< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » November 2007-Club » Geboren op 23-11-2007

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » November 2007-Club
Geboren op 23-11-2007
29/08/2008 @ 14:32
Vicky

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Jaja, ik heb op 1 dag tijd 1 kleerkast, 3 kleine speelkastjes, een CD-kast en een bureau in mekaar kunnen timmeren. Niet eenvoudig, want Thomas was die dag superambetant!! En dan zeker nog eens 10 telefoons gehad die dag. Tegen 18u was ik doodop. Nu ben ik trots en ik heb de kasten al volgepropt.

Weet je dat die dag wel twee mannen tegen me zeiden dat mijn ventje veel werk zou hebben met de kasten. Alsof een vrouw geen planneke kan lezen en een kast in elkaar kan steken!!

Nu dit weekend nog 2 grote kleerkasten en we zijn er. Volgende week is het dan een verhuis van kleren naar de juiste kast (en een groot deel naar de kringloopwinkel).

Nu al twee dagen bezig met de voorbereiding voor het nieuwe schooljaar. Tzal deugd doen om terug onder de pubers te komen. Ik bewonder die dagmoeders en kleuterjuffen erom. Ik zou dat niet aankunnen.

Groetjes, Vicky

Link naar deze reactie
31/08/2008 @ 22:23
Tine

Efkes snel 'n klein berichtje, want ik ben jullie aan't verwaarlozen hé...

Hier is alles ok, 't weekendje aan zee is superleuk geweest, maar ik ben sinds vrijdag terug aan het werk gegaan... dus ik moet even het werk-huishouden-kindjes-evenwicht weer vinden... Gaat goed maar 't is wel hard werken... vooral thuis dan, gisterenavond ben ik bijvoorbeeld tot 2u 's nachts aan't kuisen geweest omdat ik niet weet wat ik in de loop van de komende week gedaan ga krjgen. Zo heb ik alvast een voorsprong hé...

Dus, later deze week een meer uitgebreid verslag, nu moet ik echt de verloren uurtjes slaap van gisteren gaan inhalen!!

Tine

Link naar deze reactie
02/09/2008 @ 11:42
Ilsea

Hoi,

Ik ben blij dat het terug school is.
Bij Ian is alles goed gegaan, hij zit terug bij zijn beste kameraad. En bij Orry is het ook heel goed meegevallen, hij had al direct huiswerk. Het woordje ik heeft hij al geleerd. Donderdag moet hij al direct een dagje missen omdat hij dan naar het ziekenhuis moet om 4 tandjes te laten trekken. De juffrouw heeft al gezegd dat dat geen probleem zou zijn. En de donderdagavond is het al ouderavond. Het is de eerste keer dat wij tegelijkertijd in 2 klassen moeten zijn. We hebben al afgesproken dat Filip naar de klas van onze Orry gaat en ik naar die van onze Ian.
De slaapkamers staan bijna in elkaar, alleen nog de kleerkast van Ian zijn kamer. Ze zijn er echt wel fier op, dan hebben ze elk hun eigen kamer, nu slapen ze nog samen in en stapelbed.

Nu ga ik eerst eten.

Groetjes,
Ilse

Link naar deze reactie
02/09/2008 @ 13:34
Vicky

Amai Ilse en Tine, ook allemaal druk in de weer!

Tine, tot 2u 's nachts zitten kuisen!!!! Ik zou dat niet zien zitten. dan liever nog wat langer rommel. Ik heb mijn slaap echt wel nodig om de volgende dag goed te kunnen functioneren. Is het nu allemaal wat aan de kant?

Ilse, ook druk aan het timmeren. Ik moet ook nog de twee kleerkasten in mekaar zetten. En dan de grote kuis in de kleren houden. Heel wat kleren die ik later wel nog eens een keertje zou kunnen aandoen: die gaan nu definitief de deur uit!

Intussen ben ik ook terug gestart op school. Ik zal blij zijn als de chaos van de eerste schoolweken erop zitten. Iedereen moet nog zijn weg vinden: de leerkrachten, de leerlingen, de handboeken, ... Voorlopig heb ik een uurrooster met heel wat gaten in. Zo moet ik de donderdag bv. 2u werken, 2u vrij, middagpauze, 1u werken, 2u vrij en dan nog eens 1u werken. Gelukkig woon ik op 1,5km afstand en kan ik dus thuis nog wat werken: de strijk, boodschappen, verbeterwerk, ...

Drukke groetjes, Vicky

Link naar deze reactie
06/09/2008 @ 10:24
Ilsea

Hoi,

Hoe is het met de kindjes in de eerste schoolweek geweest? Hier is alles vrij goed verlopen, ze zijn allebei voor de moment zeer gemotiveerd. Ian heeft volgende week al een toets van Frans. Orry heeft donderdag al een dagje moeten missen om zijn tandjes te laten trekken, uiteindelijk zijn het er 5 geworden. Ik schrok toch wel toen ik ze zag, er hangt een vrij grote wortel aan de tanden. Blijkbaar wordt die wortel door de definitieve tanden verbrijzeld en heb je bij de tandjes die zo uitvallen alleen het bovenste, maar aangezien er bij hem nog geen definitieve tanden zitten is er nog een wortel aan. Maar alles is zeer goed gegaan, gisteren is hij ook naar school geweest.

Vicky,
Hopelijk verandert je uurrooster nog, ik kan me inbeelden dat het op deze manier niet leuk is.

Tine,
Hoe is je eerste week werken gegaan?

Ik ga stoppen want er is een beetje ruzie tussen de 2 oudsten.

Groetjes,
Ilse

Link naar deze reactie
07/09/2008 @ 16:22
Vicky

Hey,

De eerste schoolweek heb ik al 'overleefd'. Nu moet ik dit jaar niet echt klagen, hoor. Ik heb maar 1 klas die ik zal moeten temmen. En ik zie hen maar 2u op een week. De uurroosters zijn wat veranderd en zijn nu zo goed als definitief. Ik heb dit jaar héél veel geluk: ik ben de maandag een volledige dag thuis. Daarbij komt dan nog de woensdagnamiddag en zo heb ik voldoende tijd om het huishouden wat bij te benen. De donderdag heb ik nog altijd mijn 2 gaten van 2u, maar dan doe ik lekker al de boodschappen voor het weekend.

Ik heb nu een ideale mix van overdag tienermeisjes (15-16 jaar) en 's avonds mijn drie kleine mannen.

Thomas is ook goed gestart. Hij moet nu elke avond een uur in de opvang blijven en vindt dat FANTASTISCH. Ik moet hem elke keer naar huis sleuren. 's Morgens heeft hij het meestal nog lastig om mama los te laten, maar dat is hij volgens zijn juf na 2 minuten al vergeten.

Groetjes, Vicky

Link naar deze reactie
12/09/2008 @ 19:21
Ilsea

Hoi,

Vicky, fijn dat je lessenrooster enzo meevalt.

Hoe zit het bij jullie kindjes met de tandjes? Hier zit sinds gisteren het 5de tandje erdoor. Hij probeert nu ook een stapje te zetten zonder ergens aan vast te houden.

Onze Ian heeft al een toets van Frans gehad deze week. Hij had het 15 op 15. Het is nog wel maar het begin maar toch vind ik het een goeie start.
Bij Orry verloopt ook alles volgens wens.

Sinds vorige nacht slapen Ian en Orry boven in hun nieuwe kamers. Ze vinden het geweldig.

Groetjes,
Ilse

Link naar deze reactie
12/09/2008 @ 21:34
Tine

Héhé de werkweek zit er op... Ik ben een beetje uitgeteld: hier viel het begin van het nieuwe schooljaar samen met het begin van mijn man z'n nieuwe job, en ikzelf moest dus ook weer aan de slag na 9 maanden thuis zijn. Dus wij hebben afgelopen 2 weken opnieuw moeten zoeken naar een goede gang van zaken. Want alle uren waar we rekening mee moesten houden zijn hier veranderd: andere werkuren, andere schooluren, minder tijd om aan het huishouden te besteden, later eten 's avonds, vroeger eten 's morgens, de files waar we weer aan moesten wennen...

