< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Peuters » aan de haartjes trekken

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Peuters
aan de haartjes trekken
30/06/2008 @ 20:14
ilse

Hoi allemaal,
ik ben ilse de mama van een 18 maand oude dochter. Sinds enkele weken begint ze zelf aan haar haartjes te trekken , vooral in bed.
Wanneer ik haar s'morgens uit haar bedje haal , hangen de tuitjes vol haar. Ook de plaats waar haar hoofdje lag. Vrijdag wou ze niet slapen en nam ik haar effe bij ons in bed en wanneer ik haar dan in de gaten hield, was ze aan haar haartjes aan't trekken en ze dan in haar mond aan't stoppen. Ze trok , man haar tuit eruit en haar haartjes in haar mond, steeds opnieuw. Het leek wel of ze frulde er zo mee. Heb nu sinds vandaag een tetradoek bij haar gelegd , in de hoop dat ze daar aan fruilt. Beertjes heeft ze ook. Heeft er iemand nog ervaring mee?

alvast bedankt , ilse
Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 00:36
ilse

Ga nog eens proberen of er iemand is die raad heeft , of die er ervaring mee heeft?
Nog steeds trekt ze s'nachts aan de haartjes, het begint bovenaan al uit te dunnen , je kan bijna de schedel zien en wanneer je er over wrijft voel je ook stoppeltjes.
Begin me er meer en meer zorgen over te maken.
Ze doet dit enkel s'nacht en tijdens haar middagdutje.
Wanneer je ze dan uit haar bedje haalt , laat ze steeds haar tutjes zien en zegt ze bah, bah en er hangen dan haartjes aan.
hopelijk reageerd er iemand die dit ook ervaard heeft.
gr
Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 09:33
Kelly

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Mila trekt de laatste tijd ook aan haar haartjes. Maar ik had de indruk dat het met het warm weer was.
Ze had ook in haar nekje zweetblaasjes, dus misschien heeft ze daar jeuk en trekt ze daarom aan haar haartjes.

Link naar deze reactie
05/08/2008 @ 09:48

Eeej,

Hier ook een klein meisje dat aan haar haren trekt, maar niet zo dat er echt haren uitgaan !! Ikzelf heb de ervaring dat dit fenomeen wel over gaat (is een fase van ontdekken) !! Eigenlijk niets om je echt zorgen over te maken !! Natuurlijk als er echt zo aan getrokken wordt dat het uitvalt, dan kan je beter (dit is wat ik gevonden heb op het internet):

* Als ouders kan je je kind helpen door het alternatieven te bieden; met speelgoed prullen, anti-stress voorwerpen, knuffels,...

* plak pleisters rond je trekvingers
* doe een rinkelende armband om (één of meer)
* trek handschoenen aan
* Naai aan een groot T-shirt met lange mouwen washandjes (ook zeer effectief voor 'snachts!!)

Ik hoop dat je hier wat mee bent..... !!!

Grtz

[Laatst gewijzigd door Holbewoonster nummer 1 - 05/08/2008 @ 09:59] - Link naar deze reactie
05/08/2008 @ 10:02

Hey,
mijn dochtertje trekt niet aan haar haartjes, maar draait er krulletjes in. Ik moet haar haren dus vrij kort laten knippen, want het is al eens gebeurd dat ze met haar vingertje vast zat. Ze doet dit als ze moe is, maar ook in haar slaap. En als ze dan met haar vingertje zou vastzitten...
Ze is ondertussen 3.5j en doet het nog steeds. Ik heb ook geen idee wat ik eraan moet doen.

K'tje
Link naar deze reactie
05/08/2008 @ 11:13
Kelly

Hihi K'tje wel grappig. Ik doe dat ook met mijn vinger krulletjes draaien.

Link naar deze reactie
05/08/2008 @ 12:07
kelleke

Online Status Stuur bericht
hier eentje die niet aan zijn eigen haar trekt maar dat van mij uittrekt voor de moment. vind dat weer leuk.

denk niet dat je er veel kan aan doen als er telkens iets van zeggen dat dat niet mag maar of dat veel helpt.

Yarno die pakt elke keer als hij in de badkamer komt zijn bus shampoo en gaat dan zijn haren wassen al goed dat hij ze nog niet open krijgt... ik hoop ook dat dat snel overgaat want anders ga ik wel is iets voor hebben denk ik.

Link naar deze reactie
05/08/2008 @ 21:47
ilse

bedankt,
Mijn smurfke trekt ze dus wel uit, vandaag schoot de wind in haar haartjes en dan zie je dus al een goede uitgedunde plek bovenop haar schedeltje !!!!!!!!!!!!!!!
Als ze tegen het einde van de week het nog doet en nog steeds haartjes rond haat tutje zit ga ik het proberen van een t-shirt met washandjes aan. bedankt voor de tip, begin radeloos te worden en begin me ook meer en meer zorgen om te maken.
Voel er mezelf niet meer gemakkelijk bij.
thanks x
Link naar deze reactie
14/08/2008 @ 20:00
ilse

Hoi, ben eergisteren naar de kinderarts geweest , en heb daar te horen gekregen dat ze het doet om aandacht te trekken , zeker wanneer ze het doet wanneer ze iets niet mag. Gewoon negeren zei hij. Maar als ze het in haar bed nog doet bestond er maar een oplossing , kort scheren!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De tranen sprongen bijna in mijn ogen.
Er is ook al iemand langs geweest die haar haartjes al wat korter gezet heeft, maar bovenop staat bijna niets meer.
Ze trekt ze er gewoon allemaal uit. Het ziet er bijna kaal uit.
Vanmorgen zat ze in de zetel naar bumba te kijken , en weer trok ze gewoon aan haar haar en stopte ze in haar mond, onbewust , want ze was zo geconcentreed naar bumba aan't zien.
Vindt het gewoon verschrikkelijk worden.

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 23:03

eeeej,

amai ik wist wel dat het voor aandacht kon zijn... maarre dat het ook zo extreem kon zijn !! Tja, idd als ze het blijft doen mss kortscheren, maar ik vind het nu persoonlijk wel geen zicht voor een meisje... !! Dan heb ik liever toch die techniek met mouwen aan !!

Ik hoop dat ze het snel afleert !! Alvast veel succes, lijkt me geen aangename bedoeling !!

Grtz

Link naar deze reactie
25/08/2008 @ 13:43
Sharon

Online Status Bekijk profiel
Echt zo toevallig dat ik er nu opeens over lees!!!

Mijn zoontje van bijna 20 maanden doet dit dus ook sinds kort. Hij frunnikte altijd al aan zijn krulletjes wanneer hij zijn speentje zoog, maar nu is dat frunniken overgegaan in trekken. Hele bossen tref ik 's ochtends aan in zijn bedje! En idd ook kale uitgedunde plekken! Als ik zie dat hij het doet en hem zeg dat het niet mag doet hij het juist. Dus nu negeer ik het, loop weg o.i.d.
Ik dacht dat het misschien iets heeft te maken met zijn nieuwe zusje, maar het lijkt wel 'normaal' peutergedrag?

Link naar deze reactie
28/08/2008 @ 20:13
ilse

hoi,
sinds vorige vrijdag slaapt ze met een t-shirt aan waar oma tetrawashandjes heeft aangstikt.
De eerste 2 dagen was ze op logement bij oma en daar vonden ze geen haartjes meer in bed.
Wanneer ze thuis kwam en bij ons de eertse nacht terug sliep had ik gewoon medelijden.
Het is zeker geen zicht die t-shirt , maar het help wel.
Wanneer ik die aandoe en ze reageerd erop zeg ik brrr das voor de kou en dan gaat ze er verder niet op in.
Soms doet ze het gewoon overdag ook maar dat is dan wanneer ze haar goesting niet krijgt.
In de auto doet ze het ook , wanneer ze het beu is om in haar stoel te zitten ! en dat is nogal vrij snel. Heb haar dan een draagbare dvd speler gekocht en staat er onderweg gewoon bumba op.
Je probeerd gewoon alles.
Vorige week is er iemand van cb (nl) langsgeweest en ook die zei dat het een tic is die overgaat, maar toch ben ik er niet gerust in.
Vele kindjes doen zoiets vb duimen , tutten , op een ettiketje zeveren, ....
Die t-shirt lukt heel goed en ga er toch nog een paar wken mee verder doen.
We hebben een beetje geluk dat er vele nieuwe haartjes bovenop haar schedeltje door kwamen en nu staat er een broske op. Vanachter heeft ze een mooi carreke.
Hoop dat ze het snel afleerd.
Aan de mensen die dit ook mee maken , heb die t-shirt en washandjes gekocht in de hema.
Probeer het gewoon ook.
gr ilse
Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 09:55

eeeej,

Ben al blij dat die t-shirt werkt !! En ja het is wat proberen hé !! Ik hoop alvast dat ze het snel afleert enne dat ze vlug een mooi coupke heeft !!

Grtz

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]