< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Januari 2007-Club » Januari 2007 baby's

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Januari 2007-Club
Januari 2007 baby's
29/09/2008 @ 12:01
Elfje76

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Wat hebben jullie grote jongens! Tiebe past nog steeds in een 86, vooral bij broeken gaat dat heel goed. Enkele T-shirts zijn maat 92, maar dan moet ik een omslag maken in de mouwen. Zijn schoenmaat is 23 en daar gaat hij het met redden tot het nieuwe jaar (lees: tot de solden!).
Hoe groot zijn jullie kapoenen ondertussen? Tiebe is begin september gewogen en gemeten op het kdv: 86.2 cm en 13.2 kg. Volgens de curven van K&G zit hij nu op P-75.

Woordjes zeggen komt hier goed op gang. Hij probeert ons ook na te zeggen, wat vaak goed lukt. Vooral woordjes als Bumba, Nanadu, Zazati lukken goed. 2 maal raden wat hier favoriet is.
Voorlezen vindt hij super. Tiebe gaat ook zelf in de zetel zitten om boekjes lezen. Hij vertelt dan tegen zichzelf wat hij ziet in het boek. Schattig!

Persoonlijk vind ik het heel schattig, baby-meisjes met oorbellen. Bij een neef (getrouwd met een spaanse) van mijn moeder hebben alle dochters een paar dagen na de geboorte, gaatjes geschoten. Zelf zou ik wachten tot ze het zelf aangeven of als cadeau. Ik heb gaatjes gekregen voor mijn 6de verjaardag, maar draag maar met feestgelegenheden oorbellen. Schrik om ze kwijt te raken heb ik niet, want ik heb er met een soort van schroefslot.

Sharon, 6 weken volledig bv! Goh ik ben jaloers, ik heb maar 3 weken kunnen geven. Hoop bij een volgende om de periode te verdubbelen. Ik sta er trouwens ook versteld van dat je kleine meid alweer zo oud is. Bij een 2de vliegt de tijd echt.

NLC, leuk konijntjes. Tiebe is ook helemaal gek van dieren. Wij wonen heel landelijk, dus daar geen gebrek aan.

[Laatst gewijzigd door Elfje76 - 29/09/2008 @ 12:05] - Link naar deze reactie
29/09/2008 @ 15:32
Happy

Ach wat schattig An, dat ze door de telefoon ging 'bellen' dat ze gepoept had!
Pfff 2 nachten weg, moet er niet aan denken! Fijn dat je het wel leuk hebt gehad. En lekker nog even weg in november!

Pfff Cindy, wat een volk...sterkte ermee!
Sharon jij en ik zijn dus alledrie op 38/3 met de eerste bevallen! Ook toevallig. Sharon nu 39/1 en jij 39/3, zal ik dan 39/2 doen?

Ik heb even gekeken, maar Tim was 14 aug 89 cm en 13.850 gram. Daarna is hij niet meer gemeten en gewogen.

Hopelijk niet tot morgen

Link naar deze reactie
29/09/2008 @ 17:05
Sharon

Online Status Bekijk profiel
Ik heb 2 weken terug een babyfeesthe gehouden, maar dat was maar ongeveer 30 man totaal, incl. kids! Was wel heel geslaagd trouwens!

Jas huilt al heel de dag. Ze heeft nog niet gepoept, daarom denk ik.. Nu net is ze eindelijk in slaap gevallen op haar buikje. Over een kwartiertje ofzo draai ik haar op de rug, maar neem nu even niet het risico. Pff, vermoeiend is dat.. Gelukkig heeft ze er 's nachts nog geen last van gehad!

Jonnell is weer beter op wat waterige poepbroeken na. Eigenlijk mag hij met diarree niet naar het kdv, maar ik ben heel stout geweest en heb hem gewoon gebracht en niets gezegd. Echt diarree is het ook weer niet. Hij poept gewoon 2x per dag, maar dan helemaal vol en waterig. Niet dat het zijn broek uitloopt.. Och, ze hebben ook niet gebeld, dus het zal wel goed zijn.

Heb nu een week geleden 1 voeding vervangen voor een flesje, maar nog steeds loop ik met knalborsten rond.. Ik kolf al 3 dagen niet eens meer, maar die borsten staan helemaal strak. Dus het afbouwen gaat niet echt vlot. Zolang de bv niet aangepast is, wacht ik nog met het vervangen van de volgende bv. Anders ontplof ik nog!! Melkbommetje hi hi!! Effe serieus, ik kan dan wel een borstontsteking krijgen. Dus voorlopig gaat de bv volop door hoor! We gaan al naar de 8 weken dus.. Blijkbaar wil mijn lichaam helemaal niet stoppen.

'DIE' is ook HET woord van Jonnell hoor.. Maar vanacht gebuerde er toch weer iets leuks.. Hij werd om 1.00u wakker. Riep heel hard en herhaaldelijk om de buurjongen. En begon daarna uit volle borst te zingen. Amerika, Amerika!!! Van Berend botje toch?? Heerlijk!!
Jonnell praat de hele dag. Op het kdv is het ook opvallend. Hij praat maar een eind weg, maar dat mondje stopt niet. Het slaan/meppen trouwens ook niet... Als hij iets niet wil, als iets niet lukt, als een kindje in zijn buurt komt, enz, enz. Dan vliegt gelijk dat armpje door de lucht. Hij haalt zelfs uit naar papa en mij. Waar is mijn lieve ventje gebleven??!! Weet echt niet meer wat te doen. Negeren helpt niet, zeggen dat het niet mag met uitleg waarom helpt niet, strafhoekje helpt niet, terugslaan helpt niet.. Nog goede tips?

Ben er nog steeds niet over uit, over die oorbelletjes. In elk geval doe ik het nu nog niet. Voelt niet goed. Misschien als ze goed kan zitten en draaien enzo. Hoop alleen dat ze dan nog goed stil kan zitten en het oorbelletje niet in haar neus beland. Ha ha!!

Ik mis het zwanger zijn wel hoor. Vooral nu ik besef dat dit ws de laatste keer was. Het weghalen van de slingers, erg pijnlijk. Lans de vk rijden, pijnlijk. Zwangere vrouwen zien lopen.. snik. Dit was het dan. Toen mijn man begon over spullen verkopen of weggeven werd ik zelfs een beetje boos. Raar he? Weer een hoofdstuk uit je leven. Nu begint het echte opvoeden. En als ik zie hoe moeizaam het nu gaat met Jonnell... Hij is ook lief en grappig en slim, maar dat stoute gedrag!! Ik hoop dat het idd een fase is, niet dat hij in dat stoute blijft hangen..

Meiden, weer genoeg voor vandaag. Van wie zou Jonnell dat geklets nou hebben?!

Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 20:21
Happy

Hee kletsmajoor

Straffen ze Jonnell op het kdv op dezelfde manier als thuis?! Dat is denk ik wel belangrijk. Als ze er daar niet heel veel aandacht aanschenken kan jij natuurlijk straffen tot je een ons weegt....

Vandaag gaat niet meer lukken Tenminste, dat neem ik aan! Dus wordt het écht oktober! Wel leuk hoor, daar ging ik ook vanuit natuurlijk.

Vandaag schoenen gekocht voor Tim. Ketsjing! 71 euro!!! Maar ja, wel bij een echte kinderschoenen zaak. Hij heeft 3 paar aangehad, de eerste waren te smal, de tweede te zwaar...(hij leek wel een clown....hihi) en nu heeft hij deze. Ze zijn wel superleuk...maar ja, dat mag ook wel!

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 10:06
An V.

Ik heb geen idee hoe groot Ella is. Groot in elk geval, want vaak vragen mensen me of ze al naar de kleuterschool gaat! Terwijl dat ten vroegste volgend jaar september is!
Op de creche is ze ook een stuk groter dan sommige kindjes die een half jaar ouder zijn dan haar.
Haar gewicht schat ik 12,5 - 13 kg.
Van broekjes heeft ze maat 86 en soms 92. T-shirtjes koop ik in maat 98 of soms zelfs 104 omdat ze vaak te kort zijn. De mouwen zijn dan weer wel te lang.
Schoenmaat 23 voor deze winter. En Happy, ik ben voor Ella schoentjes gaan kopen en de modelletjes die ik leuk vond kostten tussen 90 - 120 EUR. 't Is uiteindelijk een paar van 110 EUR geworden en ik hoop dat we er januari (soldenperiode) mee halen!
Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 13:02
woepetha

Sharon,

een tip ivm het slaan of meppen dat je kindje doet.
in het boekje van de gezinsbond in belgie, las ik dat als je straft, owv slaan, moet je niet zeggen bijv zoals hier, Kaatje stout??, kaatje in de hoek !
maar wel, "kaatje mag niet slaan, slaan is stout, en stout zijn, is in de hoek staan.",
t zou gaan om de "link" die peuters leggen, ze denken dat ze stout zijn, maar weten of begrijpen niet wat stout zijn is, daarom moet je zeggen, slaan is stout. zodat je kindje weet dat er een verschil is in gedrag en niet in haar. anders geraakt het in de war als je straft en weet ze niet hoe het komt dat ze nu staat te huilen in de hoek.

als kaat in de hoek moet, (1minuut zeggen ze per jaar dat ze oud zijn),
gooit ze zich op de grond, en de tranen vloeien als een beekje.
echt erg vind ik het om te straffen.
ben zelf zeer streng katholiek opgevoed en ken zowat alle straffen die je maar kunt bedenken, (ik was dan ook geen braaf kind, maar rebels en opstandig, toen wisten ze t niet beter en was je een stout kind, nu weten ze pas 30 jaar later, dat het ADHD is) en daar krijg ik sinds 2 weken nu pas rilatine voor, maar de dosis staat niet op pijl, ben opgefokt, aggressievere gevoelens, opwellingen, hyperventileren, .... k weet niet wat doen. de arts en therapeut zegt dat ik zelf de dosis moet bepalen enaanvoelen wat het beste is....

k ben weer aant afdwalen.......foutje......

maar t ging over straffen.
gisteren hier ook weer een hele heisa, anderhalf uur heeft kaat geweend voor een koekje en wou ze niet aan tafel eten.
in de hoek geplaatst, getroost, proberen uit te leggen in kindertaal, "kaatje moet hapje eten, spagetti (heeft ze graag nochtans), en daarna als kaatje flink gegeten heeft krijgt ze een koekje, ... " maar kaat bleef wenen, de snotbellen liepen sneller dan haar tranen uit haar neus en ze was ontroostbaar , maar ik bleef volhouden zo een dik anderhalf uur, en heb toen opgegeven en haar een voorstel gedaan;
"kaatje 1 hapje eten, dan kaatje flink, dan kaatje een koekje..." en zo is het dan ook gebeurd, met het nodige aan moedigingsapplausje dat ze een hapje gegeten heeft, en getroost met kusjes en knuffels en natuurlijk een koekje................

zo , dat was het ongeveer.

iemand de foto sessie op onze site gezien?? , is leuk om te doen, maar duur (wij hebben het kado gekregen), en de resultaten zijn mooi en staan te pronken op onze kast....

w w w .woepetha.tk

daaaaaaag

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 14:19
Sharon

anderhalf uur? Wat een geduld! Het gedrag is gewoon de leeftijd he? Ben soms alleen bang dat de manier van straffen later van invloed zal zijn op hun ontwikkeling/gedrag. Doe ik het wel goed??!! Denk dat iedereen zich dat wel afvraagt soms. Op het kdv zeggen ze alleen dat slaan niet mag, maar daar trekt hij zich dus niets van aan. Als je hem streng toespreekt gaat hij ook meppen nl. Al sta je een aantal meter verderop, dan maak hij een meppend gebaar. Nou ja, hij zal er eens wel mee ophouden..

Kwam eigenlijk alleen even checken hoe Lilian ervoor staat. Heb het best druk, dus kom van de week weer even kijken.

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 15:12
cindy

Hoi Sharon,

Ik mis het zwanger zijn ook enorm. En hier zal het waarschijnlijk ook de laatste zwangerschap geweest zijn. Overal zie je plots zwangere buikjes, precies of iedereen zwanger is...
Ik mis eigenlijk alles wat met mijn zwangerschap te maken had, de afspraakjes bij mijn gyneacoloog, de echo's, mijn buikje,...
Maar als ik dan mijn klein ventje zie... dan smelt mijn hart!

Gisteren voor Amber ook nieuwe schoentjes gekocht. Ik hoop dat ik nu bijna alles voor de winter voor haar heb, ze heeft een nieuwe jas, pulletjes, broekjes, een rokje en kleedjes. Pff... toch wel kostelijk allemaal.

Lilian, en al nieuws???!!!

Groetjes

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 15:48
Happy

Nee hoor

Wel vanmorgen flinke krampen, dus ik dacht: wie weet!
Maar dat is alweer helemaal opgehouden...
Moeilijk hoor om niet te gaan wachten! Ik denk toch bij elk krampje, mmm zou dit dan....?!
Weet wel dat ik ook nog moet genieten van mijn buik hoor, maar ik ben zo ongeduldig!
Ik hoop nog steeds dat dit niet mijn laatste zwangerschap zal zijn, heb er ook niet op die manier van genoten...(oeps) Hoop echt dat ik manlief ooit nog zover krijg!

Heb net weer heerlijk liggen slapen. Ik hoorde ergens vaag in mijn slaap wel dat Tim zijn deur opendeed, maar dan komt ie altijd binnen en dat deed ie niet, dus ik dommelde lekker verder. Ging manlief op een gegeven moment maar eens kijken, zat meneertje met een plantenspuit te spelen (die staat normaal in onze slaapkamer tegen lastige katten...) hij was van top tot teen doorweekt en de muur ook ach, daar kan je toch niet boos om worden?! Dat hebben we dan ook niet gedaan. Alleen gevraagd: wat doe jij?!

Maar goed, geen nieuws dus!

Woepetha, sterkte met het zoeken naar de juiste hoeveelheid medicijnen!

Sharon, wij zetten kindjes wel even apart (in dezelfde ruimte) als ze slaan. Als jij dat thuis ook doet, zou ik vragen of ze het op het kdv ook willen doen....

An, 110 euro? Ik denk dat ik dan van manlief niet meer naar buiten had gemogen met Tim als hij ze aanhad...hij zei nu al dat ie zich net Adam voelde, met een grapje hoor (rib uit zijn lijf)

Nou ja, jullie horen het wel weer...Het komt iniedergeval deze maand!

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 16:11
An V.

Echt straffen doe ik niet vaak. Ella kan soms wel driftig zijn en liggen brullen om iets, maar dan negeer ik haar gewoon. En dan gaat het ook wel over. Slaan heeft ze nog niet gedaan.

Ella's nieuwe bezigheid: alle deuren openen. Ze kan nu aan de klinken van de deuren en doet ze open. De deur van de gang van ons appartement naar de trappenhal gaat dus nu op slot. Maar de binnendeuren sluit ik niet. Met als gevolg dat ze zich een beetje gaat amuseren op het WC: velletjes papier afscheuren, in het toilet werpen en doorspoelen en nog eens doorspoelen... ons waterverbruik zal nogal stijgen! Of de kleerkast van papa en mama openschuiven en er kleren uithalen om op het wasrek te 'hangen'. Om zo'n dingen kan ik niet boos zijn - ze wil alleen maar nadoen wat wij doen.
Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 19:04
woepetha

ook hier gaan de deuren vanzelf open
kaatje kan aan de klinken en we moeten ze nu , sommige toch , sluiten met de sleutel anders zou ze wel eens op straat kunnen geraken zonder wij t weten of gezien hebben

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 11:55
An V.

Happy is nog niet hier geweest vandaag...
???
Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 11:56
An V.

Ik ben eindelijk terug ingelogd!
Kan ik binnenkort eens mijn foto'tjes vernieuwen!

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 13:21
Siepe

Happy... zou het zover zijn???

Wij zijn weer terug van een heerlijk weekend, super weer gehad en Erperheide is erg goed bevallen. Veel voor kleintjes te doen, dan is het voor papa en mama al snel goed

Wat zijn jullie jongens en Ella al groot zeg! Nan is bij de laatste meting 84 cm gemeten, half september, maar zij is niet klein voor haar leeftijd. Gemiddeld geloof ik. Nou ja, ieder groeit zijn eigen tempo toch...

Hier gelukkig nog geen deuren die ze open kan doen, maar omdat wij op de eerste etage wonen ( begane grond is werkruimte en tweede etage slaap en bad) kan ze ook niet ver komen. Ze kan de deur naar de gang en de keuken open doen als ze dat wil, maar daar houdt het dan op. In de gang zitten er twee traphekjes dus daar komt ze niet door. Over naar buiten glippen hoeven we niet bang te zijn dus! Lijkt me best eng Woepetha!
Ook straffen is hier vrijwel nooit aan de orde nog, er zijn weinig dingen waarvan ik vind dat ze te ver gaat. Alleen op de kat slaan of aan zijn staart trekken, of met eten gooien enzo dat mag absoluut niet. Maar na een of twee waarschuwingen houdt ze meestal wel op. Ik zal er nog maar blij mee zijn denk ik zo te lezen!

En schoenen, tja, het is niet anders. Maar het is inderdaad een vermogen wat ze kosten terwijl ze er zo uit groeien! Doen jullie de juiste maat of een maat groter? Ik heb wel eens het idee dat een maatje groter ook wel kan. Nan heeft regenlaarsjes die maat 23 zijn en zij heeft nu 21/22, maar daar loopt ze prima op. Maar schoenen een maat te groot kopen durf ik toch niet, ik ben bang dat ik haar voeten verpest. Ik heb ook wel eens gehoord dat tweedehands schoenen prima zijn maar aan de andere kant hoor je weer dat dat slecht is. Marketing van de kinderretail of echt waar??? Ik vind het maar lastig soms hoor...

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 13:27
Happy

present...

Ik twijvelde ook of ik niet een maat groter moest nemen voor Tim, maar hij valt best nog wel eens, dus het leek me geen goed idee...

Bij ons staat de deurklink naar de gang gewoon omhoog tegenwoordig. En gelukkig klemt de voordeur erg. Ik word ook echt boos als hij hem probeert open te doen.

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 14:49
An V.

Ik heb eindelijk eens nieuwe foto's op mijn profiel gezet.

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 15:32
Happy

wow wat een lekkere krullenbol!!!

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 16:24
Elfje76

Deuren opdoen kan Tiebe ook. Ook de achterdeur, met goed weer geen probleem, maar met regenweer gaat ze gewoon op slot. En naar de hal (trap) staat een deurhekje zodat hij niet naar daar kan.

Tiebe staat al wel eens in de hoek, als hij na een paar waarschuwingen blijft doordoen. Ik hou het op een halve minuut, dan mag hij er weer uit.
Nog driftkopjes die bij de eerste "nee" al beginnen petten en zich op de grond leggen? Pff, Tiebe kan er wat van. En owee als hij zijn zin niet krijgt of er iets niet wil zoals hij wil. Tja, daar moeten we ook door zeker.

Langs de andere kant wil het ook zeggen dat ze echt groot beginnen worden. Tiebe slaagt er al in om met z'n 2 voeten te springen. Ooit eens gehoord dat ze dan schoolrijp zouden zijn, maar daar twijfel ik toch aan.

An, wat heeft je dochter veel krullen!

Happy, nog steeds present, 't begint wel af te korten.

Woepetha, ik had je avatar al gezien, maar je site wilde niet meewerken. Lijken me leuke foto's. Veel geluk met het zoeken naar de juiste dosis medicijnen.

Ik probeer altijd wat punten te sparen op mijn bondskaart zodat er toch wat van de prijs afkan bij de schoenen. Ik weet niet meer wat Teibe's winterschoenen kostten, maar het zal niet weinig geweest zijn. In de winkel zorgen ze altijd dat ze een vinger ruimte hebben zodat de voeten genoeg ruimte hebben om te groeien.
Siepe, ik zou geen 2dehands schoenen kopen. Ook al zijn ze weinig gedragen, toch vormen ze naar de voet van de 1ste drager.

groeten,

E

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 16:24
woepetha

an v.

leuke fotos op je profiel, amai ,zo veel krullen en spierwit haar; mooi. lijkt me wel een heel gedoe om de haartjes te kammen na een badje??

wat het straffen betreft, kaatje heeft echt een koppig eigen willetje
gisteren weer t zelfde liedje,
anja en de kroost komen thuis, ikke leuk eten klaar gemaakt,moet madam kaat niks hebben, ze wil koeken eten.maar we moeten ons been stijf houden, maar we haken af na een uur of anderhalf.
ze krijgt dan niks. gewoon niks . geen koeken, geen eten, geen drinken.
want koek en cola zijn een beloning als ze flink eet. als dessertje dan zogezegd omdat ze flink geweest is; k wil geen kinderen die later of al heel vroeg eetstoornissen of wat weet ik allemaal ontwikkelen.beetje bang en over ongerust van...

maar opeens, toen de pyama aan moest tegen half acht, dan moet ze gaan slapen stilletjes aan van ons. pakte ze haar bordje, ik had het op de salontafel gezet moest ze toch willen eten, zo hoopte ik, en begon ze opeens haar koude puree met gehaktballetjes in tomatensaus op te peuzelen. bah, koud eten?? ,maar madam vond het lekker en heeft haar bordje , hetzij 2 uur later opgegeten.

nu zijn we van plan om ipv 6uur savonds, om 7 uur pas te eten allemaal.misschien is dat wel beter,
qua huishouden is het misschien ook wel makkelijker, dan moet je je zo niet haasten na je werk om nog snel even iets lekkers op tafel te krijgen.we zullen vandaag eens zien,
morgen is weer iets anders, anja haar zusje trouwt en kaat mag bruidsmeisje spelen, t wordt een heel gedoe en alles moet in de puntjes zijn van anja haar zus, k krijg er nu al rillingen van .
ik hou ni zo van chi chi gedoe en kouwe kak.
k heb om haar zus te verrassen en de stoet met oldtimers naar de kerk, een escorte geregeld met harleys. daar is ze zot van. ze weet van niks, en misschien vindt ze t ni eens fijn, maar ze is gek van een harley, dat weet ik, want ik heb er zelf eentje gehad en haar papa heeft er ook nog altijd ene. lijkt me knap zo een escorte.

k ga nu stoppen, k heb een verrassing voor anja.
k heb aan telefoon gezegd zonet dat ik mijn haar heb laten kleuren.
ze wist niet of ze moest lachen of gieren of huilen, want morgen trouwt haar zus en dan staat daar opeens ne "dominic" met gekleurd haar gelijk ne puber en hij is er al bijna 40 zei ze net.
k heb enkel mijn sikje gekleurd (wit) maar dat weet ze straks pas. ahhahah, dat wordt lachen. (althans dat hoop ik)

en nu zwijg ik , want soms lijkt het of ik hier een dagboek aant schrijven ben gelijk een meisje van 13-14 ..... k verschiet meestal van mezelf dat ik zo kan lullen tussen al die vrouwen hier, en die lezen dan ook nog wat ik schrijf misschien??. voila, point final.

tot in de week en happy, veel succes de komende dagen, uren,....

w w w.woepetha.tk

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 16:31
woepetha

vraagje?
tis nogal redelijk prive?
wie van jullie was hier weer huisarts? ik heb een vraagje over bepaald medicatie

[Laatst gewijzigd door woepetha - 02/10/2008 @ 18:04] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >