Vorige reacties:
< vorige pagina volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
< vorige pagina | volgende pagina >
< vorige pagina volgende pagina >
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 06/09/2008 @ 17:08 Efje | Hoi allemaal! Anne, bedankt voor het grote duimen! ![]() Fijn dat je lekker kunt genieten van je spruitje. Hij is alweer bijna 3 maanden he? Gaat snel. Nique, fijn dat het allemaal goed gaat en dat je lekker geniet van je zwangerschap! Tamara, hoe ist? Je moet donderdag je eerste spuit zetten toch? Welk hormoon is het eigenlijk? Zit het ook in zo'n voorgevulde pen zoals mijn gonal-f? Succes hoor, komt goed! En nog even een ander vraagje: Wanneer begon jij met de pil? Ik wil namelijk graag zo snel mogelijk na deze iui-ronde starten met ivf. Ik verwacht dat ik eind september ongesteld word, maar ik heb pas 6 oktober een afspraak met mijn gyn. Dan zou ik het zonde vinden als ik nog 3 weken moet wachten voor ik kan beginnen met de pil, want daarna ben je ook nog een maand bezig voordat de daadwerkelijke ivf-maand begint, of niet? Nou, morgen eerst maar eens de eerste echo om te kijken hoe mijn eierstok reageert op de hormonen. Ikzelf merk er in ieder geval niks van. We moeten al om 9 uur in het ziekenhuis zijn. Dat betekent dat we om 7.15 uur moeten opstaan... Op een zondag! ![]() Fijn weekend nog meiden! ![]() |
| 07/09/2008 @ 18:56 Efje | Hi Tamara, Thanx voor je antwoorden. Ik denk dat ik inderdaad vraag of ik bij de eerstvolgende menstruatie mag beginnen met de pil. Ik snap je idee van karma helemaal. Ik heb dat ook wel eens. Maar als zoiets bestaat, dan is het echt niet zo dat je niet zwanger wordt doordat je soms jaloers bent op vrouwen die wel zwanger zijn. Natuurlijk heeft het ene met het andere te maken, maar het cruciale verschil is dat de volgorde precies andersom is. Oorzaak en gevolg, je weet wel. Je hebt moeite met zwanger worden en daardoor vind je het moeilijk om zwangere vrouwen te zien. Niet andersom. Maar ja, ik herken het gevoel wel hoor. Ik vraag me ook wel eens af of ik iets heb gedaan waardoor ik dit over me heb afgeroepen. Maar tegelijkertijd weet ik ook wel dat het niet zo werkt. Ik ben echt geen heilige, maar alle stommiteiten die ik ooit heb begaan, wegen in de verste verte niet op tegen een 'straf' als niet zwanger kunnen worden. Het zijn eigenlijk vrij heftige levensvragen he? Waarom ik? Heeft het een doel? Moet ik hier iets van leren? Kan ik dit aan? Enzovoort... Niet echt lichte kost voor de zondagavond... ![]() Meestal hou ik het er gewoon op dat het niets meer of minder is dan pure pech. Verder moeten we volgens mij proberen om er het beste van te maken. Het is heel moeilijk in deze tijd, maar af en toe moeten we proberen in te zien dat er veel is om blij mee te zijn. Gezondheid, liefde, vriendschap, familie, vakantie, muziek, de zon Niet altijd allemaal in dezelfde mate aanwezig, maar toch.Of vind je me nu een enorme zweef-muts? ![]() Maar de belangrijkste regel is misschien nog wel (ik heb het al vaker gezegd): Maak je niet druk, dat je je duk maakt. Die gevoelens komen ergens vandaan en je kunt ze toch niet uitschakelen. Dan moet je je vooral niet rot gaan voelen over het feit dat je die gevoelens hebt. 'Niet leuk' is en blijft niet leuk. Een beetje afleiding zoeken is dan eigenlijk het enige dat je kan doen. Nou, het is een hele preek geworden (toch nog toepasselijk voor de zondag ). Doe er mee wat je wil, niemand is hetzelfde, en ik heb het in ieder geval ff lekker van me af geschreven, haha.Oh ja, de echo vanmorgen was redelijk. Er zit 1 ei van 15,5 mm en 1 van 12 mm. Morgenochtend terug om te kijken of ik morgenavond al pregnyl moet spuiten (voor 1 ei) of dat we nog een dag wachten om te kijken of nummer 2 mee gaat doen. Ik ga ff een lekker happie eten. Dikke knuf! |
| 07/09/2008 @ 19:04 Efje | Sorry vergeten: ik had volgens mij inderdaad af en toe zo'n zeurende buikpijn tijdens mijn pilgebruik, vooral in de tijd dat ik een paar keer van pil wisselde. Maar als je je er zorgen over maakt, zou ik gewoon even bellen hoor. ![]() |
| 09/09/2008 @ 19:14 Efje | Hoi meiden, ik ben weer van m'n positiviteitswolk afgedonderd. Heel hard... Gisteren zag de gyn in opleiding een zwarte vlek op de echo. Ze wist niet wat het was en ik moest vanmorgen terugkomen zodat er een ervaren gyn kon meekijken. Het blijkt een hydrosalpinx te zijn, oftewel mijn eileider is gaan verkleven en er is zich vocht in gaan ophopen. Dat betekent een aantal dingen die allemaal niet leuk zijn (zacht uitgedrukt): de iui gaat niet door, ik heb voor niks een week lang hormonen in mijn buik gespoten, mijn eileider is er nu nog slechter aan toe dan voor de operatie, we hebben twee jaar weggegooid, de eileider moet verwijderd worden of 'geklipt', ik moet weer onder het mes, ivf wordt voorlopig uitgesteld en het ergste: de kans op een natuurlijke zwangerschap is voor altijd verdwenen. Geen wonder-boven-wonder meer, geen kans meer. Dat is het hardste, want hoe klein de kans ook was dat het ooit spontaan zou lukken, hij was er stiekem toch. Natuurlijk hebben we nog ivf, maar als ik me bedenk wat er tot nu toe allemaal mis is gegaan, word ik daar erg moedeloos van. En dan dat wachten weer. Eerst wachten tot 8 oktober, dan pas spreek ik mijn eigen gyn over hoe het nu verder moet. Dan ingepland worden voor een operatie. Dan herstellen van de operatie... Zucht, we zijn straks alweer maanden en maanden verder voordat ik eindelijk weer door kan. Kortom, ik ben niet blij... Ik ga me vanavond helemaal 'ongans' eten aan de chocola. Kus, Efje |
| 10/09/2008 @ 20:36 Efje | Thanx Tamara! Lief van je, je bent echt een steun meid. Ik weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik heb nog steeds wel hoop dat ik met ivf zwanger word, maar dat ik mijn eileider ga kwijtraken is gewoon heel erg verdrietig. Dan heb ik dus alleen nog maar die ene eierstok. Tot nu toe vond ik het niet zo erg dat ik rechts mijn eierstok en eileider moest missen, maar dat nu mijn linker eileider ook weg moet, is zoooooo klote. Hoe is het met jou? Morgen ga je spuiten he, spannend hoor, ik denk aan je. Kus, Efje |
| 12/09/2008 @ 13:55 Anne | Ow Efje, wat schrik ik van je berichtje, nouja, wat zul jezelf geschrokken zijn. Ik begrijp je helemaal hoor...........de bodem verdwijnt onder je voeten als blijkt dat het nooit meer natuurlijk zal gaan, vooral als het gewoon ECHT vast staat. Ik weet nog dat dit ons gezegd werd......02 november 2006. Maarja, ik heb nu een zoon, dat is heel anders. Je krijgt ook echt wel klap na klap hoor, verdorie! Ik zou zo met je mee huilen, meid, want dit is echt klote. Je hebt gelijk met je chocola, lekker troostvoer. Ik hoop toch echt dat je snel mag beginnen met de IVF en dat je dan ook snel zwanger mag raken. Je hebt echt wel genoeg gehad hoor! *dikke knuf* Hoe gaat het nu verder? Eerst dan een operatie of.........? Tamara, ik herken je gevoel van 'karma'...........ik was ook jaloers op anderen als ze zwanger waren, ook gewoon soms niet blij. In mezelf vroeg ik me dan af 'als ik niet blij kan zijn voor een ander, hoe word ik dan uberhaupt ooit zelf zwanger', iets van 'wat je een ander niet gunt, krijg jezelf helemaal niet'. Maar gevoelens kun je niet uitschakelen en is voor een ieder anders, maar ik vind je gevoelens heeeeeeeeeel begrijpelijk. Begonnen met prikken, spannend, soms voel je je misschien wat 'dizzy' van die gekke hormonen, of wat lichtgeraakt, maar komt allemaal goed. Nique, de moeheid was ook voor mij toen ik zwanger was, het grootste zwangerschapskenmerk! Rust nemen, meer kan je niet doen, maarja in jouw geval gaat dat wat moeilijk. Je hebt een eigen bedrijf, toch? Een foto van mijn kleine spruitje??? hihihih, zal binnenkort eens kijken wat ik kan doen. |
| 12/09/2008 @ 13:58 Anne | Ow Ef, lees hoe het verder gaat, had je al geschreven........ow meid, ben er stil van, ik vind het zo erg voor je, want nu moet je weer wachten. Daar krijg je een punthoofd van...........zou willen dat ik iets voor je kon doen meid! ![]() |
| 15/09/2008 @ 11:26 Efje | Ha meiden, bedankt voor jullie lieve reacties! Ik vind het fijn dat jullie zo meeleven. Ik ben het hele weekend bij mijn schoonouders geweest. Die gaven zaterdag en zondag een feest vanwege hun 40-jarige huwelijk. Het was op zich erg leuk, maar je weet hoe dat gaat op die feesten. Ik heb wel honderd keer de vraag gehad: 'Hebben jullie nog geen kinderen?' Elke keer weer pijnlijk, helemaal nu. Tja, ik weet al 3 jaar dat kinderen krijgen voor ons alleen met een heel groot wonder zal gaan gebeuren. Toch is het heel anders als het definitief nooit meer spontaan kan. Voor veel stellen is er na de diagnose heeeeel stiekem nog ergens een klein beetje hoop dat het met heeeeel veel geluk een keertje toch lukt. Ook al is de kans 0,001. Ik denk dat jullie dat allemaal stiekem nog wel hebben, hoe zeer je dat idee ook weg probeert te duwen. Ik heb dat ook steeds gehad, maar dat is straks, als mijn laatste eileider weg is, helemaal weg. Dat is voor mij op dit moment even het zwaarst. Ik hou me maar vast aan het idee dat ik met ivf nog een kans heb. Er is tenminste nog hoop. Lieve Tamara, wat fijn dat het spuiten goed gaat! Het is eigenlijk gewoon een handigheidje he. Je moet even over de drempel heen en dan gewoon doen. Merk je er al iets van? Hoe is nu verder ook alweer de planning? Ik duim voor je meid! Je vroeg wat 'geklipt' inhoudt. Dat betekent dat ze een klipje of ringetje op mijn eileider zetten zodat er geen verbinding meer is met mijn baarmoeder. Dat heeft mijn voorkeur boven helemaal weghalen, ook al maakt het verder niets uit. Ik denk/hoop dat ze het wel laparoscopisch kunnen doen, dus dan zal de herstelperiode wel niet zo lang zijn. Lieve An, je doet ook wat voor me hoor, door je berichtjes. Thanks! Ik wil eigenlijk ook wel een foto zien van Joshua! Maar ik kan me voorstellen dat je dat misschien lastig vindt ivm privacy. Geef anders maar een duidelijke beschrijving, dan verzinnen wij hem eromheen ![]() Lieve Ween, wat fijn dat alles goed was op het bureau. Merk je er nog iets van dat Shania te vroeg is geboren? Ik hoop ook dat Tamara en ik net als jij en Anne het geluk mogen hebben via ivf/icsi. Het is helemaal niet erg hoor als het je af en toe nog steekt als je een zwangere ziet. Je hebt er zoveel moeite voor moeten doen en een ander is inderdaad 123 zwanger. Bovendien heb je nog steeds een kinderwens voor een broertje of zusje, dus dan weet je wat je misschien nog allemaal weer te wachten staat. Een ander krijgt gewoon de ene na de andere baby, alsof het niets is. Tja... that's life... Meiden, ik ga er weer vandoor. Dikke kus! |
| 15/09/2008 @ 12:36 michian ![]() | Wij zijn kapot na weer een mislukte iVF |
| 15/09/2008 @ 18:31 Efje | Ach Michian, wat kl*te zeg! Ik vind het echt heel naar voor jullie! Heel veel sterkte meid ![]() Hebben ze nog iets gezegd over hoe nu verder? Kus, Efje |
| 19/09/2008 @ 13:30 Anne | He Gets Ef, al die vragen, daar zit je idd nu niet op te wachten. Trouwens, alsof tegenwoordig iedereen ook perse aan kinderen moet beginnen........er zijn ook stellen die bewust kinderloos blijven, daarom vond ik de vragen dan ook altijd maar raar. Ik verzon altijd maar wat, 'ach we willen nog zo graag genieten, verre reizen etc', hmmhmmmz, wat een liegbeest ben ik, dacht ik soms. Ik begrijp het hoor, wat je zegt, voor jou is de hoop op natuurlijk straks echt helemaal verkeken, en ik weet dat de kans bij ons 1 % is, maar toch, net wat je zegt, you'll never know. Wie weet lukt het wel, het is niet geheel uitgesloten. Maar wanneer je geen eileiders meer hebt, wordt er natuurlijk niks die kant op begeleid. Zoals je zegt, gelukkig er bestaat tegenwoordig IVF/(ICSI), valt niet mee, maar er zijn nog kansen. Maar eerst dit verwerken, gesprek met je eigen gyn en dan verder........Ik hoop in ieder geval dat je op alles niet zo heel lang hoeft te wachten, meid, zodat je zeker in 2009 mag beginnen voor een IVF behandeling. Ik denk aan je! Dat had je goed gezien tav Joshua en privacy....ook een reden van het niet hebben van een hyvespagina. Ik heb het maar een aantal mensen verteld en ik zou nooit open en bloot op zo'n pagina ALLES vertellen. Dus ben ik blij dat je blij bent met een omschrijving, hihihih, bij de geboorte had hij pikzwarte haartjes, maar inmiddels zijn ze wat blonder geworden, hij heeft (zal ook wel blijven) blauwe ogen, hele ronde oogjes, klein neusje en dunne lipjes, guitig koppie. Hij is steeds mooi van gewicht, best zwaar, maar hij blijft ook steeds behoorlijk in lengte groeien. Kortom hij is erg lang en niet te dik, niet te dun. Tamara, wat fijn dat het je goed afgaat dat prikken. Het vordert hoor, niet bang zijn voor de punctie, komt echt goed. Je gaat naar Zwolle, toch? Dan krijg je een soort infuus en dan wat morfine erin. Ik voelde er echt niets van. Nam thuis wel 2 paracetamoll en vooral de 2de keer, deed ik het rustig aan. Ben je nog op zoek naar een andere baan? Of staat dit momenteel op een laag pitje? Michian, vreselijk zeg, weer mislukt........dat gaat je niet in de koude kleren zitten! Dikke knuffel! We denken aan je. Ga je nog voor een derde poging, of moet je daar voorlopig niet aan denken? Nique, ook wij wilden het geslacht niet weten, ik had ook sterk het gevoel dat het een meisje was.........hihih....maar zie hier, ik heb echt een mannetje boven liggen hoor. Ook wij zijn naar babypark geweest, mooie winkel, alleen gingen wij naar Hoogeveen. De grote spullen heb ik allemaal daar gekocht. En Weentje, lekkere kletskous, hihihi, zo zie ik je altijd, een gezellige kletsebes......ook ik slik nog steeds geen pil, zal er ook vast niet meer aan beginnen, want de kans is heel klein. En als het dan wel gebeurt, dan is het welkom. Maar voorlopig ben ik heel gelukkig. Joshua heeft gister weer zijn prikjes gehad, hij is wat zeurderig en heeft wat verhoging, dus ga zo maar eens kijken hoe het met hem staat. Tot gauw allemaal ![]() |
| 23/09/2008 @ 21:00 Efje | Hoi allemaal, Pfoe, waar afleiding al niet goed voor is! Ik ben de afgelopen week heel erg druk geweest met het opleveren van ons huis. Helaas niet voor de verkoop, maar voor de verhuur. Er was ineens een stel uit India dat er graag snel in wilde, dus hebben wij alles op alles gezet om dat voor elkaar te krijgen. Het was pittig, maar ik heb daardoor lekker weinig aan alle andere toestanden hoeven denken. Tamara, hoe is het??? Heb je al zicht op de punctie? Ik duim zoooo hard voor je! Anne, Joshua 'klinkt' prachtig! Je trotse moedergevoel springt er vanaf, hihi. Hoe is het met hem? Al weer helemaal bijgekomen van zijn prikjes? Ja, ik ben inderdaad nog blij met ivf. En ik hoop ook dat 2009 eindelijk mijn jaar mag worden. Tama, wat fijn dat alles goed gaat! En een meisje, wat leuk ![]() Ik weet niet of ik het geslacht zou willen weten, maar weet wel dat er zeker voordelen aan zitten om het wel te weten. Het zou me ook verder niets uitmaken hoor, ik vind allebei geweldig. Nique, thanx voor je lieve woorden. Hoe was het bij de verloskundige? En heb je de ideale kinderkamer kunnen vinden? Hi Weentje, mooie nieuwe profielfoto van Shania! Wat is het toch een cutie! Alles goed?Fijne avond nog meiden! ![]() |
< vorige pagina | volgende pagina >

we willen zo graag

van het is al bijna tijd om de eerste spuit te zetten.

. Ik dacht eerst dat het een jongen zou zijn, blijkt het een meisje te zijn. Enfin, to be confirmed natuurlijk...ze hebben het maar één keer kunnen zien op de laatste echo. Fijn toch he, zo alles klaarmaken.