< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » Met stress toch zwanger na IUI?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeilijk zwanger worden...
Met stress toch zwanger na IUI?
30/08/2008 @ 17:14
Eritia

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Jeetje meid, wat ontzettend balen!!
Ook al had je het gevoel dat het negatief zou zijn, toch is het altijd nog ontzettend balen!!!
Maar wat apart, werd je ongesteld DOOR die bolletjes heen? Wat apart!!

Wij hebben gister IUI gehad. Mijn mannetje zat zich op te vreten, omdat zijn zaad altijd slecht is.
Hij bleek deze keer 9 miljoen te hebben, waarvan 35% goed was.
Dit is iets meer dan de vorige IUI's.
Mannetje en ik waren wat down, want veel zaad is het niet..
Binnen 2 minuten was het weer gebeurd en stonden we buiten. Nu 3 keer per dag die (stomme) bolletjes inbrengen...
Moet over 1 week Progesteron laten prikken en over 16 dgn bloed prikken om te zien of ik zwanger ben... Pfff, duurt me nu al te lang, haha...

Zeg, ik kreeg gister van de gyn zo'n inbreng huls voor die bolletjes.Gebruik jij die ook? Heb het geprobeerd, maar vind het gewoon met mijn vingers véél makkelijker!

XX

Link naar deze reactie
31/08/2008 @ 13:13
Nouki

Ha, is dat echt? Is het gemakkelijker zonder inbrenghuls? Want heel toevallig dacht ik deze week om volgende keer eens zo'n inbrenghuls te vragen.... Dat is dan ook niet nodig blijkbaar!

Het is toch goed dat het zaad iets beter was dan de vorige keren, niet? 'k Begrijp dat je niet heel positief kan zijn bij slechter zaad maar ze brengen wel maar de beste in, hé, dus uiteindelijk zijn het wel toppertjes die overblijven. We zullen moeten afwachten, hé.

16 dagen wachten om te mogen testen is wel lang, hé. Ik vind dat ook altijd verschrikkelijk!

Hoe is het met je stiefvader? Is je moeder al terug van Italië?

Link naar deze reactie
31/08/2008 @ 15:13
Eritia

Ja, mijn moeder heb ik vorige week opgehaald van Schiphol. Ik ben wel blij dat ze nu thuis is, is de druk bij mij een beetje weg om voor Wim te zorgen.
Er is nu tenminste iemand bij hem in de buurt.
Met hem gaat het prima, is alweer aan het werk enzo.
Maar met mijn oma minder, ze woont nog op haarzelf (in Italie bestaan geen bejaardenhuizen), en haar vergeetachtigheid wordt alleen maar erger.
Nouja, we moeten maar zien hoe het allemaal loopt.

Hoe gaat het nu trouwens met jou en je vriend?

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 14:38
Eritia

Hoi Nouki,

Ik ben een tijdje hier niet geweest, heb het (voor mijn gevoel) nog nooit zo druk gehad!! Sinds gister voel ik me dan ook wat grieperig, heb hoofd en keelpijn, gloeiende wangen maar ondertussen heb ik het koud.
Ook ben ik doooooooodmoe, slaap na mijn werk even een paar uurtjes.. Zal waarschijnlijk de drukte wel zijn..
Verder voel ik niks.. Vandaag nog precies 1 week, dan testen.. NOG een week wachten, wat gaat dat langzaam man... Pfff...

Hoe gaat het met jou? Wat zijn de verdere ontwikkelingen?

XX

Link naar deze reactie
08/09/2008 @ 15:40
Eritia

Hej meid,
wat ben je stil. Gaat het wel goed met je? Of gewoon even druk bezig?

Hier gaat het wel. Kan niet wachten om te testen. Vrijdag NOD.
Vrijdagochtend testen wordt niks, moet daarna aan het werk. En heb geen zin om daar OF super sagi of super blij te zitten. Trouwens, ik wil de test met mijn mannetje doen. Dus of vrijdagmiddag of wachten tot zaterdagochtend.
Ik voel me nog steeds klein beetje grieperig, ben wel gewoon aan het werk geweest. Nog steeds wat hoofd en keelpijn, en gloeiende wangen... Ik hoop zoooooooo dat dit een teken is.. Maarja, ik durf het echt niet te geloven, ik voel voor de rest absoluut niks anders. Afwachten maarweer!!

Liefs, Eritia.

Link naar deze reactie
09/09/2008 @ 00:14
Nouki

Hey Eritiatje! Sorry dat het zo stil was! Ik heb inderdaad zoveel om handen gehad dat ik eigenlijk alleen wat ben komen lezen en dan gauw weer verder met waar ik mee bezig was. En dan in mezelf zeggende dat ik 'straks' wel zal terugschrijven, haha!

Vrijdag mag je testen, is niet meer zo lang, hé. Ik zou ook testen wanneer je thuis bent en eender welke emotie gewoon kan laten gaan. Ipv op je werk te zitten en rond te lopen als een gichelend kieken of een depressief patattezakje

Lastig dat je zo geen symptomen hebt, hé?? En je voelt vanalles maar het kan ofwel wel iets betekenen ofwel helemaal niet. Dat is het hem juist, je weet niet wat je moet voelen.

'k Ben blij dat het met je stiefvader beter gaat. Nu je moeder thuis is kan zij hem een beetje in het oog houden, hé

Ik ben ondertussen sinds vrijdag terug beginnen puffen en sinds vanmorgen de eerste Puregon spuit gezet. Ik moest toch een week aan de pil, hé. Heb ik gedaan tot afgelopen vrijdag en normaal wordt een mens dan ongesteld maar ik dacht, bij mij zal het wel weer niet waar zijn. Ik met mijn korte onregelmatige cyclussen! Maar nee, hoor, ik ben ongesteld geworden en het is nog niet gedaan! Ik ben eigenlijk echt wel blij. Gek, hé. Maar nu ben ik twee keer op een dikke week ongesteld geworden. Iets wat vroeger bijna niet waar was. Het duurde altijd maar 24u en om dan na een week pil weer ongesteld te zijn en weer langer dan 24u, vind ik wel super voor mij, hihi!
Misschien deze keer wel een goed teken dat alles eens een keertje loopt zoals het moet lopen

Vrijdag heb ik de eerste echo. Duimen dat er deze keer genoeg follikels zitten, hé!

Link naar deze reactie
10/09/2008 @ 16:47
Eritia

Hej Nouki,

ik heb het nog nooit gedaan, maar bij deze: van harte gefeliciteerd met je ongesteldheid meid, haha.. Ik hoop dat ik dat de volgende keer niet weer hoef te zeggen!
Hoe ziet je schema er de komende tijd uit? Qua spuiten etc.

Hier gaat het wel, ben vandaag ontzettend str*ont chagrijnig!! Weet niet hoe dat kan, maar niks wilde vandaag op mijn werk, viel zelfs een paar keer uit tegen mijn leerlingen. Was zo blij dat ik naar huis mocht, dat de dag erop zat!
Heb verder geen kwaaltjes, alleen ontzettend moe, maar dat kan ook van die Utrogestan bolletjes komen.
Ik voel continu aan mijn borten, maar ze zijn niet gegroeid (wat wel mag, want heb 75A), geen bultjes rondom mijn tepels, geen buikpijn, helemaal NIKS...
Pff, we gaan zaterdagochtend pas testen, nog een dag langer wachten vrijdag NOD). Word moe van het wachten...

XX

Link naar deze reactie
10/09/2008 @ 22:58
Nouki

Je kan je er zo zot om maken door constant te proberen iets te voelen, hé. 'k Ken het gevoel.
Jij had een baaldag vandaag blijkbaar. Is wel lastig als je in contact bent met leerlingen, dan moeten zij het bekopen
Ik hoop dat het een goei teken is. Ze zeggen wel eens dat zwangere vrouwen chagrijning kunnen zijn, hé

Voor zaterdag

Link naar deze reactie
12/09/2008 @ 08:19
Eritia

Vandaag mijn NOD, aaaaaaaaggghhh....
Morgenochtend PAS testen, ik hou het niet meer.. Nouja, dat ene dagje kan er ook nog wel bij. Maandagochtend bloed prikken, om 1000000% zeker te zijn dat de test van morgenochtend klopt.
Ik hou je op de hoogte!!

Link naar deze reactie
12/09/2008 @ 20:40
Nouki

Oh ik hoop het zo hard voor jou! Je bent nog niet ongesteld, hé, dus het kan nog allemaal!!

Bij mij was het weer minder vandaag. Ik had mijn eerste echo vanmorgen en dacht dus doordat ik zo lang ongesteld was dat het dan deze keer eens goed zat maar pff, nee hoor. Weeral maar 3 follikels. Oké, je hebt er maar één nodig maar met meer follikels heb je toch meer kans op goeie eitjes, hé. 'k Was echt wel wat teleurgesteld vandaag. Woensdag moet ik terug. Ik hoop dat ze er dan nog alle drie zitten en hopelijk nog eentje bij, ofzo.

Ik kom morgen zeker terug kijken want ben benieuwd

Link naar deze reactie
14/09/2008 @ 19:56
Eritia

Hallo Nouki,

hebben gisterochtend getest, en negatief...
Aan de ene kant heb ik de hoop alweer opgegeven, maar aan de andere kant hoop ik dat de verhalen van de Clear Blue testen waar zijn, dat ze niet zo snel postief aangeven..
Morgenochtend bloed prikken en morgen tussen 14.30u en 15u bellen voor de uitslag.
Die zal 100% zeker zijn, dus ik hoop op morgen..
Heb er nog geen traan om kunnen laten, ik probeer er steeds niet aan te denken dat de test negatief was. Weet zeker dat morgen, nadat ik gebeld heb, de tranen volop zullen gaan vloeien... Ik durf er eigenlijk niet op te hopen, voel niks....

Kunnen ze jou niet iets geven waardoor je meerdere follikels krijgt? Of kun je er niks aan doen, is het je lichaam die zo reageert?

Ik laat het je morgennmiddag weten..

Link naar deze reactie
14/09/2008 @ 23:44
Nouki

Hey Eritia,

Ik hoop het met jouw mee dat de test niet juist was en er morgen toch nog goei nieuws komt.

Nee, er is niets aan te doen bij mij, het is gewoon mijn lichaam dat niet beter reageert op de Puregon. Ik moet nu al meer spuiten dan vorige keer. 'k Vrees dat bij mij de leeftijd een grotere rol speelt dan bij anderen van mijn leeftijd. Spijtig genoeg... Wie had ooit gedacht dat het zover zou komen, hé?

Allee, voor morgen, hé

Link naar deze reactie
15/09/2008 @ 17:55
Eritia

Hej Nouki,

Tja, zoals je wel kunt merken begin ik mijn bericht niet met gejuich en allemaal smiley's..
Heb vanmiddag met ziekenhuis gebeld en die vrouw zei meteen: negatief. Ik had het ergens al verwacht..
Het rare is dat ik er nog geen 1 traan om heb kunnen laten, terwijl ik dat zo van mezelf verwacht had!
Dat komt misschien nog wel, ben nu alleen maar ontzettend down.. Zit wat op de bank voor me uit te staren, heb geen zin om te kletsen of te lachen.. Bah, bah en nog eens bah!!
Ik zat al een tijdje te denken aan acupunctuur. Ben zelf absoluut niet zweverig ofzo ingesteld, maar had er al veel over gelezen en in het blad Freya (waar ik lid van ben) hebben ook positieve verhalen gestaan.
Dus toen ik hoorde dat bloeduitslag negatief was, heb ik niet eens 1 minuut later de acupuncturist opgebeld (via internet gevonden, iemand die wel aangesloten is bij zo'n vakbond) en kan er (pas) donderdag 25 sept. terecht.
Ik weet dat zij mijn probleem niet kan verhelpen, dat ik door haar zwanger raak, maar ik wil iets doen. Word gek van alle medicijnen die ik of moet spuiten en daarna in moet brengen!
Mannetje moest ook mee van haar, omdat hij zwak zaad heeft. Eerste instantie gaan we eigenlijk naar de acupunturist puur voor mij, maar we zullen dan wel horen wat zij ervan zegt.

Zo, héél verhaal (sorry). Ik zal verder balen en vloeken, voel me op dit moment leeg. Kan me nu niet voorstellen hoe ik (we) verder moeten gaan. Waar haalt een mens de positiviteit vandaan, om elke keer maar weer verder te gaan? Op dit moment denk ik: ik stop ermee, hoeft voor mij niet meer, gaat toch nooit lukken. We winnen nog eerder een miljoen van dat we in verwachting raken...

Maargoed.. Wat balen dan dat je leeftijd waarschijnlijk mee speelt. Hoe oud ben je eigenlijk? Je hebt het vast wel eens verteld, maar kan het me niet meer herinneren (sorry)

Link naar deze reactie
15/09/2008 @ 23:56
Nouki

Hey Eritia,

Ik ben (nog maar) 35. Te jong om al in menopauze te belanden en al oud genoeg om eindelijk eens zwanger te mogen worden, hé

Spijtig dat de bloedtest ook negatief was Weet je waarom je geen traan kon laten? Bij mij is dat toch zo, omdat je het zoooo gewoon wordt! Elke keer die negatieve testen, ik geloof er gewoon niet meer in dat het ooit positief zal zijn. Ik denk dat ik gewoon maar voortdoe omdat ik niet beter weet. En ooit zullen ze me zeggen dat het genoeg is geweest en dan stop ik alsof er niets gebeurd is. Zo stel ik het me tegenwoordig al voor...

'k Hoop dat die accupunctuur helpt. Ik weet er eigenlijk te weinig over. Heb hier ook al een topic gezien over accupunctuur maar nooit meegelezen ofzo. Ben benieuwd wat het gaat worden.

Wat ga je nu nog doen? Onmiddelijk een volgende poging IUI?

Link naar deze reactie
16/09/2008 @ 20:18
Eritia

Ja, we wachten nu tot ik ongesteld word (vaak is dat 4 dgn na mijn laatste Utrogestan bolletjes, dus a.s. vrijdag ongeveer).
Dan op de 3e dag van mijn regels weer beginnen met Puregon. Ja we gaan dus meteen door met de volgende IUI poging.
We staan voor febr. 2009 ingeschreven voor IVF, dus die tijd tot we met IVF beginnen, wil ik graag besteden aan IUI.

En ja, het huilen wil maar niet lukken. Voel wel een brok in mijn keel, maar krijg het er maar niet uit. Ik denk dat je gelijk hebt, je bent op een gegeven moment ingesteld op negatief nieuws, je bouwt een soort muur om je heen.

Hoe ver ben jij nu met alles?

Link naar deze reactie
17/09/2008 @ 13:08
Nouki

Ik ben vanmorgen weer op echo gemoeten en het is schrijnend, echt waar... Heb er mijn tranen al voor gelaten en dan kom je zo op het werk aan met iets rodere ogen en lap, moet'k het nog eens uitleggen, weer tranen... pff.
Er zat nog maar EEN follikel. De andere twee waren gewoon al weg!? De gyn heeft er geen verklaring voor waarom ik op mijn 35 al geen eitjes meer aanmaak. Deze poging stopzetten wilde hij ook niet doen want je kan maar 2 keer een poging stoppen zonder ze als ivf-behandeling te zien en vermits er één eitje is wil hij toch verder doen. Mij niet gelaten, een kans is een kans natuurlijk. Maar komaan, hoe zijn we nu bezig, hé?

Ik heb dan ook maar ineens de stap gewaagd en heb naar Jette gebeld. Ik wil eens zien of het daar vlotter gaat en of ze me daar, door een ander schema, misschien wel meer eitjes kunnen laten aanmaken. Ik heb een afspraak met Dr. Vos op 14/10. Valt nog mee van wachttijd.
Pff, balen, ze. 'k Moet misschien binnenkort overwegen via eiceldonatie te gaan en 'k dacht niet dat het ooit zover zou moeten komen

Link naar deze reactie
17/09/2008 @ 17:01
Eritia

Jezus meid, ik schrik me kapot!
Wat verschrikkelijk voor je!!!
Weet niet zo goed wat ik zeggen moet...
Zover ik me destijds in verdiept had, weet ik alleen maar dat je met IVf inderdaad vaak veel follikels hebt/krijgt.
Nu ben ik al blij met 1, maar met IVF heb je toch vaak zo rond de 10 follikels ofzo?
Goh meid, 1 follikel. Ik snap wel dat je er toch voor gaat, follikel is een follikel. Maar ik snap je redenatie wel, niet leuk...
Denk je dat ze jou in Jette (beter) kunnen helpen? Daar is toch dezelfde procedure als waar je nu bent? Als men een oplossing wist, dan hadden ze die wel gegeven toch?
Heeft het misschien iets met een vervroegde overgang te maken ofzo? Heb geen idee hoor...

Ik voel de hele dag al ongi pijn onderin mijn buik, hoop zooooo dat de ongi vandaag nog doorzet. Dan is morgen mijn 1e cyclusdag en kunnen we zaterdag weer beginnen met Puregon. Wil graag weer verder, want deze dagen, het wachten op bloed, vind ik het ergst. Je bent al down omdat het (weer) niet gelukt is, en als je weer kunt beginnen met spuiten en echo's, dan ga je er weer voor, dan word ik meestal vanzelf weer positief, krijg ik weer doorzettingsvermogen en moed.

Nouki,
probeer rustig aan te doen.. Je kunt er nu niet veel meer aan veranderen. En een follikel is een kans op een klein wondertje, toch?
Probeer je moed niet te laten zakken (makkelijk gezegd, ik weet het..)

Link naar deze reactie
18/09/2008 @ 11:35
Eritia

Hier is er bloed, bloed en nog eens bloed. Vanmorgen naar de wc en ja hoor, KNAL rood!!
Aan de ene kant juist goed, kunnen we a.s. zaterdag weer beginnen met Puregon. Dat geeft me een goed gevoel, je 'moet' weer positief worden en weer verder gaan met de volgende ronde, niet meer denken aan de negatieve test.
Maar aan de andere kant is bloed wel weer een teken dat ik dus echt, echt, echt niet zwanger ben.. Wist ik natuurlijk al, maar toch..
Zal vanmiddag bellen met de gyn, voor een afspraak voor de 1e fm.
Op naar de volgende ronde.. zucht....

Link naar deze reactie
18/09/2008 @ 15:56
miranda

Online Status
pregnyl
hallo,

gister avond een pregnyl prik moeten halen in mijn achterwerk in het ziekenhuis. Dit vond ik niet zo fijne prik. Maar goed. Verder is verteld dat pregnyl het eitje goed laat rijpen. En in mijn geval laat het eitje dan los. Vandaag uit nieuwsgierigheid een ovulatietest gedaan. Deze was negatief. Maar had wel 2 streepjes.En dat heb ik nooit gehad. Maar er is mij verder verteld dat we na gisteren 2 dagen moeten vrijen en dan 2 weken wachten om een zwangerschapstest te mogen doen.
Mijn man en ik zijn best zenuwachtig.
Heeft iemand anders hiermee ervaring?

groetjes miranda
[Laatst gewijzigd door miranda - 18/09/2008 @ 16:02] - Link naar deze reactie
18/09/2008 @ 22:00
Nouki

Hey Eritia, ja je blijft toch ergens elke keer wel hopen dat de testen verkeerd waren, hé. Dat ze zich vergist hadden. Maar helaas... Je kan zaterdag terug beginnen, dat is niet lang meer en dat trekt je hoop inderdaad wel wat op.

Ik heb morgen ook weer echo. Ik denk dat ik deze poging ga laten stoptzetten. Je kan 2 keer een poging stopzetten van de terugbetaalde pogingen. Het heeft gewoon geen zin om een IVF te doen met één eitje, vind ik. De kans dat het iets wordt is zo klein! En dan ben je wel een betaalde poging kwijt, hé. Oh, mijn hoofd is gewoon een chaos op de moment.

Miranda, welkom hier. Wat wil je juist weten? Wij hebben hier allemaal een Pregnyl spuitje nodig, hé. De ene om het op de natuurlijke manier te proberen (zoals jij), de andere voor inseminatie en anderen weer voor IVF. Ik zou zeggen, doe goed jullie best en ik hoop voor jou op een succesvolle poging!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >