitten, hé.

Ik zal een verslagje komen uitbrengen dit weekend.

Geniet jij ondertussen maar van jou goed nieuws!

Link naar deze reactie
15/08/2008 @ 11:40
Eritia

Hej Nouki,
weetje , als ik jou verhalen zo lees, dan denk ik eigenlijk héél stiekem, hadden wij ook maar voor IVF gekozen..
Want je eigen hormonen worden plat gelegd, waardoor mijn eigen lichaam dus niet meer gekke dingen kan gaan doen.
En de slagingskans is hoger..
Jeetje, ik hoop echt dat het raak zal zijn bij jullie!!

Wil je me inderdaad even vertellen hoe het allemaal is gegaan? Ben wel benieuwd of het zeer deed, hoe je je voelde, etc.
Sterkte vandaag meid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar deze reactie
16/08/2008 @ 11:21
Nouki

Hey Eritia,

Ik kom hier even met mijn minder goeie verhaal (weet niet of je hierna nog zo twijfelt om toch IVF gedaan te hebben...)
Gisteren PU gehad. Alles verliep vlot, heb er geen last van gehad, was ook snel weer de oude na de narcose. Mijn vriend moest dan met de eicelletjes (3 follikels) naar het UZA. Daar zijn staal nog produceren en bij het vertrekken zeiden ze hem dat ze tot hiertoe 2 mooie eicellen zagen. Alle hoop op die 2 dus.
Vanmorgen om 9u gingen ze me bellen. Hebben ze ook gedaan. Het was een heel vriendelijke biologe maar het nieuws was minder goed. Ze zei dat bij een reactie op de ICSI een eicel nu 2 kernen zou moeten hebben maar dat ze dat niet hebben. Eén eicel had al helemaal geen kern. Dus maw denken ze dat er geen bevruchting is geweest.

Morgenvroeg om 9u gaan ze terugbellen om verder te zeggen hoe het gelopen is want ze zei ook dat het best kan dat ze iets te vroeg gekeken hadden en dat het ondertussen nog wel verder zou delen.

Dat nieuws een beetje laten zakken, zo vroeg op de morgen was'k er nog niet helemaal bij dus heb ik een half uurtje later teruggebeld. Ze had me de eerste keer al een heel duidelijke uitleg gegeven maar je kent dat, hé. Eerst moet ge da verwerken en dan pas dringt het door en begrijp je er de helft niet meer van.

Die biologe was heel behulpzaam en heeft het nog eens een keer helemaal uitgelegd. Dus : bij ICSI wordt een zaadcel uitgekozen die volgens hen er het beste uitziet. Die wordt dan geïnjecteerd en dan moet de eicel hierop reageren door het teveel aan X of Y chromosomen uit te stoten. Dan krijgen ze dus 2 kernen, zoals moet. Gebeurt dit niet dan wil dat zeggen dat er genetisch ergens iets niet in orde was bij de zaadcel of eicel. Ze zei : je kan niet in het kopje van de zaadcel zien om te weten of het echt wel een goei is. Bij IVF zal de zaadcel die door de eicel geraakt al zowiezo van goeie kwaliteit zijn want anders zou het hem niet gelukt zijn. Voordeel aan ICSI is dus dat als het een goei zaadcel is dat er een reactie komt. Nadeel blijft dat ze met één zaadcel nooit zeker zijn dat het wel een goeie is. En als er nu bv 5 eicellen waren geweest dan was de kans al groter dat er toch ééntje het haalde. Maar met maar 2 eicellen wordt die kans al kleiner.

Blijft dat er nu 30% kans is dat dit eicelletje nog verder reageert. Niet veel dus. Dus ik ga mijn hoop er niet meer op vestigen. Het is zoals op veel topics al zoveel gezegd : de eerste IVF/ICSI is meestal een test om te weten hoe je de tweede keer moet handelen. Bij mij zullen dat dus meer hormonen worden om meer eicellen aan te maken. En de biologe zei ook dat als er meer eicellen waren volgende keer dat ze dan helft ICSI, helft IVF kunnen doen.

Voila, voor mij stopt het hier dan. Ik ga er vanuit dat er morgen geen terugplaatsing is (zou morgen al zijn als het nog deelt) en dan bel ik zsm naar de gyn maandag om verdere stappen te ondernemen. Ik ga geen rustpauze of weet ik wat doen, ik wil gewoon voort nu.

Een verwarde raar-voelende toch-nog-optimistische Anouk

Link naar deze reactie
17/08/2008 @ 16:01
Nouki

Hallo,

Jaja, vanmorgen belden ze en het eerste wat de bioloog zei : mevrouw, wij hebben een perfect embryo voor u!
Ik viel bijna van mijn stoel!

Het was 4 cellig, wat niet veel is natuurlijk. Maar omdat er toch geen vergelijk moest gemaakt worden met andere embryo's die misschien beter zouden zijn, werd deze toch teruggeplaatst. En daar zijn we dan nu van thuis gekomen

De bioloog vertelde dat ze maar 1 kern hadden gezien maar dat het best kon zijn dat ze de ene keer als ze gingen kijken de éne kern zagen en de andere keer de andere kern. Maar als het effectief maar 1 kern had dan stopt het binnen een paar dagen wel met delen. Dus er is nog altijd geen garantie. Hier heb je weer maar 30% kans dat het goed komt. Dus ik juich nog niet maar ben wel blij dat er nog een kans is tov misschien helemaal geen terugplaatsing, hé.

Dus het wordt spannend afwachten

Hoe is het met jou? Je bent zo stil?

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 19:51
Eritia

Hej Nouki,
had het afgelopen dagen druk.
Mijn broer was vrijdag jarig, mijn moeder zaterdag en afgelopen zondag mijn vaders verjaardag (maar hij is overleden), waardoor ik de hele zondag niks gedaan heb.
En vandaag mijn 1e werkdag, dus vandaar dat ik een tijdje 'stil' was.

Meid, ik vind het echt kl*te voor jullie.
Weet je dat ik altijd gedacht heb dat als je voor IVF gaat, dat het dan altijd goed gaat?
Of ik bedoel eigenlijk meer, dat het makkelijker zou gaan, dat de kans op meer eitjes en goeie eitjes, groter zou zijn, omdat je eigen cyclus helemaal stil wordt gelegd. Maar dat is dus klin klare onzin..

Meid, ik hoop zoooooooooooooooooooooooooo dat jullen een terugplaatsing hebben en dat het 1000000% positief af mag lopen. Wat een spannende en slopende dagen maken jullie door!!
Mijn duimen draaien overuren hoor, ik duim met jullie mee!!!!

Even (heel) wat anders:
Ik zit met een klein probleempje (alhoewel, volgens mijn collega's en mijn mannetje maak ik het probleem zelf, grrr...)
Morgenochtend moet ik voor fm.
Maar morgenochtend vertrek ik, met 3 collega's en 60 leerlingen naar Terschelling.
Iedereen gaat met de boot van 9.00u, maar ik moet dan bij de gyn zijn.
Twee collega's die meegaan, zijn van mijn situatie op de hoogte, net als mijn directeur, en doen absoluut niet moeilijk.
Zij snappen dat ik ook de fm niet kan plannen.
Ik kom dus met de eerst volgende boot (en dat is pas 's middags om 16u!!!!) naar Terschelling!
Dus ik mis een hele hoop, leerlingen gaan misschien nare vragen stellen, etc. etc.
PLUS: ik moet elke avond ZELF Puregon spuiten, wat ik volgens mij niet durf, doet mijn mannetje elke avond... Pfff..
Ook ben ik 'bang' dat ik donderdag of vrijdag misschien terug moet komen voor een fm, wat betekent dat ik op en neer moet reizen, met een boot die er 2 uren over doet..
Voel dat ik nu al gestresst be, terwijl ik vandaag (na 7weken vakantie), pas mijn 1e werkdag heb gehad...
Ik laat je weten hoe mijn 2e fm morgen is gegaan!

Liefs!

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 00:01
Nouki

Oei, dat is inderdaad wel heel moeilijk allemaal! Je bent dus een paar dagen weg?
En kan je niet met de auto achter komen? Dan kan je ook veel gemakkelijker er even tussenuit wanneer je nog eens op FM moet?
Misschien kan je het wel zo plannen dat je deze week niet meer persé op FM moet. Maar ja, als je eitjes zo goed gegroeid zijn dat het niet anders kan... dan moet je wel over en weer.
Och, ik zou me geen zorgen maken om wat de leerlingen denken. Iedereen kan een grondige reden hebben om er even tussenuit te moeten.

Succes voor morgen in ieder geval al. Ik ben heel benieuwd.

Jij schreef nog dat je hoopt dat we een terugplaatsing hadden, hé? Dat was mijn laatste berichtje vlak voor jouw post. Die terugplaatsing is gisteren gebeurd dus, hé

En IVF is inderdaad meestal wel veel gemakkelijker maar doordat ik iets ouder ben en niet goed reageerde op de Puregon (wat trouwens heel gemakkelijk zelf te zetten is, geen schrik hebben) had ik maar 2 eitjes. Een tweede keer zal ik wel meer Puregon krijgen of een ander hormoon waar ik misschien beter op reageer. Wat bij mij niet vlot loopt hoeft daarom voor jou niet zo te zijn, hé.

Allee, ik ga eens slapen. Succes !

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 10:12
Eritia

Haha, wat stom, had inderdaad je laatste berichtje van de terugplaatsing niet gelezen!! Wat onnozel van me, sorry hoor..
Meid, nu duimen, duimen, duimen en nog eens duimen.
Wanneer mag je testen?

Je schreef of ik niet met de auto erachter aan kon, tja, kon dat maar.
We zitten op een eiland, dus moet met de boor. Ben daar afhankelijk van!

Ik kom net uit het ziekenhuis.
Heb rechts 1 follikel van 11mm (dus maar 1mm gegroeid, in 5dgn tijd!), en links zit het VOL met allemaal kleintjes en 1 van 11mm en 1 van 14mm.
Moet donderdag terugkomen. Ze wil het goed in de gaten houden ivm miisschien een overstimulatie... Hoop van niet, kan ik er echt niet bij hebben hoor..
Dit betekent dat ik straks met de boot naar het eiland ga, en morgenavond boot terugneem, zodat ik donderdagochtend naar het ziekenhuis kan.
Nu nog afwachten, want voor hetzelfde geldt moet ik vrijdag weer....
En ik moet niet mee naar het eiland, maar ik ben mentor en die hoort mee te gaan met zijn/haar mentorklas op kamp. En thuis blijven deze 4 dgn doe ik niet, want dan krijg je weer van die vragen van je leerlingen en/of collega's.
Zit niks anders op, paar keer heen en weer met de boot!!
(en het posieve is dat ik morgenavond weer bij mijn mannetje slaap, ipv tussen 60 leerlingen)

XX Eritia.

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 23:12
Nouki

Hey Eritia,

Stel je voor, nu weer een overstimulatie! De ene keer bijna niets of helemaal niets en dan ineens weer teveel. Begrijp er maar iets van, hé.

Wat doe jij van werk dan? Ben je schooljuf?

Ik moet volgende week testen dus ik moet nog effe op mijn tanden bijten.

Je zal nu niet meer komen lezen tot het weekend waarschijnlijk maar wil je toch nog succes wensen voor de komende echo's

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 10:40
Eritia

Hoi hoi,

Ik ben inderdaad schooljuf, ik geef les op een middelbare school.

Wat ik nu meegemaakt heb... Zal wel een heel verhaal worden, heb teveel meegemaakt, wat ik liever niet had gewild....
Ik moest donderdagochtend (gister), naar de gyn, dus ik ben woensdagavond thuis gekomen met de boot (zat immers op een eiland met leerlingen.)
Kwam woensdagavond 18.30u thuis, en lag half te slapen op de bank. De telefoon ging, mijn vriend nam op. Na 5 sec. hing hij op, keek mij heel eng aan, stond op en zei dat we ons moesten haasten, mijn stiefvader (vind ik negatief klinken, dus ik noem hem gewoon Wim), belde om te zeggen dat hij 112 had gebeld. Hij had last van zijn hart.
(en vorig jaar heeft hij ook een hartinfarct gehad, dus we schrokken ons 'dood')
We kwamen bij mijn moeders huis aan (zij is er niet, zit in Italie, haar moeder - mijn oma- ligt op sterven), en daar vonden we Wim op de grond, spier en spier wit (nog nooit iemand zo wit gezien!), kletsnat van het zweet, urine op de grond, dikke tong, dikke nek, kon niet meer praten en lag er schokkend en trillend bij.
Ambulance kwam voor mijn gevoel binnen 1 minuut, met sirenes aan.
Zij hebben gelijk hartfilmpje gemaakt (wat goed was) en zuurstof aangelegd.
Ze namen hem mee en toen pas kwamen bij mij de tranen.
Wij erachter aan gereden, naar spoedeisende hulp. Hebben daar gezeten tot ongeveer 1uur 's nachts. Ondertussen de kinderen van Wim gebeld en mijn moeder. Ook met collega's op het eiland, om alles te vertellen en te zeggen dat ik donderdag niet meer terug zpu komen met de boot.
Kinderen van Wim kwamen en mijn moeder had meteen een vlucht geboekt om naar Nederland te komen.
1 uur 's nachts kregen we te horen dat hij een allergische reactie heeft gehad. Ze wilden hem een nacht houden.
Dus ik en mijn mannetje weer naar mijn moeders huis, tas inpakken voor hem en terug naar het ziekenhuis.
Al met al lagen mijn vriend en ik rond 2.45uur thuis in bed.

De volgende dag (gisteren), stond ik vroeg op, moest naar de gyn.
En ja hoor, stond op, ging plassen en........ ROOD!!
Ik heb zo ontzettend gehuild!!
Bij de gyn aangekomen, alles uitgelegd, ook van Wim, en ik was weer in tranen. Zij riep meteen mijn eigen gyn erbij, samen naar mijn eierstokken gekeken.
Blijkt geen ovulatiebloeding te zijn, want mijn follikels zitter er nog en zijn ook gegroeid, b.slijm is ook mooi dik, en ongesteldheid kon het volgens hun ook niet zijn, want dan is je b.slijm juist heel dun en het voelt bij mij ook absoluut niet als ongesteldheid. Heb geen zeurende 'pijn' in mijn onderbuik enzo.
Gynaecologen weten absoluut niet wat het is, moet gewoon doorspuiten met Puregon, wel verhogen naar 75 eenheden en a.s. dinsdag terugkomen.Ben daarna doorgelopen naar Wim, en heb t/m 15u bij hem gezeten.
Al met al mocht hij gister om 15u weer naar huis. Moet het absoluut rustig aandoen, niet te veel doen nog. Dus gisteren de hele dag bij hem gebleven, eten gekookt, boodschappen gedaan, etc.
Mijn moeder heeft een hele moeilijke beslissing genomen, ze is toch maar bij haar moeder gebleven, maar ze wil ook graag thuis zijn. Ik heb gezegd dat ik wel voor Wim zorg.
Heb vannacht ook daar geslapen, vanmorgen hond vooor hem uitgelaten, etc.
Ben nu even thuis, wilde even bijkomen en uithuilen, want ik loop al dagen met een brok in mijn keel. Ik krijg het beeld van Wim maar niet uit mijn hoofd, hoe hulpeloos hij daar op de grond lag. Heb werkelijk npg nooit zoiets engs gezien, ben zo geschrokken!!

Maargoed, om het verhaal niet NOG langer te maken, het gaat nu goed met hem, voelt wel dat zijn lichaam een tik heeft gekregen en moet volgende week naar ziekenhuis in Groningen, om een uitgebreide allergie test te doen.
En ik? Ik ben doodop, ben zo ontzettend moe... Ik kan het allemaal niet bevatten...

Maar hoe is het met jou? Gaan de wachtdagen wat snel voorbij?

Liefs, Eritia.

Link naar deze reactie
23/08/2008 @ 22:26
Nouki

Oei Eritia, wat is er bij jou allemaal gebeurd, zeg! Oh, ik vind het zo erg van je stiefvader (of Wim) (mijn stiefvader heet trouwens ook Wim ;-))
Het moet ontzettend verschrikkelijk geweest zijn om hem daar te hebben zien liggen, kan ik me heel goed voorstellen. Gelukkig heeft hij jullie nog kunnen bellen, hé? Stel je voor dat hij daar de kracht niet voor gehad zou hebben, hoe zouden die ambulanciers dan binnen zijn moeten geraken?? Allemaal kostbare tijd die je verliest, hé.
'k Ben blij dat het nu beter met hem gaat. Maar hij zal nog wel even moeten herstellen waarschijnlijk. Heeft hij een idee wat hij dan anders heeft gedaan dan anders waardoor hij die allergische reactie heeft gekregen?

En dan die bloeding? Is ook weer iets heel bizar, hé? Maar als je zegt dat alles er goed uitzag dan zal het wel niet zo'n kwaad gekunnen hebben, zeker? Laat ons hopen, hé. Dinsdag moet je terug, ben benieuwd.

Ik wens je veel sterkte en probeer toch ook genoeg te rusten. Het is al vermoeiend genoeg om in stress te leven en dan voor iemand te moeten zorgen. Ik hoop dat het met Wim ook aan de betere hand blijft gaan, ze.

Groetjes,

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 15:21
Eritia

Hej Nouki,
Ik ben dinsdag voor de fm geweest, cyclusdag 23!!!!!
Ging er heen met een gevoel van: 'we zien wel', had verwacht op overstimulatie, omdat ik 5dgn lang 75 eenheden spoot en pco heb.
Kom daar, bleek mijn baarmoederslijm 11mm te zijn (echt dik dus!), links zitten nog steeds 2 follikels van 14mm (zijn in 5dgn tijd dus helemaal NIKS gegroeid!!), en rechts zit 1 follikel van 17mm.
Hoe die daar komt, geen idee. Die is uit het niets in 5 dagen tijd gegroeid!!!
Moet vandaag om 18.15u Pregnyl zetten en a.s. vrijdag om 10.15u de IUI.
Ik vind het moelijk om daar positief om te zijn, heb steeds een stemmetje die zegt dat het vast wéér negatief afloopt... Maarja, dat zien we over 2weken dan wel.
Het bloeden kon de gyn nog altijd niet verklaren, heb in totaal 5dagen helden rood (en veel) bloed verlies gehad.
Vind ik wel moelijk, dat de gyn niet kan vertellen wat het nu precies was, heb ik dus weer...

En jij,
jij mag zeker bijna testen. Wanneer precies?
Voel je al wat, of voel je je ook anders dan anbders?

XX

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 19:08
Nouki

hallo,

Je hebt je Pregnyl ondertussen gezet. Het is afwachten, hé. Ik zou, gelijk jij, ook al niet meer positief zijn maar langs de andere kant is een eitje van 17mm wel heel mooi, hé. Dat zal dan toch wel een super eitje zijn als dat in 5 dagen tijd ineens gegroeid is vanuit het niets. Zo kan je het ook bekijken, hé, de positieve kant ervan zien. Ik zal in ieder geval weer helemaal mee duimen.

Dat bloedverlies is wel heel gek, hé? Waar zou dat nu vandaan komen??? Begrijp je eigen lichaam nog maar eens, hé,pff

Ik voel niets, helemaal niets. Dus ik ga er ook gewoon vanuit dat het niets wordt. De kans was al heel klein, hé.

Ik ben vandaag bij de gyn geweest. Ik moet dus vrijdag testen en is het negatief dan moet ik ineens aan de pil. Dit tot volgende week vrijdag, dan Suprefact en vanaf maandag 08/09 Puregon. Dan is de eerste echo 12/09 en PU waarschijnlijk 22/09. Snel allemaal, hé!

Voila, ik heb weer iets om naar uit te kijken. Een nieuw schema, hormonen verdubbeld dus hopelijk iets meer eitjes. 10 zal ik er nooit halen, zei hij, maar iets meer dan 3 zou wel kunnen.

Ik zal achterover vallen als het vrijdag toch positief is maar ja, je weet natuurlijk nooit. En is het niets dan heb ik toch onmiddelijk weer iets om mijn gedacht op te zetten.

Jij veel succes vrijdag, hé

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 22:25
Nouki

Hey,

Hoe is het gegaan vanmorgen??

Ik heb ondertussen bloed moeten laten trekken, hé. Zoals verwacht was het dus negatief. Allee, ttz, ik ben zelfs vergeten te bellen voor de uitslag vanavond
Maar dat komt ook omdat ik vanmorgen al een testje thuis had gedaan en in de loop van de dag werd ik echt al ongesteld door de Utrogestan bolletjes heen. Dus eigenlijk hoefde ik al niet meer te bellen, hé.
Volgende keer goede keer

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >