< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » onregelmatige cycli :(

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeilijk zwanger worden...
onregelmatige cycli :(
01/09/2008 @ 16:50
Fie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey Ann

Hoe was het op je eerste werkdag? Was je het rap terug gewent? En Julieke ging dat bij de onthaalmoeder?

Zaterdag heb ik lobke dus voor de eerste keer groentepap gegeven.
Ze heeft toen toch 30gram gegeten (beter iets dan niets). Maar ze besefte precies niet dat ze dat moest doorslikken dus bij elke hap die ze nam kwam de pap terug uit de mond gelopen.
Zondag had ze al 40gram op dus al iets meer en ze deed er zelf haar mondje al voor open maar besefte niet dat het eten was want toen het uur van haar pap daar was begon ze te wenen en wou ze geen groentepap meer gevolg ik hing onder (wenen en pap in de mond gaan niet samen).
Vandaag ging het al een heel stuk vlotter. Ze heeft maar liefst 85gram gegeten en wou geen fles meer nadien. Ze was voldaan met enkel groentepap. Flink hé (zegt de trotse mama)

xFie

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 15:36
ann

Hey fie,

Hier is het een beetje druk. Is even wennen om werken en alles te combineren. Gisteren ook mijn eerste schooldag gehad. Was vermoeiend zo een dagje stilzitten (is echt niets voor mij!)
Maar alles gaat goed, was weer leuk om te gaan werken; Was juist of ik niet was weggeweest Ik heb natuurlijk ons meisje wel erg gemist maar dat zal wel wennen, zal moeten hé?
Ze is ook heel braaf bij de onthaalmoeder, het is een braafke

Hoe is het met jouw? en lobke? Hoe gaat het met de groentenpap? Amaai, na haar groentenpap al geen fles meer? Dat is snel?was mss maar eenmalig?Wat heeft ze al gegeten?
Hier brabbelt julie altijd tijdens het eten en hang ik soms ook volis niet erg, hoort erbij.
Hoe gaat het met haar spugen? Al beter? en het wenen?

Zo, ik ga eens wat verder doen (heb een dagje vrij vandaag, moet morgen werken)Alvast een goed weekend.

xxx
Ann

Link naar deze reactie
06/09/2008 @ 11:44
Fie

hey Ann

Gelukkig dat het goed met de onthaalmoeder.
En krijg jij alles geregeld? Ik krijg dat nu nog niet laat staan als ik terug ga werken.

Donderdag naar K&G geweest. Mijn prutske is al 59cm en weegt 5,640kg.
En ze is zeer flink geweest, ze moest spuitje hebben en ze heeft maar eventjes geweend niet eens hard (tijdens haar pap schreeuwt ze harder).

En de groentepap begint ook zo te gaan als de pap, schreeuwen bij elke hap. Tot dinsdag geen probleem, woensdag moest ze naar mijn mama omdat ik bij de kiné zat en mama moest haar toen groentepap maken en geven. Mama had wortelen-courgette gemaakt (had nochtans wortelen gezegd) en sindsdien eet ze groentepap onder groot protest en hangt alles onder. Ookal is het terug enkel wortelen.
En ik ben het vechten met eten stikmoe, had echt gedacht dat die groentepap ging helpen maar niet dus

xFie

Link naar deze reactie
13/09/2008 @ 11:38
ann

hey fie,

Alles goed? Is even geleden maar heb het druk gehad. Vanalles gebeurt, ons mama en mijn metekindje zijn op spoed opgenomen geweest (maar ik zal je de uitleg wel nog eens doen)heb weer weinig tijd.
Moet seffens weg.

hoe is het met jouw? En Lobke?
Alles prima en ook met het eten?

xxx
Ann

Link naar deze reactie
17/09/2008 @ 15:31
Fie

hey Ann,

Dat is minder goed nieuws van je mama en je metekindje. Hopelijk was het niks te ernstig en zijn ze alletwee aan de betere hand.
Hier gaat alles redelijk goed. Lobke heeft haar goei dagen met de groentepap en haar slechte. Haar lievelingspapke is appeltjes met aardappelen dat gaat goed vlot binnen (tegen de 200gr).
En ik zit weer maar eens aan de spierverslappers voor mijne nek. Het lijkt me een straatje zonder einde.
En hoe gaat het met Julieke? Alles goed bij de OM en heeft ze nog moeten spuwen?

xFie

Link naar deze reactie
22/09/2008 @ 14:48
Fie

hey Ann,

Hopelijk is alles goed en laat je niks meer van je horen omdat je het zo druk hebt met terug te gaan werken, terug naar school te gaan en Julieke.

xfie

Link naar deze reactie
22/09/2008 @ 15:32
ann

hey fie,

Ja, het is idd heel druk... vooral met werken en school en ons julieke;En dan heb ik het de laatste tijd nog druk gehad met ons mama.
Ik zal nu het verhaal eens even doen. Mijn mama belde me op (nu al 3 weken geleden) dat ze pijn aan haar been had en dat ze naar de dokter van wacht was geweest en die stuurde haar dadelijk naar het zkh. Hij dacht dat ze flubiet had in haar been. Dus wij naar het spoed. en nu bleek na veel onderzoeken dat ze bloedklonters in aar been had maar ook waren die al naar haar longen gegaan met gevolg dus heel veel longembolieën. Er was een bloedklonter door haar hart gegaan en per geluk naar de longen gegaan. daar heeft ze dan een klein infarctje gehad in de longen. Mama heeft dus héél veel geluk gehad!!!
Dat was me wel een week hoor. Maar nu is ze terug thuis en maakt ze het goed. Ze is ondertussen aan het stoppen met roken. Ze rookte 2 pakjes per dag...Maar het komt wel goed!

Ons julie heeft ook even een terugval gehad van haar reflux. Ik denk dat dit komt omdat ik ben overgeschakeld van poeder Nr 1 naar Nr 2. Ze gaf zelfs haar fruit en/of groenten over.
Maar nu is het erug beter. Het is zo een schatteke. Ben er meer en meer verliefd op

Hoe maak jij het? Vind je al beter je draai?
Hoe is het met lobke?Lukt het met de groenten? Lust ze alles?
Heeft ze nog steeds zo last van haar reflux?

Zo, ik ga eens wat verder strijken (ik was eraan begonnen maar ons julie wou niet slapen) ze is tegenwoordig zo actief

xxx
Ann

Link naar deze reactie
24/09/2008 @ 13:48
Fie

hey Ann,

Dat zal wel schrikken geweest zijn met je mama maar gelukkig viel al bij al nog mee. Nu enkel het roken nog opgeven hé.

Julieke een terugval gehad van de reflux das minder. Ik denk ook dat het komt door de overschakeling van 1 naar 2.
Bij Lobke gaat het soms goed en andere dagen geeft ze bij alle flesjes terug.
Wat de groentepapjes betreft, als ik ze rond 5u geef dan gaan ze goed binnen, 's middags dat is een worsteling.
Maar ze houdt ze binnen enkel brocolli komt er terug uit gedeeltelijk
Nochtans eet ze dat graag.
Ik heb haar al worteltjes, appeltjes, witloof + appel, brocolli, worteltjes + courgetten en worteltjes + bloemkool gegeven. Ze eet ze allemaal behalve die met courgetten.
Ik begin alles stilaan onder controle te krijgen en daar ben ik blij om. Enkel dees week ist lastig omdat ik met een ferme verkoudheid sukkel en ik geraak ma amper vooruit. Ben al blij als ik iets heb gedaan.

xFie

Link naar deze reactie
29/09/2008 @ 13:52
ann

hey fie,

weer even geleden hé? Tja, ik heb het serieus druk de laatste dagen....

Hoe is het met lobke? Hoe lukt het nog met eten? geef je eigenlijk potjes of maak je het zelf?
Tot wanneer ben je nu nog thuis? Heb je erna opvang voor haar? Gaat ze naar een OM of naar de grootouders?
En hoe lukt het samen met je ventje? Is hij lobke nu al wat gewoon? Maakt hij nog lange dagen? want dan ben je veel alleen?
Hoe loopt het met de verbouwingen? Alles af al?

hier alles goed. Het spugen is weer over. Bij kind en gezin zeiden ze dat dit kon met de overschakeling van melk maar ook omdat ze nu zo beweegelijk is. De laatste dagen eet ze wel wat minder maar dat is niet erg (ze heeft reserve genoeg) ik denk dat het komt omdat er een tandje komt aanzitten. Want ze heeft ook wat uitslag op haar billen.
Ja, is het tandje bij lobke al doorgekomen? Van boven zeker was het?

Zo, ik ga eens wat stofzuigen...

xxx
Ann

Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 18:12
Fie

Hey Ann,

Met Lobke gaat alles goed. Ze groeit goed en heeft al ferm bolle wangetjes (dus ook genoeg reserve). Wat het spugen betreft dat scheelt hem van de ene dag tot de andere.
Ik maak de groentepap zelf, maar ik maak ineens voor 2keer. Een potje voor direct en een potje voor de volgende dag.

Ik ben nog thuis tot halverwege november. Lobke gaat 2dagen naar de OM en de andere dagen naar mijn mama.

Met ventje ook alles goed. Het kan soms laat worden maar hij probeert ten laatste om 19u thuis te zijn. Hij is super met Lobke.

Wat de verbouwingen betreft, hier en daar moet er nog iets gebeuren maar de grote werken zijn gedaan.
En daar ben ik zeer blij om.

Gelukkig dat het terug gedaan is het spuwen. Ik hoop ook dat het bij Lobke gauw gedaan is maar het is al minder en das ook al fijn.
Julieke had nog geen enkel tandje zeker? Hopelijk heeft ze er niet teveel last van.
Dat wit puntje bleek geen tand te zijn maar een tandcyste en is ondertussen weer verdwenen. Vals alarm dus.

Maar ik ga u ook een terug laten.

xFie

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 15:13
ann

hey fie,

eindelijk nog eens tijd om langs te komen...Heb het inmens druk...
En dat terwijl ik normaal vanaf september halftijds moet werken (ik heb tijdskrediet aangevraagd)Ik zie niet veel van mijne halftijdse, ik ben wat gaan klagen bij de baas (want nu maak ik zoveel overuren dat het geen zin heeft dat ik tijdskrediet heb, kan nu nog niet meer bij julie zijn) Met gevolg dat de andere maanden wel zijn aangepast maar dat het deze maand nog wat hektisch is en veel uren maken. (en dan zit ik al op 100overuren, ben nog maar een 1maand terug bezig)Sociale sector hé
Dus bij deze ben je gewaarschuwd dat ik weinig hier kom kijken...
Maar jij bent nog even thuis? Ging jij normaal ook niet minder werken? Of gaat dit nu niet omdat je langer bent thuis gebleven?
Ah lobke doet het al beter?
Enne...ben je nu al wat weggeweest of lukt dit nog steeds niet?

Hier alles prima met ons julieke, is een echt schattekeEr zijn nog geen tandjes te zien, uitslag op de billetjes is weg maar nu heeft ze wel plattere stoelgang (en dat zou ook kunnen duiden op tandjes) we zullen moeten wachten. Komen ze, is dat goed, komen ze nog niet, tja dan is het zo hé? Ooit komen ze toch

Zo, ik ga je laten ik moet seffens nog gaan werken (en ik ben al een halve dag naar school geweest) ja, school heb ik er ook nog bij, en al dat werk..

xxx
Ann

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 11:52
Fie

hey Ann,

Amai mag dat zomaar zoveel overuren? Staat daar geen maximum op?
Hopelijk wordt het rap wat rustiger dat je terug wat meer bij Julieke kunt zijn.

Dus nog steeds geen tandje te zien bij Julie. Ook geen witte knobbel op haar tandvlees?
Bij Lobke is er ook nog niks te zien. Ze is blijkbaar niet zo een rappe als de mama. Toen ik 4maanden was had ik al 2tanden.

Voor de rest gaat hier alles goed. Ik mag ook starten met fruitpap. Ik ben eens benieuwd wat dat gaat geven. Ik laat het je wel horen.

xFie

Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 10:11
ann

hey fie,

Nee, bij ons staat er geen maximum op qua overuren. We geraken anders gewoon niet rond met de werking. Als je het bekijkt hebben we samen met mijn collega's meer als 1000 overuren. We hebben gewoon personeel te kort, meer is dat niet. Als we onze overuren laten uitbetalen dan verliezen wij zelf veel aan de belastingen dus nemen we ze geleidelijk terug (héél geleidelijk) terwijl we er weer bij maken. Is gewoon een straatje zonder einde!
Maar voor mij zit nov en dec er al veel beter uit qua uren (joepie)

Ahha, je mag beginnen met fruipap? Leuk, zal ze graag eten. En lukt het goed met groentjes? Hoeveel eet ze nu gewoonlijk?
Hier eet ze momenteel wat minder. Gisteren wou ze niet eten (groentje maar 60g) heb dan melk gegeven en dat wou ze wel. Ze zal in een fase zitten... Want bij werner wilt ze geen groeten of fruit (alleen maar de fles) terwijl dat ervoor zo goed ging. Ze zal in haar mama-fase zitten

Nee, nog niets te zien van witte bobbeltjes. Tja, lobke zal niet zo snel zijn als haar mama. is niet erg hé?

Zo, even verder doen...Straks weer werken..

xxxx
Ann

Link naar deze reactie
20/10/2008 @ 10:49
ann

hey fie,

Alles goed? En hoe gaat het met lobke?
Heb je het ook druk?
Hier alles heel prima; Ons julieke doet het goed. Wel nog geen tandjes te zien maar dat vinden we niet erg (dan hebben we er ook nog geen last van!)

xxx
Ann

Link naar deze reactie
20/10/2008 @ 12:30
Fie

Hey Ann,

Ja hier is het ook druk. En als ik wat tijd over heb, dan kruip ik ni meer rap achter de pc.

Hier gaat alles goed. Lobke eet nu dus ook al fruitpap en het gaat er zeer goed in. Ze eet het dolgraag, dat hoor je aan het bijhorende gesmek van haar. Groentepap gaat daardoor wel iets moeilijker maar het is geen gevecht zoals het vroeger wel eens was.
Sinds anderhalve week kan ze ook van haar rug op haar buik draaien en zitten gaat ook steeds beter. Ze wordt al een grote flinke meid.

Mijn laatste maand thuis is ook begonnen. Enerzijds denk ik van oef terug wat meer sociaal contact anderzijds wil ik constant met Lobke bezig zijn. Zucht.

xFie

Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 07:16
Fie

Ann???? Alles goed? Ik hoor niks meer van je?

xFie

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 18:36
ann

Hey Fie,

Jaja hoor, hier gaat alles goed. alleen heb ik gebrek aan tijd...
Ik heb het razend druk... School, werken en Julie is niet zo simpel maa het lukt wel aar dan moet ik inbinden op andere dingen (zoals op de computer zitten,...)

Hoe is het met jouw? En met lobke? Maakt ze het goed? Ze is ook al een grote meid hé? Gaat het eten goed? heeft ze al tandjes?

Hier is julieke nog steeds een schat van een kind, zo een braafke Wel nog geen tandjes. Maar ze kan al even alleen zitten, ze houdt zich alleen vast aan het park. Doet pogingen om te kruipen maar ze wilt liever stappen. Als we ze met de handjes vasthouden kan ze al goed stappen. Ze wilt ook niets liever doen als rechtstaan.

Zo, even verder doen met een taak voor school.

xxx
Ann

Link naar deze reactie
27/11/2008 @ 08:17
Fie

hey Ann,

Sinds vorige week ben ik terug aan het werk. Echt leuk zou ik dat niet kunnen noemen. Daarvoor mis ik Lobke te hard. Ik moet ze dan ook al 's avonds wegbrengen omdat ik nog altijd met een vaste vroege sta.
Nu een beke aant zien hoe we dat kunnen oplossen.

Lobke heeft nog steeds geen tandjes. Maar ze wordt dan ook pas zaterdag een half jaar. Ze heeft nog tijd.
Zitten alleen kan ze af en toe eens en ze maakt ook al vorderingen wat betreft buikliggen, hoofdje hoog opheffen en kont de lucht in maar kruipen kan ze nog niet. Wel zich al voort bewegen terwijl ze op haar buik ligt.

Julieke kan al stappen? Amai dat is flink. Het gaat toch zo rap hé.
En hoe is het voor de rest met u? Hopelijk ook alles goed?

xFie

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]