< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » Eindelijk bijna starten met IUI

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeilijk zwanger worden...
Eindelijk bijna starten met IUI
20/06/2008 @ 20:12
ster

Online Status
Hier alles goed hoor! Laptop had de geest gegeven, vandaar dat ik even niet online kon. Is weer opgelost :-D

Mickey, wat ontzettend balen! Kop op en ooit komt het goed, echt waar!!

Lotje, wat fijn dat Lotte nu goed doorslaapt, hopelijk blijft ze dat doen. En die prikjes ja, dat lijkt me ook verschrikkelijk om te zien. Wij ook over een klein maandje...

Met Sep alles oke. De laatste 2 weken heeft ie heel veel gehuild en wilde continu drinken. Ik werd er een beetje gek van. Nu blijkt dat mn borstvoeding is teruggelopen qua voeding. Gisteren voor de 1e echte afspraak naar het CB geweest en toen bij het wegen bleek dat ie in 2 weken amper was aangekomen. Vandaar dat ie zo moest huilen, hij had gewoon continu honger. Echt zielig. Nu ben ik helaas dus aan ´t afbouwen en ga volledig over op flesvoeding. Gisteren zn 1e fles gegegeven en het gaat perfect. Gaat erin als zoete koek...haha. Sindsdien heeft ie niet meer gehuild. Heerlijk zeg, wat een opluchting. Voel em nu helemaal schuldig dat ie de afgelopen 2 weken dus gewoon continu niet bevredigd was en nog honger had. Maar goed, alles is goed gekomen

Link naar deze reactie
29/06/2008 @ 10:51
Lotje

Online Status
Ster, goed van je om het besluit te nemen om over te gaan op flesvoeding. Wel zieig he als je kindje zo huilt en je weet eigenlijk niet waarom. Gaat het voor de rest goed met Sep? en natuurlijk gaat het ook goed met jou?

Mickey en Aussie hoe gaat het met jullie?

Met Lotte gaat alles goed. Ze heeft nu haar handjes ontdekt heel grappig om te zien hoe ze er naar kijkt en in haar mond stopt
Vanochtend lag ze bovenin haar bed (had ze zo druk gesparteld dat ze met slaapzakje en al bovenin lag). Af en toe heeft ze lekker huilbuien maar over het algemeen is ze erg vrolijk.

Fijn weekend nog!

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 19:41
ster

Online Status
Lotje, wanneer begin jij eigenlijk weer met werken? Jouw verlof zit er denk ik weer bijna op, of niet?
Ik heb nog 6 weken, heb er al 13 weken op zitten. Had ook 3 weken vakantie eraan geplakt. Is echt snel gegaan hoor. Heb op zich wel weer zin om te gaan werken, maar vrees de 1e dag dat ik Sep op het KDV moet achterlaten. Maar dat zal ook wel goedkomen op den duur hoop ik

Verder alles goed hier. Sinds ik ook FV geef is Sep weer een heerlijk vrolijke baby. De laatste en de eerste voeding geef ik nog steeds de borst. Ik vond het toch niet leuk om zo snel al helemaal te stoppen. En omdat het nu genoeg tijd krijgt, zit er ook volop melk in gelukkig. Sep slaapt er goed op tenminste

Aussie, hoe is het met je? Ik lees af en toe reacties van je op andere topics en volgens mij gaat het heel goed met je...

Mickey, ook alles goed??

Fijn weekend

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 21:18
Aussie

Online Status Bekijk profiel
Hoi meiden,

Gisteren was ik 5 maanden zwanger dus het begint te korten nu! We hebben vorig weekend de kinderwagen, maxi cosi en autostoel gekocht... erg fijn om dat nu in huis te hebben. Gisteren wat gaan rond toeren voor info voor de doopsuikers (is een belgische gewoonte om doopsuikers te geven aan het kraambezoek)... midden augustus gaan we om onze geboortelijst te leggen (nog zo'n BE gewoonte)! We moeten nu ook onze lijst voor de kaarten beginnen samenstelln dus lekker druk! Ik maak me wel wat zorgen om harde buiken die ik soms op het werk wel heb... volgende keer bij onze gyn toch eens laten nakijken!

Fijn te horen dat het bij jullie ook zo goed gaat! Ster, kan me voorstellen dt het moeilijk is om zomaar met bv te stoppen. Je probeert je kindje toch steeds het beste mee te geven he! Lotte, geef jij nog steeds bv? Ik kan me trouwens ook voorstellen dat je als een muur opkijkt tegen de dag dat Sep naar het kdv moet gaan! Je bent dat in totaal ongeveer 19 weken thuis geweest? Wat gaat de tijd toch snel!

Mickey, ook ik ben benieuwd hoe het met je gaat!

Gr,
Aussie

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 14:53
Lotje

Online Status
Aussie alweer 5 maanden, wat gaat de tijd snel zeg. Voel je je goed?
Leuk dat jullie de kinderwagen e.d. gekocht hebben. Wanneer gaat je zwangerschapsverlof eigenlijk in?

Ster fijn dat Sep weer vrolijk is en goed slaapt. Hij is zeker al veel veranderd of vind je dat wel meevallen.
Ik begin 19 augustus weer met werken en jij?
Ik ga drie dagen werken en Lotte gaat 1 dag naar het kdv. Op zich heb ik wel weer zin om te gaan werken. Vind het ook superleuk om met Lotte bezig te zijn, maar ik vind mijn werk ook wel leuk.

Met de borstvoeding gaat het nog steeds goed. Lotte drinkt goed (hoef haar nog 5 en heel soms 6 x te voeden). "s nachts slaapt ze ook goed door. Ze drinkt voor het laatst rond 21.00 uur en slaapt dan tot half zeven. Vandaag is ze een beetje uit haar doen, maar dat gaat wel goed komen. Ze is vrij vrolijk en kletst wat af. De laatste dagen is ze van alles aan het voelen. Mama's shirt, mama's bh . haar eigen handjes. Zo schattig om te zien. Volgende week vrijdag krijgt ze weer inentingen (zucht). Ster wanneer krijgt Sep zijn eerste inentingen?

groetjes,

Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 13:42
ster

Online Status
Aussie, de tijd vliegt inderdaad zeg! Alweer 5 maanden jeetje. Fijn dat alles zo goed gaat!

lotje, ik vind ook dat Sep met de week veranderd. Wel grappig. Ik heb nu ook nog 5 weken verlof en begin ook weer op dinsdag de 19e. Ik dacht dat ik lang vrij was, maar jij dus nog langer als we tegelijk weer beginnen, Lotte is toch een maandje ouder. Ik ga trouwens ook voor 3 dagen werken. Sep gaat 2 dagen naar het kdv en 1 dag naar mn schoonmoeder. Prima geregeld. Moet zeggen dat ik ook wel weer zin heb om te gaan werken.

Sep heeft vanochtend zijn eerste inentingen gehad. Tijdens de prikjes moest ie even heel hard brullen, maar daarna was het gelukkig snel over. Ik hoop dat ie er niet teveel last van krijgt vanmiddag en vanavond.

Tot snel weer.

Link naar deze reactie
16/07/2008 @ 21:57
Aussie

Hoi meiden!

Hier gaat alles idd goed! Heb nergens last van (ik zeg regelmatig als elke zwangerschap zo zou zijn, zou ik elke dag wel zwanger willen zijn)! Ik begin alleen een beetje last te krijgen van krampen in mijn voeten en wat opgezwollen handen/voeten van de zomer maar ik mag echt niet klagen! Hopelijk blijft dit nog een tijd zo! Mijn verlof zelf gaat pas rond 8 oktober in (ongeveer 4 weken voor de uitgerekende datum) maar vanaf september begin ik al mijn dossiers door te geven dus die laatste weken zal het heel rustig worden!

Fijn dat jullie kindjes het zo goed doen hoor! Ik denk dat het eerste jaar de veranderingen echt het snelst gaan! Op een jaar tijd gaan ze van een hulpeloze baby naar een ondeugende, nieuwsgierige peuter Ik kan niet wachten tot we de onze gaan mogen bewonderen

Gr,
Aussie

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 11:22
Lotje

Online Status
hoi hoi,

Hier weer een berichtje van mij. Ben hartstikke verkouden en ik hoop dat ik Lotte niet aansteek . Met haar gaat alles goed. Afgelopen weekend heeft ze veel gehuild (misschien last gehad van de tweede prikronde), maar nu is ze weer lekker vrolijk en pakt zelfs haar knuffels. Vandaag (met behulp van mama natuurlijk) heeft ze zichzelf op haar buik gedraaid. Was heel schattig om te zien.

Ster ik heb inderdaad lang verlof . Maar Pasen zat er ook nog tussen en ik heb 4 weken voor de uitgerekende datum verlof genomen, zodat ik langer daarna vrij was en ik heb tevens nog mijn vakantiedagen opgenomen. Op welke dagen ga jij eigenlijk werken? Ik maandag, dinsdag en donderdag.

Aussie fijn dat je zo weinig last hebt van je zwangerschap (dat hoeft trouwens ook niet hoor, ik had ook nergens last van behalve op het laatst, last van maagzuur). Jee het schiet wel op hoor! Het is zo 8 oktober dat je verlof hebt. Heb je trouwens alweer een echo gehad?

Mikey hoe gaat het met jou?

groetjes,

Link naar deze reactie
28/07/2008 @ 00:26
ster

Online Status
Lotje, hoop dat je Lotte niet hebt aangestoken, is zo zielig als die kleintjes verkouden zijn.Ik ga werken op di., wo. en do. , moest van mijn werkgever 3 aaneengesloten dagen, maar vind ik zelf ook het prettigst. Nog 3 weken en dan mogen we weer aan de slag Van de ene kant leuk om weer te beginnen, van de andere kant best moeilijk om Sep achter te laten op het KDV. We zullen zien, het zal snel wennen.

Aussie, fijn dat het met jou zo goed gaat!

Hier verder alles goed. Sep groeit als kool en doet het helemaal geweldig. Hij is vandaag alweer 10 weken, de tijd vliegt echt. Geef gecombineerd FV en BV en dat gaat perfect. De 1e en laatste voeding uit de borst en overdag verder de fles.

Link naar deze reactie
03/08/2008 @ 18:56
ster

Online Status
Hey meiden, waar zijn jullie? Lekker op vakantie?

Komende week precies een jaar geleden was het begin van mijn laatste ongesteldheid. Toen begon ik met hormonen voor de 1e IUI. Dat het alweer een jaar geleden is, wie had toen durven dromen dat wij nu in het bezit zijn van een pracht mannetje

Lotje, ben jij na je bevalling al ongesteld geweest?? Ik dus nog niet en Sep is vandaag alweer 11 weken. En ik geef al 6 weken geen volledige BV meer... Niet dat ik het mis hoor

Link naar deze reactie
03/08/2008 @ 22:14
Aussie

Spijtig genoeg ben ik niet op vakantie (neem geen vakantie meer voor het zwangerschapsverlof in gaat in oktober)! Maar er valt eigenlijk ook niet zoveel te vertellen hier eigenlijk! Alles gaat goed, we zijn bezig met de voorbereidingen (doopsuiker, geboortekaartjes, uitzet, geboortelijst, etc) maar verder niet zoveel!

Mijn zus is vorig weekend wel bevallen van een mooie dochter! Ze is gewoon super! Ben erg trots op mijn nichtje Ben haar gisteren nog gaan bezoeken! Nu nog drie maandjes wachten op die van mij!

Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 13:13
Lotje

Online Status
Ha dames,

Wij zijn ook niet op vakantie, maar hebben nu wel allebei vrij. De kleine hebben we wel een keer een dagje bij opa en oma gebracht en dat doen we deze week weer. Kan ze er toch een beetje aan wennen dat papa en mama zometeen niet bij haar zijn. Gelukkig is het goed gegaan. Ze heeft onlangs haar duimpje ontdekt, maar sabbelt op alles eigenlijk. Alles wat ze nieuw ziet stop ze in haar mondje, soms is het niet lekker en dan kijkt ze er zo smerig bij . Ze is nu wel een paar daagjes een beetje van slag af, maar heb gemerkt dat ze nu zoveel nieuwe dingetjes ontdekt.

Aussie leuk he al die voorbereidingen? Leuk dat je een nichtje hebt. Is alles goed gegaan bij je zus? Jij nog drie maandjes, dat gaat echt heel snel. Heb je geen last van de warmte?

Ster, voor ons is het ook een jaar geleden van de derde IUI. Die datum vergeet ik niet meer zo snel. Ik ben nog niet echt ongesteld geweest (1 dag bloedverlies met 11 weken en afgelopen week). Maar ik geef nog wel volledige bv. Ik wil het nog wel zeker 2 maanden volhouden. Het kolven gaat ook erg goed dus nu maar afwachten of het op mijn werk ook goed gaat.

Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 13:56
Aussie

Zo te lezen gaan jullie allebei binnenkort terug aan het werk. Maar ik verschiet ervan dat jullie allebei ook parttime gaan werken?! Zo te lezen is dit normaal in Nederland! Ikzelf neem lang verlof (uitgerekend op 5/11 en plan pas eind maart weer aan het werk te gaan) maar ga wel weer fulltime werken! Heb nog even getwijfeld om 4/5 te gaan werken maar aangezien ik nu weer in mijn promotiejaar zit en ik mijn kans op promotie niet wil hypothekeren ga ik toch weer fulltime aan het werk. Ik heb wel met mijn werkgever afgesproken dat ik 1 dag van thuis uit zal werken in plaats van op kantoor... zo ben ik toch ook 1 dag per week bij ons kindje!

Voor de rest gaat het hier idd heel goed. Heb alleen last van mijn voeten als het heel warm is en ik lang heb recht gestaan maar ik mag absoluut niet klagen! Tot nu toe heb ik een droomzwangerschap! Vanavond gaan we weer op cursus naar het ziekenhuis (heb al drie lessen gehad kennismaking, de arbeid, de bevalling) en vandaag krijgen we een rondleiding in het ziekenhuis en krijgen we praktische info! Ben benieuwd!

Wat mijn zus betreft is het een beetje dubbel. Ze heeft een epidurale verdoving gehad dus heeft absoluut geen pijn gehad met de bevalling (ze hebben zelfs zitten lachen naar het schijnt in de verloskamers tijdens de bevalling ) maar langs de andere kant horen we wel dat mijn nichtje met de verlostang is gehaald en dat er op een bepaald moment paniek was omdat mijn nichtje haar hartslag onder de 100 was gezakt en ze ademnood heeft gehad dus we weten niet goed in hoever het echt goed is gegaan... maar mijn nichtje zelf doet het goed! Al hebben ze een beetje problemen met de borstvoeding (kwam eerst niet op gang en nu ze melk heeft, wil Anaïs geen moedermelk meer)...

Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 11:06
Aussie

Jeetje, we stonden al op pagina 5

Even topic naar boven halen hoor! Hoe is het met jullie meiden?

Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 09:28
Lotje

Online Status
Hier gaat alles z'n gangetje. Mijn verlof zit er bijna op en heb ook wel weer zin om aan het werk te gaan. Lotte is al een paar keer naar opa en oma geweest en dat ging hartstikke goed. Aankomende vrijdag krijgt ze weer inentingen (gelukkig voorlopig de laatste).
We zijn zondag nog gaan zwemmen met de kleine. Ze was eerst een beetje angstig, maar toen ze gewend was lag ze lekker te spartelen in het water. We zijn niet heel lang geweest, want ze werd moe en daarna heeft ze heerlijk geslapen.

Aussie dat parttime werken dat kan in mijn functie, als ik een andere functie had gehad dan had dat zeker niet gekund. Een collega van mij komt in november terug van verlof en die blijft wel fulltime werken omdat het ook niet anders kan.
Gelukkig is het nu minder warm voor je. Nog een paar maanden en dan heb je ook een kleintje, raar idee of niet?
Hoe gaat het met de kleine van je zus? Wil ze nu wel al weer bv?

Ster hoe gaat het met jou en Sep? Kijk je er eigenlijk ook naar uit om te gaan werken?

Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 20:33
ster

Online Status
Aussie, nog gefeliciteerd met je nichtje! En fijn dat je zo´n makkelijke zwangerschap hebt! Heel herkenbaar, ik heb zelf eigenlijk ook amper klachten gehad, op wat vocht vasthouden na. Voor jou begint het nu ook op te schieten zeg, nog maar 2,5 maand! Spannenddddd...

En wat betreft dat parttime werken, dat is hier toch redelijk gewoon. De meeste vrouwen die een kleine krijgen, gaan ook wat minder werken. Ik denk dat er maar weinig banen zijn die dat niet toelaten. Als ik het niet had gemogen bij mijn huidige job, had ik zeker iets anders gezocht. Ik heb niet voor een baby gekozen om hem dan 5 dagen naar het KDV te doen....

Lotje, ik moet zeggen dat ik ook wel weer zin heb op aan de slag te gaan. Mijn wereldje is nu best wel klein geworden. Je bent toch heel veel thuis nu en heel veel met de kleine bezig. Is natuurlijk wel heerlijk, maar heb ook wel weer zin om bij te kletsen met mijn collega´s e.d. Volgende week dinsdag mag ik weer...

Met Sep gaat alles uitstekend, het is echt zo´n schatje

Link naar deze reactie
15/08/2008 @ 22:35
Aussie

Hoi meiden,

Hier een kort berichtje van mij! Met mijn zus en mijn nichtje gaat alles goed. De borstvoeding slaat wel aan maar mijn zus heeft niet veel melk dus ik vrees dat het kwestie van weken is voor ze ermee stopt. Wij hebben druk weekend voor de boeg. Zaterdag kinderkamer afwerken. Stof voor gordijnen gaan kopen (mss zelfs al aan de gordijnen beginnen) en de laminaat afwerken. Maandag gaan we onze geboortelijst leggen en de boeken van de geboortekaartjes halen! Veel werk dus!

Ster, jij begint volgende week weer te werken las ik! En lotje ook heel binnenkort dus! Eigenlijk best wel snel besef ik nu... ik blijf na de geboorte 4,5 maanden thuis! Succes allebei!

Gr,
Aussie

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 20:28
Lotje

Online Status
Ster jij moest deze week toch ook weer aan het werk? En is het goed gegaan? Ik ben dinsdag weer begonnen (was gister vrij) en vandaag moest ik ook weer aan de slag. Het leek wel of ik niet was weggeweest . Gelukkig ging het goed. Alleen de eerste keer kolven (dinsdag) ging heel slecht, niet echt fijn dus. 1x 150 en 1x 120 gekolfd niet genoeg voor twee voedingen.
Vandaag ging het gelukkig beter. Had een walkman meegenomen en de eerste keer gelijk een voeding gekolfd, 's middags kwam ik iets tekort maar dat vul ik morgen wel even aan (is maar 30cc wat ik mis).
Maandag gaat de kleine voor het eerst naar het Kdv (proefdraaien een halve dag).
Ster is Sep al naar het kdv geweest of ook pas per 1 september.

Aussie hoe gaat het met jou. Is het gelukt met de geboortekaartjes enzo?

Link naar deze reactie
25/08/2008 @ 16:48
ster

Online Status
Ik heb idd vorige week ook weer voor het eerst gewerkt. Ik vond t echt heerlijk om weer bezig te zijn. Wat je zegt Lotje, dinsdag was nog even wennen maar daarna leek het net of ik nooit was weggeweest. Wel leuk weer. Morgen mogen we weer

Sep is afgelopen vrijdag op wenochtend geweest op het KDV, maar een paar uurtjes hoor. Het was heel goed gegaan. Per 1 sept. begint ie echt.

Vandaag heeft hij zn 2e inentingen gehad. Het was wederom brullen, zo zielig. De plekken van de prikjes zijn nu vuurrood. Ik hoop dat ie er niet teveel last meer van heeft.

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 10:20
Lotje

Online Status
Lotte is afgelopen maandag naar het kdv geweest. Even een ochtendje. Ze heeft de hele ochtend niet geslapen. Gelukkig wel haar flesje leeggedronken. Mijn man ging haar ophalen en ze zat lekker in de wipstoel (wat ze thuis liever niet wil hahaha). Maandag 1 september gaat ze ook de hele dag naar het kdv. Ik denk wel dat het goed gaat komen ze is ook nog klein. Mijn neefje van ruim 15 maanden gaat binnenkort ook voor het eerst naar het kdv, maar die heeft veel meer besef dat papa en mama niet in de buurt zijn.
Lotte is ligt nu lekker op het speelkleed. Ruim een week geleden heeft ze ontdekt dat ze zich kan omdraaien, dus nu constant van haar rug op haar buik en dan na 5 minuten brullen dat ze weer op haar rug wil liggen . Ben dan nog niet omgedraaid of mevrouw ligt weer op haar buik hahaha.

Ster zielig he die prikjes? Lotte had trouwens van de tweede erge last (geen verhoging hoor maar ze piepte toen wel veel). De derde was een eitje. Ze was die dag supervrolijk en maar eventjes gehuild. Gelukkig zit het er voorlopig op met de prikken.

Aussie hoe gaat het met jou? Het schiet al op he! Volgens mij toch nog 9 weken? Is nu alles klaar of nog niet?

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >