< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » Na weeën tweedeje kindje.

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De bevalling en erna...
Na weeën tweedeje kindje.
29/09/2008 @ 08:04
Jasmin1982

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Na wee&euml;n tweedeje kindje.
Naar het schijnt zou je last hebben van naweeën na de geboorte van je tweede spruit.
Heeft daar iemand ervaring bij.

Bij mijn eerste heb ik niks gevoeld. Maar dat zou blijkbaar ook niet rap gebeuren dat je daar last van hebt.

Link naar deze reactie
29/09/2008 @ 09:15
sneakiesthippo

Online Status
volgens mij is dat toch gewoon afhankelijk van hoe snel de bevalling is gegaan en hoe snel je baarmoeder weer ingekrompen is???

groetjes

Link naar deze reactie
29/09/2008 @ 11:03
Eveline

heb na mijn tweede bevalling hier geen last van gehad ook al hadden ze me hiervoor bang gemaakt!
hangt idd af van hoe snel je bevallen bent en hoe snel je baarmoeder inkrimpt...hoe sneller de bevalling hoe meer kans dat je er zal hebben...die van mij was volgens de boekskes ongeveer 10u

succes met de bevalling en als je er last van hebt en geen borstvoeding zal geven kan je gerust pijnstilling vragen.
bij borstvoeding raden ze het af...
Link naar deze reactie
29/09/2008 @ 20:03
Evy

Ik heb de eerste 3 dagen na de bevalling van mijn tweede kindje heel felle naweeën gehad. De bevalling is inderdaad zeeer snel verlopen. Ik had op anderhalf uur tijd volledige ontsluiting met de nodige pijn uiteraard van de weeën.

In het ziekenhuis mocht ik pijnstillers vragen voor die naweeën en die had ik ook echt nodig. Ze geven daarvoor Dafalgan 1000 en Cataflam. Dat tweede was nog ietske straffer.

Ze voelen echt als weeën maar met de pijnstillers kan je de pijn wat drukken. Ze komen niet zo snel op elkaar als gewone weeën. Ik had er af en toe, precies telkens als ik mijn buikspieren opspande (en dat doe je dus veeeeel meer dan je denkt!!)

Groetjes,
Evy

Link naar deze reactie
29/09/2008 @ 20:23
karen

Ik heb bij mijn 2 de niks gehad van nawee...
bevalling had wel 11 uur geduurd, als dat er dus blijkbaar voor iets tussen kan zitten...? de gynae heeft wel met haar hand mijn baarmoeder gemasseerd, was een vreselijk zicht, die zat tot haar elleboog in mijn buik, bah...
Link naar deze reactie
29/09/2008 @ 20:30
Sandra

Heb enkel na de derde bevalling een paar naweeën gehad, vooral als ik borstvoeding gaf.
Of de snelheid van bevallen er voor iets tussen zit, geen idee.
1e bevalling, van eerste wee tot geboorte, ongeveer 14 uren.
2e bevalling, ingeleid en na 6 uren bevallen
3e bevalling, zelfde als 2e
Dus hele normale bevallingen denk ik.

Link naar deze reactie
29/09/2008 @ 20:56
ik

Hallo,

Ik heb er heel erge last van gehad de eesrste dagen na de bevalling. Ik moest ze zelfs wegpuffen de eerste 2 dagen. dus dat kon wel tellen kwa pijn. Ik heb dan van de doc pijnstillers gekregen om het wat verdraaglijker te maken. Doordat ik borstvoedong geef had ik zoiezo al wat meer last van het samentrekken van die baarmoeder. Maar langs de andere kant verschoten ze er ook van dat hij zo snel tterug gekrompen was en al heel laag zat.
Maar die naweeën kunnen dus echt wel pijnlijk zijn hoor.
Och, dat gaat ook weer over, ik was het eigenlijk al vergeten.

Ik dacht niet dat het aantal uren dat de bevalling duurde hier iets mee te maken had, maar toch even meegeven dat deze bevalling maar 1,5 uur duurde
Ik lees net dat de dames met een snelle bevalling er meer last van hadden, dus misschien toch dan...???

Groetjes

[Laatst gewijzigd door ik - 29/09/2008 @ 21:00] - Link naar deze reactie
29/09/2008 @ 20:58
yess

ik bij mn eerste helemaal geen naweeen gehad en bij mn 2e bevalling echt zeker 4 dagen en echt puur wanneer ik borstvoeding gaf

eerste bevalling thuis van begin tot eind 13 uur

tweede bevalling na inleiding vanaf moment van infuus tot met bevalling 3 uur en 47 minuten.

ik ben benieuwd wat de derde bevalling gaat brengen.

Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 08:33
Mirjam

Hey

Over na weeën na een 2e heb ik geen ervaring, maar ik heb met onze lucas van 7u tot 20.45u in arbeid gelegen en uiteindelijk keizersnede. Ik had al veel last van m'n keizersnede, maar die na weeën waren toch ook niet mis hoor.
Ik denk dat het gewoon van persoon tot persoon afhangt of je er al dan niet last van hebt.

groetjes Mirjam

[Laatst gewijzigd door Mirjam - 30/09/2008 @ 08:34] - Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 11:28
Disney

Online Status Bekijk profiel
naweeen heb je meestal nog niet bij een eerste, bij een normale bevalling, die komen vaak bij de tweede pas omdat je bevalling vaak ook sneller verloopt.
Ik ben bij de tweede in twee uur bevallen en heb dagen naweeen gehad, daar heb ik ook pijnstillers voor moeten krijgen, want ik kon er niet van slapen. Maar goed, het hoeft niet bij iedereen te zijn, maar bij een tweede heb je meer kans op naweeen dan bij een eerste bevalling.

Succes met de bevalling!

Disney

Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 11:38
Liesje

Hier ook felle naweeën na de tweede bevalling, vooral als ik BV gaf. Als mijn dochter die eerste dagen aan de borst dronk, zat ik soms echt dubbelgeplooid van de last. Pijnstillers heb ik ook maar heel weinig genomen, ik deed dat niet graag in combinatie met BV.
Na een drietal dagen waren de naweeën zo goed als verdwenen!!

Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 11:47
marijke

Hier na de eerste bevalling zo'n dag of 3 flinke na weeen, mijn bevalling ging juist niet echt snel heb er 22 uur over gedaan.
Persen alleen wel 17 min.

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 15:51
Vanessa

Online Status Stuur bericht
Ik heb van mijn 2de wel naweeën gehad zo een 3 dagen aan een stuk. Moest dan om de 6u een dafalgan innemen.

Groetjes

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 10:28
Kiddo

Bevalling van anderhalf uur gehad. 17 minuten geperst.

Flinke naweeën gehad telkens Rune aan de borst hing. Dit zo een weekje.

Hangt af van vrouw tot vrouw. En bv versterkt de naweeën wel.

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 11:44
reb

bij de eerste geen naweeën en bij de tweede hele kleine naweeën,geef ook bv. Beide bevallingen zijn snel verlopen!

Is inderdaad afhankelijk van persoon tot persoon denk ik!

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 13:38
An

Ik heb bij mijn eerste geen naweeën gehad, maar wel bij mijn tweede. Mijn bevalling was ook snel: in 2u30 was ze er. Ik heb de eerste dagen op brufen en dafalgan forte geleefd omdat ik verging van de pijn. Daarna ging het beter, maar het heeft toch een dag of 5 geduurd eer het helemaal gedaan was...

Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 13:17
cindy

Hallo,

Hier bij de eerste geen naweeen en een bevalling van 13 uur. De tweede wel naweeen en een bevalling van 6 uur.

Groetjes

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 10:16
Alyssa

hier ook na de eerste niks naweeën, na de tweede zeker drie dagen lang, durfde al geen bv meer geven want dat was het pijnlijkste.

eerste bevalling ong 24u, tweede 3u dus dat van die snelheid kan wel kloppen

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 21:13
kersje

Ik heb wel naweeën gehad bij mijn eerste (was ook bevallen op een uur of drie na het stoppen met weeënremmers), ook tijdens het geven van borstvoeding. Nu is het wel zo dat door de borstvoeding de baarmoeder sneller terugkeert naar haar oorspronkelijke vorm, maar dat is net goed! Het vermindert de kans op complicaties zoals infecties en bloedingen, het is beter voor de moeder dat de baarmoeder snel en goed krimpt. Dus gewoon verdragen, denk ik. Bij mij deden de naweeën evenveel pijn als de echte weeën, maar die vond ik heel goed te verdragen. Dat verschilt dus wel van vrouw tot vrouw. Ben nu eens benieuwd voor de tweede...

Groetjes,

Kersje

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 09:52
MamaN

Bij men 1e heb ik naweeën gehad in de ergste graad dwz.dat je terug aan't bevallen bent bij wijze van spreken ,ze hebben me toen elke 4 uur gemonitord om te zien of er eventueel een nabloeding kwam ondanks de bv.geven.

Ik was echt onderste boven want ik liep kiplekker rond na een korte bevalling (dat deed hem de das om , op nog geen 4 uur tijd bevallen).

Bij de 2e ben ik nog sneller bevallen 1,5 uur en GEEN naweeën gehad!!!
Toeval of niet geen idee ,was toen ook veel rustiger en ik ruste ook netjes uit samen met men dochter na de bevalling.

Groetjes
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]