[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 01/10/2008 @ 14:27 ikke | dien van ons is 2 maanden en slaapt al door vanaf dag 1, ttz, 7 uur na elkaar, door de dag sliep hij altijd minimum 4 uur maar meestal 5 à 6 uur. Nu slaapt hij meestal van 20u tot 7 uur, en ja ook wij krijgen veel jarloerse reacties maar als je dan kijkt hoe zij het doen zonder regelmaat tja. Net als jullie is hier regelmaat, rust en ritueel de boodschap; BV altijd zelfde uur eten. Bij borstvoeding zeggen ze altijd dat het moet op vraag en aanbod maar dat werkt hier totaal niet, dus hanteren wij een eetschema en dat werkt prima. Overdag slapen in het park, 's avonds badje op hetzelfde uur nog een laatste maaltijd in pijama en bedje in. Geen problemen met inslapen en s nachts wordt hij niet éénmaal wakker. Huilen doet hij bijna nooit enkel de eerste 3 weken maar eens het schema duidelijk was hadden wij ineens een heel gelukkig kindje. |
| 01/10/2008 @ 21:52 sarah ![]() | hey, ook hier een droom voor het slape. kylian gaat om 19uslape(soms 18u30) en slaapt tot 9u/9u30. hij sliep sins zijn 6weke al door. gr sarah ![]() |
| 01/10/2008 @ 22:05 Marge | Toch even reageren, want jullie laten het lijken alsof mensen wiens kinderen niet zo veel slapen gewoon geen strak genoeg schema volgen. Ik vrees dat dat een utopie is. Jullie hebben blijkbaar geluk met jullie slapertjes, maar dat is niet bij iedereen zo. De een slaapt langer/beter dan de andere... |
| 05/10/2008 @ 22:49 Marge | Nee misschien geen toeval. Kan in de genen zitten dan hè... Trouwens, twee op twee kan idd nog steeds toeval zijn. |
| 06/10/2008 @ 11:40 Lin | Oei, bij ons totaal geen regelmaat... Ik geef mijn dochtertje de eerste keer eten wanneer ze 's ochtends wakker wordt, en dat varieert van 6u tot 8u, en dan geef ik haar altijd om de drie uur eten, maar als ze nu aan het slapen is laat ik haar wel voortslapen. Ze slaapt toch al wel even door. Normaal gezien toch tot 7u, al is ze sinds deze week altijd rond kwart voor zes al wakker. Ik weet niet wat het beste is, want ik zie aan jullie schema's wel dat zij overdag veel minder slaapt. Wat wel zo is, is dat wij allebei ook heel onregelmatig werken. Elke dag andere uren, en elke week ziet er anders uit, dus misschien maar beter dat ons dochter hier ook wat aan gewoon wordt? Zoiezo moet ieder voor zich doen wat het beste bij zijn levenstijl past... LIN |
| 26/12/2008 @ 02:31 | Onze "uit"slaper toen ik zwanger was had ik me helemaal ingesteld s nachts eruit niet slapen en dood op zijn. Dit was helemaal niet zo we hebben zo'n vrolijk mannetje we kunnen nog steeds van alles doen hij gaat overal mee naartoe en vind het helemaal niet erg regelmaat is er niet echt. Toch vond en vind ik dit vreemd en ga je zoeken op het internet naar deze "aparte" slaapritme maar het enige wat je vind is over slapeloze nachten enz maar onze zoon daar hoor je niemand over. De eerste 4 weken maakte ik hem s nachts wakker om 3 uur omdat ik dacht dat dat het beste voor hem was en voor ons zodat we in elk geval wisten wanneer we eruit moesten. Tot op een avond ging hij om 18:00 naar bed en we hadden vergeten de wekker te zetten, ik schrok s morgens wakker om 8 uur hij sliep nog en ging kijken of er niet was gebeurd s nachts. Nee gelukkig hij sliep gewoon nog lekker de eerste keer was dit heel raar. Hij is nu 5,5 maand gaat rond half 7 s avonds naar bed, en wordt niet eerder dan 10 uur s morgens wakker dan leg ik hem weer op bed tot een uur of 12. Hij is dan de hele middag wakker doet af en toe een hazeslaapje overdag en vervolgens weer om half zeven naar bed ik dacht dit kan niet normaal zijn. Nu wacht ik altijd tot hij wakker word en mij wakker maakt ik weet niet of iemand anders dit ook heeft maar soms word hij ook pas om 12 uur wakker is dit wel normaal? Als ik hem eerder wakker maak wil hij geen fles hebben. Hij groeit prima hij is nu 8,5 kilo en 69 cm en krijgt 4 flessen en een hapje. Zijn er meer moeders die dit herkennen? |
| 26/12/2008 @ 02:35 | Onze "uit"slaper toen ik zwanger was had ik me helemaal ingesteld s nachts eruit niet slapen en dood op zijn. Dit was helemaal niet zo we hebben zo'n vrolijk mannetje we kunnen nog steeds van alles doen hij gaat overal mee naartoe en vind het helemaal niet erg regelmaat is er niet echt. Toch vond en vind ik dit vreemd en ga je zoeken op het internet naar deze "aparte" slaapritme maar het enige wat je vind is over slapeloze nachten enz maar over lang slapers zoals onze zoon daar hoor je niemand over. De eerste 4 weken maakte ik hem s nachts wakker om 3 uur omdat ik dacht dat dat het beste voor hem was en voor ons zodat we in elk geval wisten wanneer we eruit moesten. Tot op een avond ging hij om 18:00 naar bed en we hadden vergeten de wekker te zetten, ik schrok s morgens wakker om 8 uur hij sliep nog en ging kijken of er niet was gebeurd s nachts. Nee gelukkig hij sliep gewoon nog lekker de eerste keer was dit heel raar. Hij is nu 5,5 maand gaat rond half 7 s avonds naar bed, en wordt niet eerder dan 10 uur s morgens wakker dan leg ik hem weer op bed tot een uur of 12. Hij is dan de hele middag wakker doet af en toe een hazeslaapje overdag en vervolgens weer om half zeven naar bed ik dacht dit kan niet normaal zijn. Nu wacht ik altijd tot hij wakker word en mij wakker maakt ik weet niet of iemand anders dit ook heeft maar soms word hij ook pas om 12 uur wakker is dit wel normaal? Als ik hem eerder wakker maak wil hij geen fles hebben. Hij groeit prima hij is nu 8,5 kilo en 69 cm en krijgt 4 flessen en een hapje. Zijn er meer moeders die dit herkennen? |
| 26/12/2008 @ 12:13 Evie | Hier was het tot de leeftijd van 4 maand vraag/aanbod. (zowel eten als slapen) Nadien lichtjes gestuurd naar regelmaat. Nu vaste en strikte regelmaat omdat ik zelf voel dat ze daar het meest mee gebaadt zijn! Mijn zoontje sliep echter heel veel. Ging slapen om 19.30u en sliep gemakkelijk met periodes ook tot 11u. Zo ook de namiddag nog makkelijk 3 à 4u. Hij heeft een middagdutje gedaan tot 3j. Werd zelden 's nachts wakker of hij moest ziek zijn. Mijn dochter daarentegen gaat ook slapen om 19.30u, maar tss 05.30u en 6.00u is het al feest in bed. Brabbelen, lachen... Klaarwakker. Ons juf heeft gewoon véél minder slaap nodig dan grote broer!! 's Nachts hoor ik ook regelmatig dat ze wakker ligt, huilt alleens in hare slaap, kortom een lichte slaper. Ze is amper 7 maanden en slaapt in de vm nog een uurtje en in de namiddag zelden! Mijn zoon is net zijn papa. Slaapt gemakkelijk, graag en veel. En de dochter is net mij, slechte en lichte slaper, d'r vroeg in en vroeg uit. |
[Reageer]

Zijn er nog mama's met extreem LANGE slapers?

. Mijn zoontje slaapt altidj goed en vooral 's nachts. Ik weet niet meer vanaf wanneer hij ging doorslapen maar altijd als hij huilde en eten kreeg sliep hij daarna zo weer door. Dus nooit nachten met hem opgezeten. En Nu nog steeds.
. En idd veel jaloerse reacties, vooral die van "wacht maar die van mij sliep eerst ook lang, komt nog wel vroege opstaan". Ja nu zijn we toch al een hele tijd verder
).
.