Maar eigenlijk ben ik best trots op mijzelf dat we het hier toch allemaal al perfect gedaan hebben afgelopen week. Kleren en boterhammekes lagen elke avond netjes klaar, ik ben elke morgen ons Emilie op tijd gaan wegbrengen, de mannen zijn elke dag met de fiets naar school/werk geweest. En iedereen is de hele week netjes op tijd op school/werk geraakt, ondanks die verdomde wegenwerken met bijhorende files natuurlijk!!

Bij jullie lijkt het ook allemaal vlot te gaan! Eigenlijk is het toch wel weer leuk als alles weer z'n normale gangetje gaat hé.

En ja, ons Emilie heeft er natuurlijk ook de goeie moment uitgekozen om tandjes te krijgen... Ze had er nog steeds geen maar dinsdagavond voelde ik er ineens eentje! En het tandje ernaast zit ook serieus te wringen met als gevolg dat ze woensdagnacht van 01u tot 04.30u wakker geweest is. (en wij moesten op om 6.30u!)
Gisterenavond heeft ze ook geweend van 19u tot 00.30u. Maar nadien heeft ze wel goed geslapen, gelukkig.

Maar... vanmorgen was toch weer iedereen op tijd en goed gezind op z'n werk. Al had ik wel de hele dag wat hoofdpijn, maar kom.

Nu ga ik toch maar even op de zetel hangen denk ik...

Tine

[Laatst gewijzigd door Tine - 12/09/2008 @ 21:35] - Link naar deze reactie
14/09/2008 @ 19:38
Vicky

Haha Tine, het is net alsof ik mijn eigen leventje lees. Ook hier viel het begin van het schooljaar voor Thomas samen met begin van dagmoeder voor twins, nieuw werk voor mijn man en ik terug aan het werk. Thomas is zelfs al een paar dagen ziek geweest (verkoudheid en begin van buikgriep).

Ik moet ook nog wat een ritme zoeken. Het lukt vrij goed, maar het kan wat toch nog wat vlotter. Ik werk officieel maar 24u per week (= full-time voor regentes), de rest van de tijd moet ik nu indelen in schoolwerk en huishoudelijk werk. Voorlopig doe ik het nu zo:
- 6u45 - 8u : opstaan en typische taken van de morgen uitvoeren
- 8u : twins naar dagmoeder en Thomas naar school brengen
- 8u30 - 17u : schoolwerk
- 17u : Thomas van school en twins van dagmoeder ophalen
- 17u30 - 19u : typische taken van de avond uitvoeren
- 19u : Thomas naar bed en rustig naar het nieuws kijken
- 20u : twins laatste melkje
- 20u30 : nog wat schoolwerk of uitrusten in de zetel

Enkel de maandagmorgen wijkt wat af van het schema en kuis ik mijn huis. Anders werk ik dus telkens van 8u30 tot 17u voor school. Ik heb gemerkt dat ik met 3 kinderen in het weekend niet rustig kan werken. Had ik wel wat onderschat. Er is altijd wel één iemand die mij nodig heeft. Nu is het weekend gereserveerd voor de kids (en kleren wassen).

Wat betreft tandjes: Jasper en Mathijs hebben er allebei al twee en die zijn zonder morren gekomen. Dus hier nog geen slapelozen nachten wegens tandjes gehad. Oef!

Ilse, flink van Ian. Een goede start is alles. Hopelijk heeft hij wat aanleg voor talen, want dat is altijd goed meegenomen. Ik ben altijd slecht geweest in talen. Was eerder vlugger in rekenen en wetenschappen maar dat kan je niet zo goed gebruiken in het dagelijkse leven (of je moet leerkracht wetenschappen worden zoals ik!). Ik ben wel wat jaloers op mensen die vlot in een andere taal kunnen spreken.

En ja Ilse, hebben Ian en Orry wel wat geslapen in hun nieuwe slaapkamer, of waren ze te opgewonden?

Zal maar stoppen met schrijven want het is alweer een hele boterham. Groetjes, Vicky

[Laatst gewijzigd door Vicky - 14/09/2008 @ 19:43] - Link naar deze reactie
26/09/2008 @ 19:24
Vicky

Amai wat is het hier kalm. Iedereen heeft het dus ook zo druk als ik? Ik ben nu al van een kleine maand te werken 2,5kg kwijtgespeeld.

Ik doe dan ook elke morgen en avond aan powerlifting (dragen van 2 maxi-cosi's). Ik ren 's morgens van kleuterschool naar dagmoeder naar werk en 's avonds terug hetzelfde maar dan in omgekeerde volgorde. Tijdens de dag sleur ik dan nog met tientallen labomappen en labomateriaal tussen mijn drie (ver van elkaar liggende) wetenschapslokaaltjes.

Tja en dan te zeggen dat voorgenomen had om tweemaal per week te gaan fitnessen. Ik denk dat dit voorlopig niet nodig zal zijn!

Groetjes van een afgetrainde mama, Vicky

Link naar deze reactie
29/09/2008 @ 15:42
tine vanop't werk

Hey!

Ja inderdaad kalm, maar 't is zoals je zegt: druk druk druk en als ik dan 's avonds al eens achter de PC geraak dan ben ik gewoon te moe om te reageren...

Amai passen jouw kindjes nog in de maxi-cosy? Handig!! Ons Emilie die komt daar uitgekropen!! Echt, die slaagt erin om uit haar gareeltje te komen! Dus die zit al even in de autostoel.

Da's echt zo'n sterke hé ons Emilie, ik heb er soms last mee om haar te kunnen bedwingen, zeker als ze een pamper aan moet. ie blijft geen 2 seconden liggen om het kussen. Verder kan ze sinds deze week alleen staan, en ook vanuit staan gaan zitten, zonder zich ergens aan vast te houden.

Eten jullie kindjes eigenlijk al boterhammen? Ons Emilie nog niet, die eet 2x pap, 1x patatjes en 1x fruit. En verder af en toe een koekje, maar ze krijgt nogal rap krampen als we iets nieuws proberen.
Ze heeft nu ook 2 tandjes sinds 2 weken en ze begint andere klanken te maken. Dus qua ontwikkeling gaat het hier even in sneltreintempo. Ze merkt het blijkbaar zelf ook, want ze slaapt iets meer nu (3u in plaats van 2u overdag, en 12u 's nachts).
Allé, nu nog een beetje voortwerken hier zeker....

Tine
Link naar deze reactie
29/09/2008 @ 18:09
Ilsea

Hoi,

Vicky, Bij mij was het juist hetzelfde op school. En Ian wil liever niet iets met talen doen. Op de moment wil hij architect worden en Orry ook, maar ja in die tijd kan er nog veel veranderen. Dus het zal ook wel meer de wiskundige richting worden.
En fitniss zal inderdaad niet nodig zijn met al powertraining.
Onze Levi zit ook al een tijdje in de autostoel. Hij zat met zijn beentjes tegen de zetel.
De eerste avond dat ze boven sliepen zijn ze wel een paar keer naar beneden gekomen, maar dan hebben ze als engeltjes geslapen en de nachten erna ook. Maar als Filip moet werken dan komen ze beneden slapen.

Tine,Die scenes op het verzorgingskussen komen me heel bekend voor. Hier is het soms ook een gevecht om een pamper aan te doen. Maar in de autostoel blijft hij heel mooi stil zitten en kijken.

Onze Levi eet al mee boterhammen sinds begin juni.
Hij heeft 's morgens in bed bv, nadien krijgt hij een boterhammetje en melk, soms in de voormiddag een youghurt of pudding voor baby's, 's middags een boterham met melk, in de namiddag een potje compotine of een banaan, rond half vijf eet hij mee patatjes, daarna niets meer. Voor hij om 19.00 gaat slapen drinkt hij nog een klein beetje melk. Maar niet veel, als hij dan nog iets meer eet, slaapt hij niet goed.

Groetjes,
Ilse

Link naar deze reactie
29/09/2008 @ 22:18
Tine

Ah ja ik dacht al dat ik stilaan eens met boterhammen moest gaan beginnen...
Maar haar pap die moet ik nog niet afpakken ze want als ze die in haar mond krijgt dan draaien haar oogjes weg van genot!

Ze heeft iets nieuws gevonden... ze pakt het tafelblad vast en trekt zich eraan op tot haar voetjes van de grond komen... met als gevolg dat ze dikwijls op haar poep (en soms haar hoofdje!) valt, en toch blijft ze het doen hé...

Tine

[Laatst gewijzigd door Tine - 29/09/2008 @ 22:19] - Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 09:12
Evi

Online Status Stuur bericht
hallo,

Ons schema is voorlopig als volgt:
*tss 7-8u : melk (240+8 schepjes)
*tss 11.30-12u: fruitpap (ca. 250g)
*tss 14-15u : boterhammeke met smeerkaas of confituur. Snij het nogwel in kleine vierkantjes en dan nog hangt hij helemaal onder de smeerkaas of confituur. Koekjes vallen ook hier niet in de smaak.
*tss 17-18u : groentenpap (ca. 250-300g)
*tss 20-20.30u: flesje melk (240ml+8 schepjes)

Met melk ga ik zeker nog niet minderen, die is hier heilig. Het is hier een dagelijkse strijd om bij ons oudste zoontje onder de 500ml te blijven. Volgens K&G mag je daar niet boven komen (ivm eiwitten/nieren)

We moeten vandaag met onze beide jongens nog eens naar de kinderdokter. Ben eens benieuwd hoe groot ze nu zijn. Ik schat dat de oudste nu toch wel rond de 104cm hangt. Heb zelfs broeken 110 moeten kopen voor deze winter. Het gaat zo snel. Aaron heeft nu al kleedjes aan van Seth die ik precies gisteren opgeborgen heb!

Vechten op het kussen is hier ook dagelijkse kost.
Tandje nr 3 is er bij ons net door gekomen (links boven). Aaron heeft, in tegenstelling tot de andere twee tandjes, er toch wel last van gehad. Slapen gaat hier de laatste dagen minder vlot. Hij is veel wakker 's nachts en beland iedere keer weer terug bij ons in bed.

Groetjes
Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 13:31
Vicky

Hey allemaal!!

Jasper en Mathijs passen nog heel goed in de maxi-cosi's (2 pluimgewichtjes) en zolang ze nog niet zelfstandig kunnen zitten, sleur ik ze op die manier mee. Ik hoop van dat gesleur vlug af te zijn. De heren vinden het reuzefijn om rond te kruipen (in speedtempo!!), maar zitten is nog te moeilijk voor hen. Thomas zat al aan 8 maanden en dat was toch veel gemakkelijker.

Ze eten nu ook al een dikke twee maand elke morgen een beetje brood. Ik geef eerst hun melk en daarna een beetje brood met smeerkaas dat wat vochtig gemaakt wordt met melk. Héérlijk!!

Dit is hun eetschema:
- 7u : melk (210ml + 7 schepjes) + boterhammeke met smeerkaas
- 11u30 : groentenpap (150g à 200g) + indien nog honger een petit gervaitje
- 15u : fruitpap (150g à 200g) + indien nog honger een petit gervaitje of een zacht koekje
- 20u : melk (210ml + 7 schepjes)

Hier nog altijd maar 2 tandjes onderaan. Daarvan hebben ze geen last gehad. Hopelijk blijft het zo ook voor de andere tandjes.

Groetjes, Vicky

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 19:20
Ilsea

Hoi,

Evi, hoe is het bij de kinderdokter geweest?

Sinds zaterdag wil Levi zelf zijn boterhammeke eten. Ik snijd het in blokjes en nu wil meneer ze zelf in zijn mondje steken. Als ik het bordje niet ver genoeg zet, dan steekt hij een blokje in zijn mond voordat ik er eentje kan insteken.
Het is nu al iets meer dan een week dat ik hem 's middags niet meer in zijn bedje krijg. Ofwel slaapt hij helemaal niet ofwel slaapt hij een half uurtje in zijn park.
Levi heeft bovenaan 4 tandjes en van onder 2 tandjes.

Nu ga ik de volgende klaar maken om te gaan slapen.

Groetjes,
Ilse

Link naar deze reactie
11/10/2008 @ 11:39
Evi

Ilse,

Ons bezoek aan de kinderarts was zo teleurstellend. Ze hebben Aaron eens van ver bekeken. Alles was goed alleen dat hij nog altijd NIET op zijn benen kan staan. Dat ventje is nog maar 10 maanden en hier verwachten ze al dat hij bijna kan lopen. Ieder zijn tempo toch!! We hebben zelf moeten vragen om hem eens te meten en wegen want dat waren ze zeker niet van plan. Aaron is nu 76cm en zo'n 10,440 kg. De oudste hebben ze ook eens bekeken (niet gemeten of gewogen, dat moesten we thuis maar doen) maar hij moest onmiddellijk!! een mazelenvaccin krijgen. Achteraf heb ik gezien dat hij die herhaling pas tussen de 5 à 7 jaar moet krijgen. Dit blitsbezoek heeft ons wel 370 euro gekost: 199 euro voor het vaccin (dat je in België GRATIS krijgt bij K&G) en een zalfje voor lichte eczeem en dan 170 euro voor de twee consultaties. We krijgen hier ongeveer 50% van terugbetaald, maar dan heeft het ons nog 185 euro gekost. Viva België zou ik zeggen. Ben blij dat ik voor november terug een afspraak gemaakt heb bij K&G. Dat is de trip naar België zeker waard.

Momenteel zitten we hier met twee kleine zieken (snotvallingske) en Aaron heeft er al twee dagen koorts van (38.6°C).De nachten zijn bijgevolg erg kort en onderbroken wat ook wat aan mijn humeur te merken is, gelukkig heeft niemand er echt last van behalve ik. Je zult dat altijd zien als je alleen thuis bent worden ze ziek of valt er iets anders voor (momenteel zit mijn ventje weer voor anderhalve week in China)

Tandje vier is hier nu ook in aantocht. Nu begint hij echt wel wat van een vampiertje te hebben twee buitenste tanden bovenaan en twee voorste onderaan.

Genoeg geklaag van mijn kant.

Groetjes,
Link naar deze reactie
12/10/2008 @ 16:21
Vicky

Geen probleem, Ilse. Als je hier al niet eens je frustraties kwijt kan, waar dan wel? Mijn hoofd zou ook op ontploffen staan. Hopelijk is je ventje vlug terug thuis.

En wat betreft de kinderarts. Ik zou er ook niet mee kunnen lachen. En aan 10 maanden moet een kind nog niet kunnen staan!! Straks moeten ze aan 4 jaar al kunnen lezen. Komaan zeg!! Wat moet ik dan zeggen: de twins kunnen nog niet zelfstandig zitten. Rondkruipen en de pogingen om recht te staan, gaat wel al. Denk dat ze zitten gewoon te saai vinden. je kan er geen kattekwaad mee uit steken.

Voor de rest gaat met Jasper en Mathijs alles goed. Ze zitten nu eindelijk bij hun vaste dagmoeder. De eerst dag wilde Mathijs in de vooravond niet meer slapen. Hij had teveel informatie te verwerken, vrees ik. Na zijn avondmelkje is hij dan wel als een blok in slaap gevallen.

De laatste keer bij hun 'interim-dagmoeder' waren de andere kindjes héél verdrietig dat de tweeling niet meer zou komen. Dat brak zo mijn hart! De kleine meisjes speelden immers heel graag tweelingmama met hun popjes. Ik denk met de herfstvakantie nog eens langs te gaan.

Verder niet veel nieuws. Zal nog wat genieten van (misschien de laatste) zalige zonnestralen.

Link naar deze reactie
15/10/2008 @ 20:32
Tine

Hier ben ik nog eens!! Druk, druk, druk!

Ilse, begint Levi dan niet te 'jengelen' tegen de avond als hij overdag niet geslapen heeft? Ons Emilie wel, die laat het wel horen als ze moe is! Al slaapt zij ook maar 2 uurtjes overdag hoor. Ik leg haar om 12u in bed, en rond 14u wordt ze altijd zelf wakker.
Soms slaapt ze in de voormiddag nog even in de buggy, maar niet alle dagen.

Amai Evi, ik zou dan toch ook naar K&G in België afzakken hoor! 't Kost daar genoeg bij jullie. En als ze dan nog eens deftig naar de kindjes gekeken hadden!

Vicky, dat afscheid zal ook voor de interim-dagmoeder lastig geweest zijn...
Wij hebben hier deze namiddag onze Yannick zijn verjaardagsfeestje gevierd. Er waren hier 10 kindjes van 4 en 5 jaar oud!!!
(En we konden niet buiten door de regen...)

Maar al bij al is het goed gegaan, ze zijn eigenlijk heel braaf geweest. Ik had de zithoek omgetoverd tot een grote speelhoek, en de eethoek was de creatieve hoek waar ze konden knutselen en kleuren.

Ik heb ze eigenlijk niet echt moeten bezighouden, ze speelden de hele tijd uit zichzelf. Het laatste half uurtje van 't feestje werden sommige kindjes wat drukker en sommigen moe, maar daarvoor had ik nog een DVD-tje van Winnie de Poeh achter de hand. Altijd een succes!

Ons Emilie had ik vanmiddag wel weggebacht naar de bomma want ik zou anders wel handen te kort gekomen zijn.

Nu ga ik er van profiteren dat onze twee deugenieten in hun bedje liggen om alles op te ruimen... Ik heb nog eventjes plezier aan het feestje....

Tine

[Laatst gewijzigd door Tine - 15/10/2008 @ 20:34] - Link naar deze reactie
21/10/2008 @ 15:37
Evi

Tine, ik hou mijn hart al vast voor die verjaardagfeestjes...zal iets voor volgend jaar zijn...

Vicky, men verwacht steeds meer en meer van de kindjes. In het weekend hoorde ik dat er in de derde kleuterklas ook al 'toetertesten' zijn (voorbereiding op de eerste kleuterklas). Om de goede en slechte leerlingen al een beetje te onderscheiden. Ieder kind zijn eigen tempo toch!!! Bijvoorbeeld ons oudste zoontje kon pas op 15maanden echt goed stappen terwijl andere kinderen dit al op minder dan 12maanden kunnen. Dit wil toch niet zeggen dat hij achter 'loopt'?!

Vorige week zijn we een paar dagen naar België geweest en is onze oudste voor de eerste keer naar de school geweest (instapklasje). Aangezien de kinderopvang hier in Duitsland een flop is vreesde ik het ergste... MAAR op een paar traantjes na is alles vlot verlopen. Hij is wel maar vier keer een halve dag geweest maar ik ben echt wel trots op mijn ventje. De woordenschat die hij daar geleerd heeft is wel iets minder: alles is vanaf nu DOM (domme mama, domme camion, domme Aaron etc...) Hoe ik dat ga afleren is me nog niet duidelijk. Gelukkig dat ze het hier niet verstaan.

Aaron kan sinds vorige week maandag alleen rechtkruipen en blijven staan (met steun weliswaar). De koorts waar ik het vorige keer over had is te verklaren. Naast een snotvallingske zijn er boven drie tanden doorgekomen (twee vooraan en één hoektand(?) rechts). De stand is nu 6.

Voorlopig slaapt Aaron nog tweemaal per dag: ca. 1.5u in de voormiddag en ca. een uurtje in de namiddag. De namiddagdut begint wel wat moeilijker te gaan.

Wat doen jullie zoal met de kindjes (overdag) als het slecht weer is?

Groetjes,
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >