< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » moeilijk zwanger worden

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeilijk zwanger worden...
moeilijk zwanger worden
30/09/2008 @ 20:44
Leen

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Kris,natuurlijk ligt dat zwaar op de maag,da's helemaal niet leuk dat je mensen moet ontslagen en dat jullie toekomst ook onzeker is.Je mag ons dat altijd vertellen,we zijn er in alles voor je hoor.
Jenny,goed dat je jezelf er niet te veel in opgejaagd hebt,da's heel knap want da's niet simpel.Heb je al contact genomen met een acupuncturist?
elsje,ik hoop echt dat je gyn het bij het juiste eind heeft

De echo was goed,zowel rechts als links had ik een tiental follikels tussen de 12 en 19mm.Diegene die de echo deed dacht dat ik vandaag misschien nog eens moest spuiten om ook die kleinste mee te laten doen maar daarstraks hebben ze gebeld dat de pu donderdag doorgaat.Het zullen er dus wel geen 20 zijn maar blijkbaar wel voldoende.Straks om middernacht moet ik de pregnyl zetten,morgenvroeg nog eens een bloedafname om te kijken of de pregnyl gewerkt heeft.Donderdagmorgen moeten we om 10u daar zijn,om 12u is de pu.Dat wil zeggen dat ik niet meer mag eten vanaf half zes 's morgens(maar 'k ga daar niet speciaal voor opstaan),dat gaat wel moeilijk zijn.Brrr,'k ben toch wel wat bang

Leen x

Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 20:46
Leen

Kris,30j, 2xICSI, rust, okt. terug aan de pil
Anouk,35j, 5xIUI, 2de ivf afgebroken, 6de iui.?
Els,30j, 7xiui, 3xrust, IVF 04/09: terugplaatsing:17/09
Sabrina, 28j, ff niks en rust
Jenny, 31j, 4xIUI, kijkoperatie, 3xrust
Leen,27j,26mnd bezig,5 IUI's mislukt,IVF/ICSI:02/10 pick-up

Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 21:35
Kris

Online Status
Leen,
Wat goed nieuws zeg. Ik kan me best voorstellen dat je een beetje bang bent. Maar het is voor het goede doel. Ik zal donderdag om 12u eens aan je denken, tegen dan ben ik een boke aan het eten.

Jenny,
Die babybezoekjes zijn niet altijd even leuk. En het is inderdaad niet altijd gemakkelijk. Maar het is heel goed dat je je niet opgejaagd hebt en dat het toch allemaal goed meegevallen is. En jaloers dat zijn we wel allemaal zeker als we zulke bezoekjes moeten doen.

Elsje,
dat de gyne hem niet vergist heeft.

groetjes

Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 21:58
Leen

Bedankt Kris,'k ben nog nooit opgenomen geweest in een ziekenhuis of onder verdoving geweest en 'k weet 't niet goed wat ik me qua pijn moet voorstellen bij de pu.'t Wordt wel tijd want 'k ben op een week tijd al 2kg bijgekomen en mijn buik is echt opgeblazenmaar zoals je zegt,'t is(hopelijk)voor een goed doel.

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 08:49
Elsje

Leen, we voor je.
Kmoet zeggen, bij mij was het ook de eerste keer dat ik in het ziekenhuis moest en achteraf gezien valt het nog mee. Op de moment zelf zijn er natuurlijk véél leukere dingen, maar het is nog altijd beter om voor zoiets in het ziekenhuis te liggen dan bvb. een ongeneeselijke ziekte. Je weet dat je vanavond terug thuis bent!
Efkes op de tanden bijten, eens je hoort wat het resultaat is ben je al een heel deel van de pijn vergeten. Allez, ik toch, was super content dat ze iets gevonden hadden aangezien ze ook nog niks hebben waardoor het verkeerd zou kunnen gaan.
Het is echt wel anders in ieder ziekenhuis, ik mocht een licht ontbijt nemen en moest er om 8u zijn.
Ik hoop echt dat je straks met een goed resultaat kan afkomen!!

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 12:09
jenny

Leen, ik morgen voor je. Een 10-tal langs elke kant, daar zullen er dan wel een aantal goeie tussen zitten! Het zal allemaal wel meevallen. Ik ben al dikwijls in het ziekenhuis geweest oa voor een kijkoperatie voor dit probleem. Ik vind het raar dat niemand van jullie dit moeten laten doen heeft. Bij mij hebben ze er in het ziekenhuis echt op aangedrongen. Ik heb er nu wel spijt van, want ik heb sinds veel meer buikkrampen en een lelijk litteken aan mijn navel en ze hebben toch niks gevonden.

Ik heb een mail gestuurd naar een acupuncturiste in de buurt om de ganse uitleg te doen, maar ik krijg geen reactie. Zal eens moeten bellen.

Elsje, nog steeds alles in orde? Heb je al typische 'kwaaltjes'?
Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 16:43
Elsje

Hello,

Leen, zo'n kijkoperatie heb ik niet gehad, wel zo'n hsg, maar dat duurt niet zo lang. Ze hebben nooit van een kijkoperatie gesproken omdat alles er goed uitzag.
Ben benieuwd welk je resultaat je krijgt met de accupunctuur, het zal in ieder geval geen kwaad kunnen hé !

Hier is het rustig, heb eigenlijk een gevoel alsof m'n er kunnen doorkomen. Enige voordeel van heel die hormonenboel is dat ik voor de eerste keer sinds jaren (en ik overdrijf niet als ik jaren zeg) zo'n lange periode zonder spotting of bloedverlies zit. Zalig gewoon!! Nu heb ik natuurlijk wel de last van die utrogestan, maar het is wel een heel verschil. Vanavond nog een pregnyl-spuitje! Kheb eigenlijk ook het gevoel alsof ik liters koffie heb gedronken, zo'n opgejaagd gevoel!! Brr, niet zo plezant kan mezelf bijna niet kalmeren.

Leen, hoe was de bn? Zal morgen voor je en , hopelijk kun je ons morgenavond al goed nieuws melden!

Groetjes

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 17:17
jenny

Oei Elsje, zo'n opgejaagd gevoel, dat zal misschien van alle hormonen zijn, of van de spanning, die zal ook nog wel enorm zijn. Maar dusver klinkt het allemaal zeer positief he! Wat super.
Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 19:35
Kris

Online Status
Leen,
voor morgen. Jij bent dus nog nooit opgenomen geweest in een ziekenhuis. Ja dat je dan met veel vragen zit is normaal. Maar het komt allemaal wel goed, zoals Elsje zegt eens je het resultaat weet, ben je al de helft vergeten van wat er gebeurt is.

Elsje,
Dat opgejaagd gevoel zo het niet van de hormonen kunnen zijn, zoals Jenny zegt? Nu moet jij nog een pregnylspuitje zetten?

Jenny,
Ik heb ook een kijkoperatie gehad. Ik ook heb een litteken in mijn navel. Ben in 2005 geopereerd aan mijn schouder met kijkoperatie en die littekens zijn zo groot niet als dat in mijn navel. Moet ze zelfs gaan zoeken op mijn schouder!
Voor die acu zal je dan mss eens best bellen. Hopelijk krijg je dan antwoord op je vragen.

Ik heb gisteren vernomen van mijn acupuncturiste dat er een nieuwe gyne is in de privekliniek waar ik ga. (Zij geeft daar acu voor en na de TP aan mensen die dat willen.) Ik al in paniek dat ik in okt / nov die nieuwe gyn ging hebben. Maar ze heeft me gerust gesteld. Hij neemt alle nieuwe mensen aan en zij(gyne waar ik bij ga) houd de oude patienten. Dus dat is al goed, want ik zou mij niet op mijn gemak voelen bij een ander nu. Eens dat je iemand gewoon bent en er vertrouwen in hebt, is het moeilijk iemand anders te vertrouwen vind ik.

xx

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 20:44
Leen

Elsje,'k dacht eerst dat je alles even door elkaar gehaald had maar in je 2de bericht lijk je toch juist te zittenMijn pu is morgen,hoe goed ze je ook inlichten,je weet toch niet helemaal hoe het in zijn werk gaat,wat je gaat voelen,...En het blijft toch afwachten hoeveel ze er effectief kunnen halen,of er geen afwijking van de eicellen is,of ze wel bevrucht geraken,...pff,'t gaan nog stresserende weken worden.Ja,elk ziekenhuis werkt anders,ik moet nuchter binnengaan,'t zal ne lange voormiddag worden.'k Heb geen tel gehad dus ik veronderstel dat de bn in orde was.
Ik hoop dat het bij een gevoel blijft en dat dienog maanden wegblijven maar 't ziet er veelbelovend uit!Hopelijk is dit nu het laatste pregnylspuitje en heb je niet te veel last meer van de utrogestan.
Jenny,'t is frustrerend dat niet elke gyn op dezelfde manier werkt,had ik bij mijn eerste gyn gebleven had ik het ook moeten doen maar in Jette zien ze het nut er niet van in als niets erop wijst dat er een probleem in die richting zou zijn.Bij mijn eerste gyn heb ik wel een hsg laten doen maar dat heeft niets opgeleverd.Spijtig want net zoals bij jou hoop ik nog steeds dat ze een oorzaak vinden.Amaai,da's wel een groot nadeel als je sindsdien zoveel last hebt van krampen hebt en een litteken.'k Hoop dat je snel iets hoort van de acupuncturiste!
Kris,als je steeds dezelfde gyn gewoon bent kan ik me voorstellen dat je niet graag iemand anders zou hebben.In Jette werken ze als team maar soms mis ik het persoonlijk contact wel.Goed dat je toch nog bij je eigen gyn terecht kan,dat hij stillaan afbouwt.Nog een paar daagjes en je kan richting zon vertrekken!Hier is het echt herfstweer maar voor één keer vind ik het niet erg,kunnen we lekker in de zetel kruipen en filmpkes zien om wat te bekomen
'k Blijf tem dinsdag thuis,ongeacht tot wanneer mijn ziekteverlof is,'k neem dan wel verlof,'k heb toch nog dagen staan.

'k Ga morgen mijn best doen nog iets te laten weten en anders kom ik zeker vrijdag piepen!

Leen

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 07:56
Kris

Online Status
Leen,
Ik hoop dat je wat kunnen slapen hebt deze nacht. Dat je niet teveel stress hebt. En voor de rest

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 16:08
Leen

De pu is achter de rug en gelukkig maar want 'k heb afgezien...De verpleegsters zeiden zelf dat ik me nog heel sterk gehouden heb want dat het wel veel pijn zal gedaan hebben maar de tranen rolden over mijn wangen.Het ging dus niet vlot,ze geraakten niet goed aan mijn eierstok en ze hebben een(gelukkig kleine)endometriosecyste ontdekt en weggedaan.Vreselijk als je merkt dat er iets aan de hand is.Op een gegeven moment is één van de verpleegsters heel hard op mijn buik komen drukken om er beter aan te kunnen,het zijn 8 eicellen geworden.'k Heb nog een extra baxter met antibiotica gekregen omwille van die cyste,'k moet nu veel rusten en heb al tem dinsdag ziekteverlof.'k Had het mij toch wel anders voorgesteld,'k ben er echt van geschrokken.Hopelijk geraken er nu toch enkele bevrucht en kan de tp zondag doorgaan.

Leen

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 17:30
Kris

Online Status
hey Leen,
Acht eitjes is een goed resultaat. Wat erg dat je zo afgezien hebt. Maar wel goed dat ze die cyste gevonden hebben. Zo zie je maar dat ze nog altijd vanalles vinden he.
Rust nu maar goed. Wanneer moet je of gaan ze je bellen om te zien hoeveel er bevrucht zijn? Hopelijk gaat de TP zondag door.
Ik zal zondag eens aan u denken. Rust nu maar goed en veel.
Ik profiteerde (davy) er altijd van.

Morgen vertrekken we naar B. om zaterdag an daar naar Turkije te vliegen. Ja het is goedkoper om vanuit B te vertrekken als hier. Weet niet of ik dat hier al gezegd had.

Groetjes
Kris

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 17:49
Leen

Kris,8 eitjes is goed maar met een laatste echo waar er nog 20 op te zien waren had ik wel op meer gehoopt maar 'k had het toch niet langer uitgehouden van de pijn.'k Ben er echt van geschrokken want 'k heb bij geen enkel onderzoek of behandeling veel last gehad dus 'k dacht dat dit ook wel zou meevallen.Ik hoop dat we nog wat meer info krijgen over die cyste,'k snap niet goed hoe het komt dat ze die niet eerder ontdekt hebben en vooral die term endometriose baart me zorgen,ik hoop dat het dat niet is maar 'k heb er verder totaal geen symptomen van.Het was echt akelig toen ze opeens allerlei vragen begonnen te stellen,'k merkte meteen dat er iets was.Rusten dringt zichzelf wel wat op en Joeri houdt me nauw in 't oog hoorAls er geen bevrucht zijn bellen ze me morgen,als er wel bevrucht zijn krijg ik enkel zondag telefoon om het exacte uur te weten.Pff,ik hoop dat het zondag kan doorgaan.'k Heb trouwens heel veel respect voor je dat je dit nog een 3de keer wil doen,ik zie een 2de pu momenteel helemaal niet zitten.
Raar hé,hoe die prijzen van vluchten zo kunnen verschillen van land tot land.Geniet van je vakantie,ik hoop dat je prachtig weer hebt zodat de batterijen weer helemaal opgeladen zijn om aan je volgende poging te beginnen.

Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 08:41
jenny

Leen, wat erg dat je zo'n pijn gehad hebt. Gelukkig is het nu achter de rug. Zou de cyste kunnen ontstaan zijn door de vele hormonen (stimulatie) van de ivf? Als het iets is dat er al eerder zat, zou dit misschien een oorzaak kunnen zijn? In ieder geval, voor ivf maken cystes of endometriose niet uit hebben ze mij altijd gezegd. Ze lieten mij in de tijd de keuze direct ivf of een kijkoperatie om te kijken naar endometriose. Als ik direct ivf wou was die kijkoperatie niet nodig zeiden ze, omdat de eventuele endometriose dan toch niet uitmaakte. Acht eitjes, dat zijn acht kansen, dat is toch wel goed. Had je geen plaatselijke verdoving gekregen of werkte die niet voldoende? Nu maar héél goed rusten en proberen je wat te ontspannen en we allemaal heel hard dat er zondag een mooi embryo'tje kan teruggeplaatst worden.
Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 11:12
Leen

Jenny,ik ben ongelooflijk geschrokken,ik kan niet uitleggen hoe bang ik nu wel ben.8 is niet slecht maar ik ben zo bang dat er geen bevrucht gaan geraken en als er al een tp zou zijn,dat het zich niet innestelt want ik zie een 2de pu absoluut niet zitten en dan is het meteen het einde van onze kinderwensIk denk niet dat de plaatselijke verdoving gewerkt heeft,ik heb alles van 't begin tot 't einde gevoeld en 'k ben op geen enkel moment suf of slaperig geweest.'k Had het misschien moeten zeggen maar 'k wou niet kleinzerig overkomen.Geen idee wat ik van die cyste moet denken,ze geven geen uitleg,dat haat ik zo!Ze moeten toch ook beseffen dat je wil weten wat er aan de hand is.'k Heb keislecht geslapen vannacht,niet van de pijn ofzo maar omdat het steeds weer door mijn hoofd spookte.Waarom kan ik nu toch niet gewoon zwanger geraken?

Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 12:07
jenny

Leen toch, ik zit echt wel met je in. Ik kan me inleven hoe je je voelt. Het hsg onderzoek had ik een onervaren assistente die het twee keer moest doen en ik ben toen ook bijna flauwgevallen van de pijn. De tweede keer (die hopelijk niet zal nodig zijn) kan natuurlijk beter meevallen, aangezien die cyste er nu toch al uit is. Zou je niet eens bellen om te horen hoe het nu juist zit met die cyste. Misschien dat ze je nu wel een betere uitleg geven en dat je je dan wat beter voelt? Nu maar proberen positief te denken, niet makkelijk, maar toch proberen. Zondag zal je meer weten (ik vind het wel niet leuk dat ze je niet eerder bellen om je op de hoogte te brengen hoe het gaat met de embryo'tjes, hoeveel er zijn, hoe het kan evolueren...). Goed rusten he! Heb je nog pijn nu?
Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 14:06
Froukje

Online Status
Hallo allemaal

Ik ben anderhalf jaar bezig geweest met zwanger worden.
Ben eindelijk door gestuurd naar de gyn.
Ik werd ineens niet meer ongesteld en maakte me erge zorgen.
De huisart zei altijd tegen mij meid dat is de natuur je moet
gedult hebben, ik dacht toen ach *** hou toch op,
dat duurt toch geen jaar.
Hij vroeg wat ik eigenlijk nu wilde,
Ik zo ik wil een kind meer niet en stuur me anders maar na het ziekenhuis,
Uit eindelijk door veel gezeur stuurde hij me door.
Heb aan drie soorten medicijnen gezeten, weet niet meer precies hoe ze heten (snik)
En werd eindelijk ongesteld en binnen 2 maand was ik zwanger.
Dus meiden geef de hoop niet op het kan echt nog komen kijk maar bij mij. Wij hadden de hoop al opgegeven.
Werd na die medicijnen ineens ook niet weer ongesteld en was bang dat ik weer helemaal opnieuw kon beginnen met die medicijnen maar ik bleek dus zwanger te wezen.

IK WENS IEDEREEN ER HEEL VEEL STERKTE MEE.

Liefs Knuff Froukje

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 15:14
Leen

Jenny,dat moet ook een heel nare ervaring geweest zijn met die hsg.
Ik heb gisteren gebeld omdat ik met zoveel vragen zat maar de verpleegster zei dat ik 17 november(afspraak gyn)alle vragen moest stellen!Dat vind ik echt niet kunnen,'k hoop dat ik morgen bij de tp toch iets kan vragen.Ik hoop dat het niet de gyn is dat de pu gedaan heeft want het klopt echt vind ik,vrouwen zijn veel minder zacht dan mannen!'k Vind het ook spijtig dat je niets weet tot de tp maar 'k ben zo blij dat we geen telefoon gekregen hebben,gisteren was zo zenuwslopend!'k Ben ondertussen gekalmeerd,ik denk dat ik in een soort shock was.De pijn was meteen na de ingreep al veel minder,nu voelt het nog wat aan als bluwe plekken,zeker op de plaats waar ze zo hard gedrukt hebben.Maar 't zijn nu mijn darmen die overhoop liggen,'k ben helemaal opgeblazen en 'k heb krampen,'k weet niet of het iets met de pu te maken heeft of het toeval is dat die net nu overhoop liggen,de stress zal er misschien ook wel voor iets tussenzitten
Bedankt dat jullie er altijd voor me zijn!
Straks komt er een koppel voor de tweede keer naar ons huis kijken,'k hoop dat ze een (goed) bod doen!

Leen x

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 17:49
Leen

'k Heb héél slecht nieuws...Vanmorgen zaten we klaar voor het telefoontje van Jette,om 11u20 ging mijn gsm maar aan de toon van de verpleger had ik al meteen door dat er iets mis was.Er is geen terugplaatsing...
Hij zei dat er wel embryo's waren maar niet van goeie kwaliteit en dat een dokter ons nog zou opbellen.Een dik uur later heeft die dan gebeld en die vertelde ons dat er van de 8 slechts ééntje bevrucht was en dat datgene gestopt was met delen, een heel ander verhaal dus.Hij zei dat ze enkel IVF geprobeerd hebben,geen ICSI maar dat ze eigenlijk zelf helemaal niet snappen wat er mis gegaan is.Morgen moeten we bellen voor een afspraak met Camus,maar ja wie weet wanneer we daar weer terecht kunnenZe hebben ons dus weer voorgelogen want bij de uitleg over IVF is ons gezegd dat ze eerst IVF proberen,waren er 's avonds geen of slechts enkele bevrucht dan schakelden ze over op ICSI maar da's dus niet gebeurd.Ze hebben dus 7 eitjes gewoon verloren laten gaan!
Het was echt het slechtste scenario dat er bestond en we snappen niet waarom ze ons niet eerder op de hoogte gebracht hebben,ze hadden gezegd dat als het niet goed was ze ons vrijdag gingen bellen dus wij gingen er vanuit dat er vandaag tp was.De teleurstelling is enorm, ook Joeri zit helemaal in zak en as,dit is nog veel erger dan een negatief resultaat.Het is echt om boos van te worden dat we weer zo weinig info gekregen hebben!'k Word er gek van als nog iemand zegt dat ik de moed niet mag opgeven,dat het wel in orde komt,het is de ene teleurstelling na de andere!
Het is ons precies echt niet gegund

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >