< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » Meer wakker 's nachts = niet genoeg aan BV?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
Meer wakker 's nachts = niet genoeg aan BV?
01/10/2008 @ 14:50
Marge

Online Status
Meer wakker 's nachts = niet genoeg aan BV?
Ons zoontje van 4,5 maand werd tot een tweetal weken geleden maar één keer wakker 's nachts om te drinken (sliep meestal ongeveer 6u en dan nog eens 3u). Nu wordt hij al een tijdje terug om de 3u wakker, gewoon drinken en verder slapen. Voor een sprongetje lijkt me dit wat lang te duren. Overdag wil hij ook bijna niet meer slapen. Tenzij we weg zijn met de auto of de buggy, dan lukt het wel...

Is dit volkomen normaal voor een babytje van die leeftijd? Ik zou denken van wel, maar nu de fruit- en groentenpap adviezen me rond de oren vliegen wou ik toch eens aan jullie vragen of het zou kunnen dat hij niet genoeg heeft aan de borstvoeding?

Ik verwacht helemaal niet dat hij doorslaapt hoor, maar het is wel wennen er terug zo vaak uit te moeten, vooral nu het 's ochtends veel langer donker is.

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 14:56
onela

Online Status Stuur bericht
Mijn zoontje wordt zondag 1 jaar en hij wordt nog 1 keer per nacht wakker. 'k Maak me er geen zorgen in. 't Schijnt dat dit normaal is, zeker bij borstvoeding.
'k Weet wel nog dat ik de periode tussen 4 en 6 maand de lastigste vond. Dat sprongetje heeft hier bij ons een week of 7 geduurd. Even op je tanden bijten en dan is 't weer over.
Aan de voedingswaarde van de bv kan het zeker niet liggen. Bv is enkel lichter verteerbaar dan flessenvoeding, wat het juist extra gezond maakt. Kindjes die flessenvoeding krijgen liggen vaak gewoon met een indigestie in hun bedje en daardoor slapen ze veel dieper. Juist doordat kindjes die bv krijgen vaker wakker worden 's nachts zijn ze ook minder vatbaar voor wiegendood.

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 15:30
ginnie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
ik heb nét hetzelfde probleem bij mn zoontje van 4.5 maand,en ik geef ook nog BV.
Voorheen sliep hij van 21 uur tot makkelijk 4 uur,en dan één voeding en dan sliep hij weer tot 8u30!
Sinds 2 weken moet ik soms wel 3-4 keer per nacht op voor een voeding!
Ik denk ook dat het een sprongetje is,maar dan wel een lastige.
Als het dus enige troost kan zijn,je bent niet alleen
(ik ben toch overtuigd dat hij ooit weer terug naar zijn oude ritme zal gaan..)
Oja het slapen overdag is ook dat niet meer,soms amper 2 uur op een dag.

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 15:36
Marge

Online Status
Bedankt voor de antwoorden!
En ginnie, dat klinkt idd nét hetzelfde als hier bij ons :-)
Beetje op onze tanden bijten dus...

Groetjes!

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 21:51
v&b

hoi,

even bevestigen, in het boek "Oei, ik groei" staat ook dat de aanloopperiode naar de eigenlijke sprong van 4,5 maand toe (en dus de periode van de hangerigheid, huilerigheid, meer voedingen, minder slaap) langer duurt dan voorheen (zelfs een week of 6)

sterkte en hopelijk duurt het niet te lang meer !!

Valerie

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 07:58
Marge

Online Status
Vannacht heeft Arjen geslapen van 21u tot 0u30 en dan tot iets na 7u! Alsof hij het wist...

Voel me echt een ander mens.

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 16:15
ginnie

oef dat lucht toch even op Marge!

Eenmastige sprong is het dus wel! Hier gaat het ook al beter,maar nog niet als voorheen.

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 16:27
jik

Hoi,

Ik had dat zelfde probleem en ben ermee naar de KA gegaan.
Ik dacht dat ik moest bijvoeden met poedermelk.

Zij vertelde me dat op die leeftijd een kindje extra melk nodig heeft omdat ze zo groeien en dat mijn melkproductie dus ook meer moest gaan aanmaken. Een trucje van de natuur.
Dus elk uur bijna aan de borst, op die manier produceerde ik meer melk zodat ze later genoeg melk binnen kreeg. Was geloof ik 3 weken en toen was het klaar. ik had vollop melk, kon een heel weeshuis voeden. en Isa had haar buikje weer rond.

Ik weet niet hoe jullie erover denken, maar ik heb er wel een goed gevoel bij gehad. in iedergeval zijn dit meestal de maanden dat moeders de BV opgeven omdat ze denken dat ze niet genoeg hebben terwijl dat niet het geval is. Dus zoals de KA het uitlegde: Mijn dochter had geen honger, maar moest dit doen om mijn borsten vol te krijgen voor het moment dat ze meer nodig had. Weet niet of het zo duidelijk is hihi. Heb in totaal 9 maanden bv gegeven. Wilde langer, maar door prive dingen lukte dat niet meer. Helaas

Groetjes Jik

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 22:52
Marge

Online Status
Hier lijkt het voorbij! Hij drinkt overdag terug zoals voorheen, en vorige nacht heeft hij zelfs geslapen van 21u30 tot voorbij 7u...

Zaaaaaaalig!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]