< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Wie wil er ook gaan voor een 1e kindje?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Wie wil er ook gaan voor een 1e kindje?
28/08/2008 @ 15:18
Lieke

Online Status Bekijk profiel
Hey,

Goed seg, dat hij niet reageert op de spuitjes! Naar't schijnt zijn die op 5 maand erger...
Dat van dat aanhappen, ik heb daarvoor al een lactatiedeskundige laten komen en mede daardoor zijn mijn kloven niet meer erger geworden en zelfs heel heel stilletjesaan aan t genezen! Het verkeerd happen komt gewoon doordat hij zijn lippen niet goed zet, zijn mond niet ver genoeg opent en een te kort tongriempje heeft... (vind het iets te akelig om dat te laten knippen...)
ALs Jelte zo spuwde, heb je daar dan iets aan gedaan? Of is t vanzelf beter gegaan?

Groetjes,

Lieke

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 08:19
Anke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik heb nutriton gehaald bij de apotheek, een andere naam is Johannesbroodpitmeel.
Dat gaf ik dan een beetje voor de voeding, gewoon wat afgekolfde melk met een beetje nutriton, dan aanleggen en na de voeding weer een beetje.
Zo blijft de melk langer in z'n maag liggen, en het voelt wat zwaarder aan waardoor ze het minder makkelijk uit spugen.
Ook heb ik het hoofdeinde van z'n wiegje omhoog gezet met wat handdoeken eronder.
En na de voeding nog wat langer overeind houden na het boertje.
Al die dingen hebben wel geholpen, zo nu en dan spuugt ie nog een keer flink, maar ik merk echt wel resultaat.

Dat nutriton kun je ook als papje geven, maar dan zit er meer in het gezicht dan in de mond, haha, hij kan nog niet goed van een lepeltje eten.
Maar het staat op de verpakking hoe je het klaar moet maken.

Die borstvoeding is soms zo onzeker vind ik.
Nu kolf ik weer heel slecht af en heb ik echt het idee dat er niks in zit, maar als ik Jelte dan aanleg drinkt ie er echt wel melk uit.
Of ik heb het idee dat ie niks binnenkrijgt, maar als ie dan een boer laat komt er toch wat melk mee.
En hij blijft echt super goede plasluiers houden, dus dan moet ik er maar weer op vertrouwen.

Hoe heeft de lactatiedeskundige hem goed laten happen dan?
Jelte heeft er ook nog wel es een handje van om de tepel naar binnen te zuigen(????)
En als ie hapt doet ie z'n mond niet ver genoeg open, maar dan tijdens het drinken wordt ie even druk hapt opnieuw en dan zit het wel goed.
Heb in ieder geval geen last van m'n borsten of tepels, gelukkig maar.

[Laatst gewijzigd door Anke - 29/08/2008 @ 08:22] - Link naar deze reactie
02/09/2008 @ 15:49
Lieke

Hey,

Ik ben hier nu toch heel stilletjesaan op flesjes aan t overschakelen en ik moet zeggen dat ik het toch ook wel spijtig vind! Waarom kon die bv niet gewoon goed lopen (ten minste pijnloos had al fijn geweest!).
Onzeker was ik er eigenlijk nooit over... Ik denk niet dat kolven hetzelfde effect geeft als zuigen, zoals je zelf zegt genoeg plas en stoelgangluiers zegt genoeg! En zeker als hij goed in gewicht toeneemt! Dat is ook een reden dat ik het spijtig vind om af te bouwen... Axel is tot nu toe al elke week zo n 400 gr bijgekomen!
Maar ik ben op, mijn man is het al van week 2 beu (heel weinig steun dus!), ik mis regelmaat,... Och ja, hopen dat het werkt...

De lactatiedeskundige heeft me eigenlijk eerst een goede uitleg gegeven over bv zodat ik alles begrijp...
Om hem te doen happen moest ik als volgt doen... Voordat ik hem aanleg even mijn tepel tussen mn vingers rollen zodat die steviger wordt, enkele druppels uitduwen, hem laten snuffelen dan opent hij zijn mondje en dan op de juiste moment de tepel erin duwen (wanneer mond groot genoeg open is) ik moet dan ook mijn vingers net achter het tepelhof zetten en alles erin duwen zodat hij echt alles binnen heeft. Ik moet hem ook op een manier houden zodat hij veel makkelijker kan happen, echt met zijn buik tegen mijn buik, zijn neus aan mn tepel en met mn hand in zijn nekje stuur ik zn hoofdje, met mn andere hand duw ik soms lichtjes op zijn kinnetje zodat hij zn mondje goed open doet... T is echt niet makkelijk en in t begin moest mn man dus helpen. ALs ik hem nu aanleg moet ik vaak nadien ook nog eens zijn boven en onderlip corrigeren omdat hij deze naar binnen plooit... T is echt wel lastig...

Hoe gaat t voor de rest?? Ben jij eigenlijk lang blijven bloeden na de bevalling?

Groetjes,

Lieke

Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 10:19
Anke

Lieke wat jammer dat je overgaat op flesjes, het ging zo goed!
En wat ik echt nog meer jammer vind is dat je man je zo weinig steunt, waarom???
Mis jij de regelmaat, of mist hij die?
En waarom was je man het na week 2 al beu???

Ik zou zeggen, probeer toch vol te houden, want zelf sta je er wel achter.
En borstvoeding heeft echt tijd nodig, ik ben zeker een week of 6 bezig geweest en ben nu zo blij dat ik heb doorgezet!
Als je dan toch overschakelt op flesjes en je zit er aan te denken om toch nog borstvoeding te blijven geven, dan raad ik je aan om de flesjes van Tommee Tippee te kopen, die hebben de vorm van de borst en dan kun je ook eens zien hoe hij hapt.
Jelte hapt ook op een rare manier, maar het is er niet uit te krijgen, eigenwijsje.
Z'n lippen zitten ook 9 van de 10 keer naar buiten gekruld, en zelf corrigeert ie het niet altijd.
Dat Axel zoveel per week aankwam is super!! Meid, een beter resultaat van je borstvoeding kun je niet hebben, dat is echt geweldig!
Borstvoeding lijkt zo natuurlijk, maar het is echt een kwestie van de aanhouder wint.
Het is super gezond voor je kindje, krijgt alle goede stoffen binnen en het scheelt een hoop geld in flesvoeding kopen.
Maar goed, dat hoef ik jou niet uit te leggen.
Meis, nog ff volhouden, straks gaat er bij Axel ineens de knop om en dan lach je er achteraf om.

Ik heb tot 5 weken na de bevalling nog gevloeid, na 8 weken kreeg ik ineens een tussentijdse bloeding en volgens mij zit er nu weer een aan te komen....

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 20:48
Anke

Heb net nog wat nieuwe foto's hierin gezet:

http://www.mijnalbum.nl/Album=KPHKH7ZM

De laatste 7 foto's zijn van gisteren.

En gisteren lachtte Jelte voor het eerst terug!!!

Link naar deze reactie
06/09/2008 @ 10:35
snuitje

Mooie foto's zeg !!!!

Link naar deze reactie
06/09/2008 @ 13:35
SMDJ

hey iedereen

hier nog steeds geen opening onze meid woog vorige keer al 3217 gram super he
vrijdag terug

lieke jammer dat je ventje zo spuugt zeg

anke mooi mannetje zeg

Link naar deze reactie
08/09/2008 @ 20:36
Anke

Snuitje en SMJD, dank jullie wel, ben ook echt super trots om m'n kleine mannetje!!
Hoe gaat het met jullie??

Hier gaat het lekker, papa is nu een broek aan het verschonen, hij kwam met Jelte voorbij die een Big Smile voorbij en een luchtje erachteraan.... hahahhahahahaha.
Ach, is papa ook weer es met z'n kindje bezig, hij besteed er genoeg aandacht aan hoor zo gauw ie thuis is!
Ondertussen zijn ze weer terug, z'n broek is schoon, maar spuugt gelijk z'n hele pakje onder....

Gister waren we een jaar getrouwd, we hadden uitgebreid gekookt voor onze ouders en m'n zusje, vandaag kregen we nog smsjes waarin stond dat ze zo heerlijk gegeten hadden!!
En ik kreeg een mega bos rode rozen van m'n mannetje, heel leuk!

Link naar deze reactie
09/09/2008 @ 16:02
Lieke

Amai, proficiat he Anke!

Hier nog niet overgeschakeld maar ga t wel stilletjesaan doen, maar echt heel kalm! 1 a 2 weken per voeding, dan staat hij goed tegendat ik moet gaan werken...

Mijn vriend heeft me niet veel kunnen steunen omdat hij merkte dat ik steeds zoveel pijn had, in t begin heb ik bijna elke voeding huilend van de pijn moeten geven... Sindsdien heeft hij een klik gemaakt dat bv niet deugd... Niet in ons geval toch...

Ik ben gisteren naar de gyn geweest en alles is weer in orde met mij... (gelukkig maar) Hij geloofde niet dat Axel al meer dan 6 kg weegt, tja die bv he... Och ja, t groeit er wel weer af!
Ik zal ook nog eens proberen wat foto's op mn profiel te zetten...

SMDJ: k had eigenlijk verwacht dat je al bevallen was! Ik kijk er echt naar uit voor jou!

Groetjes,

Lieke

Link naar deze reactie
10/09/2008 @ 10:29
Anke

Dank je wel Lieke.
Jammer dat je vriend die link legt.
Maar ik kan me ook wel voorstellen als je elke keer huilend de voeding moet geven dat je ermee stopt.
Borstvoeding deugt ook voor jullie, het is alleen jammer dat je zoveel pijn had, terwijl het verder echt prima ging toch?
Axel kwam geweldig aan.
Heb net ff je foto's bekeken, wat ziet ie er goed uit zeg!!!
Echt al een flinke jongen, als ik Jelte met hem vergelijk.... dat is dan echt nog zo'n poppetje hahahaha, maar dat komt wel.
Wanneer moet je weer aan het werk?
Ik moet 17 november weer beginnen.

SMJD, al nieuws???

Ik ga straks weer naar het consultatiebureau, weer even wegen.
Ben ontzettend benieuwd!!

Link naar deze reactie
10/09/2008 @ 13:35
Anke

Jelte woog net 4230 gram, hij woog vorige week 4070 gram.
Goed aangekomen dus!!

Link naar deze reactie
13/09/2008 @ 09:57
Lieke

Hey,

Alles goed?
Momenteel sta ik dus nog steeds op pure BV... Ik ben vanaf gisteren nu een flesje aan t introduceren op een vast tijdstip...
Ja onze Axel is een hele flinke baas hoor! Hij groeit heel snel (te snel), maar ja wat doe je eraan?
Hij is gisteren nog eens gewogen en gemeten, wij staan nu op 6,380kg en 57cm Hij blijft dus hard groeien!!
Ik moet dus ten laatste 3 november weer beginnen, maar heb nog wel wat verlof...
Hoe zien jouw nachten eruit met Jelte??
SMDJ: Al bevallen??

Vele groetjes,

Lieke

Link naar deze reactie
14/09/2008 @ 20:02
Anke

Lieke, wat goed dat je nog wel op volledige borstvoeding zit, je gaat wel door met het flesje?
Ik zou als ik jou was gewoon nog lekker volhouden, of heb je nog steeds zoveel last met voeden?
Vind het wel knap van je hoor!
Hoe gaan jouw nachten?
Hier gaan de nachten vrij goed, hij slaapt steeds langer, dat is wel lekker.
En hij slaapt wel snel in na de voeding, voeden, boeren, even knuffelen en rechtop houden, anders gaat ie snel spugen en hij valt weer in slaap.
En dan is ie daarna voor zeker 4 uur tevreden.
Hij wordt niet meer voor 4 uur wakker, het is eerder 4 uur of 6 uur dat ie wakker wordt, en dan 3-4 uur later weer.
Axel is idd een flinke jongen, fijn dat ie zo goed groeit, dat is alleen maar een goed teken!
Ik ga Jelte woensdag weer wegen, hij wordt ook steeds zwaarder, dat is duidelijk te voelen.
Heb alleen geen flauw idee hoe lang hij nu is, toch maar es een keer meten.
Zal zo even wat nieuwe foto's in mijn album zetten http://www.mijnalbum.nl/Album=KPHKH7ZM

Link naar deze reactie
15/09/2008 @ 15:35
SMDJ

Daphné is geboren
wij zijn dinsdag 9 september de trotse ouders geworden van Daphné
alles verloopt prima , we genieten echt van onze kleine meid het is zo een brave .

we zijn sinds gisteren thuis

hopelijk gaat het met jullie ook allen goed

sorry dat ik nu niet op ieder reageer en bijlees maar daar heb ik het even te druk voor

groetjes smdj en Daphné

[Laatst gewijzigd door SMDJ - 15/09/2008 @ 15:35] - Link naar deze reactie
15/09/2008 @ 15:45
snuitje

oh proficiat zeg !

en mooie naam! ik heb het nog nooit gehoord zo met een é... wel gewoon daphne, maar dat zal je vast anders uitspreken dan hé?

komen er ook foto's snel? ben benieuwd...

Link naar deze reactie
15/09/2008 @ 23:29
Anke

SMJD, van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!
Wat een mooie naam heeft ze gekregen!
Heel veel geluk saampjes, en geniet ervan!

Link naar deze reactie
16/09/2008 @ 19:41
Lieke

Hey,

SMDJ: Van harte proficiat met die kleine meid! Ik ben heel nieuwschierig om alles te horen! Hopelijk is alles goed verlopen!

Ja ik geef nu elke voorlaatste voeding een flesje... Dus ben wel aan t overschakelen... Neen, de pijn is nu bijna volledig weg, maar heb ook wat schrik dat ik het nu zo fijn ga vinden om dan binnen 4 weken alweer af te bouwen... Och ja, ik doe het gewoon heel rustig aan... Ben nu ook een beetje afgestapt van het op vraag voeden en probeer hem wel op 3 uur te krijgen, ben gewoon helemaal op van dat voeden.
De nachten beginnen nu ook te gaan doordat ik minder op vraag voed, hij heeft een voeding tussen 9-10u dan tussen 2-3u en dan wordt hij tussen 5 en 6 wakker... Ik verlang wel naar wat meer rust... Hij kan ook veel huilen! Soms de hele dag door, denk soms dat t door de reflux komt oftewel is t een huilbaby...
Pfff zal maar weer eens gaan troosten... (mijn hart breekt als ik hem zo hoor huilen!)

Groetjes,

Lieke

Link naar deze reactie
17/09/2008 @ 09:28
Anke

Lieke, heb je al eens een speentje geprobeerd?
Misschien heeft ie ook nog wel een grote zuigbehoefte die nog niet bevredigd is.
De speentjes van Bibi schijnen heel goed te zijn, ik weet niet of jullie die ook hebben.
Heb je zijn hoofdeinde van z'n bedje al omhoog gezet?
En inbakeren met een badcape?? Dat vindt Jelte heerlijk.
Het echte inbakeren, dus strak vindt ie verschrikkelijk.
Maar in een badcape en dan gewoon los ingewikkeld vind ie heerlijk om in te slapen!

Als je nou eens 4 uur tussen de voedingen laat en je zorgt ervoor dat hij z'n laatste voeding rond 23.00 - 0.00 krijgt.
Misschien slaapt ie dan een nacht door.
Ik maak Jelte nu wakker zo tegen die tijd, hij krijgt dan z'n laatste voeding en dan zie ik wel wanneer hij weer wakker wordt.
Normaal was het tegen 4.00 weer, maar de laatste paar keren was het alweer een uur langer en vannacht heeft ie doorgeslapen tot 7.30.

En als ie zo ligt te huilen, trek gewoon ff de deur achter je dicht.
Loop een rondje om het huis, even wat frisse lucht, even geen gehuil en ga dan weer terug.
Want hoe klinkt z'n huiltje, is het wat jengelend of is het echt een gekrijs waar je u tegen zegt?

Sterkte meis!

Link naar deze reactie
17/09/2008 @ 12:39
Lieke

Hey,

Vannacht heeft hij eens tot 4 geslapen, ben ik al heel tevreden mee!!!
Gisterenavond was het wel een ramp!!! Speentje helpt wel, maar als hij kwaad is helpt niks! Die van bibi neemt hij niet aan, momenteel enkel de rubberen speen van Tigex, is moeilijk te vinden!
Hij kan gewoon zeuren en dan laat ik hem vaak wat doen... ( na gechecked te hebben dat t niks anders was) Maar hij kan dan echt in krijsen overgaan en dan helpt niks enkel rondwandelen als hij dicht tegen me aan ligt, maar wandel maar eens enkele uren rond met een brok van 6,5kg!!! Ik heb al last van mn rug!
Ik ga vandaag eens zien voor AR voeding, misschien dat dit al een beetje helpt?
Inbakeren helpt niet, hij wil zijn handjes continu kunnen bewegen!
Och ja, we blijven proberen en nieuwe manieren zoeken... Hopelijk groeit hij er snel uit!

Groetjes,

Lieke

Link naar deze reactie
17/09/2008 @ 19:37
SMDJ

hey iedereen

bedankt voor de felicitaties

snuitje een foto ga ik niet plaatsen wegens familiale redenen en ruzies in de familie en men man wil dit ook niet , jammer maar ja
denk dat je het wel hetzelfde uitspreekt als daphne

lieke jammer dat axel niet zo goed slaapt zeg

groetjes smdj en daphné

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >