< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » we willen zo graag

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
02/09/2008 @ 19:30
Destiny

Online Status Stuur bericht
Heey meiden

Effie, wat goed zeg!!
Geen Cyste meer.
Eindelijk begint het voor jou nu ook te lopen.
Ik ben benieuwd hoe jij op die hormomen reageerd.

De pil daar merk ik niks van, alleen dat de borstemn gevoelig blijven na de menstruatie.
Ik ben al zo lang niet meer aan de pil geweest, maar ik geloof dat dat er bij hoort.

Dat spuiten lijkt mij echt spannend.
Ik zie daar ook best tegen op, maar aan de andere kant weet ik dat zo veel vrouwen dat zelf moeten doen en dat die het de eerste keer ook eng vinden.
Ik ben benieuwd hoe je het doet vanavond.

Weentje, jij hebt dit alles ook door moeten maken en je hebt nu een pracht van een dochtertje.
Net zoals Anne en de rest hier.
Een goede stimulans!

Wij waren zaterdag bij mijn vriendin.
Hun dochtertje is nu 1 jaar geweest.
Op het moment dat we bij ze waren ging het goed en merkte ik dat ik oprecht was tegen het kindje.
Maar op de terug weg naar huis merkte ik dat ik er toch wel moeilijk mee had.
De onzekerheid slaat weer toe.
Ook dat ik nu in deze periode op zoek moet naar werk en aan het solliciteren ben.
Ik heb besloten om eerlijk te zijn over de IVF/ICSI bij een sollicitatie.
Als ik daarom niet word aangenomen dan is het jammer maar helaas.

Nou, ik stop er weer mee voor vandaag.
Liefs Tamara

Link naar deze reactie
03/09/2008 @ 21:30
Efje

Hi Tamara,

Ik had dat ook hoor, tijdens mijn pilgebruik (ruim 10 jaar) had ik heel veel last van gespannen borsten gedurende bijna de hele cyclus. Ik weet nog goed dat het me zo meeviel dat, toen ik was gestopt, ik het nog maar 1 week in de maand had.

Die onzekerheid die je voelt is heel logisch meid. Komt me erg bekend voor in ieder geval. Ik ben ook oprecht blij voor zwangere vriendinnen of vriendinnen met kinderen. En ik kan ook echt genieten van die kleine hummels van ze. Maar op een onbewaakt ogenblik slaat dan die onzekerheid toe en vraag ik me af of het ooit wel voor mij is weggelegd. Want wat nou als dat niet zo is??
Die angst wordt ook steeds erger, naarmate de behandelingen 'op raken'. Heb jij dat ook?

Lieve Tamara, we moeten nog steeds uitgaan van het positieve. Het gaat gewoon goedkomen voor ons! Afgesproken?

Het prikken valt gelukkig heel erg mee. Gisteren was nog even spannend toen ik het thuis allemaal zelf moest doen. Mijn man hielp heel lief mee met alles, maar de prik heb ik uiteindelijk zelf gezet. Vanavond ging alles alweer een stuk sneller en makkelijker. Nogmaals, het valt me erg mee. Kun jij ook hoor!

Wat goed dat je eerlijk wilt zijn over je ivf/icsi-traject bij sollicitaties. Lijkt me heel eng, maar je hebt wel gelijk. Ze moeten je nemen zoals je bent. Heb je al wat interessants lopen?

Zo, hoe is het met de rest?
Nog leuke dingen in de planning?

Liefs, Efje
Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 13:43
Anne

Online Status

Michian, spannend 2 embryo's terug gekregen, rustig aan doen is mijn advies!! Op naar 15/09, hopelijk wordt het een superdag voor je!

Tamara en Efje, wat spannend allemaal zeg.............

Tamara begonnen met de pil en Efje met prikken voor de laatste IUI. Sjonge, voor mijn gevoel gebeurt er nu daadwerkelijk ook wat met jullie en we weten niet hoelang, maar ik geloof wel dat het goed gaat komen met jullie. Ook ik had die angst, ja hallo, wat als alle pogingen 'op' zijn en ik ben nog niet zwanger, alleen bij de gedachtes kreeg ik al tranen in mijn ogen. Eerst dacht ik dat ik die behandelingen dan wel zelf zou gaan betalen, later dacht ik, dan zit het er niet in en ga ik genieten van andere dingen met mijn man. Toen vond ik wat rust. Maar ik snap wel dat dat nu makkelijker praten is.

Efje, ondanks dat ik werk in de gezondheidszorg, vond ik dat prikken in mezelf ook maar gek. Ik zat ook te staren naar mijn buikplooi en naald, maar vond ook, ik MOET het doen. En eenmaal gedaan komt het allemaal goed, het valt reuze mee! En net als jij zegt, ook Tamara kan dit. Je beseft je wel wat je er allemaal voor over moet hebben.

Het 'grote' duimen is hier dan ook begonnen voor jullie. We schrijven immers al zooooooooooooo lang en ik gun het jullie zo van harte! Maar mijn hartje zegt dat het ooit goedkomt!

Weentje, wat fijn dat weer de tijd hebt gevonden voor je man. Dat is ook heel belangrijk. Maar ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, je bent druk met het kleintje, geniet van de dingetjes en s avonds plof op de bank, bedenk je je opeens hoe moe je bent, hihihihih Maar goed, daar moeten ook HUN maar wat begrip voor hebben hoor.

Hier gaat het verder prima en geniet van mijn spruitje!

Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 20:16
Nique

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Peakeboo hier ben weer eens. Soms heb ik helemaal geen zin om achter de computer te zitten na een dag werken. Ik ben vaak bekaf na een dag werken. Ik ben dan ook blij dat mijn weekend nu is begonnen.

Over ruim een week mag ik weer naar de verloskundige. Ik kan me daar zo op verheugen, dan krijgen we het hartje weer te horen. Eind september de 20-weken echo, ben zo benieuwd want vanaf nu groeit het 2cm per dag. Ik heb dan ook al een aardig buikje. Bij mij zie je het al goed, omdat ik niet al te groot ben (1.60m) maar daar ben ik heel gelukkig mee. lekker showen die buik

Michian, super dat er 2 embryo-tjes zijn teruggeplaatst. Ik duim heel hard voor je, dat in ieder geval 1 zich heel goed zal gaan innestelen. Tip: denk er niet te veel aan, dan ben je veel relaxter en zal je lichaam er beter op reageren. Ik weet hoe moeilijk dat kan zijn, maar bij mijn laatste keer heeft het geholpen

Tamara en Efje, ook jullie zijn nu aan de beurt hoor. Voor jullie ook de tip zoals bij Michian. Het gaat jullie geluk brengen! Mijn duimen zullen overuren maken En nooit en te nimmer je geduld opgeven, want echt dat wondertje is ook voor jullie bestemd.

En Tamara...gefeliciteerd met je huwelijk. Ik heb genoten van je mooie foto's en blog op je hyves. Wij hebben volgende week en bezichtiging van een bruidslocatie. We gaan wel aan de slag met een weddingplanner, omdat ik me nu concentreren op mijn zwangerschap en als de baby er is wil en zal ik heel veel tijd met de baby gaan doorbrengen. Met een weddingplanner zal ik niet de stress hebben van of alles wel goed gaat.
Eind van de maand gaan we naar babypark om een kinderkamer uit te zoeken en alle andere wat nodig is te kopen. Daar zal een groot deel van ons spaargeld aan opgaan met al die prijzen van tegenwoordig.

Weentje, heerlijk weer tijd met je mannetje. Maar zo te lezen en te zien op hyves zijn jullie zo'n mooi gezinnetje met zoveel happiness. Ik ken dat ook van mijn eigen vriend. Nu ik zo moe ben doet hij heel veel in het huishouden en kookt ook vaak voor me, de lieverd. En hij blijft me maar knuffels en massages geven
Hij zal, als de baby er is, ook een papadag hebben. Hij zegt dat die dag dan knuffeldag wordt hihi..

Anne, ik ben heel benieuwd naar wat fotootjes van je spruitje. Zo te lezen moet het wel een heerlijk mooi ventje zijn!

Liefs, nique

Link naar deze reactie
06/09/2008 @ 17:08
Efje

Hoi allemaal!

Anne, bedankt voor het grote duimen!
Fijn dat je lekker kunt genieten van je spruitje. Hij is alweer bijna 3 maanden he? Gaat snel.

Nique, fijn dat het allemaal goed gaat en dat je lekker geniet van je zwangerschap!

Tamara, hoe ist? Je moet donderdag je eerste spuit zetten toch? Welk hormoon is het eigenlijk? Zit het ook in zo'n voorgevulde pen zoals mijn gonal-f? Succes hoor, komt goed!
En nog even een ander vraagje: Wanneer begon jij met de pil? Ik wil namelijk graag zo snel mogelijk na deze iui-ronde starten met ivf. Ik verwacht dat ik eind september ongesteld word, maar ik heb pas 6 oktober een afspraak met mijn gyn. Dan zou ik het zonde vinden als ik nog 3 weken moet wachten voor ik kan beginnen met de pil, want daarna ben je ook nog een maand bezig voordat de daadwerkelijke ivf-maand begint, of niet?

Nou, morgen eerst maar eens de eerste echo om te kijken hoe mijn eierstok reageert op de hormonen. Ikzelf merk er in ieder geval niks van. We moeten al om 9 uur in het ziekenhuis zijn. Dat betekent dat we om 7.15 uur moeten opstaan... Op een zondag!

Fijn weekend nog meiden!
Link naar deze reactie
07/09/2008 @ 13:42
Destiny

Heey meiden

Dankje wel voor jullie ondersteunende woorden.
Had ik even nodig.
De laatste tijd, nu we er volop in zitten begin ik weer met het onzekere gevoel te worstelen.
Vooral ook de gedachte van is het mij wel gegunt?
Ik heb periodes gehad dat ik echt niet blij kon zijn voor een zwangere en zelfs vriendinnen heb laten zitten, gaat mij dat tegen werken?
Als een soort karma?
Herkennen jullie dit?

Eff, vroege vogel...hoe is het gegaan???????
Ben benieuwd hoe het vanmorgen ging.
Wat goed dat je geen last hebt gehad.
Vreemd is dat he zo op een zondag naar het ziekenhuis.

Ik moet inderdaad donderdag beginnen met de eerste spuit, decapectyl.
Gisteren had ik ineens zo'n schrikmoment van het is al bijna tijd om de eerste spuit te zetten.
De pil moet ik tot de 14e door slikken.
Ik ben met de pil begonnen op de eerste dag van de menstruatie.
En inderdaad, een maand voorafgaand aan de IVF moet je met de pil beginnen.
Als ik jou was zou ik zeker vragen of je al met de pil kunt beginnen.
Hopelijk kun je dan ergens in november ofzo de eerste poging onder gaan.
Nog even een pil vraag trouwens,heb jij tijdens je pil gebruik ook buikpijn gehad?
Zo'n menstruatie gevoel.
Ik heb het nu al een paar dagen.
Ik gebruik microgynon 30.

Hey Nique
Wat fijn voor je meid dat het zo goed gaat.
Spannend voor je die echo, zal voor jullie vast een mooi en emotioneel moment zijn.
Thanks trouwens voor je complimenten over de foto's en blog van mn bruiloft.

Lieve Anne, ik ben eigenlijk ook best benieuwd naar een foto van je lieve spruit!

Nou meiden,
Ik ga genieten van een relax zondag.
Fijn weekend verder!

Liefs Tamara

Link naar deze reactie
07/09/2008 @ 18:56
Efje

Hi Tamara,

Thanx voor je antwoorden. Ik denk dat ik inderdaad vraag of ik bij de eerstvolgende menstruatie mag beginnen met de pil.

Ik snap je idee van karma helemaal. Ik heb dat ook wel eens. Maar als zoiets bestaat, dan is het echt niet zo dat je niet zwanger wordt doordat je soms jaloers bent op vrouwen die wel zwanger zijn. Natuurlijk heeft het ene met het andere te maken, maar het cruciale verschil is dat de volgorde precies andersom is. Oorzaak en gevolg, je weet wel. Je hebt moeite met zwanger worden en daardoor vind je het moeilijk om zwangere vrouwen te zien. Niet andersom.
Maar ja, ik herken het gevoel wel hoor. Ik vraag me ook wel eens af of ik iets heb gedaan waardoor ik dit over me heb afgeroepen. Maar tegelijkertijd weet ik ook wel dat het niet zo werkt. Ik ben echt geen heilige, maar alle stommiteiten die ik ooit heb begaan, wegen in de verste verte niet op tegen een 'straf' als niet zwanger kunnen worden.

Het zijn eigenlijk vrij heftige levensvragen he? Waarom ik? Heeft het een doel? Moet ik hier iets van leren? Kan ik dit aan? Enzovoort... Niet echt lichte kost voor de zondagavond...

Meestal hou ik het er gewoon op dat het niets meer of minder is dan pure pech. Verder moeten we volgens mij proberen om er het beste van te maken. Het is heel moeilijk in deze tijd, maar af en toe moeten we proberen in te zien dat er veel is om blij mee te zijn. Gezondheid, liefde, vriendschap, familie, vakantie, muziek, de zon Niet altijd allemaal in dezelfde mate aanwezig, maar toch.
Of vind je me nu een enorme zweef-muts?

Maar de belangrijkste regel is misschien nog wel (ik heb het al vaker gezegd): Maak je niet druk, dat je je duk maakt. Die gevoelens komen ergens vandaan en je kunt ze toch niet uitschakelen. Dan moet je je vooral niet rot gaan voelen over het feit dat je die gevoelens hebt. 'Niet leuk' is en blijft niet leuk. Een beetje afleiding zoeken is dan eigenlijk het enige dat je kan doen.

Nou, het is een hele preek geworden (toch nog toepasselijk voor de zondag ). Doe er mee wat je wil, niemand is hetzelfde, en ik heb het in ieder geval ff lekker van me af geschreven, haha.

Oh ja, de echo vanmorgen was redelijk. Er zit 1 ei van 15,5 mm en 1 van 12 mm. Morgenochtend terug om te kijken of ik morgenavond al pregnyl moet spuiten (voor 1 ei) of dat we nog een dag wachten om te kijken of nummer 2 mee gaat doen.

Ik ga ff een lekker happie eten.
Dikke knuf!
Link naar deze reactie
07/09/2008 @ 19:04
Efje

Sorry vergeten: ik had volgens mij inderdaad af en toe zo'n zeurende buikpijn tijdens mijn pilgebruik, vooral in de tijd dat ik een paar keer van pil wisselde. Maar als je je er zorgen over maakt, zou ik gewoon even bellen hoor.

Link naar deze reactie
09/09/2008 @ 19:14
Efje

Hoi meiden, ik ben weer van m'n positiviteitswolk afgedonderd. Heel hard...

Gisteren zag de gyn in opleiding een zwarte vlek op de echo. Ze wist niet wat het was en ik moest vanmorgen terugkomen zodat er een ervaren gyn kon meekijken. Het blijkt een hydrosalpinx te zijn, oftewel mijn eileider is gaan verkleven en er is zich vocht in gaan ophopen. Dat betekent een aantal dingen die allemaal niet leuk zijn (zacht uitgedrukt): de iui gaat niet door, ik heb voor niks een week lang hormonen in mijn buik gespoten, mijn eileider is er nu nog slechter aan toe dan voor de operatie, we hebben twee jaar weggegooid, de eileider moet verwijderd worden of 'geklipt', ik moet weer onder het mes, ivf wordt voorlopig uitgesteld en het ergste: de kans op een natuurlijke zwangerschap is voor altijd verdwenen. Geen wonder-boven-wonder meer, geen kans meer. Dat is het hardste, want hoe klein de kans ook was dat het ooit spontaan zou lukken, hij was er stiekem toch.

Natuurlijk hebben we nog ivf, maar als ik me bedenk wat er tot nu toe allemaal mis is gegaan, word ik daar erg moedeloos van.

En dan dat wachten weer. Eerst wachten tot 8 oktober, dan pas spreek ik mijn eigen gyn over hoe het nu verder moet. Dan ingepland worden voor een operatie. Dan herstellen van de operatie... Zucht, we zijn straks alweer maanden en maanden verder voordat ik eindelijk weer door kan.

Kortom, ik ben niet blij...
Ik ga me vanavond helemaal 'ongans' eten aan de chocola.

Kus, Efje
Link naar deze reactie
09/09/2008 @ 21:48
Destiny

Oh lieve Ef, wat lees ik nu!
Wat vreselijk!
Ik weet even niet wat ik moet zeggen.
Operatie voor niets, hormonen voor niets.. al die IUI
Lieven meid...ik weet even niks zinnigs te zeggen, maar zit nu wel met een brok in mijn keel.
Ik kan wel janken nu.
Ik wens je heel veel sterkte.

Liefs Tamara

Link naar deze reactie
10/09/2008 @ 20:36
Efje

Thanx Tamara! Lief van je, je bent echt een steun meid.
Ik weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik heb nog steeds wel hoop dat ik met ivf zwanger word, maar dat ik mijn eileider ga kwijtraken is gewoon heel erg verdrietig. Dan heb ik dus alleen nog maar die ene eierstok. Tot nu toe vond ik het niet zo erg dat ik rechts mijn eierstok en eileider moest missen, maar dat nu mijn linker eileider ook weg moet, is zoooooo klote.

Hoe is het met jou? Morgen ga je spuiten he, spannend hoor, ik denk aan je.

Kus, Efje
Link naar deze reactie
12/09/2008 @ 13:55
Anne

Online Status

Ow Efje, wat schrik ik van je berichtje, nouja, wat zul jezelf geschrokken zijn. Ik begrijp je helemaal hoor...........de bodem verdwijnt onder je voeten als blijkt dat het nooit meer natuurlijk zal gaan, vooral als het gewoon ECHT vast staat. Ik weet nog dat dit ons gezegd werd......02 november 2006. Maarja, ik heb nu een zoon, dat is heel anders. Je krijgt ook echt wel klap na klap hoor, verdorie! Ik zou zo met je mee huilen, meid, want dit is echt klote. Je hebt gelijk met je chocola, lekker troostvoer. Ik hoop toch echt dat je snel mag beginnen met de IVF en dat je dan ook snel zwanger mag raken. Je hebt echt wel genoeg gehad hoor! *dikke knuf* Hoe gaat het nu verder? Eerst dan een operatie of.........?

Tamara, ik herken je gevoel van 'karma'...........ik was ook jaloers op anderen als ze zwanger waren, ook gewoon soms niet blij. In mezelf vroeg ik me dan af 'als ik niet blij kan zijn voor een ander, hoe word ik dan uberhaupt ooit zelf zwanger', iets van 'wat je een ander niet gunt, krijg jezelf helemaal niet'. Maar gevoelens kun je niet uitschakelen en is voor een ieder anders, maar ik vind je gevoelens heeeeeeeeeel begrijpelijk. Begonnen met prikken, spannend, soms voel je je misschien wat 'dizzy' van die gekke hormonen, of wat lichtgeraakt, maar komt allemaal goed.

Nique, de moeheid was ook voor mij toen ik zwanger was, het grootste zwangerschapskenmerk! Rust nemen, meer kan je niet doen, maarja in jouw geval gaat dat wat moeilijk. Je hebt een eigen bedrijf, toch?

Een foto van mijn kleine spruitje??? hihihih, zal binnenkort eens kijken wat ik kan doen.

Link naar deze reactie
12/09/2008 @ 13:58
Anne

Online Status

Ow Ef, lees hoe het verder gaat, had je al geschreven........ow meid, ben er stil van, ik vind het zo erg voor je, want nu moet je weer wachten. Daar krijg je een punthoofd van...........zou willen dat ik iets voor je kon doen meid!

Link naar deze reactie
13/09/2008 @ 21:33
Destiny

Heey lieve meiden

Allereerst lieve Effie, hoe gaat het nu met je?
Eet je al dagen chocola of ben je een beetje bekomen van de schrik?
Ik heb heel vaak aan je gedacht meid.

Is er een verband tussen de cyste van laatst en dit nu?
Wat bedoelde je trouwens met "geklipt"?
Bedoel je dat hij eventueel wel los gemaakt kan worden?
En zo gered?
En denk je dat je net zo lang moet revalideren als vorig jaar?
Ik weet niet of ze je al het één en ander hebben kunnen zeggen.
Ik vind het ook zo rot voor je dat je zo lang moet wachten tot je je eigen gyn spreekt.

Weet je wat ik me de afgelopen dagen zit te bedenken?
Dat ik ,en ook jij Ef, nooit anticonceptie hoeven te slikken.
Voor mij is dit een beetje een dubbel gevoel..had het natuurlijk graag anders gezien..
Maar aan de andere kant ben ik blij dat ik die troep tenminste niet jaren lang hoef te slikken.

Het spuiten gaat me goed af moet ik zeggen.
De eerste keer heb ik wel 5 minuten gezeten, en vanmorgen binnen een minuut.
Donderdag ben ik geholpen door de assistente van de dokter, die heeft hem er in geprikt.
Ik heb toen zelf gespoten.

Anne, ik voel me verder we goed, alleen moe.
Fijn om te weten dat ik niet de enige ben die zo denkt.
Ergens weet ik dat die jaloerse gevoelens normaal zijn, maar aan de andere kant voelt het alsof ik een ander het niet gun, wat ook weer niet waar is diep van binnen.
Heel gecompliceerd.

Hoe is het met de andere meiden??

Hey meiden, ik ga het uur van de waarheid kijken.
Ontzettend leuk programma weer van Robert ten Brink.

Fijn weekend!

Liefs Tamara

Link naar deze reactie
14/09/2008 @ 00:50
weentje

Online Status Bekijk profiel
ef toch het word je niet makkelijk gemaakt het zijn geen mooie woorden om te horen weet nog toen het tegen ons werd gezegd ik me man barste helemaal en ik stond maar voor me uit testaren in de hoop dat iemand me wakker zou schoppen in die nare droom maar helaas en toen ik hoorde dat mn eenigste kan icsi was klapte ik wel helmaal in want
kan best begrijpen dat je het allemaal niet zo ziet zitten het duurde bij mij best lang voor ik er een beetje mee kon omgaan
meid ik hoop dat je met ivf een mooie wondertje mag ontvangen net zoals anne en ik wij hebben er ook heel hard voor moeten vechten

tamara de pil ebruik ik ook niet meer hoor bij mij is er ook bijna geen hoop op een spontane zwangerschap dus waarom zou ik dat vieze ding dan slikken trouwens zou em toch maar vergeten
je bent dus begonnen met prikken vond dat toen zo een raar idee me man was zo trots op me toen ik het de eerste keer deed en verklapte me toen eerlijk dat hij het niet had gekund
ja dan nog dat inspuiten dat duurde even voordat ik het precies goed kon meestal deed ik altijd te snel en dan brande dat een beetje

im heb het ook altijd moeilijk gehad met zwangere op dat momment waren me 2schoonzusse zwanger ow ik kon ze op dat momment echt niet zien ik ben toen maar steeds binnen gebleven om maar niemand tegen te komen met een zwangere buik
nu is het gevoel natuurlijk minder en kan ik er goed na kijken
maar soms bekruipt me toch het gevoel en denk ik kijk bij hun kan het 123 en andere moeten er weet ik wat voor doen
meschien mag ik zo niet denken

anne hoe is het met jou ondertussen slaap je kleine ma al goed door hier gelukkig wel tot half 8 8uur
verders ben ik op het consultatieburo geweest en alles was prima

niqeu en talma hoe is het met jullie

Link naar deze reactie
15/09/2008 @ 11:26
Efje

Ha meiden, bedankt voor jullie lieve reacties! Ik vind het fijn dat jullie zo meeleven.

Ik ben het hele weekend bij mijn schoonouders geweest. Die gaven zaterdag en zondag een feest vanwege hun 40-jarige huwelijk. Het was op zich erg leuk, maar je weet hoe dat gaat op die feesten. Ik heb wel honderd keer de vraag gehad: 'Hebben jullie nog geen kinderen?'
Elke keer weer pijnlijk, helemaal nu.

Tja, ik weet al 3 jaar dat kinderen krijgen voor ons alleen met een heel groot wonder zal gaan gebeuren. Toch is het heel anders als het definitief nooit meer spontaan kan. Voor veel stellen is er na de diagnose heeeeel stiekem nog ergens een klein beetje hoop dat het met heeeeel veel geluk een keertje toch lukt. Ook al is de kans 0,001. Ik denk dat jullie dat allemaal stiekem nog wel hebben, hoe zeer je dat idee ook weg probeert te duwen. Ik heb dat ook steeds gehad, maar dat is straks, als mijn laatste eileider weg is, helemaal weg. Dat is voor mij op dit moment even het zwaarst.

Ik hou me maar vast aan het idee dat ik met ivf nog een kans heb.
Er is tenminste nog hoop.

Lieve Tamara, wat fijn dat het spuiten goed gaat! Het is eigenlijk gewoon een handigheidje he. Je moet even over de drempel heen en dan gewoon doen. Merk je er al iets van?
Hoe is nu verder ook alweer de planning? Ik duim voor je meid!
Je vroeg wat 'geklipt' inhoudt. Dat betekent dat ze een klipje of ringetje op mijn eileider zetten zodat er geen verbinding meer is met mijn baarmoeder. Dat heeft mijn voorkeur boven helemaal weghalen, ook al maakt het verder niets uit. Ik denk/hoop dat ze het wel laparoscopisch kunnen doen, dus dan zal de herstelperiode wel niet zo lang zijn.

Lieve An, je doet ook wat voor me hoor, door je berichtjes. Thanks!
Ik wil eigenlijk ook wel een foto zien van Joshua! Maar ik kan me voorstellen dat je dat misschien lastig vindt ivm privacy. Geef anders maar een duidelijke beschrijving, dan verzinnen wij hem eromheen

Lieve Ween, wat fijn dat alles goed was op het bureau. Merk je er nog iets van dat Shania te vroeg is geboren?
Ik hoop ook dat Tamara en ik net als jij en Anne het geluk mogen hebben via ivf/icsi.
Het is helemaal niet erg hoor als het je af en toe nog steekt als je een zwangere ziet. Je hebt er zoveel moeite voor moeten doen en een ander is inderdaad 123 zwanger. Bovendien heb je nog steeds een kinderwens voor een broertje of zusje, dus dan weet je wat je misschien nog allemaal weer te wachten staat. Een ander krijgt gewoon de ene na de andere baby, alsof het niets is. Tja... that's life...

Meiden, ik ga er weer vandoor. Dikke kus!
Link naar deze reactie
15/09/2008 @ 12:36
michian

Wij zijn kapot na weer een mislukte iVF

Link naar deze reactie
15/09/2008 @ 18:31
Efje

Ach Michian, wat kl*te zeg!
Ik vind het echt heel naar voor jullie!
Heel veel sterkte meid
Hebben ze nog iets gezegd over hoe nu verder?
Kus, Efje
Link naar deze reactie
15/09/2008 @ 19:50
Nique

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi meiden!

Efje, ik lees net je verhaal...vreselijk! ik heb zo met je te doen. Dit is gewoon een dubbele tegenslag voor je; voor niets al die hormonen en je eileider die verwijderd moet worden. Pppfff ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik hoop echt dat er een wondertje gebeurd voor jullie en dat je over een tijdje weer met volle moed weer tegenaan kan.

Michian, waaaatttt weer niet gelukt! Hoe kan het nou...ik had echt goede hoop voor je. Dit is echt kl*te voor jullie. Weet je waar het aan kan liggen nu je al een paar pogingen hebt gehad? Ik had zo gehoopt dat je snel na mij zwanger zou worden. Ik wil echt als goed voorbeeld voor je zijn dat het echt een keer gaat lukken.

Tamara, voor jou word het ook steeds spannender, gelukkig gaat het met het spuiten goed. Ik duim heel hard voor je en laat het meteen raak zijn dat geeft Efje en Michian weer nieuwe goede hoop.

Mijn vriend en ik zijn er over uit dat we toch niet het geslacht van tevoren willen weten. We houden het als een verrassing bij de geboorte. Ik heb wel heel sterk het gevoel dat het een meisje wordt. Ik voel me nog steeds goed, heb eigenlijk nergens last van gehad, maar nu merk ik dat ik last krijg van mijn onderrug tijdens het werk. Iedereen zegt dat ik al een behoorlijke buik heb, mede door mijn lengte denk ik (1.57m) Maar nu kan mijn vriend me lekker elke avond masseren
Morgen mag ik weer naar de verloskundige. Dan kan ik horen hoe veel mijn buik/baarmoeder is gegroeid. De 29ste ga ik voor de 20 weken echo. We hebben ook al een afspraak gemaakt voor een pretecho met 25 weken bij een echokliniek.
Volgende week gaan we naar Babypark in Kesteren om alles te kopen voor de kinderkamer, ik ben benieuwd daar allemaal te zien.

Dikke kus voor iedereen

Link naar deze reactie
19/09/2008 @ 13:30
Anne

Online Status

He Gets Ef, al die vragen, daar zit je idd nu niet op te wachten. Trouwens, alsof tegenwoordig iedereen ook perse aan kinderen moet beginnen........er zijn ook stellen die bewust kinderloos blijven, daarom vond ik de vragen dan ook altijd maar raar. Ik verzon altijd maar wat, 'ach we willen nog zo graag genieten, verre reizen etc', hmmhmmmz, wat een liegbeest ben ik, dacht ik soms.

Ik begrijp het hoor, wat je zegt, voor jou is de hoop op natuurlijk straks echt helemaal verkeken, en ik weet dat de kans bij ons 1 % is, maar toch, net wat je zegt, you'll never know. Wie weet lukt het wel, het is niet geheel uitgesloten. Maar wanneer je geen eileiders meer hebt, wordt er natuurlijk niks die kant op begeleid.

Zoals je zegt, gelukkig er bestaat tegenwoordig IVF/(ICSI), valt niet mee, maar er zijn nog kansen. Maar eerst dit verwerken, gesprek met je eigen gyn en dan verder........Ik hoop in ieder geval dat je op alles niet zo heel lang hoeft te wachten, meid, zodat je zeker in 2009 mag beginnen voor een IVF behandeling. Ik denk aan je!

Dat had je goed gezien tav Joshua en privacy....ook een reden van het niet hebben van een hyvespagina. Ik heb het maar een aantal mensen verteld en ik zou nooit open en bloot op zo'n pagina ALLES vertellen. Dus ben ik blij dat je blij bent met een omschrijving, hihihih, bij de geboorte had hij pikzwarte haartjes, maar inmiddels zijn ze wat blonder geworden, hij heeft (zal ook wel blijven) blauwe ogen, hele ronde oogjes, klein neusje en dunne lipjes, guitig koppie. Hij is steeds mooi van gewicht, best zwaar, maar hij blijft ook steeds behoorlijk in lengte groeien. Kortom hij is erg lang en niet te dik, niet te dun.

Tamara, wat fijn dat het je goed afgaat dat prikken. Het vordert hoor, niet bang zijn voor de punctie, komt echt goed. Je gaat naar Zwolle, toch? Dan krijg je een soort infuus en dan wat morfine erin. Ik voelde er echt niets van. Nam thuis wel 2 paracetamoll en vooral de 2de keer, deed ik het rustig aan.

Ben je nog op zoek naar een andere baan? Of staat dit momenteel op een laag pitje?

Michian, vreselijk zeg, weer mislukt........dat gaat je niet in de koude kleren zitten! Dikke knuffel! We denken aan je. Ga je nog voor een derde poging, of moet je daar voorlopig niet aan denken?

Nique, ook wij wilden het geslacht niet weten, ik had ook sterk het gevoel dat het een meisje was.........hihih....maar zie hier, ik heb echt een mannetje boven liggen hoor. Ook wij zijn naar babypark geweest, mooie winkel, alleen gingen wij naar Hoogeveen. De grote spullen heb ik allemaal daar gekocht.

En Weentje, lekkere kletskous, hihihi, zo zie ik je altijd, een gezellige kletsebes......ook ik slik nog steeds geen pil, zal er ook vast niet meer aan beginnen, want de kans is heel klein. En als het dan wel gebeurt, dan is het welkom. Maar voorlopig ben ik heel gelukkig.

Joshua heeft gister weer zijn prikjes gehad, hij is wat zeurderig en heeft wat verhoging, dus ga zo maar eens kijken hoe het met hem staat. Tot gauw allemaal

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >