< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Topic Zappy van Lies,Mieke2,Andrea,Nathalie,Annemieke,Erika

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Topic Zappy van Lies,Mieke2,Andrea,Nathalie,Annemieke,Erika
27/08/2008 @ 14:18
Mieke2

Online Status Bekijk profiel
@ Lies : gelukkig dat de echo niets bijzonders heeft aangewezen. En hoever je bent, tja dat kan nog veranderen hoor. Mijn uitgerekende datum was eerst 28/01 maar sinds de vorige echo (op 16 weken) is dat 21/01 geworden ... een echo zegt niet alles he. Voel je je nu al wat beter ondertussen ? En hoe gaat het met Seppes oog ? Ach, ze vallen allemaal wel eens, gelukkig blijkt Katrien zowat van elastiek te zijn want de totters die zij al heeft gemaakt ..

@ iedereen : ik ben ondertussen min of meer hersteld van een zware verkoudheid, ik heb echt 3 dagen lamlendig op de zetel gehangen. Zondag heeft Steven voor Katrien gezorgd, maar maandag en dinsdag moest hij werken dus is ze 's middags met de bomma op stap gegaan, zodat mama kon uitrusten.
Vanmorgen heb ik nog eens geprobeerd om haar op het potje te leren gaan, maar 5 natte broeken verder heeft ze nog steeds geen enkele interesse in het potje, en de natte broeken op zich vind ze blijkbaar ook niet erg, dus ik denk dat ze er echt nog niet aan toe is. Het zal voor na de verhuis zijn dan.

groetjes, Mieke 2

Link naar deze reactie
30/08/2008 @ 20:15
lies

@Mieke2: ik weet er alles van, de hele dag in de zetel hangen... Gelukkig is Seppe erg braaf en kijkt hij mooi tv of speelt fijn. Hij wandelt niet teveel weg (ons salon, eetkamer en keuken zijn in 1 stuk) en moet ik er niet te vaak achter crossen.
Stappen kan ie nu sinds een week of 2 heel goed. Het gaat al heel snel.

Toby is vandaag naar Fata Morgana geweest. Hij was niet echt verkleed in galakledij, maar ze hebben hem toch toegelaten tot de 10000 mensen.
Hij was om 11u vertrokken met mijn schoonzus en was pas om 19u thuis. Hij is zelfs p het podium geweest en in de vip-ruimte. Die zit nergens mee in...

Twas zo'n mooi weer en heb er echt niet van kunnen genieten. Deze morgen wat boodschappen gedaan en eten gemaakt en de halve namiddag op de zetel. Vlug nog wat schoolgerei voor Toby gehaald en boeken gekaft (bweik, ik haaaaaaaaaaaaaaaaaat boeken kaften)

Straks gaan we wsch nog naar klank-en lichtspektakel. Seppe heeft daarnet van 17u tot 19u30 geslapen, dus het zou wel moeten lukken om hem mee te nemen.
Zelf heb ik er niet zo'n zin, ik word daar zo moe van (echt ik voel me echt kabouter LUi)

Lies

Link naar deze reactie
03/09/2008 @ 17:09
Mieke2

Hallo iedereen, allemaal goed gestart in het nieuwe schooljaar ?

Steven is eergisteren op vakantie vertrokken, nu heb ik dus een kleine 3 weken om de boel daar naar mijn hand te zetten
Ik ben al volop bezig met het overbrengen van kleren, + daar ook één en ander veranderen naar mijn goesting. Katrien logeert nu 2 dagen bij de bomma, dan is ze twee dagen thuis (kan ik hier wat rommelen), en dan weer 2 dagen naar de andere bomma ..
Druk-druk-druk dus, en dat zal er nog niet op beteren.

Ons zoontje begint ondertussen heel hard te bewegen, vandaag zit ik exact op de helft van de zwangerschap. Gisteren ben ik echt geschrokken, ik zat in de zetel en draaide me half om om van het tafeltje naast mij iets te pakken, toen ik ineens een harde schop kreeg. Ik dacht even dat er een kat op mijn buik sprong en was echt even verschoten, tot ik me realiseerde dat dat de baby was ... Ik moet er terug aan wennen blijkbaar.

Lies, voel je je al wat beter ondertussen ? Ik hoop van wel !

groetjes, Mieke 2

Link naar deze reactie
03/09/2008 @ 20:30
lies

De blaasontsteking lijkt voorbij te zijn.
Nog altijd misselijk en moe en een grote verkoudheid.

@Mieke2: allé, als de kat van huis is... Hopelijk is de kat akkoord met alle veranderingen!

Vandaag eerste werkdag na grote vakantie-ritme. Gisteren naar Waregem Koerse geweest.
Morgen moet Seppe zijn laatste poliovaccin krijgen.

Zeg, weet iemand of je gevoeliger bent voor muggenbeten als je zwanger bent? Ik heb er echt veel en zeer grote.

Lies

Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 15:37
lies

Seppe heeft zijn twee prikjes flink doorstaan. Bijna niet gehuild.
Anders was alles ok.

Deze middag fel moeten overgeven, al de hele namiddag in bed, maar niet kunnen slapen. Ik slaap ook zeer slecht 's nachts.

Groetjes

Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 21:50
Annemieke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ai Lies je blijft maar afzien hé... Sukkeltje toch ! Hopelijk is die misselijke periode snel voorbij, en kan je voor 200% genieten van je beebje...

Mieke, hahaha ik had je gezicht wel willen zien toen je frank viel dat het de baby was ! :)

Dametjes, ik heb vandaag mijn TV-debuut gemaakt ! De regionale televisie (RTV Mechelen) is me komen interviewen over de start van het schooljaar in het volwassenenonderwijs :)
Mijn exploten zijn nog de ganse nacht te bewonderen in de continue herhalingen van RTV-nieuws, en blijkbaar morgen ook online op hun site...
Wel raar hoor, om zo te praten met een microfoon onder je neus en een mega-camera vlak in je gezicht ...
Hihi, binnenkort kan ik nog een carriere bij één of vtm ambieren

dikke kus,
annemieke
Link naar deze reactie
06/09/2008 @ 09:01
Mieke2

@ Lies : amai meiske voel je je nog steeds niet beter ? Ik vind het echt spijtig voor je !
@ Annemieke : ik heb het op internet gezien ;) Wel spannend zeker als ze je zo interviewen ? Denk dat ik van de zenuwen niet uitmijn woorden zou geraken.

@ iedereen : ik heb eindelijk de stap gezet om te stoppen met roken !!! Ik was de laatste tijd al fel verminderd, maar gisterenavond heb ik (hoop ik) mijn laatste sigaret gerookt. Ik was tijdens de zwangerschap van Katrien gestopt, maar nadien hebben we toch een maand bij mijn moeder gelogeerd met de verhuis, en die rookt, en toen ben ik helaas terug begonnen. Steven is er van overtuigd dat het mij nooit zal lukken, awel dan is het een verassing als hij terug komt van vakantie. Dat klinkt misschien onnozel, maar dat is een kleine extra motivatie voor mezelf, dat ik dan kan zeggen "zie je wel" Het is niet makkelijk hoor, ik moet mezelf echt inhouden om niet naar de eerste de beste winkel te rijden om sigaretten te gaan houden, en sebiet moet ik absoluut een paar boodschappen doen, hopelijk kan ik de verleiding weerstaan ! Verder heb ik mijn hele dag + morgen overvol gepland, zodat ik hopelijk genoeg afleiding zal hebben. De eerste 2 dagen zijn het zwaarst zeggen ze he ...
Dus meiden, alle aanmoedigingen en steun zijn welkom !!!

groetjes, Mieke 2

Link naar deze reactie
06/09/2008 @ 12:53
Annemieke

Komaan Mieke, volhouden hé ! Je bent een madam met karakter, dus dit moet je zeker aankunnen ! Laat ze allemaal maar eens zien uit welk (rookvrij) hout je gesneden bent !

Ja tis idd raar om zo voor de camera te staan, in het begin was ik heel zenuwachtig (en dat eerste shot hebben ze er blijkbaar ook uitgeknipt, hihi). Maar de interviewster was een heel vriendelijk meisje die heel rustig bleef, en eens je je focust dat je gewoon tegen haar moet praten, vergeet je de camera een klein beetje.... eigenlijk was het wel heel leuk :) !

Bon schatjes, ik ga de was eens doen... (want die stapelt zich hier al twee weken op, shame on me... ik doe tegenwoordig zo'n lange dagen op school dat ik zelfs geen fut meer heb om 's avonds hier thuis ook nog maar een poot uit te steken )
Link naar deze reactie
06/09/2008 @ 19:03
lies

Komaan Mieke2, je kan het! Denk aan je babietje, voor hem is het zoveel gezonder!

@Annemieke: ik moet ook dringend wassen, ik ben overdag wel veel thuis, maar ik steek geen poot uit... Moe, moe en nog eens moe. Gisterenochtend veel moeten overgeven, vandaag was het iets beter. Heb wel primperan genomen, want werken en kotsen gaan niet goed samen hé. Ik voel het wel enorm dat ik niet kan rusten. Zou al om half 9 in mijn bedddeke willen kruipen.
Geen zin om te koken, dus gaan we chinees halen.

Groetjes,

Lies

Link naar deze reactie
11/09/2008 @ 11:10
lies

helaba, iedereen laat het hier afweten!

Ben vanmorgen op controle geweest bij de gyn. Alles was in orde. Ik ben 9 weken ver, het hartje klopt goed en het kindje beweegt al.
Hij vermoedt dat ik terug een keizersnede zal moeten ondergaan. Kvind het wel een beetje jammer dat ik niet gewoon zal kunnen bevallen.

Nog steeds erg misselijk, veel overgeven van 's morgens tot 's avonds... Veel diarree. Ik hoop dat het bijna over is hoor.

Lies

Link naar deze reactie
12/09/2008 @ 14:01
Mieke2

Hey iedereen,

sorry dat ik nu zo weinig kom schrijven hier maar ja ik heb het dan ook heel erg druk. Ik ben al volop aan het verhuizen, tussendoor ook een aantal telefoontjes en administratie ivm adreswijziging enzo, dat komt er ook allemaal bij kijken he.

Joepie, ik ben nu al bijna een week rookvrij ! Het is niet altijd makkelijk maar het lukt wel !

Katrien is vanmorgen in ons nieuwe huis van de trap gevallen ! Hoe ze het gedaan heeft snap ik nog niet, ik liep eerst, we gingen naar beneden dus ik liep eigenlijk achterwaarts en hield haar handje vast, met haar andere handje houd ze dan de leuning vast. En ineens leek het wel alsof ze tussen mijn benen door duikelde, alsof ze er op mikte ! Het valt allemaal gelukkig wel mee, hoewel ze toch een tree of 10 is gevallen. Maar er ligt daar tapijt op de trap en beneden stond gelukkig niets waar ze tegenaan kon botsen, dus de schade is beperkt tot een blauwe plek op haar wang en een flinke huilbui. Ze durft nu wel niet meer zelf op de trap, ik moet haar dragen. Ach ja, zo leren ze van voorzichtig te zijn zeker ? Ik ben al blij dat het niets ernstigs is. Ik voel me best wel schuldig, maar ik weet dat ik er echt niets aan kon doen, zo zie je maar, hoe voorzichtig je ook bent het kan altijd gebeuren. Ik ben wel nog nooit zo snel de trap afgehold ...

@ Lies : jammer dat je je nog steeds zo ziek voelt, hou nog even vol, hopelijk is het binnen enkele weken gedaan ! En neem maar voldoende rust hoor, laat het huishouden gerust liggen of zet Wim aan het werk ;-) Waarop baseert de gyn zich eigenlijk om nu al te zeggen dat het terug een keizersnede zal worden ? Want het lijkt me toch wel vroeg om dat nu al te bepalen. Wat was nu weer de reden bij Seppe ?

@ Annemieke : ben je al wat bekomen van je tv optreden ? En al wat ingewerkt in je nieuwe baan ?

Katrien slaapt nu, ik ga nog wat verder rommelen. Straks komt de babysit een uurtje of twee want ik moet wat boodschappen gaan doen, moet in veel verschillende winkels zijn, telkens weer parkeren, uitstappen, aanschuiven ... Dus dan kan ze maar beter rustig thuisblijven, dat is voor ons allebei makkelijker.

groetjes, Mieke 2

Link naar deze reactie
12/09/2008 @ 14:48
lies

@Mieke2: houden zo hoor, blijf van die sigaretten af! Ik ben daarnet op huisbezoek geweest en ze rookten daar met drie tegelijk en ik maar hoesten... En ge stinkt direct hé als ge buitenkomt...
Bij seppe kreeg ik geen opening en daalde hij niet verder in. Mijn bekken is waarschijnlijk te smal.
Ai, da's wel ff schrikken dat Katrien gevallen is. Had ik ook als seppe eens van het verzorgingskussen was gevallen. Die klein mannen zien geen gevaar hé.

Ik blijf erg mottig. Gisteren gezellig iets gaan drinken en toen we thuis waren, had ik weer diarree. 3x naar het toilet hollen...
Vandaag al drie keer overgegeven...
Vanavond is er tentoonstelling in mijn bureau en ik moet present zijn tot 22u. Ik zie het niet echt zitten...

Lies

Link naar deze reactie
12/09/2008 @ 20:09
Mieke2

@ Lies : het was idd flink schrikken ja vanochtend maar ondertussen heeft ze de hele dag flink gespeeld, gelachen, goed gegeten ... Dus alles ok. Nu slaapt ze. Ik heb voor alle veiligheid de ademhalings- bewakingsfunctie (wat een woord ...) van de babyfoon toch maar opgezet, dan ben ik gerust he dat ze niet alsnog een verborgen letsel heeft ofzo.
Wat de bevalling betreft : ik ben natuurlijk geen dokter en er zijn uiteraard altijd situaties waarin een keizersnede noodzakelijk is, maar als je het zo allemaal hoort dan lijkt het me soms dat artsen daar wel eens te snel mee zijn en het als een "gemakkelijkheidsoplossing" kiezen. Ik zou een natuurlijke bevalling zeker niet helemaal uitsluiten, het ene kind is ook het andere niet he. Ik heb net het boek "veilig bevallen" van Betraijs Smulders gelezen. Echt een aanrader ! En als je dat leest dan zou je meteen een natuurlijke bevalling willen, zonder pijnstilling of wat dan ook. Niet dat de zaken verbloemd worden, helemaal niet, maar je krijgt echt inzicht over het hoe en waarom. En blijkbaar is ook in vaak moeilijke situaties toch een natuurlijke bevalling mogelijk. Mss toch eens even extra overleggen met je arts, vraag desnoods eens een second opinion ? Nogmaals, er is natuurlijk niets mis met keizersnede als het echt niet anders kan, maar als je graag natuurlijk wil bevallen dan is dat volgens dat boek echt bijna altijd mogelijk. Mss kan je eens op consult gaan bij een zelfstandige vroedvrouw ofzo ?

Link naar deze reactie
13/09/2008 @ 21:40
lies

@Mieke2: bedankt voor het advies, maar mijn gyn is normaal gezien wel voor natuurlijke bevallingen. Kindjes in stuit probeert hij bv. ook altijd zo te laten komen. Ik zie er ergens wel tegen op, vooral het feit dat ik niet natuurlijk kan bevallen en de last achteraf, je kindje niet direct bij je kunnen hebben... Maar langs de andere kant mogen z e toch niet meer inleiden wegens te zware weeën en als het een geplande keizersnede is, is het makkelijk om mijn werk en opvang kinderen te regelen hé. Versta me niet verkeerd, ik wil heel graag natuurlijk bevallen, maar probeer ook positieve van keizersnede in te zien. Met Seppe had het uiteindelijk heel verkeerd kunnen uitdraaien als de dokter iets later ingegrepen had. Dus wil ik mijn kidnje niet in gevaar brengen.

Zo, tweede dag van de tentoonstelling is achter de rug. We hebben al zo'n 300 mensen over de vloer gehad. Maa rmeestal willen ze niks drinken, dus heb ik niet veel werk.

Groetjes

Link naar deze reactie
19/09/2008 @ 10:21
lies

Weinig nieuws hier. IK blijf erg misselijk. Het overgeven is weer iets verminderd, maar maandag en dinsdag gaf ik alles over wat ik at.
Deze nacht wel weer hevige diarree gehad.
Ik heb zeer weinig energie. Stof afdoen is een hele opgave...
Ik hoop dat het binnenkort verbetert, want ik sleur me naar mijn werk...

Lies

Link naar deze reactie
19/09/2008 @ 12:37
Mieke2

Ocharme Lies, vervelend he als je je zo misselijk blijft voelen. Had je dat bij Seppe ook ? Bij Katrien had ik het ook, ik ben blij dat het deze zwangerschap beter is, want anders had ik zoveel niet kunnen doen.
Steven is dinsdagnacht thuis gekomen, dus die kan nu helpen. Straks komt hij mee de kelder leegmaken. Het ziet er hier uit als een stortplaats ... Maar goed, nog een dikke week en dan is het achter de rug.
Ohja, mijn appartement is verkocht, joepie !!! Mijn vraagprijs was 140.000, en ik wilde eventueel zakken naar 135.000. En het is uiteindelijk verkocht voor 136.000, dus dat is goed. Ik vind het wel jammer dat ik een contract had met de immo, ik heb er eigenlijk niets aan gehad. Ze hebben maar 1 bezoeker gestuurd, en degene die erbij was wist niks nuttiger te zeggen dan "dit is de living" ... tja, dat dat de kelder niet is zien de mensen zelf ook wel ... Ik heb het nu zelf verkocht, mensen die nog hadden gereageerd op mijn zoekertje. Maar gezien ik dat contract had moet ik toch een deel van de comissie betalen. Das dus 3000 euro weggegooid ... maar niks aan te doen.
Allé Katrien slaapt nu, ik ga eens verder rommelen hier.

groetjes, Mieke 2

Link naar deze reactie
19/09/2008 @ 20:07
lies

Bij Seppe was ik de hele dag misselijk, maar dat ging meestal over als ik iets at.
Nu is het heel de dag. Alles wat ik eet ligt op mijn maag, zelfs beschuiten. Vandaag heb ik een paar beschuiten, rijstwafels en soep gegeten. Al 2 keer overgegeven... Ik probeer wel wat echte cola te drinken om suiker binnen te hebben.
Ik ben zo moe en heb heel erg koud.

Veel mensen zeggen dat het er nu eentje van het andere geslacht zal zijn, maar ik geloof daar niet veel van.

Lies

Link naar deze reactie
19/09/2008 @ 22:06
Mieke

Online Status
Tja Lies je weet nooit he. Ik heb ook een totaal andere zwangerschap nu en tis ook het andere geslacht. Maar je hebt natuurlijk gelijk, het is absoluut geen zekerheid. Heb je al eens gember geprobeerd tegen de misselijkheid ? Kan je krijgen al thee, als tabletjes ... bij de natuur winkel. Ook de limonade canada dry bevat gember, dat hielp vrij goed bij mij. succes !

Link naar deze reactie
20/09/2008 @ 09:49
Annemieke

he meisjes !

ja ik ben hier idd weer effe niet gepasseerd, maar ik klop tegenwoordig geweldig lange dagen op school (gemiddeld 12 uur...)en als ik thuiskom moet ook het huishouden (pfffff)nog.
Ik hoop maar dat ik snel ingewerkt raak, zodat ik alles wat meer op routine kan doen (en hopelijk ook ietsje sneller, haha). Helaas heeft mijn voorganger één grote puinhoop achtergelaten van de administratie, ik vind nu nog papieren in "zijn stapel" van in 2005, die eigenlijk toen al naar het ministerie gestuurd moesten worden !!!! We zijn dus met nix in orde, en ik mag het nu allemaal gaan uitzoeken... :(

Lies, ocharme sukkel, die mottigheid blijft maar duren hé... Bestaat er niet zoiets homeopatisch tegen die misselijkheid ? Eén van mijn vriendinnen had ook ongelofelijk veel last van misselijkheid, en die is dacht ik na een tijdje met dat homeopatisch spul begonnen en dat hielp echt !
En ja, keizersnede of natuurlijk... het heeft allebei zijn voor- en nadelen hé...

Mieke, oeioeioei jij zal nogal verschoten zijn ! al een geluk dat ze er met wat blauwe plekken vanaf gekomen is ! zo'n kleine gasten zijn gelukkig echt wel van rubber hé ;)

allee ladies, ik ga maar weer eens aan het werk...
en als ik straks nog tijd heb ga ik eens voor een nieuwe auto kijken (een vw Tiguan :) )
toedeloe !
annemieke
Link naar deze reactie
21/09/2008 @ 09:42
lies

Hey,

Gisteren dacht ik dat het iets beter ging, mijn zus was op bezoek en ik had taart gehaald. Had een stukje flantaart gegeten, maar na een halfuur lag dat er weer uit. We gingen winkelen, een beetje later voelde ik me weer erg mottig. Ben vlug een cola gaan halen en een piccolo. Dan ging het weer beter. Heb toffe zwangerschapskledij gekocht. In de h&m (goedkoop) en in een duurdere winkel. Heb nog wat t-shirts van vorige zwangerschap, dus ik kan er weer tegen. Heb nu alleen nog jeansbroek nodig.
Gisteren dan chinees gegeten, een klein beetje tjap tjoi, maar het lag weer op mijn maag.

@Mieke2: ik zal eens canada dry proberen. Bedankt voor de tip!

@Annemieke: vervelend dat je voorganger zoveel miserie achtergelaten heeft

Lies

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >