< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » pco= poly cysteus ovarium syndroom

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeilijk zwanger worden...
pco= poly cysteus ovarium syndroom
13/08/2008 @ 02:05
sabine88

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
heey eefje, even snel reactie hoor!

leuk weer wat van je te horen!
hier gaat het wat minder, ben ontzettend gevoelig voor clomid, is nu pas mijn eerste keer dat ik het mag nemen.

maar zal dus snel terug komen om even te reageren op je!

groetjes sabine

Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 10:41

hey sabine,

dat is minder, hetb je complicaties of zo ....
roodheid of slecht zien of wat je er ook van kunt krijgen ...
bij mij slaat de clomid niet goed aan .... de eerste keer wel en dan niet meer...
ben echt benieuwd wat de gync. maandag za

Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 10:45

zal zeggen --> sorry verkeerd gedrukt ...
om verder te gaan .... ik hoop dat ik echt eens goeie dingen mag te horen krijgen .... en me mentaal ook kan openstellen van kijk het zal lukken om zwanger te geraken , maar nu is dat te moeilijk, omdat er telkens al iets is geweest.

ik zou zeggen , hou de moed er ook in, we zijn er voor elkaar om elkaar eens wat op te beuren, ni waar ....
van als ik tijd heb kom ik een kijkje nemen op het forum, en ik zie het ook via mijn mail of er iemens gereageerd heeft ...

dikke knuf

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 10:50

hey,

ik ben naar de gync. geweest op de ech o waren er 3 rijpende eitjes te zien en binnen 3 dagen gokt de gync. zou er een eisprong zijn .....
we' moeten er gebruik van maken maar ....
aangezien het sperma staal van, mijn vriend ongeveer het zelfde is gebleven, is de kans veel kleiner dat het op de natuurlijke weg zal kunnen gebeuren .....
dus moet ik een afspraak maken bij het vruchtbaarheidscentrum .... maar om daar binnen te geraken amaai .... zo'n lange duur en al de medewerkers zijn in gesprek heb al 5 keer gebeld .....
sebiet nog eens opnieuw ...
er zal gestart worden met inseminaties ..... zal pas voor de volgende keer zijn tenzij .... het nu spontaan zou lukken .....
droom droom hoop hoop .....

want onder tussen is er alweer 1 zwanger op mijn werk ..... die moest maar kijken en ze is zwanger .....
ik kan er niet zoveel meer tegen ....ik wil ook eens van dat geluk proeven en gelukkig zijn dat ik zwanger ben en eeen kindje mag verwachten .... nu is het telkens een teleurstelling en afwachten geblazen en hopen en niet depressiief worden en ...

het is toch vermoeiend en het weegt soms door, ik wist echt niet dat zwanger worden zo'n opgave kon zijn amaai....

ale ik ga nog eens probere bellen

knuf

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 11:43

hey,

heb na lang proberen toch binnen geraakt op de fertiliteits centrum, normaal gezien was de afspraak ten vroegste in nov., maar ik had geluk dat er iemand had afgebeld ....
dus nu maandag om half 5 mag ik gaan voor een intake gesprek....
ale een stapje dichter ....
hopelijk zal nu alles vlotter gaan ....
hoe is het met jullie?
het is hier wel super kalm!!!!
laat vlug iets van jullie horen,

groetjes

Link naar deze reactie
12/09/2008 @ 12:36

het is hier zo kalm, zitten jullie op andere topics?
of wilt er niemand meer schrijven,...???

mis het hier wel

Link naar deze reactie
17/09/2008 @ 18:20

Online Status Stuur bericht
poly cysteus syndroom
heb van de dokter gehoord dat ik waarschijnlijk PCO heb, moet nog onderzocht worden, ben al van februari bezig om zwanger te geraken (nieuw samengesteld gezin)en tlukt niet, ze zijn al 2 keer bijna 10 dagen uitgebleven maar dan heb ik serieuze menstruaties, alle heb dat zo wel al maar dan ist echt overdreven,erg om te zeggen, maar stukjes vlees gelijk, klonters, en tis met geuten tegelijk dat het eruit komt echt wreed.
Dus 30 september moet ik terug voor een onderzoek dan gaan ze bloed prikken om te zien of ik mss een voorloper heb van diabetes en dat het daarom niet zo goed lukt, samen met de pco dan.
alle zie wel, kan er anders iemand beetje uitleg of zo geven of kweet niet gewoon iets ...

Link naar deze reactie
17/09/2008 @ 18:25

Online Status Stuur bericht
aja nu heb ik ook weer 31 dagen en ervoor eens 10 dagen en dan eens 26, 28 dagen, neem nu teunisbloemolie, blijkbaar vergemakkelijkt het de overgang tijdens de menstruaties en vruchtbaarder...
alle tis wel homeopatisch dus wat niet baadt niet schaadt, of zoiets
groetjes en tot hoors

Link naar deze reactie
19/09/2008 @ 15:33

hey,

ik ben evelyne en heb ook pco. ik ben al van vorig jaar in april bezig om zwanger te geraken ... helaas zonder resultaat ... na een jaar ben ik bij de gync. langsgeweest en deze heeft vastgesteld dat ik pco heb. = poly cystisch ovarium syndroom dwz dat bij een normale vrouw normaal 5 tot 10 folikeltjes zitten (eitjes), maar bij pco zijn dat er 10 tot 15, die follikeltjes zijn nog niet volledig in ontwikkeling, het zijn geen cysten, maar allemaal vochtblaasjes ....
die helaas niet ontwikkelen tot een rijpe follikel en waardoor er ook geen eisprong kan ontstaan ...
men ziet vergrote eierstokken, allemaal vochtblaasjes erin (lijk een krans) en we hebben teveel aan mannelijk hormoon en maken te weing folikkel stimulerend hormoon aan ....
komt ook meer voor bij zwaarlijvige personen maar niet bij iedereen, want ik heb geen overgewicht ...

voor de diagnose te stellen word er een vaginale echo genomen om te kijken hoe de eierstokken eruit zien en er wordt bloed afgenomen, voor te kijken hoe de hormonen zijn ....
men moet wel min aan 2 van de 3 cretaria voldoen om pco te hebben en deze zijn
- weinig of geen ovulatie
- klinische (acne, overmatige beharin, of haaruitval) en /of biochemisch (verhoogde waarden van testosteron) , tekenen van hyperandrogenischme (denk dat dit wil zeggen; te veel aan mannelijke hormonen)
- vergote ovaria (eierstokken) op echografisch beeld --> via een vaginale echo met duidelijk allemaal kleine vochtblaasjes ...

als je dan 2 vande 3 hebt heb je pco
de oorzaak is nog niet gekend ....
bij obese personen kan vermagering wel helpen ....

ik zelf moet hormonen nemen om mijn eisprong te stimuleren, maar helaas slaat de medicatie niet aan, hoewel ik reeds een hogere dosis heb gekregen ....

aangezien ik toch in het uz gent werk en andere mensen die ook problemen hebben om zwanger te geraken, ga ik mee doen aan een studie ....
waar ze de hormonen inspuiten ...
hopelijk zal er dan stimulatie zijn ...

ik hoop dat je nu iets maar weet over pco
anders moet je ook eens een kijkje nemen naar mijn profiel, dan zie je mijn verloop van alles ....

groetjes.

eefje

sabine, kom je nog eens op het forum, het is al zo lang geleden ...
ik hoor hier ver niemand meer ...
zitten jullie allemaal ergens anders als topics?

groetjes

Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 11:01
sabine88

heey allemaal!

ik ben hier al zo lang niet meer geweest!
het topic stond ook niet meer in mijn lijstje!

dus ik reageer gelijk maar even hehe dan staat hij ook gelijk weer tussen het lijstje en dan kan ik dit topic ook niet vergeten!

Eefje, hoe gaat het ondertussen met jou? ik heb je al zo lang niet meer gesproken, hoe is het met jou en de clomid afgelopen??

hier heb ik inmiddels al behoorlijk wat zware dagen gehad, de eerste keer clomid, hielp helemaal niet, ik had wat minder follikels en sommigen waren iets groter maar niets dat goed genoeg was volgens mijn fertiliteits arts.. dus mocht toen weer met provera beginnen en dan op cd 3 beginnen met 100mg clomid, nu had ik daar afgelopen maandag een fm voor..

de linker eierstok, daar was niks te zien, maar de rechter wel! ik heb een hele grote follikel!! ze gaat er van uit dat hij vrijdag springt of donderdag, dus ik moet aankomende vrijdag moet ik ook allemaal bloed laten prikken en dan de dinsdag erop moet ik terug komen om te kijken of ze gelijk heeft en wat mijn waardes waren van het bloedprikken.

ik ben echt heel erg opgelucht dat clomid werkt en dat ik nou eindelijk eens een eisprong ga krijgen, maar echt veel verder ga ik niet nadenken, aangezien het namelijk nog elke kant op kan gaan, ik kan of zwanger worden dan, maar ik kan ook door bv verkeerde ph waarde of andere dingen nog verder in de MMM komen en daar wil ik me liever niet mee bezig houden, ik ben blij dat ik een eisprong ga krijgen en dat is al een hele grote stap!

ik hoop dat jij net zon verhaal als mij zult hebben eefje, je verdient het ook, we zijn al zo lang bezig!

wendy, pco is heel vervelend als je dat te horen krijgt dat je dat hebt, je leventje gaat er even flink van *schudden* maar je moet het maar zo zien, je kan met pco zwanger worden, dat is heel erg vaak bewezen, dus ook wij zullen dat worden, wss wel met behulp van een arts, en met een langere wachttijd, maar het gaat erom dat we krijgen wat we willen, een kindje hihi!!
mocht je nog ergens vragen over hebben, dan mag je ze gerust stellen hoor! want wij weten ook hoe het was in het begin, dat je niets er van af weet, en dat er zoveel dingen door je hoofd spoken!

groetjes sabine

Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 16:05

hey,

sabine, ik ben blij dat ik je ens hoor...ik dacht dat ik hier ver heel alleen op deze topic zat snik ...
met mij gaat het redelijk, tis tes zeggenik heb 1 maal goed gereageerd op clomid maar wel als ik na de eerste dosis een dubbele moest nemen .... dus heb ik eindelijk eens normaal mijn eisprong gekregen ... helaas ben ik niet zwanger geworden ....
heb ondertussen al een gesprek gehad met een prof . ivm met inseminaties .... aangezein mijn ventje zijn zaadjes ook niet 100% optimaal zijn ....
heb van de eerste keer dubbele dosis clomid moeten beginnen nemen ... helaas zonder stimulatie ....

nu hebben ze mij gevraagd om mee te doen aan een wetenschappelijk onderzoek, ivm hormonen die ze inspuiten (eenstap na de clomid)
er is een nieuw product op de markt in zijn test fase ipv 4 keer spuiten 1maal en deze willen ze dan met elkaar vergelijken...

maar ik ben benieuwd wat er nog zal volgen, heb nog maar net een kort gesprek gehad en de papaieren ondertekend ...
het is wel met een dubbel gevoel .... maar als ik met dat onderzoek andere vrouwen kan helpen die ook niet zwanger geraken is het toch een steentje dat ik bij draag ....

heb vandaag een onderzoek gehad van de doorhankelijkheid van mijn eileiders ... het was zeker geen aangenaam onderzoek ... mijn buik kromp ineen, net als op mijn eerste dag van mijn menstruatie en nunog steeds ....

het verdere verloop weet k nog niet, ik moet nog eentel. krijgen met degenen die zich over het onderzoek ontfermt ....

ik duim voor jou dat je snel zwanger mag geraken ....
is het ook al met inseminatie?
hou me op de hoogte

knuf

eefje

Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 19:19
Cin

Online Status
Hallo,

Graag wil ik me even voorstellen;
Ik ben Cindy en (bijna) 28 jaar. Ook ik had(heb) voor mijn eerste zwangerschap pco.
Ik werd een jaar lang niet ongesteld, ondertussen wel een paar keer naar de huisarts geweest maar die zeiden dat ik het eerst de tijd moest geven.
Na ong. 11 maanden ben ik dan eindelijk doorverwezen naar de gyn. Ondertussen had ik zelf al op internet gekeken en wist eigenlijk zelf al wat de uitslag was.... Idd pco.

Was een enorme domper maar we bleven optimistisch. Eerst kreeg ik een kuur provera deze wekte mijn menstruatie op. Dan op de derde moest ik beginnen met clomid. Ik vond het ook maar vies spul. Kreeg er erg veel pukkels van en mijn stemming werd er niet beter op.
Maar goed we moeten er wat van over hebben he?

Mijn geheugen laat me een beetje in de steek maar ik heb volgens mij drie kuren van clomid gehad en een keer mijn baarmoeder door gespoten. Ik ging voor de vierde keer aan de provera om mijn menstruatie op te wekken.
Je MOET hiervan ongesteld worden maar mijn menstruatie bleef uit. Ik snapte er niets van. Had in de tijd al zoveel zwangerschapstesten gedaan dus nu heb ik er niet eens bij nagedacht dat ik evt. zwanger kon zijn. (je mag dan namelijk ook die provera niet slikken)
Heb dan ookde gyn. maar gebeld en ik moest toch maar even een test doen en wat bleek.... twee streepjes. ZWANGER! Toen de gyn. maar weer terug gebeld en ik kon gelijk de volgende dag komen.

En ja hoor daar was een klein wormpje te zien. We waren natuurlijk helemaal in de wolken.
Hoe ik nou precies zwanger ben geworden is en blijft een raadsel. Of door de medicijnen of toch door mezelf.

Om een lang verhaal kort te maken. ik wil jullie door middels van dit verhaal laten zien dat je dus wel zwnger kunt worden en dat jullie de moed erin moeten houden.
Ik ben in november bevallenb van een lieve meid Zoë en ze doet het prima!
Ik ben na de bevalling nog weer aan de pil geweest en ben nu weer gestopt om te kijken hoe het met mijn menstruatie gaat en helaas het blijft weer uit!! Ze zeggen dat meestal als je een keer zwanger bent geweest het over kan gaan maar helaas... Mijn vriend en ik hebben besloten om nog een paar maandjes te wachten en dan weer naar de gyn. te stappen. Dus ook voor ons word het weer spannend.

Nou dames ik wens jullie succes en laten we elkaar op de hoogte houden!

Groetjes!!!

Link naar deze reactie
24/09/2008 @ 16:38

hey cin,

je geeft wel een lichtpuntje met jouw verhaal....
ik weet dat je zwanger kunt geraken met pco ....
maar het is een lange levensweg te gaan ....
wij zijn al van vorig jaar bezig, tot ik naar de gync. ging en hij pco vaststelde, een klap in mijn gezicht, ik die zo graag kinderen wil, ik had dan uitgerekend pco ....

nu gaat het al wat beter, kan ik het al wat meer relativeren, maar toch blijft het je achtervolgen ...
ik ga meedoen aan een wetenschappelijk onderzoek ... ivm met hormonale inspuitingen en natuurlijk hoop ik op stimulatie ook, en dat ik dan zwanger mag worden, echt ik verlang er zo naar.

ik wens je in iedergeval veel succes met je 2de poging op een zwangerschap...

knuf eefje

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]