< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » zwanger na miskraam, ervaring en lotgeno

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Soms gaat het mis...
zwanger na miskraam, ervaring en lotgeno
14/07/2008 @ 14:40
Inneke

Online Status Bekijk profiel
Hei,

Bieke, dat is niet niks allemaal! Voel je zo iest van tevoren aankomen en wilt dit nu zeggen dat het mogelijk is dat je dit nog een aantal keren in je leven gaat meemaken? Ik kan me voorstellen dat het allemaal niet zo simpel is met 3 kleine kindjes. Ik ga je een PB'tje sturen want ik ben wel geïnteresseerd in je blog.

Wij hebben er inderdaad een tijdje aan gedacht om nog een keertje zwanger te worden maar waarschijnlijk gaat het er niet van komen. We zullen nog wel een aantal keren de drang voor een derde kindje voelen maar zo lang geen van ons 2 echt aandringt gaat het er denkelijk niet van komen. We hebben vorige week al onze babydingen verkocht op een rommelmarkt. We hebben wel nog een in zeer goede staat verkerend relaxje gehouden als 'symbool voor onze vruchtbaarheid'. Om toch nog niet definitief een punt te zetten achter onze kinderwens.

Het verlof is hier al goed aan de gang. We hebben al heel wat klusjes in huis gedaan en we zijn al een aantal dagen naar de Ardennen geweest. Vrienden van ons hebben daar een chalet. We hebben alleen onze Manu meegenomen want ons Laure mocht gaan logeren bij de oma en bij de tante. Het was wel leuk om eens alle aandacht aan onze Manu te geven. Hij heeft er ook enorm van genoten. Die vrienden van ons hebben ook een zoontje dat maar 7 weken ouder is dan onze Manu dus hij heeft goed kunnen spelen. Hij worstelt nog steeds met het kaka doen. Vaak 2 à 3 dagen niet om dan heel pijnlijk te moeten gaan. In die dagen wil hij dan ook niet op het potje gaan zitten (de kaka zou er eens uit moeten komen). Ik geef hem nu als ontbijt bruine boterhammen met speculaas en appelsiensap. Als het binnen een week niet beter gaat ga ik toch eens met hem naar de kinderarts voor raad. Ik wil niet dat hij angst krijgt om kaka te doen. Vandaag was ik echter wel heel trots want hij vroeg voor het eerst zelf om pipi te doen op de wc.

Marieken, hoe gaat het? Niet te veel verbouwingsstress? Gelukkig is het nu zo warm niet meer hé?!

Groetjes,

Rinne

Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 14:02
Mickey Muis

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey Bieke, welkom terug zeg. Wat moet dat raar zijn zo ineens een heel stuk recent verleden kwijt zijn...En ken je je kindjes dan nog?

Rinne, als ik dat zo lees ben ik blij dat de stoelgang van Kiara nu vanzelf komt...Nog altijd wel keutels en soms grote pakken, maar het gaat zonder bloeden en zonder pijn en dat is al veel waard. En Emma heeft sinds haar geboorte nog geen ene keer vaste stoelgang gemaakt. Ze wil ook helemaal niet van de pampers af, maar gelukkig vond de kleuterjuf van volgend jaar dat geen probleem, volgens haar leert ze dat sneller op school omdat ze daar met de groep mee wil doen.
Emma is ook een echte jongensgek zeg. Ze geeft alle mannen en jongetjes kussen op de mond en meer dan eentje ook!
En het vriendje van Kiara die twee maand ouder is dan Kiara, is nu het vriendje van Emma, die dus bijna twee jaar jonger is! Ze palmt alle mannen direct in en dan kent ze haar zus ook niet meer en zijn haar vriendjes van belang.

De 28e is de volgende echo, ben eens benieuwd of we nu gaan weten wat het zal worden. We gokken weer op een meisje. Het schijnt ook dat de hartslag van meisjes sneller is, maar ik weet niet of dat juist is. Meisjes zouden tussen 150 en 160 zitten en jongens onder 150. Maar dan weet ik nog niks, want de hartslag was eerst rond 140 en daarna boven 150...

veel liefs

Marieken

Vermoedelijke bevalling op 07/12/2008.
Al 44 weken en 6 dagen zwanger (112.19% ver), nog 4 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 15:28
Inneke

Hei,

Marieken, die hartslag zegt niet zo veel hoor, want zowel ons Laure als onze Manu hadden een snelle hartslag (gemiddeld hoger dan 150). Nog een paar dagen ... Spannend. Je bent alweer halverwege zeg! Tgaat snel.

Onze Manu is nu zakjes met een laxerend middel in zijn melk aan het nemen. Zijn darmpjes zaten vol dikke, harde klompen . Ondertussen is het er allemaal uitgekomen . Nu was hij toch net bij mijn zus gaan logeren dus die heeft er van geweten . Hij gaat nu weer makkelijker op het potje maar hij vraagt er nog steeds niet zelf om. Het streefdoel is november want dan gaat hij naar school. Al geloof ik niet dat ze er op zijn school moeilijk over doen. Hij gaat ook eerst naar het zomerklasje hé, dus er zullen daar nog wel meer kindjes niet droog zijn. Och ja, het is nog 3 maanden natuurlijk. We zien wel ... De dokter vertelde dat je als streefleeftijd 3 jaar moet nemen (en 6 jaar voor 's nachts).
De dokter hoorde ook een hartruisje. Na zijn geboorte hebben ze dat bij kind en gezin ook al gehoord maar na een paar maanden hoorden ze niets meer. Het is er dus nog wel degelijk. Ik moet daar de volgende maanden eens mee naar het ziekenhuis voor een echo. Nu heeft de Flip dat ook heel zijn jeugd gehad (nu is het verdwenen) dus ik maak me maar niet te veel zorgen.

Groetjes,

Rinne

Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 14:08
Mickey Muis

Hey Rinne, maak je maar geen zorgen. Ons Kiara haar hart sloeg veel te snel toen ze een week oud was en dan hebben ze ons ook bang gemaakt met allerlei verhalen over gaten en ruis, maar uiteindelijk bleek er niks aan de hand. Ze hebben toen een hartfilmpje gemaakt en een echo van haar hartje en alles was prima. Misschien kan je dat voor je gemoedsrust ook eens laten doen?

Ik blijf hier maar dingen verzinnen die moeten veranderen en nu met de solden koop ik dan het behang en de tapijten enzo...Steve vond het grappig, want volgens hem heb ik altijd nestdrang als ik vijf maand zwanger ben

Voorlopig kan ik niet veel doen, want ze komen de werken aan het raam pas uitvoeren in september of oktober en aan de kamer boven in oktober of november, dus behangen en tapijt leggen kan pas als dat allemaal voorbij is!
Dan heb ik zin om aan de trap te beginnen, nieuwe traplopers leggen en schilderen, maar dat vind ik dan ook weer zonde omdat die werkmannen daar nog over moeten en dan kan ik het beter nadien doen.

Moest ik nu weten of het een jongen of meisje is, dan kon ik kleertjes wassen en in de kast leggen en dan wist ik al wat doen, maar voorlopig dus niet. Hopelijk zien ze maandag iets, want anders ga ik er echt op aandringen dat ze wat beter haar best doet om het te zien, misschien als ik een eindje loop of wat spring dat het kindje dan draait.
Maar eigenlijk ben ik overtuigd dat het weer een meisje is. Zo erg dat ik zelfs zou schrikken als ze wat ziet hangen!

Veel liefs en tot de volgende zitting!

Marieken

Link naar deze reactie
28/07/2008 @ 09:37
Inneke

Hei Marieken,

vandaag je echo zeker! Laat iets weten hé?

Groetjes,

Rinne

Link naar deze reactie
28/07/2008 @ 13:20
Mickey Muis

Hey Rinne,

Deze keer was het duidelijk en zoals verwacht lopen hier binnenkort vier vrouwen rond!
Ik was wel al vijf kilo bij en daar maak ik me wel zorgen om...

veel liefs

Marieken

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 08:45
Inneke

Hei Marieken,

3 dochters! Super! Dat gaat daar nogal wat worden voor Steve ! Verder alles in orde? En 5 kg valt toch nog mee!? Ik was op op zoveel weken nog meer bijgekomen hoor. Maar ja, ik kwam dan ook telkens 20 kg bij . Gelukkig dat het er steeds weer vrij gemakkelijk af ging.

Vrijdag vertrekken we eindelijk op reis. Gisteren nog wat laatste inkopen gaan doen (tentmat, campeerstoelen, party-tent, ...) en morgen alles inpakken. Hier is het anders ook nog goed met dat superweer!

Groetjes,

Rinne

[Laatst gewijzigd door Inneke - 30/07/2008 @ 08:48] - Link naar deze reactie
31/07/2008 @ 14:21
Mickey Muis

Goede reis morgen!

Die vijf kilo vond ik eigenlijk niet erg, maar de gyn zei direct dat dat genoeg was en als ik dan vraag hoe dat kan komen omdat ik weinig eet en meestal nog vegetarisch en supergezond, dan zegt ze dat ik dat beter weet dan zij waarom ik vijf kilo bijkom.

Emma is dinsdag voor het eerst genaaid, eigenlijk 'geniet', want tegenwoordig doen ze dat met een nietjesmachine. In haar achterhoofd. Dinsdag mag het nietje eruit!

De kleine in de buik is superactief geworden en zeker als ik zo aan de pc zit en de kinderen maken veel lawaai, dan krijg ik nogal wat stampen. Voorlopig ligt ze in stuit...iemand ervaring met wat ze doen als dat zo blijft?

veel liefs

Marieken

Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 23:28
Joyce

hallo marieken
ik was wat aan het rondsurfen toen ik op dit forum terechtkwam en je vraag las over een stuitligging.
Ik ben zelf op 28 april mama geworden van een zoontje, Lars, en hij heeft de hele zwangerschap lang in stuit gelegen. De gyn wilde hem nog manueel draaien maar omdat ik op 7 maanden al 1,5 cm ontsluiting had, ging dat niet meer. Uiteindelijk is hij geboren met een keizersnede.
hopelijk komt het bij jou niet zover, maar tot op het laatste moment kunnen ze draaien hoor.
groetjes
joyce
Link naar deze reactie
17/08/2008 @ 19:26
Inneke

Hei,

Marieken, ik heb gehoord dat je je bij een stuit pas zorgen moet maken tegen 32 weken. Er is dus nog veel tijd voor het kindje om te draaien. Als het zo blijft liggen (maar de kans is toch vrij klein hoor) dan doen ze meestal wel een keizersnede. Hopelijk ligt ze volgende keer wel al goed! Joyce, in het geval dat je hier nog wilt schrijven, welkom! Ik ben 2 keer met een keizersnede bevallen wegens een te smal bekken.

Wij zijn net terug van Frankrijk. Het was zalig! De kindjes hebben een reuzetijd gehad. Ze hebben heel veel gespeeld aan het zwembad. Onze Manu is op reis ook 'droog' geworden. Geen pampertjes meer nodig, dus. Allez ja, zijn kaka gaat soms nog wat moeilijk en dan durft hij ook niet te plassen. Deze nacht is hij zelfs ook droog geweest (maar dat zal wel een 'lucky shot' zijn geweest). We zijn nu ook wel blij dat we terug zijn hoor want met 2 zo'n drukke kindjes is het soms wel vermoeiend op een camping. Vooral gisteren tijdens het inpakken waren ze héél lastig. Typisch, natuurlijk.

Groetjes,

Rinne

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 21:09
Joyce

Hallo
Hoi iedereen

Bedankt voor je welkom Rinne. Ik zal mezelf even voorstellen, ik heb al wat over jullie gelezen in vorige reacties en het lijkt me wel leuk om een beetje contact met jullie te houden. ik ben namelijk nog een redelijk 'verse' mama, en wat ervaringen uitwisselen met mama's die er al wat meer van weten is altijd leuk he...

Ik ben 28 jaar oud, ben mama van Lars sinds 28 april van dit jaar en ik begin 1 september terug te werken als leerkracht in het middelbaar onderwijs. (snif snif) Ik woon in Deurne, dat ligt bij Antwerpen.

Lars is een stevig bazeke van ondertussen al een goede 8 kilo en 65 centimeter groot. Hij krijgt nog steeds volledige borstvoeding en dat wil ik zo houden tot zijn 6 maanden, ik ga rond ongeveer 5 maanden starten met patatjes. Dat wordt wel kolven op school, dat gaat iets minder leuk zijn maarja... alles voor da venteke he!

Marieken, is je meisje al gedraaid?

Groetjes

Joyce
Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 09:39
Inneke

Hei,

Joyce, Lars is al een echte brok hé zeg! Goed dat je probeert om zo lang borstvoeding te blijven geven! Zeker als je werkt is dat niet evident. Ik heb 2 keer een maand of 3 à 4 borstvoeding gegeven. Dat ging telkens heel goed.
Ik zal mij ook even kort voorstellen: ik ben Rinne, 30 jaar en ik geef ook les (3e tot 6e middelbaar). Ik woon in Gent maar ben oorspronkelijk ook van Antwerpen (Wilrijk).

Marieken, alles goed? Voel je al of ze gedraaid is (stampjes van boven)? Emma gaat binnenkort met haar zus mee naar school zeker?

Allez, ik ga maar eens beginnen met werken voor school. Heb nog zo goed als niks gedaan dit verlof.

Groetjes,

Rinne

[Laatst gewijzigd door Inneke - 21/08/2008 @ 09:41] - Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 21:16
Joyce

hoi

Onze lars is inderdaad een serieus brokje, volgens K&G heb ik een soort van plattekaas ipv melk ;-)

vraagje, welke producten gebruiken jullie om je kindjes te wassen? lars heeft droge plekken op zijn buik die ik niet wegkrijg. ondertussen steek ik m nog maar één keer per week in bad, en smeer ik m dagelijks minstens 1 maal in met weleda bodylotion met calendula, maar het betert niet. ben al aant twijfelen of t geen excema of allergie is, zit beetje in de familie van mijn man. ga maandag maar afspraak bij kinderarts maken denk ik, weet ik het ineens zeker. misschien dat hij allergisch is aan iets wat ik eet...

alee, ga nog wat werken voor school, ook ik heb nog niet veel gedaan Rinne, maarja, weet nog niet eens welke vakken ik allemaal ga moeten geven dus dan ist moeilijk voorbereiden he.

groetjes
Joyce
Link naar deze reactie
25/08/2008 @ 19:06
Mickey Muis

Hey meisjes,

Welkom Joyce!

Rinne, neen, ik weet niet of ze gedraaid is, maar 1 september wordt een spannende dag, want Emma gaat voor het eerst mee naar school met Kiara en we moeten daarna naar de gyn en eindelijk eens rustig zonder kindjes...
Gisteren een feestje voor Steve zijn 31e verjaardag (hij is twee jaar jonger dan ik) en ik heb per ongeluk kaas gegeten die van rauwe melk was en een tomaat die slecht gewassen was, dus ik ga de gyn daar wel naar vragen in verband met lysteriose. Gelukkig nam ik juist antibiotica voor een blaasontsteking en zou het geen kwaad kunnen, want dat is dezelfde antibiotica als je zou moeten nemen tegen lysteriose.

Joyce, ik ben wel een geval apart, want mijn man zijn mama heeft kanker gehad en de mijne is eraan gestorven en daarvan heb ik veel geleerd over huidverzorging en de invloeden die dat op je lichaam kan hebben. Er zijn bepaalde stoffen die absoluut niet in je producten mogen zitten en dat zijn paraben (methylparaben, propylparaben, alles waar paraben mee gemoeid zijn), ftalaten/phtalaten en parfum. Dat is allemaal erg schadelijk voor je huid, vooral dan voor de huid van babietjes omdat die nog in volle ontwikkeling zijn. Daarnaast zijn sommige van deze dingen ook gewoon kankerverwekkend. In je deo mag bijvoorbeeld geen aluminiumverbinding zitten. Dat heeft de oncoloog ons verteld toen we met hem praatten over de oorzaken van de borstkanker van de moeder van mijn man. De knobbels zitten vaak onder de oksel of op het bovenste van de borst omdat daar vaak deo opkomt met gevaarlijke stoffen in. Sindsdien zijn wij op zoek gegaan naar dingen waar geen rommel inzit en wat dacht je: in de bekende merken zit veel rommel. Zwitsal en Johnson&Johnson en Nivea, allemaal rommel. Maar wat jij gebruikt is goed: Weleda, Dr Hauschka, Kneiff, allemaal goed. Zelf gaan wij tegenwoordig om de twee weken in Nederland shoppen en dan stoppen we in Etos voor onze verzorging. Daar hebben ze een nature care merk voor pampers en badschuim en dat kost minder dan een fles zwitsal ofzo (en ook veel minder dan Weleda) maar dat is echt heel goed. Er zit wel een parfum in voor de lekkere geur, maar dat is geen schadelijk. Goed voor milieu en mens. Ben er zelf heel gek op, ruikt superlekker!
Een vriendin van mij heeft in Diest nu ook een winkel opengedaan met natuurlijke verzorgingsproducten en ik heb daar een fles gekocht die heel goed is, maar natuurlijk wel meer in de prijsklasse van Weleda zit. Het is een fles met een pompje van 500ml en het heet Natessance Bébé Gel lavant cheveux et corps, heeft ook een bio-label. Ik moet zeggen, dat ruikt helemaal niet naar parfum, maar het ruikt zo ontzettend fris, ik zou niet meer zonder kunnen en het is ook echt goed. De kindjes hier worden daar altijd mee gewassen, haar en huid en ook onzelf wassen we er vaak mee. Het was wel 13 euro voor die fles, maar dat is 500ml dus komt wel overeen met een fles Weleda van 250ml die ook algauw 7 euro kost.
Trouwens met babydoekjes moet je ook goed uitkijken want hier verkopen ze niks waar geen rommel inzit die de huid irriteert, zelfs niet de sensitive producten. Wij gebruiken nu ook die doekjes van bij Etos, dat is geen 3 euro voor een pakje, maar wel heel goed voor de huid. Veel problemen die we vroeger met onze kindjes hadden kwamen van de verkeerde verzorgingsproducten. Als deze geboren is zal ik weten wat ik gebruik.
Toen wij dat allemaal pas wisten, gingen we onze kast eens bekijken in de badkamer en hebben we bijna alles mogen wegsmijten. Als er gezonder op de markt is en de prijs is niet veel slechter, waarom zou je dan een risico lopen is ons idee.
Of het bij je kleintje een allergie is, dat vraag je anders eens bij kind en gezin. Ik denk niet dat het iets is om je zorgen over te maken, mijn kindjes hebben ook soms wel eens plekken gehad die heel droog waren, dat is altijd overgegaan. Maar je vraagt het best aan iemand die het eens kan bekijken en ervoor gestudeerd heeft.
Maar eens testen met een ander product in het badje kan ook...ik herinner me dat ik bij Emma ook die problemen had over heel haar lijfje en dat ik toen iets speciaal in haar badje moest gebruiken en dan was het voorbij. Maar deze keer zou ik wel niet zomaar gebruiken wat ze aanraden zonder eerst de ingrediënten te bekijken want ze hebben een andere specialiteit dan een oncoloog en het werkt gewoon zo dat ze zich dan geen zorgen maken over zo'n dingen.

Allez dat was genoeg voor dit keer

veel liefs

Marieken

Link naar deze reactie
28/08/2008 @ 15:03
Joyce

hey marieken

bedankt voor je reactie.

Ik ben gisteren toch naar de kinderarts geweest omdat de droge plekken op zijn buikje de laatste dagen sterk aan het uitbreiden waren, en er echt 'op' kwamen te liggen, vandaar dat ik toch vermoedde dat het excema is. en jawel hoor, juiste diagnose. Lars zelf testen gaat nog lang niet, gaat pas goed resultaat geven vanaf dat hij een jaar oud is minimum dus nu moet ik ons waspoeder veranderen (le chat marseillezeep), nog maar één keer per week in bad, en véél zalf smeren van Eucerin. ook die badolie ga ik gebruiken. daarnaast moet ik zelf stoppen met alle zuivelproducten te eten voor minstens een maand, (hij krijgt nog volledige BV) en dan zien of dat iets uithaalt. Het enige lastige is dat ik al bijzonder veel melk op voorhand had afgekolfd (14 liter!) zodat ik een serieuze voorraad heb omdat ik maandag terug begin te werken en daar zit natuurlijk nog wel zuivel in. maarja, weggooien gaat niet, dan heb ik niet genoeg reserve en dat zou ik ook erg zonde vinden! maar hij drinkt nog minstens 3 keer per dag bij mij omdat ik maar 20 uur op school moet zijn, dus hopelijk vermindert de excema zo al wat omdat de helft van zijn voedingen al zuivelvrij zijn. Hopelijk groeit het eruit omdat hij het nu heeft nu hij nog zo klein is, mijn man en ik hebben geen een van de twee een gevoelige huid of exceem dus...

Verder zit mijn vakantie erop, gisteren voor de eerste keer een hele dag naar school, van half 9 tot 4, was dat even wennen. Lars gaat niet naar een crèche maar naar mijn moeder. zij woont achter de hoek en zowel zij als mijn papa zijn al gepensioneerd en hebben zelf aangeboden om m bij te houden. Daarom dacht ik dat ik het niet lastig zou hebben om m achter te laten voor de eerste keer een hele dag, maar dat was mis gedacht. Ik heb me echt moeten verbijten om niet in huilen uit te barsten, en niet omdat ik hem bij mijn ouders moest achterlaten maar omdat hij niet bij mij zou zijn. Lars zelf voelde dan ook nog eens aan dat er iets 'mis' was want zo vrolijk als hij was met het opstaan, zo zielig huilde hij toen ik vertrok... pijnlijk. gelukkig was hij na een kwartiertje gekalmeerd en was hij terug de vrolijke man van altijd.

ik kan mij niet voorstellen hoe moeders die als zelfstandige werken het voor elkaar krijgen om hun kind na 6 weken bij een crèche af te geven, ik zou tranen met tuiten huilen!

hoe is het met jullie? hebben de kindjes zin om terug met de school te beginnen? Ben jij al terug begonnen Rinne? En je spruit marieken, is ze al gedraaid of ist een koppigaardje?

allee, ga nog wat voor school werken.

grtjs

Joyce
Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 20:29
Inneke

Hei,

hoe was de eerste schooldag voor iedereen? Is het wat meegevallen allemaal?
Marieken, hoe heeft Emma het gesteld? En hoe was het bij de gyn? Is ze al gedraaid ondertussen?
Joyce, hoe was jou eerste dag? Welke vakken moet je geven?

Hier ging alles vlot. Ons Laure wou niet liever dan terug naar school gaan. Onze Manu is nu ook aan het zagen om mee te mogen. Hij plast heel goed op het potje. Deze nacht weende hij zelfs om pipi te mogen doen en deze ochtend was hij droog. Alleen grote boodschap doet hij niet op het potje of op de wc en die belandt dus heel vaak in zijn onderbroek .

Bij mij op school alles goed. Ik heb weer heel kleine klasjes (van 2 tot 15 leerlingen) dus dat gaat wel vlot gaan, normaal gezien. Alleen zoveel vakken hé (met héél véél voorbereidingswerk tot gevolg)! Twas in ieder geval of het nooit verlof was geweest. Je bent dat toch weer heel snel gewoon.

Groetjes,

Rinne

Link naar deze reactie
03/09/2008 @ 20:42
Mickey Muis

Hey meisjes

Bij de gyn was alles goed, maar ze zit nog altijd lekker rechtop in mijn buikje en ik weet haast zeker dat ze niet zinnens is nog te draaien.

Het kleintje is wel weer een maand voor op groei en omdat de eerste al bijna 4kg woog en de tweede bijna 4,5, moest ik een test doen voor zwangerschapsdiabetes, een suikerdrankje drinken en een uur later bloed trekken. Op het labo vonden ze het al raar dat ik het niet nuchter moest doen, maar in hun map stond dan ook dat het niet nuchter moest, dus drankje binnen en kindjes op school afhalen. Dan na een uurtje bloedafname.
Thuis direct telefoon van de gyn dat ik de dag erna een uitgebreidde test moest doen, nuchter, met vier bloedafnames met tussenpozen van een uur, omdat mijn glucosepeil niet voldoende gezakt was na een uur. Dus ik bel naar het labo of ik mijn schildklierpilletje mag nemen, dat mag, ik ga naar daar, laat bloed nemen, drink een dubbele dosis van dat vieze suikerdrankje (400ML) en ik voel meteen dat het beter verteert dan de eerste keer. Dan dus nog drie bloedafnames en vandaag het resultaat: ik ben een medisch vraagstuk want de eerste dag had ik met half zoveel suikerdrank een hoger glucosepeil na een uur dan de tweede dag met dubbel zoveel suikerdrank. Ze geloofde me zelfs niet dat ik de eerste dag tussen de inname van de drank en de bloedafname een uur later echt geen half ijssalon was gaan leegroven!
Nochthans hadden wij tussen het verlaten van het ziekenhuis en het terugkomen voor de bloedprik echt maar twintig minuutjes tijd over om snel de kindjes van school te halen!
Maar ik moet dan toch maar opletten met mijn suiker zei ze...ik heb hoe langer hoe minder vertrouwen in wat dokters allemaal denken te weten!

De eerste schooldag is goed geweest voor beide kindjes. Emma weent wel telkens er andere kindjes beginnen en ook als ze Kiara of ons een paar uurtjes niet gezien heeft en ze ziet ons dan terug. Maar ik heb er alle vetrouwen in dat dat volgende week allemaal anders zal zijn. Ik ben ook niet zo gevoelig aan die traantjes, ik heb nooit zelf de neiging een traan weg te pinken. Dat heb ik bijvoorbeeld veel erger als ze een dansje doen op een schoolfeest ofzo.

Veel succes nog in jullie klassen!

Wanneer mag Manu naar school?

Veel liefs

Marieken

[Laatst gewijzigd door Mickey Muis - 03/09/2008 @ 20:44] - Link naar deze reactie
13/09/2008 @ 20:30
Inneke

Hei,

tis weeral een tijdje geleden maar het is vrij druk geweest. Ik ben goed gestart op school. De full-time valt beter mee dan verwacht. Ik heb een goede lessenrooster (dinsdagnamiddag en vrijdagvoormiddag vrij) dus ik kan op die momenten al veel voorbereiden. De weekends kan ik dus betrekkelijk rustig houden.

Onze Manu mag na de herfstvakantie naar school. Hij ziet het nu al enorm zitten. Hopelijk blijft dat zo op zijn eerste schooldagen. Ik ben ook nooit gevoelig geweest voor traantjes bij het afzetten. Ik krijg er ook zelfs geen krop van in mijn keel. Ik weet dat het maar een ritueel is en dat ze een halve minuut nadat ik de deur uit ben al aan het spelen zijn. Vrij snel en kordaat (na een goeie knuffel natuurlijk) afscheid nemen is de boodschap. Hoe gaat het ondertussen met Emma op school?

Allez, je prutske zit dus nog altijd gedraaid. Er is nochtans nog tijd om te draaien. Gaat de gyn dat proberen zelf te doen als ze op het eind nog niet goed ligt?

Groetjes,

Rinne

Link naar deze reactie
16/09/2008 @ 14:25
Mickey Muis

Hoi Rinne,

Ben eens benieuwd hoe het gaat zijn voor Manu.
Fijn dat het op je werk zo goed gaat. Je hebt ook echt wel goede uren, dat is niet voor iedereen weggelegd!

Met Emma is het eigenlijk nog hetzelfde, maandag een beetje zeuren en tegen vrijdag zit ze al van de avond tevoren te zeuren dat ze niet naar school wil. Maar ze gaat het toch moeten leren vrees ik. Ik hoor van Kiara ook dat Emma nooit met haar wil spelen en ze zou op een bankje zitten met jongetjes, allez ik probeer er mij iets bij voor te stellen maar ik zou toch heel graag een vlieg zijn!
Kiara ging vorig jaar echt niet graag, maar dit jaar springt ze uit haar bed! Ik denk dat er een paar dingen anders zijn die het voor haar leuker maken. Ten eerste zit ze nu in de klas met haar vriendinnetjes, vooral dan Amelie is belangrijk. Ze hebben de twee grootste pestkoppen van de klas ook in een andere klas gestoken, ze halen die klassen daar elk jaar door elkaar tot het lager. En ten tweede is ze echt gek op haar invaljuf. Ze babbelt er echt honderduit over! Het is een mooie en een leuke en ze heeft mooie kleren. Het is een vooral een heel jonge, juist van school en blijkbaar vindt ze dat tof. Maar ik heb ook al gehoord dat de juf die terugkomt na de kerstvakantie een echte b*tch zou zijn die altijd roept en de kindjes voor het minste straft en op de gang zet, dus ik hou mijn hart al vast.

Ik heb geen idee hoe de gyn het wil doen. Ik ben eigenlijk geen voorstander van handmatig draaien, ik vind dat onnatuurlijk en het eindigt vaak in een spoedkeizersnee, dus ik heb liever een rustige keizersnee zonder stress en ook maar plaatselijk verdoofd. Ik zou echt niet dat moment willen missen waarop ze de klein uit mijn buik halen. Ik zou dat echt vreselijk vinden en ik kan goed begrijpen dat veel moeders bindingsproblemen hebben met kinderen die zo ter wereld komen. Ik zou ook ergens dat gevoel hebben van "komt dat kindje echt wel uit mijn buik?" als ik het niet zelf zou zien. Als je dan achteraf wakker wordt en ze leggen een baby op je buik die je nog nooit gezien hebt...maar moest Steve dat dan mogen opnemen de geboorte en ik kon dat achteraf zien, dan denk ik wel dat het vreemd gevoel over zou zijn.
Maar ik denk dus dat ik zoiezo zal weigeren dat ze ze proberen te draaien. De gyn zegt dan ook nog eens dat ze tot de laatste dag kan draaien omdat het mijn derde is en de baarmoeder groot genoeg is, dus ik weet echt niet wat ik moet denken. Als we met haar over keizersnedes willen praten, dan zegt ze dat ze daar wel meer over zegt als het van toepassing is...

Ik zal nu maar eens afsluiten voor het een novelle wordt!

veel liefs

Marieken

Link naar deze reactie
16/09/2008 @ 17:55
Joyce

hoi

al even geleden, maar tis superdruk op school. drie nieuwe vakken bovenop een nieuwe gip in het zevende jaar..

dat maakt dat ik dactylo geef in 2,3,4,5 en 6, marketing en verkoop-vertegenwoordiging in 7, stagebegeleiding en Gip in 7, verkoop in 5 en 6, en toegepaste economie in 5sv..

tja, ik weet me dus bezig te houden. daarbij komt dat ik op een concentratieschool sta waar alle leerkrachten hun mannetje moeten staan! ik heb er gelukkig geen problemen mee, maar één van de vervangsters is er al mee gestopt nadat ze stoelen naar haar hoofd gesmeten had gekregen. tis een roeping he ;-)

de excema van lars is al veel beter, hopelijk blijft het zo. hij blijft ook zo hard groeien, 9 kilo weegt ie al. gelukkig moet ik met de voorlopige lessenrooster niet te veel afkolven op school, hopelijk blijft dat in oktober ook zo.

met jullie alles ok?

grtjs
joyce
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >