< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Kleuters » Vier jaar en geen kaka meer willen doen; hellllpppp!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Kleuters
Vier jaar en geen kaka meer willen doen; hellllpppp!
25/07/2008 @ 23:33
Biba 1

Hallo,

Ik heb een dochtertje van 4 en ze wil sinds een paar dagen geen kaka meer doen. Ze heeft last gehad van constipatie en kreeg een lavement en nu is het helemaal om zeep; ze is zo bang als iets om naar het toilet te gaan en ze moet nochtans zeer dringend. Iemand ideeen; belonen en dergelijke hebben we geprobeerd maar ze wil zelfs n iet op het toilet zitten!

Biba1
Link naar deze reactie
26/07/2008 @ 11:08
Jessy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik denk dat je er best geen groot drama van maakt. Waarschijnlijk heeft ze even een trauma opgelopen. Constipatie geeft krampen maar er komt niks uit en toch drukt het en mss heeft ze daarvoor ook pijnlijke kaka gedaan. Ik bedoel als die massa hard wordt en moet door dat "gaatje" doet dat meer pijn dan dat de kaka soepeler is. Een lavement is dan al helemaal traumatisch natuurlijk maar ja als het nodig is...
Er bestaan zo van die suppo's om het te laten vlotten met Glycerine geloof ik. Zorg dat ze genoeg drinkt, zeker met deze warmte, alles dat goeie stoelgang bevordert, vezels, fruitsoorten die het allemaal wat bevorderen. En laat haar even bekomen. Komt volgens mij vanzelf weer goed hoor. Maar ja 't is even stressen natuurlijk, je bent bang dat ze het weer terug zal krijgen dus wil je haar echt op de wc krijgen, zij voelt jou stress ook enz.... snap je?
Als je er zelf even rustig onder blijft en haar even uitleg geeft komt het wel goed...

Groetjes Jessy

Link naar deze reactie
28/07/2008 @ 10:10
Nathalie

hallo

ons zoontje had constipatie sinds hij op potje moest gaan en hield echt dagen in en klaagde constant van buikpijn ;een maand geleden kwam hij dan ook in het ziekenhuis nog eens te liggen met uitdroging door rotavirus ;daar kreeg hij ook een lavement na 3 dagen want glycerine hielp niet ;hij schreeuwde verzchrikkelijk van de pijn ;ik heb dan gevraagd of ik hem niks mocht geven om wat te laxeren en ze zeiden dat ik bij de apotheek movicol junier mocht gaan halen ;in het begin deed ik elke dag een zakje in fruitsap maar toen moest hij te dikwijls gaan en plat ;nu geef ik om de 2 - 3 dagen een zakje en gaat het al veel beter ;ik merk echt als ik paar dagen geen zakje geef ;ook direct terug klagen van buikpijn en geen stoelgang ;
misschien dat is proberen;belonen en dergelijke hielp hier ook niet

grtjs

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 23:20
Biba 1

Hey,

De situatie is hier nog niet verbetert, integendeel, ze wil nu al 5 dagen niet naar het toilet gaan en sinds vandaag wil ze zelfs niet meer plassen, uit schrik dat de kaka meekomt. Ze krijgt ook een drankje om alles zacht te houden en drinkt veel water en eet veel vezels, maar het is echt een psychologisch probleem, van durven loslaten. Nu ze niet meer wil plassen, gaat het van kwaad naar erger. Daarstraks kreeg ze, wat is denk dat een angstaanval is!Ze huilt en roept dat ze zo graag wil maar zo bang is! Ik ben echt ten einde raad.

Biba1
Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 14:33
Astrid

Online Status Stuur bericht
Wij hadden dit ook toen mijn zoontje net drie was en zindelijk begon te worden. Hij poepte altijd al op het potje en ineens durfde hij niet meer met gevolgd dat het hard word. We zijn toen na vier dagen naar de huisarts geweest. Zijn onderbroekje was steeds vies en hij kon gewoon niet meer eten omdat ie zo vol zat. Heel zielig. De huisarts wilde het toen nog eventjes aankijken en anders inderdaad een clisma. Haar tips:

Veel bewegen
Kiwi's eten (vooral die zwarte pitjes)
Druiven eten
En roosvicee Laxo (dit hielp echt heeeeeel goed)

Roosvicee laxo is gewoon te koop bij de supermarkten of apotheek. In Nederland dan.

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 10:17
lies

Misschien kan je op het bang-zijn werken bvb door te zeggen dat je haar zal goed vasthouden (knuffelen) terwijl ze op wc zit, of er een naam aan geven van: stoute kaka's, gaan we samen eens proberen ze weg te duwen. (bvb zij op een potje, jij op toilet naast elkaar of zo).

Mijn dochter (die uiteraard een stuk jonger is, ben ik me van bewust) maakt ook spelletjes zoals: de WC heeft honger, en gaat mijn kaka's opeten (lijkt vies, maar zo verzint zij het, dus ik laat het maar).

Eigenlijk gewoon ervoor zorgen dat ze minder schrik heeft van kaka, en dat het eventueel ook iets leuks wordt, en niet datgene wat ze associeert met wat het ook is dat haar er zo bang heeft van gemaakt. (dat alleen natuurlijk op voorwaarde dat je zeker bant dat het zal lukken om kaka te doen, en dat ze niet opnieuw er pijn door heeft ...

Vermoedelijke bevalling op 06/12/2008.
Al 45 weken zwanger (112.55% ver), nog 5 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]