< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Stoppen met de pil in januari 2008

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Stoppen met de pil in januari 2008
22/09/2008 @ 16:33
Kay&Iz

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
@ Anke, foto's volgen nog zeker! Geweldig dat Jelte t zo goed doet..en wat super zeg dat ie begint te brabbelen
dat lijkt me echt een heerlijk moment!

Hier gaat t redelijk, 2 weken geleden zat ik ziek thuis, en nu zit ik thuis omdat ik zo'n ongelovelijk zere rug had, vanmorgen kon ik amper uit bed komen.
Waarschijnlijk vorige week te veel gedaan, we zijn druk bezig met een grote schoonmaak in de winkel, en ik probeerde zo min mogelijk belastend werk te doen, maar waarschijnlijk toch te veel verkeerde houdingen genomen.

Mn vriend zei vanmorgen meteen je blijft maar mooi thuis, hij was zo lief om even af te bellen, en heeft mn baas nog even duidelijk gezegd dat ik waarschijnlijk te veel hooi op mn vork had genomen vorige week, daar was mn baas wel ff stil van, want zo meegaand ze in t begin waren, nu lijkt t net of ie vanalles verzint om alles maar mooi klaar te krijgen voor als ik weg ben..en als er dan zoals vorige week zaterdag niet zo veel gedaan is, omdat een collega en ik t niet voor elkaar kregen (zij had t al met de rug en ik was niet van plan om op de kop ergens onder te kruipen) dan komt mijn bazin met opmerkingen als: is dat t enige wat gedaan is?

Of nog een voorbeeld: bij onze aquariumafdeling (ik werk in een dierenwinkel) moeten pompen schoongemaakt worden. Die staan allemaal laag op de grond onder de aquariums, en dan hang je dus echt ff helemaal op de kop voorover te prutsen,..naja dat vertik ik dus want daar krijg ik gelijk last van. Dus ik had 1 pomp schoongemaakt die ik zo van een plank kon pakken en toen kwam mn bazin langs en zei ow nou schiet t al mooi op, ik zeg jah deze heb ik nu schoon daar kon ik makkelijk bij..en dan kijkt ze me aan, kijkt naar de andere pompen, en daar kun je niet bij dan? en dan vooral de toon waarop.. alsof ik te lui ben om t te doen.. nou ik vertik t gewoon want ik heb geen zin om voor hun met een zere rug rond te lopen (wat ik nu dus alsnog doe )

Ben er nu echt niet meer rouwig om dat ik daar straks weg ben, hoop alleen dat t allemaal goed geregeld is, maar via t cwi heb ik informatie gekregen wat ik in de gaten moet houden, en als ik eind september nog niks gehoord heb, kon ik contact opnemen met het UWV. We zullen zien.

Groetjes Inger

Link naar deze reactie
22/09/2008 @ 20:11
Anke

Inger, het is zeker een heerlijk moment!
Maar al het nieuwe smelt je bij weg, maar des te meer besef je hoe snel het gaat!!

Jeetje zeg, wat een gedoe.
Ze mogen in hun handjes knijpen dat je nog zoveel doet en dat met een zwangere buik.
Kan me voorstellen dat je er niet rouwig om bent, maar dat het dan op zo'n manier moet.
Ze kunnen je ook op een leuke manier weg laten gaan, toch?

Rust maar goed uit en denk idd maar gewoon aan jezelf.

Link naar deze reactie
22/09/2008 @ 21:07
Kay&Iz

@ Anke, ja inderdaad, ik baal natuurlijk mega van de situatie maar doe gewoon normaal.. t veranderd toch niks, maar als hun zo doen dan heb ik wel zoiets van bekijk het!
Baalde vanmorgen wel hoor, niet alleen omdat t zo mega zeer deed, maar maak me dan altijd gelijk druk om wat hun dan denken, 2 weken geleden ziek, nu weer thuis, net nu ik te horen heb gekregen dat mn contract niet verlengd word.. voel me niet echt schuldig ofzo maar tis altijd wel weer "naar" om dan terug te gaan..ze doen altijd gelijk weer zo afstandelijk.. alsof je ze in de steek laat.
Maar ja nog een paar weekjes, probeer me er niet te veel aan te ergeren, en lekker te genieten van t idee dat t straks verloftijd is!!

De neef van mn vriend is gister voor de 2e keer vader geworden! 9 dagen over tijd en Niels heeft er een broertje bij..TIM!
Dus deze week lekker baby kijken

Link naar deze reactie
22/09/2008 @ 21:10
Lise

@ inger: da's wel naar van je werk! maar gelukkig heb je fantastische vooruitzichten. Alleen al het babykijken vind ik mega!

Lise

Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 12:04
Anke

Inger, raar dat ze dan zo doen, alsof JIJ er om vraagt om ziek thuis te zitten....
Maar idd, goed dat je je er niks van aantrekt, de eer aan jezelf houden.
En de vooruitzichten die je hebt zijn super toch!!
Eerst "voorgenieten" van die kleine, en dan genieten van je verlof en straks je eigen kindje!

Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 18:39
Kay&Iz

@ Anke, ja inderdaad maar tis wel rot, zo worden t wel lange weken.. maar goed gewoon net doen of ik dom ben en me er niet aan proberen te ergeren.

Mn vriend heeft vandaag de blije doos op gehaald!!
T leek een vrij kleine doos maar wat een spulletjes kwamen er uit zeg.
Er zaten verschillende reclamefolders en aanbiedingen in, een pak pampers, een speen met i love mama (hoe lief!) een speen voor de fles, een rompertje met 100% baby, een shirtje, een knuffeldoekje, een rammelaar, billendoekjes, een potje zalf, een kortingsbon voor de prenatal, een spuugdoekje en nog wat proefmonsters.
Altijd leuk

Groetjes Inger

Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 19:39
Lise

@ inger: cadeautjes krijgen is altijd leuk hé!

Hier ook chaos op het werk, er zijn kunstwerken gestolen en een personeelslid jaagt me de stuipen op het lijf. Gelukkig heeft hij vandaag beslist na talloze opmerkingen over zijn gedrag om zijn ontslag aan te vragen. Pfff.... Miserie miserie...

Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 20:47
Anke

Inger, leuk he die blije doos!!
Dat rompertje is echt perfect! Blijft ook goed na vaak wassen, Jelte heeft em al tig keer gedragen.
En die speen, dat schijnt een hele goede speen te zijn voor pasgeboren baby's, ook als je borstvoeding geeft, omdat ze dan goed leren happen.
Ik kreeg vandaag bericht dat ik de baby doos mocht ophalen, dus dat gaan we morgen of overmorgen even doen.

Lise, gaat ook al lekker bij jou op het werk.
Hahaha, hoe krijgt hij dan voor elkaar om jou de stuipen op het lijf te jagen?

Link naar deze reactie
25/09/2008 @ 21:10
Anke

Nou, die babydoos is het ophalen de moeite niet waard.
1 proefzakje van een soort van pap, een potje olvarit met worteltjes smaak, een scheermes voor de papa(????) en voor de rest reklame reklame en nog eens reklame!

Jelte heeft gister z'n prikken gehad, hij heeft het weer super gedaan!
Hij zit geweldig op de curve en de consultatiearts was tevreden.
Nou, dan zijn wij het ook!!

Link naar deze reactie
29/09/2008 @ 12:57
lise@work

@ Anke: hij geeft me zo de indruk dat ik me job niet ken en ongeschikt ben om leiding te geven over hem. Wil alles beter weten, weigert verantwoordelijkheden op te nemen.
Link naar deze reactie
29/09/2008 @ 16:05
Anke

Oh Lise, heel frustrerend dat soort types....

Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 10:38
Kay&Iz

Zo, vanmorgen weer naar de verloskundige geweest! Alles was weer prima in orde, bloeddruk 120/55, hartje weer gehoord..blijft altijd mooi
Inmiddels 73,3 kilo! Hihi, kep er totaal geen problemen mee maar t is wel maf om je zelf met dat gewicht op de weegschaal te zien, normaal haal ik de 60 nog niet eens hahaha..
Ze kon onze uk nog niet goed voelen, waarschijnlijk de volgende keer wel, mn buik was vrij strak en ze kwam er haast niet door, hoe langer ik op t bed lag des te soepeler werd t wel.
Over 3 weekjes weer terug komen en weer dezelfde verloskundige dan toevallig..ze hebben er 4, en ik heb de eerste keer een ander gehad en nu vanaf de 12 weken echo elke keer toevallig dezelfde haha, naja misschien de volgende keer..is wel handig als je ze in iedergeval allemaal een keer gezien hebt he.

Had trouwens nog een brief gekregen van Achmea Vitaal, over dat ik naar een gesprek moest, iets met verzuimbegeleiding ofzo..mn baas zei dat ik een brief kreeg, dat hij er wat van gehoord had.. maar verder wist hij ook niet dat t zo ging ofzo.blabla heel l*lverhaal.. maar goed..krijg ik de brief..heel toevallig..is t gesprek dus op dinsdag 7 oktober..toevallig op mijn standaar vrije dag.
Dus lijkt me sterk dat hij dat zelf niet heeft doorgegeven maar goed, in de brief stond als ik inmiddels weer aan t werk was of ik kon op die datum niet moest ik bellen, dus mijn vriend heeft gebeld, omdat hij vond dat t gelijk gister moest gebeuren en ik op t werk niet in de gelegenheid was..en toen hadden ze gezegd van als ik al weer aan t werk was hoefde ik ook niet te komen.

Hoe gaat t met de jullie allemaal??

Groetjes Inger

Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 12:07
Anke

Inger wat een prachtige bloeddruk heb je zeg!!
En raar he om jezelf nou ineens met zo'n gewicht op de weegschaal te zien staan, maar je weet waar het door komt en dat het ook weer goed gaat komen.
Gelukkig maar.

Wat een gedoe zeg met die brief, wel komen, niet komen.... is dat omdat je een paar keer ziek bent geweest?
Nou ja, je hoeft in ieder geval niet naar dat gesprek, is toch vaak een hoop gezeur.

Hier gaat het goed, helaas heeft Jelte besloten om de afgelopen nachten rond 4.00 te willen eten, en ik was zo blij dat ie doorsliep.
Maar vanaf afgelopen nacht begin ik toch wel te twijfelen of ie wel echt honger heeft, hij wordt wakker, begint een beetje te jengelen en als ik ga kijken ligt ie bijna feest te vieren in z'n wieg.
Lachen, trappelen met z'n beentjes, zwaaien met z'n armpjes... alsof ie wil zeggen "goedemorgen mama, kijk eens hoe wakker ik ben!! Wat gaan we allemaal doen vandaag?"
Als ik em dan aanleg hapt ie wel, drinkt ie ook, maar na een paar slokken heeft ie het wel weer gezien en valt in slaap.
Bij de andere borst gebeurt hetzelfde, dus gisteren twijfelde ik of ik em een speentje zou geven en weer terug zou leggen.
Maar ja, ik hoop dat dit gewoon weer een fase is, dat ie nu iets van een groeispurt doormaakt.
Moeilijk, moeilijk, maar het is echt een super vrolijk ventje!! Echt een charmeur!!

Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 12:17
Kay&Iz

Hahaha Geweldig! Die Jelte zeg! Ben benieuwd of dit inderdaad tijdelijk is!
Zo leuk om die verhalen te lezen zeg!
Kan niet wachten tot t hier zo ver is, t schiet al wel heel snel op, maar nu t kamertje zo goed als klaar is (op de gordijntjes en 1 plank die nog aan de muur moet na) duurt t wel weer wat langer hahaha..

Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 15:23
Kay&Iz

Heb even een buikfoto en wat foto's van t kamertje op mijn profiel gezet.

Alleen de gordijntjes en 1 plank voor aan de muur ontbreken nog.
Zag dat de foto's helaas wat donker waren, waardoor t groen wat donkerder lijkt, maar dat is dus echt limegroen

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 09:33
Jelana

Inger ik vind het superschattig
En wat een mooie buik!! Ben al jaloers.

Iedere dag kijk ik in de spiegel maar ik merk niet echt veel verschil.
Soms wel als ik kleren draag dat ik dan denk, die zaten vorige week makkelijker of nu zie je al mijn buikje beter.
Maar de spiegel geeft nog niet veel prijs

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 11:19
Lise

hey allemaal!

@ anke: die jelte toch. Moest ik van jou zijn zou ik toch eens proberen met een speentje.

@ inger: mooie buik is dat. Die is toch al redelijk groot niet? Ik vraag me af wanneer je het buikje echt ziet komen (en je niet gewoon verdikt lijkt) en vanaf wanneer je begint je verzwaren. Ik ben nog niets bijgekomen!

Hier vandaag een baaldag genomen, kan ik eens rustig tijd voor mezelf hebben en een beetje opruimen want t is echt nodig!

groetjes!

[Laatst gewijzigd door Lise - 01/10/2008 @ 11:29] - Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 14:20
Lina

Online Status Bekijk profiel
Hoi iedereen,

Het is ondertussen weer een hele tijd geleden!
Ik ga niet op iedereen afzonderlijk reageren, want het is zolang geleden dat ik haast niet meer kan volgen.

Met mij alles goed..alleen de laaste dagen wat minder. Heb een geknelde zenuw tussen mijn lies en bekken..kan amper bewegen en stappen gaat helemaal niet. Gelukkig dat met het rusten het al een heel stuk beter is! Met gaat alles goed..heel bewegelijk en we merken er nu duidelijk een patroon in, in zijn bewegingen.

Het schiet toch al een heel eind op..kan niet geloven dat ik nog maar 12 weken te gaan heb. Ondertussen is er ook veek klaar: suikerbonen besteld, kaartje gekozen en proefdruk goedgekeurd, kamertje geverd, meubeltjes staan erin. Alleen de kleertjes moeten nog gewassen worden, bedje ineen gestoken worden en eens kijken welke dingen ik nog ga gebruiken van Nino..

HOpelijk verder alles goed met jullie. Heb wel gemerkt dat het de laatste tijd hier heel erg rustig?

Oja, heb even mijn profiel bijgewerkt en er staat een huidige buikfoto bij (met strepen-shirt). Zoals je kunt zien loopt mijn buik bijna gelijk in lengte en grootte bij mijn beide zwangerschappen! Grappig..

Vele groetjes,
Lina

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 16:00
Anke

Inger wat een mooie buik heb je zeg!!
En wat een super leuk kamertje, helemaal goed!!
Daar kan jullie kleine straks van genieten!

Jelana, ineens gaat het heel snel hoor met je buik.
Zal zo eens een link neerzetten met foto's van mijn buik, elke 4 weken gemaakt.
Kun je het verschil zien.

http://www.mijnalbum.nl/Album=ITFDQV67

De foto van 8 weken en 20 weken doet het niet...

Lise, ik heb het afgelopen nacht geprobeerd met een speentje, met als resultaat dat ik na een half uur weer naast z'n wieg stond omdat ie boos was.
Dus helaas, het wordt toch gewoon weer een nachtvoeding.
Ach, en die lach maakt een hoop goed!

Het is heel verschillend wanneer je echt aankomt, sommige vrouwen komen nauwelijks aan.
Ik kwam het begin van de zwangerschap niks aan, ineens begonnen de kilo's er aan te komen na een week of 15 dacht ik.
En hoe verder ik in de zwangerschap was, hoe meer kilo's ik op de weegschaal erbij zag komen .... gelukkig ben ik ze nu bijna allemaal kwijt, vanmorgen zag ik dat er nog 2 afmoesten tot m'n oude gewicht, dus dat is prima.
Ik was meer dan 20 kg aangekomen, maar dat was wel voor 90% vocht.

En hoezo een baaldag??
Ach, die zijn soms ook wel eens lekker, alles op je gemak doen en morgen is er weer een nieuwe dag.

Lina, je groeit al lekker zeg!
Jammer van die beknelde zenuw, wordt alleen maar erger gedurende je zwangerschap of niet?
Jeetje, nog 12 weken, wat gaat de tijd snel! Spannend zeg!
Nino al enthousiast met de komst van z'n kleine broertje?

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 21:39
Kay&Iz

@ Anke, dank je! Vind t wel mooi om te zien dat t nu ook echt een BUIK is..tja hoe zeg je dat..nu loopt ie echt als een zwangere buik mooi naar voren net meer alsof ik gewoon te dik ben hahahahaha

@ Lise en Jelena, ik kwam eigenlijk vanaf t begin al wel regelmatig aan, niet zo heel veel,3 kilo in 6-7 weken ofzo.. maar nu de laatste 4 weken opeens 4 kilo..als ik mn foto's terug kijk, zie je bij mij bij de 19 weken foto voor t eerst dat t een zwanger buikje is, terwijl ik bij de 12 weken foto al vond dat ik een buik had haha, maar als je dat nu terug kijkt, lijkt t bij 12 weken gewoon of je buik wat opgeblazen is.. ben benieuwd wanneer t bij jullie echt overduidelijk te zien is!

@ Lina, jij groeit ook mooi zeg! Vervelend van je zenuw goed rustig aan doen dus, en hopelijk hou je er niet te lang last van..erg vervelend!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >