< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Wie gaat er voor een kindje in mei '08?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Wie gaat er voor een kindje in mei '08?
14/09/2008 @ 21:30
Kim 1975

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
groot gelijk marloes ... hou de boel maar een beetje in het oog :-) kan geen kwaad he .. :-)

tot 8u .. dat is toch uitslapen zeker hihihihi .. dat is mij al heeeeeeeeeeel lang niet meer gelukt hoor :-)

wij verhuizen eind oktober en er moet nog wel een en ander gebeuren ... en de bezetters of plaasteraars ken je dat? pleisteraards misschien ...? die hebben in ieder geval hun kat gestuurd :-( ... nemen gsm ook niet meer op ... mailbox is vol .. ai ai ai .. dat geeft achterstand dus he .. We kunnen niet verder totdat er is bezet ... afwachten dus ... en terwijl ook nieuwe mensen zoeken .. Ik ga hopen en duimen en kaarskes branden zene ...

verder gaat het hier rustig aan .... :-) Lilli slaapt tegenwoordig een beetje onrustig .. maar over het algemeen nog goed een aantal uurtjes door ... ik geef nu enkel nog smorgens vroeg borstvoeding en voor de rest krijgt ze flessen. Ik ga nog enkele dagen smorgens blijven geven en zien hoe dat gaat.. eventueel wordt dat ook een fles als ik merk dat ze er niet genoeg mee heeft ...

ik ga dadelijk in mijn bedje kruipen want ik ben moe ..

ik wilde jullie nog iets vertellen maar zoals zeer vaak gebeurt de laatste tijd is het mij ontschoten ... ik kan met de beste wil van de wereld niet meer herinneren wat ik nu juist kwam vertellen ...

als ik het terug weet .. dan lezen jullie het wel hoor :-)

slaaplekker
knuf
kim en lilli

Link naar deze reactie
15/09/2008 @ 09:14
snuitje

min buikje begint idd al ferm te groeien nu.... maar toch ben ik volgens de weegschaal nog nietss bijgekomen ??? begrijp dat niet goed.
misschien is ie stuk.

ik ga straks naar de kiné eerste keer.

Link naar deze reactie
17/09/2008 @ 10:40
Kim 1975

je buik stuk ??? hihihi ..

leuk he .. die nieuwe stapjes die je allemaal kan zetten bij zo'n zwangerschap ;. binnenkort zwangerschapsbroeken enz gaan halen :-) LEUK LEUK :-)

Link naar deze reactie
24/09/2008 @ 13:14
Kim 1975

ze zijn er..... sinds gisteren.... ;-)

druk druk druk dames? ik ken het gevoel hoor .. ben nu ziek thuis maar krijg de kans niet eens om te rusten :-s

tot gauw hopelijk ...

knufje
kim en lilli

Link naar deze reactie
24/09/2008 @ 13:19
snuitje

Hallo,

Ik ben sinds een half uurtje pas terug uit het ziekenhuis. Ik had om 10u een afspraak bij de gynaecoloog, gewoon een controle ...
Via een doppler hebben we de harttoon van de baby gehoord, ze zei daar niets over dus alles was oké.

Ik ben ondertussen op anderhalve maand tijd nog maar 200 gram bijgekomen... dus dat was ook dik in orde! (tov begin zwangerschap ben ik 1.8 kg bijgekomen, maar dat was nog een gedeelte van die 5 kg die ik ben bijgekomen door de hormonenkuur vermoedelijk).

Dan verder, mijn rugklachten, daarvoor ben ik naar kinesist aan het gaan en meer dan dat konden we daar niet aan doen.

Maar toen kwam het... mijn bloeddruk even meten... veel te hoog. Ik zei haar dan : int begin bij de vroedvrouw was die ook te hoog, en zij had mij gevraagd om regelmatig thuis eens mijn bloeddruk bij te houden, omdat het nogal eens voorkomt dat mensen gewoon door zenuwachtig te zijn een hoge bloeddruk heel even hebben, terwijl ze dat thuis niet hebben.
Nu heb ik dat dus gedaan, een lijstje bijgehouden thuis... en wij dachten dat die bloeddruk over t algemeen wel hoog was, maar niet alarmerend hoog... maar daar bleek zij anders over te denken.
Ik heb medicatie voorgeschreven gekregen, 3 pilletjes per dag en die moet ik vanaf nu altijd blijven nemen... Verder vroeg ze me wat voor werk ik deed. En ze zei : kun je niet minder gaan werken? minder uren, minder zwaar werk of minder dagen per week?
... dat leek haar in eerste instantie een goed idee om alvast te proberen dan (als ze dat op mijn werk goed vinden... kvind het héél vervelend !), maar als dat niet hielp dan schreef ze me thuis tot de bevalling, en ze zei erbij : dat zullen ze op u werk nog minder graag hebben....

Ik moest direct een urinetest laten doen bij een verpleegster, en dan een half uur aan de monitor zei ze.
Dan hebben ze mij laten rusten dus in een kamertje (kijken of ik daar rustiger van werd misschien) en dan om de 10 minuten mijn bloeddruk genomen, 4 keren.
Mijn bloeddruk zakte een heel klein beetje, mijn onderdruk toch, maar mijn bovendruk steeg zelfs.... maar goed, onderdruk te hoog is VEEL erger dan bovendruk te hoog. Dus het was toch beter dan bij de gynae zelf.
Die verpleegster vroeg dan, krijg je nu medicatie? 1 pilletje per dag? ik zei : ik moet er 3 per dag... en toen keek ze : en mama vroeg dan direct : is dat veel dan?
en toen zei ze: ja normaal geven ze 1 pilletje per dag, maar alst erger is dan ook wel eens meer per dag... en ze zei : maar maak u geen zorgen hoor, dit gaat zeker helpen hopen we!

en ze zei ook dat ik dus verhoogde kans heb op zwangerschapsvergiftiging, dus extra blijven opletten op zoutarm eten, maar als ik echt zwangerschapsvergiftiging ga krijgen dan kan ik dat toch niet tegenhouden door zoutarm te eten... :(
En verder rustig aan doen als ik het voel dat mijn lichaam het niet aankan. En ze gingen me streng opvolgen, daar mocht ik me geen zorgen in maken.
Zodra het beter is om te stoppen met werken gingen ze t eerlijk zeggen, want ik wil ook geen risico's nemen hé...

Elke dag moet ik nu mijn bloeddruk thuis nemen, en proberen zelfs opt zelfde tijdstip altijd.

Hopelijk doet mijn pruts het goed en blijft het met mij ook goed gaan hé...

Link naar deze reactie
24/09/2008 @ 19:00

snuitje: jeetje wat een verhaal. Ik hoop dat die pilletjes helpen. Ga je met het wek bespreken om minder te werken nu? Heb je de kleine al voelen bewegen?

Kim: eindelijk na zoveel tijd...hehehe....wat heb je?

Ik heb het zeker weten druk.. GRRRR. maarja het hoort erbij. Straks moet ik ook weer op pad. Heb beloofd dat ik de plantjes water en de visjes eten zou geven als mijn broer met zijn vriendin op vakantie is. Ik krijg vanavond instructies waar de planten allemaal staan en wat voor voer de vissen moeten eten. Hahaha. Maak het niet laat want ik ben doodop. Ben ook al een paar dagen duizelig. Super irritant. Geen idee waar dat van komt.

Knuffels

Link naar deze reactie
24/09/2008 @ 23:15
Kim 1975

ja snuitje toch maar eens vragen of je minder kan werken eh ... er zijn nu belangrijkere dingen dan wat die mensen daarvan vinden toch?
Ik snap dat het niet leuk is om zoiets te gaan vragen maar wie weet valt dat nog reuze mee. Ze reageren misschien toffer dan je denkt!

Ik hoop ook dat je pilletjes goed mogen werken en dat de zwangerschapsvergiftiging toch niet komt... en als ze komt heel laat zodat er weinig tot geen risico is voor jou hoor!

EN .. niet teveel stress he ..

Ja Marloes dat hoort er zeker bij .. net zoals mijn ziek zijn .. Het is net maar zo'n zeer verveelde kopvalling .. je kent dat wel .. keel, neus oren alles toe en zeer .. Gekregen van ons meisje die het waarschijnlijk van de creche meebracht hihihi ... Dank u lilli ik ken wel leukere kadootjes.

En ja verder zijn we druk bezig in ons huisje he .. als jullie de link nog hebben moet je maar is gaan kijken .. de bezetting en de plfaonds boven zijn af jippieeeee daar komen vrijdag nog de nieuwe ramen en dan iets op de vloer en we kunnen erin :-) Benden gaan ze ook vrijdag nieuwe ramen steken EN een nieuwe voordeur jippie .. en bezetten gaan ze vrijdag en het weekend doen.. Ze willen dit in 3 dagen rondkrijgen .. chic als dat lukt :-)

dan moeten daar nog onze uitbouw en iets op de vloer komen en dan kunnen we erin he ..; :-) .... Schilderen enz zal voor veel later zijn.

ja het ik moet zeggen ... ze zijn er in alle hevigheid en ik kan niet zeggen dat ik ze gmist heb AL is het voordeel wel dat ik nu een beetje kan zien hoe het met mijn cyclus gesteld is natuurlijk ..

Lieve knuffels en hopelijk tot heel gauw !

Kim en lilli

Link naar deze reactie
26/09/2008 @ 16:04

Kim: wow het einde is in zicht. Jullie gaan bijna verhuizen. Geweldig. Ik kijk vrij regelmatig naar jullie link. Ik zal straks ook weer even kijken

Nikki is sinds gisteren zich telkens op haar buik aan het draaien. Waarna ze gaat huilen, want ze vindt het helemaal niet leuk om op haar buik te liggen. Hahaha. En dus kan ik haar weer terug draaien op haar rug. Maar het is wel weer een stapje vooruit. Op naar het kruipen.

Knuffels

Link naar deze reactie
27/09/2008 @ 19:49

Kim: het begint nu een beetje als een huis te zien. Wat is er veel in gedaan zeg :-D

Link naar deze reactie
29/09/2008 @ 09:41
snuitje

Ik ben terug dus... maar ... ik ga hier minderen, in alle topics hier opt forum.... ben nu dus weggeweest en fijn kort reisje gehad maar mijn bloeddruk zakt bijna niets, zelfs met die hoge medicatie...

Tis veel te belangrijk voor mijn pruts...dus ik moet meer rusten, overal... meer dingen laten...niet meer zo druk zijn...dus als ik nu tijd heb ga ik proberen niet meer opt forum te komen, maar te gaan slapen of in de zetel te liggen... sorry... maar heb een dipje nu ik terug ben, ik ben ook wel heel erg moe en beetje schrik omdat bloeddruk na dit reisje maar amper gedaald is. En nu ik elke dag opt zelfde uur mijn bloeddruk moet nemen en 3 keer per dag de medicatie zit het toch geregeld in mijn gedachten hé...stress is niet goed hé, maarja zie je, t loopt weeral niet zoals het zou moeten... ik heb al die weken genoten en gestraald en nu moet dat weer afgenomen worden?
Sorry ben weer aant wenen nu... ik ga naar mijn lieverdje.

Dikke knuf en tot snel , ik blijf niet voorgoed weg hoor, maar ik zal gewoon veel minder komen... ik heb nu ook langer dan een uur in een ander topicje waar ik veel zit moeten bijlezen, en ik voel het al zwaar op me wegen... dus ik heb in dit topic gewoon nog niets bij kunnen lezen... en in alle andere topics waar ik zit ben ik nu niet eens meer gaan kijken...

t forum moet ik echt minderen net zoals zovele andere dingen die ik fijn vind nu maar die mijn leven te druk maken...

PS: op mijn werk gaan we een oplossing bedenken...
PS2: ik heb het kindje helaas nog niet voelen bewegen, goh wat kijk ik daar naar uit ! Zal een hele geruststelling zijn ook... en ik kijk uit naar zaterdag, half uur echo met dvd! Dan kan ik dat ding platspelen als ik moet rusten

Link naar deze reactie
29/09/2008 @ 22:02

Ach snuitje: wat rot zeg. Neem alsjeblieft goed je rust hoor. Ook op je werk. Ze moeten niet te lang naar een oplossing zoeken hoor, maar direct. Jij en de baby zijn op dit moment even het allllllllerbelangrijkst! We zien je wel weer verschijnen op de forum als het weer goed voor je uitkomt enzo.

Hele dikke knuffel en zet hem op he!!!!

Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 08:28
Kim 1975

inderdaad .. ik sluit me aan bij marloes .. verzorg jezelf en je kindje maar goed en doe het lekker rustig aan.
Laat de pc maar een beetje rusten en rust zelf ook maar goed! Ik hoop dat je op je werk ook snel een goeie oplossing kan uitwerken!

we zien je hier wel als je even een secondje vind of kunt vinden om van je te laten horen!

dikke knuffels hoor !!!

marloes alles ok met jullie daar?

knufjes
kim en lilli

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 15:27
snuitje

ik moet 2 weken thuisblijven... 20 okt echo, en dan bepaald gynae of ik nog mag werken.

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 19:28
Kim 1975

Gebruik die tijd maar om lekker te rusten hoor meisje!

Veel sterkte !!!

Wij blijven hier de duimen ophouden voor jullie hoor!

knufjes
Kim en Lilli

Link naar deze reactie
16/10/2008 @ 12:47

snuitje: ja zeker rust lekker uit. nog 4 dagen en dan heb je de echo.

kim: hoe is het met je? heb jij het ook zo druk? Ik kom gewoon bijna aan niets toe. Maarja het is wel gezellig zo. Alles goed gegaan met jullie huisje? Zijn jullie nu al over?

Met mij gaat alles goed. Alleen wat ik al schreef heb ik het ook zo ontzettend druk. Mijn vriend werkt 6 dagen in de week en alles komt bij mij terrecht. Huishouden, kinderen etc. heel vermoeiend. Hopelijk kan hij volgend jaar gewoon 5 dagen gaan werken hoor.

Knuffels

Link naar deze reactie
16/10/2008 @ 22:38
Kim 1975

1 november D Day !!!! ik hoop daarna een beetje meer tijd te hebben om van mij te laten horen ..

als ik maar af en toe hoor dat het goed gaat met jullie is het al goed :-)

snuitje gaat het een beetje?

marloes .. ja het is doorbijten nu .. maar het is niet voor altijd he .. denk daar ook aan !!! Naast de zorg geniet ook maar een beetje van die kleins spruitjes

knufff
kim en lilli

Link naar deze reactie
17/10/2008 @ 11:24
snuitje

jah t gaat beter... maandag echo, zenuwachtig.

Link naar deze reactie
19/10/2008 @ 08:59
Kim 1975

blij te horen dat het al een beetje beter gaat !!!

nog 1 nachtje slapen en dan weet je meer !! goed he!! positief denken hoor en duimen doen we hier ook mee!!

kim en lilli

Link naar deze reactie
19/10/2008 @ 09:00
Kim 1975

marloes .. bedoel je niet je verloofde :-)

knuf
kim en lilli

Link naar deze reactie
20/10/2008 @ 21:49
snuitje

Ik ben terug van de echo's !!! jah je hoort het goed echo's : 2 gekregen... ik zal het morgen langer vertellen, nu int kort : alles was goed met onze prutsie, en ik mag tot volgende controle thuisblijven... maar de kans op werken zit er dan ook bijna niet meer in, waarschijnlijk zal het rusten zijn tot de bevalling. Maar ik denk dat dit het beste is, mannekes wat heb ik al 2 dagen zo hoofdpijn weer ! Ik denk van de zenuwen voor vandaag.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >