< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » Eindelijk bijna starten met IUI

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeilijk zwanger worden...
Eindelijk bijna starten met IUI
04/09/2008 @ 20:05
ster

Online Status
De eerste week kdv zit erop hoor...pfff. Vond het wel even moeilijk hoor om ´m daar achter te laten afgelopen dinsdag. Woensdag ging al iets beter Maar hij heeft het echt zo geweldig gedaan, zelfs heel wat geslapen overdag. Deed hij dat thuis maar eens..haha. Ben iig blij dat het zo goed gaat

Lotje, idd zielig die prikkies voor die kleintjes. Sep moet over 1,5 week z´n voorlopig laatste spuitjes. Gelukkig maar, dan zijn we er weer even van af.

Aussie, bij jou begint het nu ook te vlotten hoor. Spannend zeg!

Link naar deze reactie
13/09/2008 @ 19:37
ster

Online Status
Hey meiden, leven jullie nog? Hoe is het allemaal met jullie?

Link naar deze reactie
13/09/2008 @ 22:26
Aussie

Online Status Bekijk profiel
Hey ster en lotje,

Jullie kindjes gaan ondertussen al naar het kdv zeg! Wat vliegt de tijd toch he! Hier gaat alles goed hoor! We beginnen nu wel af te tellen! Nog iets meer dan 7 weken.

Het begint me wel zwaarder te vallen... al mag ik niet klagen want ik heb tot nu toe een zalige zwangerscahp gehad! Heb wel last van dikke voeten, kort ademigheid en zuuroprispingen maar ja, dat nemen we erbij he!

Gr,
Aussie

Link naar deze reactie
14/09/2008 @ 18:22
Lotje

Online Status
Ha Ster en Aussie,

Hier ook alles goed (al is Lotte vandaag ontzettend hangerig). Op het kdv gaat het ook wel goed, alleen wil ze niet zo goed slapen. Ze wil nl zoveel zien dat ze haar oogjes gewoon openhoud. Morgen gaat ze er weer naar toe.

Aussie de laatste loodjes zijn het zwaarst en het schiet al inderdaad op voor je. Ligt de kleine al goed?

Ster met Sep ook alles goed. Ga je al met fruithapjes beginnen of wacht je daar nog mee?

Fijne zondag nog

Link naar deze reactie
24/09/2008 @ 13:38
Aussie

Moest weer even zoeken maar hier zijn we dan weer

Hier gaat alles goed! Onze uk heeft zich nu toch met zijn poepje naar boven gezet en ligt dus helemaal klaar voor het grote moment!

We zijn nu ook bezig met bezoeken aan de onthaalmoeders enz om onze keuze te maken... ik ben ook aan mijn laatste twee weken werken begonnen (nog 9 dagen om precies te zijn)! Het schiet nu echt wel op! De eerste week van mijn zwangerschapsverlof ga ik alle aankopen nog gaan doen (voedingbeha's en alles wat ik nog nodig heb voor in het ziekenhuis)!

Dat van die frutipapjes is trouwens een heel goede vraag hoor! Bij ons zeggen ze dat je vanaf 4 maanden met fruitpapjes kan beginnen maar mijn vroedvrouw zei dat we best uitsluitend (moeder)melk geven tot 6 maanden... wat zeggen ze daarvan in NL?

Gr,
Aussie

Link naar deze reactie
24/09/2008 @ 20:05
ster

Online Status
Hey meiden,

Om maar gelijk over dat fruithapje te beginnen. Ik ben toevallig van de week op het CB geweest en daar gaven ze aan dat wij mogen beginnen met fruithapjes. Ze raden aan om pas met 6 maanden te beginnen als er allergieen in de familie zitten, dat is bij ons niet het geval. Het ligt ook aan je kindje. Bij ons kun je echt zien dat Sep er bijna aan toe is. Hij smakt regelmatig en kijkt het eten uit mijn mond, betekent denk ik dat hij er dus wel aan toe is. We gaan het volgende week voor het eerst proberen, Sep is dan 4,5 maand.

Verder gaat het ook uitstekend hier. Sep doet het geweldig op het KDV en ik vind het heerlijk om weer aan ´t werk te zijn. En de weken vliegen voorbij, zo´n korte werkweek is heeerlijk!

Lotje, bevalt het jou ook weer om te werken? En alles goed met Lotte?

Aussie, dat gaat inderdaad snel allemaal. Jij al bijna met verlof. Maar als je kijkt hoe oud onze kindjes alweer zijn...pfff, time flies. Succes met de laatste loodjes!

[Laatst gewijzigd door ster - 24/09/2008 @ 20:07] - Link naar deze reactie
26/09/2008 @ 19:20
Lotje

Online Status
Aussie, nog een paar dagen werken en dan lekker verlof. Je moet ook wel rust nemen hoor tijdens je verlof want voor je het weet is de kleine er en dan zijn er weinig rustmomenten. Ben heel benieuwd wanneer de kleine komt.

Ster, Sep groeit echt goed zeg. Ook leuk dat je met het fruithapje gaat beginnen. Ikzelf denk dat Lotte er ook wel aan toe is omdat ze het eten uit mijn mond kijkt en me behoorlijk nadoet als ik aan het eten bent. Ze moet alleen nog drie weken wachten, want dan heb ik 6 maanden volledige bv gegeven (en aangezien er bij ons allergieen voorkomen wacht ik nu nog even met bijvoeden)

We zijn trouwens geswitcht van kdv. Waar Lotte nu zit bevalt ons allerminst. Er is wel een aardig vrouwtje die goed voor Lotte zorgt, maar de andere twee dames (die er de hele dag zijn) die kijken amper naar haar om heb ik het idee. Het is nu al drie keer voorgekomen dat ik Lotte kwam halen en dat ze lag te huilen in de wipstoel of kinderwagen en dat de twee dames niet eens naar haar omkeken. Vond het ook zo zielig. Het leek net of ze haar teveel vonden. 's Avonds was ze dan ook erg uit haar doen. Ik dacht eerst dat ze nog moest wennen, maar ze begint nu al te huilen als ik haar wegbreng en dat vind ik geen goed teken.

Voor de rest gaat het erg goed met Lotte, ze is lekker vrolijk (maar kan ook behoorlijk krijsen) en ze probeert nu een beetje te kruipen. Haar billen gaan dan omhoog en ze beweegt dan druk met haar beentjes, niet dat ze een meter vooruit komt, maar de pogingen zijn er

Fijn weekend.

[Laatst gewijzigd door Lotje - 26/09/2008 @ 19:35] - Link naar deze reactie
29/09/2008 @ 20:37
ster

Online Status
Lotje, wat verschrikkelijk als je ziet dat ze je kind op het KDV niet goed behandelen. Laten huilen bij die kleintjes, wat zielig. Je hebt helemaal gelijk dat je gaat switchen. Alleen het beste is goed genoeg voor jullie meisje.
Hier hebben we daar gelukkig geen last van. Alle leidsters zijn helemaal dol op Sep, ze spelen en knuffelen veel met ´m. En als we hem ophalen is hij altijd zooo vrolijk. Geeft ons natuurlijk ook een prettig gevoel.

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 11:30
Lotje

Online Status
Ja we hebben er ook echt geen goed gevoel bij. Ik breng en haal Lotte ook op van het kdv en ik dacht dat ik me aanstelde, maar afgelopen maandag heeft manlief haar opgehaald. Hij komt daar binnen en er is een jonge leidster. Er waren drie kinderen aan het huilen waarvan zij er twee op schoot had. Hij vroeg waar Lotte was en hij werd naar een slaapkamertje verwezen. Hij doet de deur open en kijkt in het bedje en zegt "dit is Lotte niet" waarop zij antwoord 'o dan ligt ze in dat andere kamertje' (lekker interesse dus). Lotte had helemaal een rood gezicht van het huilen en ze was helemaal overstuur. Manlief was het helemaal zat heeft Lotte snel aangekleed en is naar huis gegaan. Dat meisje kan er ook niets aan doen dat zij helemaal alleen zit, maar we gaan wel bellen naar de manager.

Ben blij dat Sep wel een leuk kdv heeft, onze neef heeft ook een leuk kdv en daar gaan wij nu ook naar toe.

Aussie hoe gaat het met jou? Nog even he en dan lekker verlof? Ben je er al aan toe?

Moet nu naar de kleine die zit weer klem in de box met d'r beentjes

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 20:58
ster

Online Status
Wat erg zeg! Dat moet echt niet kunnen. Dat mag wettelijk niet eens volgens mij. Hoeveel kindjes zijn daar in totaal. Bij os soms wel 10 tot 12, maar daar zitten dan 4 leidsters op, waarvan eentje boventallig. Ik breng eigenlijk altijd en mijn man haalt Sep dan weer op. Nu heb ik toevallig gisteren Sep zelf gehaald. Hij lag te kraaien in een hoge box en 1 leidster hing boven hem gekke bekken te trekken. Vandaag zat hij op schoot bij eentje toen mijn man binnenkwam. Dat geeft me echt een heerlijk gevoel. Hopelijk kan Lotte snel verhuizen naar het andere kdv!

Aussie, veel succes met je laatste maand! De laatste loodjes wegen het allerzwaarst en wij kunnen het weten succes!

Link naar deze reactie
10/10/2008 @ 09:24
Lotje

Online Status
En Aussie, heb je al verlof??????

Link naar deze reactie
10/10/2008 @ 22:05
Aussie

Hoi meiden,

Heerlijk hier dat gekeuvel over kdv's! Natuurlijk niet leuk voor jou Lotje, dat Lotte niet goed wordt begeleidt! Hopelijk kunnen jullie snel terecht in dat andere kdv! Zijn er in NL dan niet zo'n lange wachtlijsten als in BE?

Hier is mijn verlof wel al in gegaan ondertussen! Het is nu drie dagen bezig en heb tot nu toe mijn bezigheid zeker wel! Woensdag jaarmarkt, gisteren afspraak gyn en solliciatie gesprek in de namiddag, vandaag gaan winkelen en doopsuikers afgewerkt (dus weer een item van mijn lijstje geschrapt)! We hebben het nog heel druk in huis (slaapkamer wordt geschuurd/geschildert, dressing wordt geplaatst, kinderkamer moet nog afgewerkt worden, schommelstoel ook nog afwerken). En dan nog alle kleertjes wassen, koffer voor ziekenhuis maken, lijstjes maken, drank klaar zetten enz... heel druk dus nog

Helaas hebben we gisteren bij de gyn minder goed nieuws gekregen. Ons kindje doet het op zich wel heel goed, hij weegt nu al 3,2 kg (wat dus een heel mooi gewicht is)... probleem is dat hij zich verkeerd gedraaid heeft. Tot 29 weken heeft hij in stuit gelegen, van 29 weken tot 34 weken heeft ie goed gelegen met het hoofdje naar beneden en gisteren bleek hij dwars te liggen (laat ons zeggen dat het hoofdje naar het zuid-oosten ligt, de poep ligt richting noord-westen en de voeten liggen in mijn bekken onder het hoofdje)... wat dus betekent dat indien ons kindje niet meer draait ik niet op de natuurlijke manier mag bevallen maar het sowieso via keizersnede moet worden gehaald... hier kijk ik natuurlijk erg tegen op We moeten 21 oktober terug komen voor een nieuwe echo en indien het kind nog steeds zo ligt moeten we 22 oktober binnenkomen voor de keizersnede. We hebben dus nog 1,5 weken om een keizersnede af te wenden maar de gyn leek niet meteen veel hoop te hebben dat ons kindje zich nog terug goed zal draaien (het is een zeldzame houding voor een kindje en het gebeurt ook niet vaak dat een kind zich zo dicht tegen de bevalling van de juiste houding in een verkeerde houding draait)...

Ik ga er trouwens mee akkoord hoor dat die laatste maand het zwaarste is... vooral het op staan en beginnen rondlopen valt me heel zwaar, ik waggel nogal en loop soms rond als een oud vrouwtje... en dan mag ik nog van geluk spreken dat ik geen bekkeninstabiliteit of bekkenpijn of zo heb!

Gr,
Aussie

Link naar deze reactie
16/10/2008 @ 19:31
Lotje

Online Status
Aussie, de laatste loodjes.......
Je kindje is nu ook nog gedraaid, kan me voorstellen dat niet echt leuk nieuws is. Is hij inmiddels goed gedraaid? Krijg je nu een keizersnede en is deze al gepland? Over een paar weekjes heb je de kleine in je armen echt gaaf hoor. Echt van genieten hoor het gaat allemaal zo snel.

Ster hoe gaat het met jou en Sep? Hij krijgt al fruithapje he? Geniet hij daar lekker van?

Hier gaat alles goed. Lotte gaat half november naar een ander kdv (Aussie er zijn wel wachtlijsten, maar wij hebben ruim een jaar geleden ons al ingeschreven en er was nu pas plek). Opa en oma willen extra oppassen en Lotte vindt dat helemaal super. Ze is lekker vrolijk en kwebbelt er lekker op los.

Moet even nog iets anders kwijt. Lotte is morgen alweer 6 maanden en al die tijd heeft ze alleen maar borstvoeding gehad. Ben echt trots op mezelf en op de kleine (klinkt stom). Had nooit verwacht dat het zo zou lukken (dat ik genoeg voeding zou hebben enzo) en ik geniet er absoluut van. Morgen krijgt ze haar eerste hapje ben erg benieuwd hoe dat gaat, laat het jullie weten.

Link naar deze reactie
16/10/2008 @ 20:57
ster

Online Status
Aussie, inderdaad de laatste loodjes voor jou, spannend hoor. Ik kan me ze nog goed herinneren. Elke dag leek wel een week te duren en moet je nu zien hoe snel de tijd is gevlogen. Maar wel balen dat het waarschijnlijk een keizersnede gaat worden, maar ja daar is dan toch niets aan te doen. En ach, wat maakt het eigenlijk uit hoe je kind ter wereld komt als het maar gezond is. Ik bedoel, ik heb dan een natuurlijke bevalling gedaan, maar had meer 'schade' als ik bij een keizersnee gehad zou hebben. Maar goed die van mij was ook wel uitzonderlijk maar dan word je dus op 22 okt. mama! Ik denk aan je

Lotje, fijn dat het geregeld is met het andere kdv. En ik vind dat je zeker een schouderklopje verdiend voor 6 mnd BV. Ik heb het je niet nagedaan. Nou had ik natuurlijk ook niet genoeg voeding, maar had ik dat wel gehad, dan had ik het zeker geen 6 mnd volgehouden met werk enzo..chapeau!
Lotte zal toch een dag eerder haar fruithapje krijgen als Sep..haha. Sep is zaterdag precies 5 mnd en we hebben toch maar even gewacht. Zaterdag krijgt hij dus zn eerste hapje. Ben benieuwd wat ie ervan vindt. Verder gaat het hier supergoed. Hij groeit echt als kool en is al een echt kereltje. Bij sommige baby's is het soms moeilijk onderscheid te maken, maar ons ventje is een echt mannetje, hij heeft nu al een boefjeshoofd, heerlijk

Aussie, heel veel succes met je bevalling en uiteraard met de allerlaatste loodjes!!

Link naar deze reactie
23/10/2008 @ 19:14
Lotje

Online Status
Aussie hoe gaat het nu met je? Is het nog een beetje vol te houden allemaal? Ben erg benieuwd hoe je bevalling gaat en hoe je kindje gaat heten.

Leuk Ster dat Sep een boefje is, jongens zijn volgens mij echt anders dan een meisje. Lotte is ontzettend ondeugend en ik zie altijd aan haar ogen als ze wat van plan is (ze heeft grote ogen, net als haar vader )
Hoe zijn de eerste hapjes verlopen?
Bij Lotte was het erg leuk, eerst heel vreemd en ze wilde maar een paar hapjes, maar de volgende dag ging haar mond gelijk open toen ze haar lepeltje zag. Vandaag heeft ze peer gekregen en dat vond ze ook erg lekker.
Gisteren ben ik nog met Lotte naar de dokter geweest. We zijn doorverwezen door het CB omdat ze denken dat haar ene beentje wat langer is dan de ander (heupafwijking). Ik naar de dokter, lotte was lekker aan het brullen, ze wilde niet dat de dokter aan haar zat. Gelukkig kon de dokter wel het een en ander doen, maar we moeten voor de zekerheid naar het ziekenhuis om foto's te laten maken (zucht). Hopelijk is er niets aan de hand, maar ik maak me er wel een beetje zorgen om. Zelf zie ik helemaal niets aan haar.

Link naar deze reactie
23/10/2008 @ 20:10
ster

Online Status
Volgens mij is Aussie gisteren mama geworden kindje zou toch 22 okt. worden gehaald??? Kunnen we je al feliciteren? Ben heel benieuwd hoe alles is verlopen en of je een zoon of dochter hebt gekregen. Laat maar snel wat van je horen!

Lotje, fruithapje ging hier iets minder vlot als bij Lotte zo te lezen. Hij snapt echt het idee van een lepel nog niet, maar dat went natuurlijk vanzelf. We hadden vandaag banaan en dat vond hij wel erg lekker.

Wat naar van Lotte d'r heupje. Ik heb een vriendin wiens dochtertje wel een heupafwijking had gekregen door het stuitliggen in de baarmoeder. Zij heeft nu al een tijdje een spreidbroekje aan. Hopelijk is het niks ernstigs!

Link naar deze reactie
23/10/2008 @ 20:50
Aussie

Helaas, helaas meiden, ik wacht hier nog steeds! Dinsdag te horen gekregen dat het wonder zich had geschiedt en onze beeb zich toch nog heeft gedraaid. Nu ligt ie weer goed en is er geen reden meer om nog een ks te doen. Natuurlijk heel goed want nu kan het toch weer op een natuurlijke manier maar op het moment zelf was ik wel erg teleurgesteld omdat ik me er zo had op verheugd om ons kindje snel te kunnen zien en ik dus nu nog steeds op mijn honger zit!

De gyn heeft me wel gezegd dat ie me zal inleiden als ik dat wil. Ik heb afspraak met hem op 4 november (1 dag voor mijn uitgerekende datum) en indien ik wil leiden ze me op 5 november wel in (indien ons kindje tegen dan al ingedaald is of ik op zijn minst toch wel een bmmond heb die er klaar voor is).

Lotje, hopelijk is er toch niets mis met de beentjes van Lotte! Ik kan me voorstellen dat je je toch een beetje ongerust maakt he!

Link naar deze reactie
23/10/2008 @ 20:51
Aussie

Ow ja, en als jullie zin hebben, in mijn profiel staat een buikfoto van eerder vandaag en een foto van een deel van onze kinderkamer!

Link naar deze reactie
24/10/2008 @ 12:47
Lotje

Online Status
Aussie wat heb je een mooie buik zeg! Het kamertje vind ik ook heel mooi. Wel fijn dat je kindje alsnog is gedraaid, denk dat het ook wel een dubbel gevoel voor je is want je had je kindje al in je armen kunnen hebben. Nu nog eventjes wachten, maar ook wel een fijn idee dat het op een natuurlijke manier kan.

Ster, Lotte wist al wat een lepeltje was, omdat ik haar vitamine D al op de lepel geef. Maar ze zit ook met haar handjes aan het eten . Banaan vindt ze trouwens wel lekkerder dan peer.

Vandaag hadden we de intake bij het nieuwe kdv. Heb er een goed gevoel over en de vrouwen zijn zo aardig. Ze begreep ook wel dat ik een beetje huiverig ben voor het kdv en ik mag altijd bellen als ik vragen heb of om iets anders. Het zag er ook zo anders uit. Lotte vond het ook leuk want ze was rustig aan het spelen en kwebbelen tegen andere kindjes.

Link naar deze reactie
31/10/2008 @ 08:39
Lotje

Online Status
Gisteren zijn we met Lotte naar het ziekenhuis geweest voor een foto van haar heupjes. Ze was lekker wakker en zat rustig om zich heen te kijken in het ziekenhuis. Gelukkig hoefden we niet al te lang te wachten en waren we snel aan de beurt. Ik moest Lotte op haar zij neerleggen en ze vond het allemaal prima. Gelukkig mankeert ze niets en de arts zei dat het kan dat het ene beentje wat sneller groeit dan de ander, maar ze heeft geen heupafwijking. Ik ben heel erg opgelucht.

Met jullie alles goed?

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >