volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
volgende pagina >
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 28/07/2008 @ 09:37 Inneke ![]() | Hei Marieken, vandaag je echo zeker! Laat iets weten hé? Groetjes, Rinne |
| 07/08/2008 @ 23:28 Joyce | hallo marieken ik was wat aan het rondsurfen toen ik op dit forum terechtkwam en je vraag las over een stuitligging. Ik ben zelf op 28 april mama geworden van een zoontje, Lars, en hij heeft de hele zwangerschap lang in stuit gelegen. De gyn wilde hem nog manueel draaien maar omdat ik op 7 maanden al 1,5 cm ontsluiting had, ging dat niet meer. Uiteindelijk is hij geboren met een keizersnede. hopelijk komt het bij jou niet zover, maar tot op het laatste moment kunnen ze draaien hoor. groetjes joyce |
| 20/08/2008 @ 21:09 Joyce | Hallo Hoi iedereen Bedankt voor je welkom Rinne. Ik zal mezelf even voorstellen, ik heb al wat over jullie gelezen in vorige reacties en het lijkt me wel leuk om een beetje contact met jullie te houden. ik ben namelijk nog een redelijk 'verse' mama, en wat ervaringen uitwisselen met mama's die er al wat meer van weten is altijd leuk he... Ik ben 28 jaar oud, ben mama van Lars sinds 28 april van dit jaar en ik begin 1 september terug te werken als leerkracht in het middelbaar onderwijs. (snif snif) Ik woon in Deurne, dat ligt bij Antwerpen. Lars is een stevig bazeke van ondertussen al een goede 8 kilo en 65 centimeter groot. Hij krijgt nog steeds volledige borstvoeding en dat wil ik zo houden tot zijn 6 maanden, ik ga rond ongeveer 5 maanden starten met patatjes. Dat wordt wel kolven op school, dat gaat iets minder leuk zijn maarja... alles voor da venteke he! Marieken, is je meisje al gedraaid? Groetjes Joyce |
| 22/08/2008 @ 21:16 Joyce | hoi Onze lars is inderdaad een serieus brokje, volgens K&G heb ik een soort van plattekaas ipv melk ;-) vraagje, welke producten gebruiken jullie om je kindjes te wassen? lars heeft droge plekken op zijn buik die ik niet wegkrijg. ondertussen steek ik m nog maar één keer per week in bad, en smeer ik m dagelijks minstens 1 maal in met weleda bodylotion met calendula, maar het betert niet. ben al aant twijfelen of t geen excema of allergie is, zit beetje in de familie van mijn man. ga maandag maar afspraak bij kinderarts maken denk ik, weet ik het ineens zeker. misschien dat hij allergisch is aan iets wat ik eet... alee, ga nog wat werken voor school, ook ik heb nog niet veel gedaan Rinne, maarja, weet nog niet eens welke vakken ik allemaal ga moeten geven dus dan ist moeilijk voorbereiden he. groetjes Joyce |
| 28/08/2008 @ 15:03 Joyce | hey marieken bedankt voor je reactie. Ik ben gisteren toch naar de kinderarts geweest omdat de droge plekken op zijn buikje de laatste dagen sterk aan het uitbreiden waren, en er echt 'op' kwamen te liggen, vandaar dat ik toch vermoedde dat het excema is. en jawel hoor, juiste diagnose. Lars zelf testen gaat nog lang niet, gaat pas goed resultaat geven vanaf dat hij een jaar oud is minimum dus nu moet ik ons waspoeder veranderen (le chat marseillezeep), nog maar één keer per week in bad, en véél zalf smeren van Eucerin. ook die badolie ga ik gebruiken. daarnaast moet ik zelf stoppen met alle zuivelproducten te eten voor minstens een maand, (hij krijgt nog volledige BV) en dan zien of dat iets uithaalt. Het enige lastige is dat ik al bijzonder veel melk op voorhand had afgekolfd (14 liter!) zodat ik een serieuze voorraad heb omdat ik maandag terug begin te werken en daar zit natuurlijk nog wel zuivel in. maarja, weggooien gaat niet, dan heb ik niet genoeg reserve en dat zou ik ook erg zonde vinden! maar hij drinkt nog minstens 3 keer per dag bij mij omdat ik maar 20 uur op school moet zijn, dus hopelijk vermindert de excema zo al wat omdat de helft van zijn voedingen al zuivelvrij zijn. Hopelijk groeit het eruit omdat hij het nu heeft nu hij nog zo klein is, mijn man en ik hebben geen een van de twee een gevoelige huid of exceem dus... Verder zit mijn vakantie erop, gisteren voor de eerste keer een hele dag naar school, van half 9 tot 4, was dat even wennen. Lars gaat niet naar een crèche maar naar mijn moeder. zij woont achter de hoek en zowel zij als mijn papa zijn al gepensioneerd en hebben zelf aangeboden om m bij te houden. Daarom dacht ik dat ik het niet lastig zou hebben om m achter te laten voor de eerste keer een hele dag, maar dat was mis gedacht. Ik heb me echt moeten verbijten om niet in huilen uit te barsten, en niet omdat ik hem bij mijn ouders moest achterlaten maar omdat hij niet bij mij zou zijn. Lars zelf voelde dan ook nog eens aan dat er iets 'mis' was want zo vrolijk als hij was met het opstaan, zo zielig huilde hij toen ik vertrok... pijnlijk. gelukkig was hij na een kwartiertje gekalmeerd en was hij terug de vrolijke man van altijd. ik kan mij niet voorstellen hoe moeders die als zelfstandige werken het voor elkaar krijgen om hun kind na 6 weken bij een crèche af te geven, ik zou tranen met tuiten huilen! hoe is het met jullie? hebben de kindjes zin om terug met de school te beginnen? Ben jij al terug begonnen Rinne? En je spruit marieken, is ze al gedraaid of ist een koppigaardje? allee, ga nog wat voor school werken. grtjs Joyce |
| 16/09/2008 @ 17:55 Joyce | hoi al even geleden, maar tis superdruk op school. drie nieuwe vakken bovenop een nieuwe gip in het zevende jaar.. dat maakt dat ik dactylo geef in 2,3,4,5 en 6, marketing en verkoop-vertegenwoordiging in 7, stagebegeleiding en Gip in 7, verkoop in 5 en 6, en toegepaste economie in 5sv.. tja, ik weet me dus bezig te houden. daarbij komt dat ik op een concentratieschool sta waar alle leerkrachten hun mannetje moeten staan! ik heb er gelukkig geen problemen mee, maar één van de vervangsters is er al mee gestopt nadat ze stoelen naar haar hoofd gesmeten had gekregen. tis een roeping he ;-) de excema van lars is al veel beter, hopelijk blijft het zo. hij blijft ook zo hard groeien, 9 kilo weegt ie al. gelukkig moet ik met de voorlopige lessenrooster niet te veel afkolven op school, hopelijk blijft dat in oktober ook zo. met jullie alles ok? grtjs joyce |
volgende pagina >

zwanger na miskraam, ervaring en lotgeno

. Ondertussen is het er allemaal uitgekomen
. Nu was hij toch net bij mijn zus gaan logeren dus die heeft er van geweten
. Hij gaat nu weer makkelijker op het potje maar hij vraagt er nog steeds niet zelf om. Het streefdoel is november want dan gaat hij naar school. Al geloof ik niet dat ze er op zijn school moeilijk over doen. Hij gaat ook eerst naar het zomerklasje hé, dus er zullen daar nog wel meer kindjes niet droog zijn. Och ja, het is nog 3 maanden natuurlijk. We zien wel ... De dokter vertelde dat je als streefleeftijd 3 jaar moet nemen (en 6 jaar voor 's nachts).
.