< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » Starten met Clomid

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
Starten met Clomid
30/09/2008 @ 17:08
a

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Inge , ik hoop dat je het mis heb en dat je duiveltjes niet komen .
Ik had ook een enorm ongi gevoel . Had zelfs vrij genomen de dag van mijn NOD om mij in de zetel te ploffen met een XXXL zak chps en stapel dvd's . Was ervan overtuigd dat die krengen => gingen komen . Dus ... ik duim nog steeds

Sterre , pfff... wat vervelend zeg ! En kan het niet zo zijn dat je met de ovutesten net je piek heb gemist ?
Ik hoop dat je vrijdag een goed bloedresultaat heb

Liselore , heel veel succes morgen
Dat gaat een tweeling worden

Tine , jammer dat je duiveltjes toch zijn doorgekomen . Gelukkig kan je direct terug verder met clomid en opvolging . Hopelijk deze ronde perfect baarmoederslijmvlies Spreek je gyn nog over IUI ?

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 11:12
Liselore

Online Status Bekijk profiel
Vanavond wordt de Pregnyl gezet.....

Vandaag vroeg de gyn. die bij mij de follikel meting deed, wat er volgens mij nu verder afgesproken was. Ik vertelde, na de Pregnyl een samenlevingstest en dan de KI....Dit was volgens haar onmogelijk....Heb ik weer. Ik heb haar uitgelegd dat dat is wat ik uit het gesprek vernomen heb. (en mijn hubbie ook). Zij dacht dat het voor de volgende ronde zou zijn. Ik snap er nu helemaal niks meer van.
Maar vanmiddag of morgen wordtik gebeld door mijn eigen Gyn. ook degene die ons ingelicht heeft over de KI. Hoe het nu verder gaat.
jullie met mij mee

Liefs Liselore

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 16:37
inge

hoi dames

ik heb een vraag

vandaag zijn mijn doorgekomen en nu had ik vanmiddag enorme pijn in mijn anus.(ook aandrang van ontlasting)
ik werd misselijk van de pijn en het werd zwart voor mijn ogen.
ik was bij mijn zusje en die heeft mij naar huis moeten brengen.
op de w.c. kon ik de tampon er met veel pijn en moeite uithalen en ook na ee half uur was eindelijk de ontlasting eruit.
deze was niet erg hard ofzo.
deze pijn heb ik ook gehad toen we de weeën moesten opwekken bij mijn miskraam.

als ik dit opzoek kom ik vaak endometriose tegen.
ook als ik die klachten dan bekijk komen er veel overeen met de klachten die ik heb.
-ovulatiepijn
-buikpijn een week voor de mesntruatie
-vaak blaasontsteking
-altijd rommelige darmen. elk luchtbelletje voel ik
-onregelamtige cclus en tussentijdse bloedingen(daar slik ik clomid voor)
-en ben altijd moe

wat denken jullie
ik heb pas over 3 maanden een afspraak bij de gyn.
zou ik toch eerder bellen voor dit?

liefs inge

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 16:46
a

Inge , ik zou toch eens bellen naar je geynaecoloog . Dan ben je gerustgesteld . De symptomen die jij noemt heb ik trouwens ook altijd gehad . Misschien moet je er toch niet ongerust voor zijn , maar een gyn kan je in iedergeval meer vertellen .

Liselore , Heel veel succes !!!!

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 07:24
rheac82

Hoi dames,

Sorry dat ik een tijdje niets van me heb laten horen, maar ik heb het HEEEEL erg druk momenteel.
heb dinsdag voor het eerst een uurtje op de bank kunnen zitten savonds verder alleen maar afspraken en werken.. Ben nu ook alweer een uur bezig.
Verder hier alles gewoon, wordt tijd dat ik weer eens mag oppassen.. ook dat is dus al een tijdje terug.

Inge ik zou ook gewoon even bellen, dan ben je gerustgesteld.
Endometriose is trouwens niet iets super ernstigs, dan wel heel vervelend.
Ik zou het allemaal gewoon even vragen en een plekje geven..

A hoe is het bij jou?

en dames verder nog alles goed??

Ik hoop op veel beter weer binnenkort, ik ben het zat die regen
Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 12:29
inge

hoi

vanacht heb ik ook nog wel veel pijn gehad
en veel bloed verloren, het liep echt langs mijn benen.
gelukkig is vandaag alles weer wat minder maar ik heb me wel ziek gemeld.
ik ben bang dat ik toch misschien een hele vroege miskraam heb gehad.
de klachten lijken er wel allemaal op.
ik bel zometeen de gyn op om te vragen of het wel verstandig is om morgen alweer aan de clomid te beginnen.
want ik kan mijn buik niet aanraken van de pijn(deze pijn zijn geen krampen)

rhea, ik hoop dat je snel mag oppassen want dan heb je ook weer eens een avondje ontspanning.
ben je zo druk met je bruiloft?

anouk dank je voor je reactie, toch ben ik wel ongerust door die abnormale pijn.

liefs inge

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 12:34
a

Inge, het zou heel goed kunnen dat je een vroege miskraam heb gehad . Ook ik had enorm bloedverlies , liep langs mijn benen ... en enorm veel krampen . Het leek wel of mijn baarmoeder een spons was die ineen aan het krimpen was . Heb je al een zwangerschapstest gedaan ? Misschien geeft die nog licht positief aan ? Ik zou sowieso de dokter eens bellen om raad te vragen .

Rhea , leuk dat je terug bent

Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 08:28
rheac82

Hoi Inge

klinkt heftig allemaal! niet goed hoor!
Wat zei de gyn?

Nee niet zo druk met bruiloft, dat valt allemaal wel mee, maar heeeel erg druk op mijn werk!
Turbulente tijden!!

Liselore, hoe is het met en bij jou??
Ik hoop alles goed!

Anouk, voel jij al voorzichtig leven in je buik.. en vooral groei jij hard? ik hoop het niet... anders heb je zo'n mega toeter op het laatst, wel leuk als je het goed kunt zien!!

Groetjes
Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 08:33
a

Rhea , ja ben zelf ook hard gegroeid ik was door Clomid eigenlijk al een kilo of 3 aangekomen en dan van de zwangerschap nog eens 3 kilo . Er staat nu een ander cijfer als 1ste op de weegschaal en dat is toch even wennen .
volgende week 13/10 heb ik terug een echo . Hoop dat alles goed is want de schrik zit er toch nog steeds in .

Fijn weekend iedereen

Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 09:18
rheac82

Ja Anouk, dat geloof ik!

Ik ben benieuwd! dan heb je natuurlijk de 20 weken echo!
Dan hoor je of alles goed is en wat voor geslacht het is (als je het wilt weten)
Spannend hoor!!

Groetjes rhea
Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 09:33
Sterre

Ik heb net het ziekenhuis gebeld; inderdaad geen eisprong gehad. Progesteron was 1.6 Maar goed, daar had ik natuurlijk al op gerekend. Mijn hoop is nu nog een beetje dat ik gisteren een eisprong heb gehad, omdat mijn temp ineens zo laag was. Maar dat moeten de komende dagen dan uitwijzen; als de temp erg gaat stijgen heb ik een eisprong gehad en anders dus niet. De assistente heeft nu mijn afspraak vervroegd naar 14 oktober, dus dan kan ik al bij de gyn terecht om te kijken of we de dosis clomid nog een keer gaan verhogen of dat ik iets anders moet gaan gebruiken. Pfff dit had ik niet verwacht zeg...

Anouk, ik kan me voorstellen dat het voor jou nog erg spannend is, maar het zal vast allemaal goed zijn!! Wil je weten of het een jongetje of een meisje is?

Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 12:23
Liselore

Inge, wat zei de Gyn. mag je nu al weer met de Clomid beginnen? Hoe gaat het nu eigenlijk, nog steeds hevig bloedverlies?

Rhea, volgens mij is het op elke werkplek momenteel erg hectisch, bij mij ook, het stikt van de zieken en er kan/wil niemand extra werken, dus ben ik weer de L*L.... Ik kan ook geen nee zeggen, en aangezien ik degene ben die het rooster maakt, komt het allemaal op mijn bordje...

Anouk, spannend hoor, ik zou ook stik zenuwachtig zijn, voel je al iets bewegen?

Sterre, vraag je arts anders om Pregnyl, mijn eigen cyclus duurt ook heel lang (33 dagen), terwijl ik op de 10e of 12e dag al mooie grote follikels heb.... Ik heb nu 2 keer Pregnyl gehad, je hebt dan binnen 36-40 uur na de injectie een eisprong. Het valt natuurlijk te proberen. Hoeveel mg Clomid gebruik je nu?

Woensdagmiddag ben ik gebeld door een verpleegkundige van de afdeling, (mijn Gyn. was 3 dagen op congres) zij moest mij het slechte nieuws brengen. Deze ronde dus geen KI..... Waarom niet kon zij mij ook niet duidelijk vertellen. Ik heb nog wel gevraagd of zij mijn status dan niet aan een andere Gyn. kon laten zien wat die ervan zou zeggen, maar dat mochten ze niet doen. Elke arts is een bekwame arts..... Tja, zij kan er ook niets aan doen, dat zij juist de slecht nieuws boodschapper is.......

Vanmorgen weer een samenlevingstest gehad, deze was beter dan de vorige keer, niet supergoed, maar wel te testen, gelukkig zag de Gyn. nog levende zwemmertjes, in het beetje slijm wat ik had.

Ik heb hem gevraagd waarom de ene arts (mijn eigen Gyn) zegt een samenlevingstest en KI, en de andere dat tegenspreken. Volgens hem is de kwaliteit van de zwemmers die dan geinsemineerd gaan worden, minder, omdat er dan maar 12 uur tussen de ene zaadlozing en de andere zaadlozing zit, deze tijd is niet lang genoed om nieuwe goede zwemmers aan te maken......

Nu is het dus wachten en wachten, er bestaat een goede kans......

Laten we het hopen

Liefs Liselore

[Laatst gewijzigd door Liselore - 03/10/2008 @ 12:28] - Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 13:05
inge

hoi dames

gister heb ik de gyn opgebeld(je krijgt dan een assistent)
ze heeft wel overleg gehad met de gyn en die zei dat ik gewoon mocht beginnen met clomid.
ze gooien het gewoon op een pijnlijke menstruatie.
en dat ik met buikklachten naar de huisarts mopest gaan.
ik was niet erg blij met deze reactie maar ik heb het maar zo gelaten en ben niet meer naar de huisarts gegaan.

de buikklachten zijn gelukkig al weer veel minder maar ik heb nog wel veel bloedverlies met heel veel stolsels ik denk zelfs dat ik net wat ben verloren

liselore, gelukkig was de samenlevindstest nu wel te meten, en dat er levend zaad bij zit is ook heel goed nieuws!

sterre ik hoop dat je temperatuur lekker omhoog schiet en dat je niet eens een volgende dosis clomid nodig hebt.

anouk, ik heb een test gedaan maar die gaf niet positief aan.
maar ik ben ook precies op mijn NOD ongesteld geworden dus ik denk ook niet dat ik veel HCG zou hebben gehad.
op je foto heb je al een mooi buikje!
en ja die kilo's,die zullen er vast nog heel wat van bijkomen.

rheasucces op je werk
heb je binnenkort nog een vakantie?

liefs inge

misschien kunnen we weer even eeen lijstje maken

inge,24,NL,4e ronde na misckraam,clomid,NOD 27/10

Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 17:14
rheac82

mijn eerst volgende vakantie is :

tussen kerst en oud en nieuw!
Vandaag een nieuwe collega aangenomen ze begint waarschijnlijk pas 1 december.. opzeg termijn he!
Ik ben er blij mee, het is een leuke vrouw!
Verder alles onder controle gelukkig.

Kan niet wachten tot ik weer kan stoppen met anti-conseptie.... weer mee doen in de gesprekken die jullie zo bezig houden!

Dames houdt moed! ik zal voor jullie allemaal duimen, en voor anouk natuurlijk ook voor de Echo!

Groetjes
Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 11:05
Liselore

Hoe gaat het met iedereen, het is hier zo rustig..

Inge, moet je nu op controle voor follikelmetingen?

Vakantie wat is dat..... Maar wel fijn dat er iemand bij komt! Weet je al wanneer je gaat stoppen, oftewel wanneer je gaat beginnen voor een .

Ik mag dadelijk weer gaan werken, 2 avonddiensten, daarna 5 dagen vrij... Ben er echt aan toe. Heerlijk uitslapen en alleen doen waar je zin in hebt.
Mijn Pregnyl is alweer een week geleden en ik heb het gevoel dat ik allerlei dingen voel die ik normaal niet voel. Verwarrend he! Maar ik heb al 3 dagen een gevoel alsof er een steen in mijn onderbuik zit, niet hard maar een zwaar gevoel. Af en toe een krampje....
Maar goed ik zal het me wel inbeelden....
Dinsdag heb ik opgepast op de van mijn vriendin, het was heerlijk weer ben dus een flink stuk gaan wandelen. Loop ik daar langs de basisschool, die ging net uit... dus erg druk, komen er een aantal kinderen op mij afgerend en vragen of ze even naar de baby mogen kijken. Hoe heet ie. Ik zeg zonder erbij na te denken... Dit is onze Noud..... Maar goed dat ik daar niemand ken ik dat dorp.
Maar ik heb genoten van het manneke. (hij is nu 9 weken oud) een schatje......
Ben ook blij dat mijn vriendin mij niet ontziet en mij regelmatig vraagt op ik wil oppassen. Tegelijkertijd kan ik weer ff mijn hartje luchten.

Liefs Liselore

Link naar deze reactie
10/10/2008 @ 13:05
rheac82

ja na de strip in februari... dus duurt maar en duurt maar....
maar ja, het is wel goed zo.. leuker was het geweest met een mooie maar ik heb het nu ook goed, en ik ben gelukkig..

Onze hahaha dat heb ik met Kyan ook een beetje (gehad).
Zo vertrouwd voelt het dus ook gewoon!

Wel fijn dat je dat mag doen.. lekker met de kleine spelen en lopen..
Ik hoop dat ik morgen weer mag oppassen.

Groetjes rhea
[Laatst gewijzigd door rheac82 - 10/10/2008 @ 13:08] - Link naar deze reactie
15/10/2008 @ 10:26
Liselore

Meiden...

Waar zijn jullie toch allemaal, dit topic zakt steeds verder naar beneden.

Rhea, het klinkt misschien lullig, maar voor je het weet is het alweer februari. Tot die tijd maag goed oefenen met Kyan. Leuk he, hoe oud is Kyan nu? Herkent hij je al?

Ik heb last van mijn hormomen , ben gister naar de dietiste geweest en ben gewoon 2.5 kg aangekomen. Daar zit ik toch niet op te wachten. Ik ben al zolang bezig, en was 40 kg kwijt, nu dus niet meer maar 37,5. En dat allemaal door de Clomid en de Pregnyl.
Als het nu maar eens ergens goed voor is.
Laatst schreef ik nog dat ik al een week last had van mijn onderbuik, krampen, zwaar gevoel.... Sinds gister niet meer. Wat heeft dat te betekenen.
We wachten maar gewoon af....

Hoe gaat het met de rest?

Liefs Liselore

Link naar deze reactie
15/10/2008 @ 10:47
Sterre

Ik ben gisteren naar de gynaecoloog geweest omdat de clomid 100mg niet gewerkt heeft. Ik heb nu clomid 150mg gekregen en als dat ook niet werkt moeten we overgaan op spuiten. Maar we gaan morgen eerst op vakantie en hoe ontzettend moeilijk ik het ook vind, ik ga pas na de vakantie weer beginnen met clomid.

De gyn gaf ook aan dat ik toch echt mijn best moet gaan doen om af te vallen... Ik weeg nu steeds rond de 77 terwijl ik maar 1.61m lang ben. Dus ja, ik moet echt wel afvallen maar het is zo moeilijk.

Link naar deze reactie
15/10/2008 @ 10:56
Liselore

He Sterre, wat sh*t voor je, probeer te genieten van je vakantie. Het zal jullie goed doen. Mag je deze ronde dan nog niet beginnen met de 150 mg Clomid?

Wij hebben van de zomer besloten om niet op vakantie te gaan, rondom dit hele gebeuren. Nu achteraf heb ik er spijt van. We hadden het zo nodig.

Grrrr, waarom beginnen de artsen altijd gelijk over het gewicht. 77 kg is naar mijn idee niks teveel. en de Clomid draagt daar ook aan bij hoor. In mijn geval wel.....

Ik denk aan jullie. Waar gaan jullie heen..... Geniet ervan

Liefs Liselore

Link naar deze reactie
15/10/2008 @ 12:33
Sterre

Liselore, ik zit nu nog in de 3e ronde zeg maar. Had eigenlijk een paar dagen geleden ongesteld moeten worden maar omdat de clomid niet gewerkt heeft, krijg ik ook geen menstruatie. De gyn heeft nu provera en clomid 150 gegeven dus in principe zou ik nu kunnen beginnen met provera en dan start ronde 4 met 150mg clomid. Maar omdat ik denk dat het misschien ook wel goed is om gewoon even niet ermee bezig te zijn, begin ik pas na de vakantie met clomid. Misschien dat ik wel met de provera begin de laatste paar dagen van de vakantie, want dat duurt toch altijd lang voordat je dan ongesteld wordt.
77kg is wel veel hoor als je maar 1.61m bent...heb wel overgewicht. Maar ik ben nu wel extra gemotiveerd want ik wil gewoon dat de clomid gaat werken en dat ik niet aan de spuiten hoef!

We gaan een rondreis maken door het noorden van Finland, Zweden en Noorwegen. Op de heenweg maken we een tussenstop in Kopenhagen om daar de stad een beetje te verkennen en op de terugweg blijven we een dagje in Stockholm. Dus eigenlijk is de reis er naartoe ook al vakantie! Heb er ontzettend zin in en ben nu alles aan het inpakken en voorbereiden.

Waarom gaan jullie niet gewoon nog lekker een weekje er tussen uit?

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >